Deckin veljen Galant Sigma -78

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Mahtavaa! :peukku Joku muukin ymmärtää hyvän päälle... ;)

Lähtökohta on ainakin pelleiltään sikahyvä omaani verrattuna.

Meinaattekko muuta muutella kun vanteet? Madallusta tms?
 

Deckki

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2010
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Windrider sanoi
Mahtavaa! :peukku Joku muukin ymmärtää hyvän päälle... ;)

Lähtökohta on ainakin pelleiltään sikahyvä omaani verrattuna.

Meinaattekko muuta muutella kun vanteet? Madallusta tms?

Onpa tutun näköiset ovet sulla Galantissa ;)

Madallusta olisi luvassa joo, keksisi vain jostain käypäset madaltavat jouset niin olisi hyvä (ideoita?). Uudet kromipeilit hallilla näytti olevan laatikoissaan (taisi olla samanlaiset kuin Nostokurjen galantissa), alkuperäiset sävylasit (+takalasin tummennus), GLX:n kromiehosteet yms. Eipä se näin komia korimalli mahdottomia muutoksia tarvi ;D Mikähän muuten olisi sopiva ET vanteille että tulisi osapuilleen kaaren tasalle?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Deckki sanoi
Mikähän muuten olisi sopiva ET vanteille että tulisi osapuilleen kaaren tasalle?

minulla taitaa olla noissa aluvanteissa ET10, ja ne jää pari senttiä vielä sisäpuolelle. Mut noi onkin 13x5" tai 5.5", eli jos isompaa/leveämpää laittaa niin ET0 vois olla aika sopiva :)
 

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Deckki sanoi
Onpa tutun näköiset ovet sulla Galantissa ;)

Madallusta olisi luvassa joo, keksisi vain jostain käypäset madaltavat jouset niin olisi hyvä (ideoita?). Uudet kromipeilit hallilla näytti olevan laatikoissaan (taisi olla samanlaiset kuin Nostokurjen galantissa), alkuperäiset sävylasit (+takalasin tummennus), GLX:n kromiehosteet yms. Eipä se näin komia korimalli mahdottomia muutoksia tarvi ;D Mikähän muuten olisi sopiva ET vanteille että tulisi osapuilleen kaaren tasalle?

Jotkut tuontyyliset olis hienot vanteina, tosin ehkä mielummin oikean kokoisilla renkailla:http://www.japanesenostalgiccar.com/forum/viewtopic.php?t=11490

Jaa että tutut ovet? :) Kun puhuit varaosa-autoista, tuli heti mieleen, että onkohan tämä nyt sama ihminen, jolta ostin ovet ja kai vähän muutakin. Taitaa siellä pohjoisemmassa tällaisetkin säilyä parempana pelleiltään?
Pitäisi vissiin joku päivä soitella veljellesi uudelleen, kun on vielä jokunen osapuute autossa. Multa löytyis hieno Personalin puuratin tähän jos kiinnostaa.:)

Galant Sigma näyttää takakaarien muodon takia aina kulkevan vähän keula pystyssä ja perä maassa, joten keulan pudottamiseen kannattanee satsata eniten. Itseäni alkoi jälkikäteen hiukan harmittaa, kun tuli hitsattua etutolppiin uudet jousilautaset, mutta alkuperäiselle korkeudelle. Tuossa vaiheessa kun olisi pudottanut niitä vaikka 20mm niin keula olisi laskenut nätisti, mutta etujousitus olisi silti ollut "aivan vakio"... ::)
 

Deckki

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2010
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

nostokurki sanoi
minulla taitaa olla noissa aluvanteissa ET10, ja ne jää pari senttiä vielä sisäpuolelle. Mut noi onkin 13x5" tai 5.5", eli jos isompaa/leveämpää laittaa niin ET0 vois olla aika sopiva :)

Tuo ET0 olisi varmaankin taakse aika sopiva, mutta entäs edessä? Tuntuisi että sinne pitäisi olla varmaan ET jotain luokkaa ~25 että jäisi kaaren tasalle, tuolla nolla- Et:llä se tulisi varmaankin jo yli?
 

Deckki

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2010
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Windrider sanoi
Jotkut tuontyyliset olis hienot vanteina, tosin ehkä mielummin oikean kokoisilla renkailla:http://www.japanesenostalgiccar.com/forum/viewtopic.php?t=11490

Jaa että tutut ovet? :) Kun puhuit varaosa-autoista, tuli heti mieleen, että onkohan tämä nyt sama ihminen, jolta ostin ovet ja kai vähän muutakin. Taitaa siellä pohjoisemmassa tällaisetkin säilyä parempana pelleiltään?
Pitäisi vissiin joku päivä soitella veljellesi uudelleen, kun on vielä jokunen osapuute autossa. Multa löytyis hieno Personalin puuratin tähän jos kiinnostaa.:)

Galant Sigma näyttää takakaarien muodon takia aina kulkevan vähän keula pystyssä ja perä maassa, joten keulan pudottamiseen kannattanee satsata eniten. Itseäni alkoi jälkikäteen hiukan harmittaa, kun tuli hitsattua etutolppiin uudet jousilautaset, mutta alkuperäiselle korkeudelle. Tuossa vaiheessa kun olisi pudottanut niitä vaikka 20mm niin keula olisi laskenut nätisti, mutta etujousitus olisi silti ollut "aivan vakio"... ::)

Jotakin tuon tyylistä vannetta velipoika on tähän katsellut, tosin halkaisija tulee varmaan olemaan tuuman kaksi isompi.. Englannista bongasin kans eräät Bbs Rs tyyliset vanteet sopuhintaan mutta saa nähdä mitkä tähän sitten tulee ja onhan siihen kesään vielä aikaa joten ihan kauheeta hätää ei vielä ole. Toki linkkejä/vinkkejä saa antaa jos tietää jotain sopivaa tähän alle.

Kyllähän ne tyypillisesti yleensä on hieman parempi kuntoisia koriltaan nämä pohjoisen autot, mutta kyllä tässäkin sitä hitsattavaa riitti, usko pois :D Muistaakseni tämä yksilö oli ollut samassa perheessä koko ikänsä ennenkuin velipoika tämän osti. Ajettukkaan tällä ei mahdottomia ollut, mutta mittarilukemaa en kyllä muista mutta kysäsen.

Soittelehan velipojalle, hän jotain jo mainitsikin tuosta sinun ratista joten mahdollisesti se voi kiinnostaa.
 

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Joo, BBS tms. hunajakennoalut on aina varma valinta melkein mihin tahansa (takaveto)autoon. Mulla on koneella tallessa kuva (en muista mistä kopioitu) kuva Galant Sigmasta BBS tyylisillä vanteilla ja hyvältä näyttää. :peukku

Täytynee joulupyhinä tutkia varastoja ja tehdä vähän listaa osatarpeista. Vaikka jo luuli hankkineensa (lähes) kaiken, niin aina kasatessa huomaa, kuinka "tämä ja tämä osa voisi olla parempikin..."
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

huh, ei kyllä minun silmään yhtään istu tuollaiset german-look-BBS vanteet g-sigman alle :x
 

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

nostokurki sanoi
huh, ei kyllä minun silmään yhtään istu tuollaiset german-look-BBS vanteet g-sigman alle :x

Mielummin silti ne kuin vaikka perus peltivanteet ja "nalle"-pölykapselit... ::) :p
 

Deckki

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2010
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

nostokurki sanoi
huh, ei kyllä minun silmään yhtään istu tuollaiset german-look-BBS vanteet g-sigman alle :x

Hyvin ne tuontyyppiset ainakin tuossa windriderin linkittämässä kuvassa istuu, samoiten esim. tässä http://blog.enkei.com/wp-content/1977_mazda_rx-3_sp-02-672x507.png. Ja tuossa kuvassa vanteiden valmistaja muuten Enkei (made in japan). Minkäslaiset vanteet sinne sitten sopisi, ehdotuksille ollaan avoimia :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

No juu, ei ne tuossa näytä niin pahalta :) sen punaisen Lancerin alle ne ei vaan sopineet yhtään...

Itselle jäänyt joku perversio tätä g-sigmaa kohtaan, tässä vaan on sitä jotain. Vaikka onkin vedetty vähän överiksi: http://www.cardomain.com/ride/2396289/1978-mitsubishi-sigma
 

apex^

mitsubishi galant vr4, BMW e46 M-sport
Liittynyt
1 Maaliskuu 2008
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

http://www.cardomain.com/ride/2396289/1978-mitsubishi-sigma


+1 :peukku
 

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Vs: Deckin veljen Galant Sigma -78

Hienolta näyttää edelleen! :)
Lakkasitteko puskurit kiillotuksen jälkeen vai miten ne on suojattu?
 
Ylös Bottom