D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Tänne sitten läpät ja huonot vinkit!

Päiväkirja: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22336.0
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Ei voi muuta sanoa kuin että on erittäin komea :) Sulla ei ainakaan näytä olevan tuota keulan mataluusongelmaa, toisin kuin minulla ;D Itellä ois kanssa varmasti isommat vanteet hakusessa... Farkkusigmassa tosiaan ei tuota cruisea ole, mut oma jalkahan se paras kruise on, ei ainakaan mene epäkuntoon ;D
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Joo EI ole keulan eikä peränkään mataluusongelmaa noilla kesävanteilla ;D. Madalluskaan ei tosiaan ole poissuljettu, tässä tapauksessa ei tosin Sigman kalut taida osua eli jenkkilästä joutunee tilaamaan.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Hehe, aika komeethan tuollaiset kromirinkulat on mittareiden ympärillä :) Ihan täysin samanlainenhan tuo minunkin mittaristo on ;)
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Tuosta lämmönsäätöpaneelihässäkkäjutusta tuli mieleen, että onko siellä johtojen perässä siis joku ihan irrotettava liitin jonka kanitat eriasentoon johtojen avulla? Jos on niin yksi "korjauskeino" voisi olla puristella niitä liittimestä löytyviä pinnejä, tai niiden vastakkeita tiukemmaksi.

Tuo on tuttu ilmiö tietokoneissa, jos sama poweri on vuositolkulla käytössä, ja liittimet löystyvät sitten ajanmyötä niin paljon että kiintolevyt sammuilevat tai jotain muuta vastaavaa hauskaa.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Slider sanoi
Tuosta lämmönsäätöpaneelihässäkkäjutusta tuli mieleen, että onko siellä johtojen perässä siis joku ihan irrotettava liitin jonka kanitat eriasentoon johtojen avulla? Jos on niin yksi "korjauskeino" voisi olla puristella niitä liittimestä löytyviä pinnejä, tai niiden vastakkeita tiukemmaksi.

Tuo on tuttu ilmiö tietokoneissa, jos sama poweri on vuositolkulla käytössä, ja liittimet löystyvät sitten ajanmyötä niin paljon että kiintolevyt sammuilevat tai jotain muuta vastaavaa hauskaa.

Juu, siellä on kaksi liitintä joissa molemmissa ehkä n. 10-20 pinniä, which is nice. Pitää tosiaan varmaan ihan irrottaa ne seuraavaksi ja katsoa mitä ovat syöneet.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Tulipa tuossa vähän aikaa sitten haettua yhdestä purkuautosta uudet sähköpeilit ja muutama aiempien omistajien katkaisemia vipuja, mm. takaluukun vapautus. Tästä tulikin mieleen että sigmamiehet ehkä voisi kertoa voiko ETACS:in(ajonesto/häly/turvallisuus) toimimattomuus johtua siitä että ilmeisesti takaluukun kytkin disabloi järjestelmän jos se avataan avaimella(niinkun oon tässä tämän pari vuotta joutunut tehdä). Nyt on ainakin toimivat ovikatkaisimet ettei siitä jää kiinni.

Olen kerran nähnyt security-valon vilkkuvan muutamia sekunteja sen jälkeen kun olen lukinnut ovet.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Hahah. Jos ratkaisuja etsitte niin ap-letkusta ne löytyy ;D. Tyhmä saa aina kärsiä cruisettomuudesta ja pitkään...
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Tuo GM:n 5W-30 öljy on tosiaan jännä tapaus. Omassa kiintiö-Ooppelissani kyseinen öljy täyttää kaikki kovimmat luokitukset ja sillä voi huolto-ohjelman mukaan ajaa 2 vuotta tai maksimissaan 50000 (neljä nollaa) kilometriä mikä voi myös pienentyä ajo-olosuhteiden mukaan.

Kyseinen tavara on kuitenkin halpaa, alle 30 euroa 5 litran pönikkä. Kaiken muun merkkiset samat luokitukset täyttävät öljyt maksavat selvästi enemmän. Tällä hinnalla vaihtelen kerran vuodessa eli vaihtoväli suunnilleen puolitettuna ajassa ja kilometreissä.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

ast sanoi
Tuo GM:n 5W-30 öljy on tosiaan jännä tapaus. Omassa kiintiö-Ooppelissani kyseinen öljy täyttää kaikki kovimmat luokitukset ja sillä voi huolto-ohjelman mukaan ajaa 2 vuotta tai maksimissaan 50000 (neljä nollaa) kilometriä mikä voi myös pienentyä ajo-olosuhteiden mukaan.

Kyseinen tavara on kuitenkin halpaa, alle 30 euroa 5 litran pönikkä. Kaiken muun merkkiset samat luokitukset täyttävät öljyt maksavat selvästi enemmän. Tällä hinnalla vaihtelen kerran vuodessa eli vaihtoväli suunnilleen puolitettuna ajassa ja kilometreissä.

No on tosiaan. Paljon luin juttuja tuosta öljystä ennenkuin uskaltauduin kokeilemaan, ja kaikki mitä oikeastaan löysin oli positiivista. Öljy on muuten mitä ilmeisimmin Fuchsin valmistamaa GM:lle, ja sama valmistaja tekee näemmä öljyjä monille eurooppalaisille automerkeille. Hinta ei tosiaan päätä huimannut, joku 27 euroa pönikkä.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Jaahas. Ei ihan nappiin menny sitten nesteiden vaihto. Matkalla talvipäiville ensimmäisen välipysähdyksen jälkeen koneen lämmöt tippuivat alle 1/4 kohdille mittarissa, ja kulutuskin oli sen mukaista, luulis että pääsee talvirajoituksilla alle 10l kulutukseen kun kesällä pääsee tuhatta ja sataa paahtamallakin parempaan. Ilmeisesti ilmaa oli ainakin järjestelmässä aika kovasti, kun oli vaihdon jälkeen tippunut paisari käytännössä tyhjäksi, onneksi oli kuitenkin näemmä riittävästi glykoolia+viileä keli ettei ollut keittänyt tai muuta hauskaa. Termarin kävin eilen ostamassa just in case, eipä se haitaksi ole vaihtaa sitäkin joskus.

Lauantai-aamuna muuten loggaillessani koodeja ja antureiden tietoja havaitsin muutaman aika erikoisen jutun, josko joku viisaampi osaisi antaa osviittaa onko kaikki kohdillaan näiden perusteella. Eli tyhjäkäynnillä ilman kaasua tps-anturi kertoo throttle-asennoksi 13%, kuuluuko ihan oikeasti olla näin iso perusarvo? Pari muuta huomiota olivat ohjaustehostimen ja ilmastoinnin "kytkimet", eli niidenhän pitäisi kytkeytyä ja antaa tieto eculle kun ne on päällä/käytössä jolloin tyhjäkäyntikierrosten pitäisi nousta, minun tapauksessa ei, eli loggerin mukaan esim ilmastoinnin kytkeminen ei sitä "katkaisijaa" aktivoi ja kierrokset tippuu kun niiden pitäisi nousta, sama ohjaustehostimen kanssa jos paikallaan kääntää. ECU? Vai molemmat "kytkimet" rikki(ihmettelisin..).

Muuten tässä rullaillaan edelleen ihan kivasti, uudet öljyt lienee vähän hiljentänyt nostajien naputusta ja käyntiin lähtö pakkasilla huomattavasti vaivattomampaa, äänen perusteella.
 
Vs: D. Vaaranen, Diamante ES -92 - jutut

Jäähdytysnesteetkin sitten tasaantuivat kun vielä kerran ilmailtiin kaverin kanssa ja vaihdettiin varuiksi termarikin, vaikkei vanhassa näemmä mitään vikaa ollutkaan. Nostajat eivät enää ilmaise itsestään muuta kuin sekunnin pari käynnistyksen jälkeen jonka jälkeen hiljenee täysin :peukku. Hyvää ölppää, nuo litkut tulee takuulla kokeiltua myös seuraaviin autoihin.

Mutta se on sitten uutta projektia, sinänsä harmittaa luopua tästä nyt kun kaikki on täydessä loistossaan mutta eteenpäin on mentävä ja tästä eteenpäin 24 venttiilin voimin ;D. Ostakaa pois-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26077.0.
 
Takaisin
Ylös Bottom