Dataloggaus ja erillaiset testerit.

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Kerätääs tänne kokemuksia ko jutuista.

Itse vein tuon gallun Tampereen vemixiin jossa MUTII Testerillä katottiin että toimiiko ko laite noissa. Toimi. Päästiin testaan normisti Moottorin, AYC:n ja SRS laitteiden testaukset ja vikakoodit. AYC:hen pääsy oli positiivista, kun jos AYC:n ohjauspuolen öljyt vaihtaa niin tämä laitos pitää ilmata. Testerillä ilmaus onnistuu helposti. Autotallikorjaaja joutuu kikkailemaan ilmauksen kanssa jos ei ole testeriä.

Evoscan toimi moottorin osalta. AYC:hen saatiin yhdistettyä, mutta jotenkin parametreja ei päästy loggaamaan.
Tarvii kirjoitella lisää kun saadaan lisää kokemusta. Voisiko DOM kirjoitella mikä kaapeli oli kyseessä tässä kokeilussa ?
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Elikkä toi EvoScan vaatii toimiakseen ton USB-Evoscan-adapterin (OBD2 väylään), jota kaupittelee Tamperelainen verkkokauppa osoitteessa www.obd.fi (asiallinen kaveri).

Ja linkki (suoraan tuotteeseen):

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=44&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

EvoScannin lisenssin voi hankkia myöskin tuon saman kaverin kautta (kestää viikon verran).
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Noniin!

Piuha on ostettu ebaystä, mediasave kaupasta.
Piuhan / auton obd liittimestä pitää maadoittaa pinni numero 1, että dataloggaus onnistuu.
Tässä piuhassa ei ollut ollenkaan 1 pinniä joten sopiva pinni tehdää vaikkapa paperiklemmarista.
Kuvat modifikaatiosta täällä http://www.full-boost.net/8g/datalogger/

Sopivia ohjelmia dataloggaukseen:
- Mitsulogger
- Ecuedit
- Evoscan

Pistän lisää sitten kun päästään dataloggaileen kunnollla ja ehkäpä nostelemaan ahtoja ;D
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Hommaat vielä Innovaten LC-1 laajakaistalambdan niin saat Logworksiin seoksen kanssa synkronoituna dataloggerin kautta tulevan datan. Siinä on aika hyvä pohja omille säätelyille kun näkee seokset ja nakutuksen ja sytytysennakon josta voi päätellä pienentääkö ECU ennakkoa nakutuksen vuoksi.

http://www.innovatemotorsports.com/products/tactrix.php
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Innovative on jo... Enään bensapumppu ja putkiston rakentelu niin katsotaan mihin asti päästään ;D
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Onko Galantissa/Legnumissa muuten MAP-anturi ilmamäärämittarin lisäksi niinkuin JDM Evoissa? Jos on niin ahtopaineen logittaminen samalla onnistunee myös. USDM Evo 8:ssa ei kai ole kuin 1 bar MAP eli sillä ei näe ahtopuolelta mitään mutta JDM versioissa on 3 bar MAP.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Nopeasti sanoen ahtopaineen dataloggaus ei onnaa. (ei oo siis map anturia)
Itsellä ei ole vielä mitään omakohtaista kokemusta 8g:n loggaamisesta kuin nopea testaus evoscannilla.

PS. Tuli hankittua toi evoscan, ihan tukemismielessä. Vain 25$, ei paha.

Kustannukset olleet nyt 38e. Piuha 21e ja evoscan 17e
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

ast sanoi
Onko Galantissa/Legnumissa muuten MAP-anturi ilmamäärämittarin lisäksi niinkuin JDM Evoissa? Jos on niin ahtopaineen logittaminen samalla onnistunee myös. USDM Evo 8:ssa ei kai ole kuin 1 bar MAP eli sillä ei näe ahtopuolelta mitään mutta JDM versioissa on 3 bar MAP.

OT, mutta missä Evoissa on MAP-anturi? Eipä ole tullut moista huomattua ainakaan kolmosessa, nelosessa eikä vitosessa.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Piuha modifioitiin ja päästiin dataloggaileen. Voin vain suositella evoscannia!

Kuvat modifioinnista täällä: http://www.full-boost.net/8g/datalogger/

Tosiaan noissa galanteissa joudutaan 1-4 pinnit yhdistämään, että dataloggaus toimii (koskien tuota piuhaa ainaskin. Domin piuha toimi heittämällä). Tässä piuhassa ei ollut ollenkaan 1 pinniä joten se tehtiin paperiklemmarista.
Liian ison kolvin / käsien tärinän / "tupla" näön takia en kolvannut tähän pystyssä olevaan piirilevyyn tartunta juotosta ::) Tyydyin laittamaan hieman liimaa tähän pinni tekeleen päälle. Pitäisi kestää tuhansia dataloggaus sessioiden kytkemisiä.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Kyllä syö miestä.
Dataloggeri ei toimi omassa autossa.

Kahdessa toiminut moitteettomasti, nyt omassa pragaa. :seina
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

tepi sanoi
Kyllä syö miestä.
Dataloggeri ei toimi omassa autossa.

Kahdessa toiminut moitteettomasti, nyt omassa pragaa. :seina

:D Sitä se o. Jätkä sillo räppäs ahvenistolla miun tekemän kaapelin ja miun palmin kans ihan tunteella, ja kehuit että miten toimi hyvin. (kun itellä ei toimi) Nyt se kostautui.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Mielenkiintoisia uusia ominaisuuksia:

EvoScan v2.3 New Features:
- NEW Mitsubishi EFI / ABS / AYC Actuator Testing and Bleeding.
- NEW Mitsubishi AYC and ABS requestids, includes GForce, Lateral Gs, Brake Light, Steering Angle Degrees, Steering Angle speed, etc... Note: For Mitsubishis this only works if pin9 is disconnected on Universal cables, disconnecting pin9 on universal cables also stops the EFI diagnostic lights from flashing, and you can tick the "disable flashing lights" under the Logging menu in Evoscan. pin9 is only used for subaru 2002 reflashing and interferes with Mitsubishi diagnostics. Next week I will be selling a specific Mitsubishi cable with no pin9 for those that like to purchase them already to go.

Ja aika monta muutakin.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

kellään muulla vilkutellu tota AYC valoa mittaristossa ? porissa alko vilkutteleen sitä ja moottorin vikavaloa voin johtua siitäkin että akku pääsi loppumaan muutamaan kertaa.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Vilkase rengaspaineet, itellä sytty AYC sen takia.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

ei ollu rengaspaineissa vika mutta valot on nyt hävinny kokonaan pois :peukku
Koitettiin tänää vikakoodeja lukea mutta eipä se suostunut toimimaan, laite sano vaan ettei löydä.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Otetaan kissa pöydälle uudestaan !

Elikkäs kyseessä olis AYC/ABS loggaus EvoScan 2.6:lla.

Onko kukaan onnistunut tarkastelemaan parametrejä tuolta AYC/ABS puolelta? Itsellä ei onnistu loggaus kun EFI:n puolella.

Sivusto: http://www.limitless.co.nz/ (ohjelman tekijän sivut)
siellä sanotaan näin: *Mitsubishi AYC/ABS support use theEvoScan 1.3U cables without Pin9, if your 1.3U cable has pin9, just remove it with pliers (pin9 is for subaru support, see tips and tricks below)

Elikkäs ei taida toimia normi EvoScan piuhalla vaan tarvitsee tuon OpenPort 1.3U ja siitä pinni 9 pois?

Onko kellään aiheesta kokemuksia ?

Jos päsisi käsiksi tuonne AYC:n puolelle niin sen ilmaus kävisi öljyn vaihdossa ;)
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Tarvinko jonkun adapterin normaaliin obd-usb johtoon kun yritän käyttää evoscania? auto 1997 legnum.

joku tämmönen?
2010061412512119.jpg


itse usb johto on tää:
elm327.jpg
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

nokonzok sanoi
OT, mutta missä Evoissa on MAP-anturi? Eipä ole tullut moista huomattua ainakaan kolmosessa, nelosessa eikä vitosessa.

OT. Siis onko mullakin vitosessa MAP-anturi ja jos on niin mikä sen virka on? Olen elänyt käsityksessä että auto tarvitsee vain toisen MAFfin tai MAPin.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

On teillä kalliit lelut OBD-letkuina... Itsellä oli tällanen käytössä. http://cgi.ebay.co.uk/USB-VAG-COM-OBD-II-KKL-409-1-Diagnostic-Cable-Interface-/290493235262?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item43a2bf003e
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

miikka sanoi
On teillä kalliit lelut OBD-letkuina... Itsellä oli tällanen käytössä. http://cgi.ebay.co.uk/USB-VAG-COM-OBD-II-KKL-409-1-Diagnostic-Cable-Interface-/290493235262?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item43a2bf003e

Ja tuolla toimii galant / legnum + evoscan? liitin sopii suoraan? tuntuu ettei netistä saa tietoa oikein selvästi tähän..
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

k.aheli sanoi
Ja tuolla toimii galant / legnum + evoscan? liitin sopii suoraan? tuntuu ettei netistä saa tietoa oikein selvästi tähän..

OBD-pistokkeesta piti sillata pari liitintä toisiinsa. Täälläkin pyörii porukkaa jotka muistaa kolvattavat pinnit, itse en enää muista mitkä ne oli. Oli kuitenkin noin minuutin homma.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Eikös tuon Openport 1.3U kaapelin pitäs pelittää myös pfl legussa.Kun ei minkäänlaista eloa piuha autoon kytkettynä.XP ja 7 windows kokeiltu sekä uutta että vanhempaa evoscannia.Piuha kyllä tunnistuu ja ajurit asentuu mut ei vaan.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

mlm sanoi
Eikös tuon Openport 1.3U kaapelin pitäs pelittää myös pfl legussa.Kun ei minkäänlaista eloa piuha autoon kytkettynä.XP ja 7 windows kokeiltu sekä uutta että vanhempaa evoscannia.Piuha kyllä tunnistuu ja ajurit asentuu mut ei vaan.

Tuolla on joku maininnut että 9 pinni pois. Openport 2.0 suosittelen koska se varmasti toimii ja Flashaus toimii myös.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

Joo toi 9 pinni oli valmiiks pois ku kysyvät tuleeko mitsuun vai subaruun.No takuuseen vaan.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

mystinengalant sanoi
Tuolla on joku maininnut että 9 pinni pois. Openport 2.0 suosittelen koska se varmasti toimii ja Flashaus toimii myös.
Joo toi op 2.0 on kyllä varmaan hyvä flässäykseen mut mulla on 7201 ecu ni vissiin aika turha.Tänään sain uuden op 1.3U kaapelin tilalle ni rupes toimimaan,eli maanantaikappale vissiin.
 
Vs: Dataloggaus ja erillaiset testerit.

miikka sanoi
On teillä kalliit lelut OBD-letkuina... Itsellä oli tällanen käytössä. http://cgi.ebay.co.uk/USB-VAG-COM-OBD-II-KKL-409-1-Diagnostic-Cable-Interface-/290493235262?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item43a2bf003e

miikka sanoi
OBD-pistokkeesta piti sillata pari liitintä toisiinsa. Täälläkin pyörii porukkaa jotka muistaa kolvattavat pinnit, itse en enää muista mitkä ne oli. Oli kuitenkin noin minuutin homma.

Olisiko mahdollista saada vihiä mihinkä kohtaan sitä tinaa pitäis valaa?
 
Takaisin
Ylös Bottom