Del-Ron öljyt

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mikäs firma tämä on ja onko kellään kokemusta tuotteista?

http://www.delron.fi/

Ilmeisesti kuitenkin vakavammin otettavasta hommasta on kyse kuin Nilsiän Öljysheikin Man Oil aikoinaan? ;D
 
Vs: Del-Ron öljyt

Hinta tietoja katselin niin ei mitään ihan ilmaista öljyä. Mielenkiintoista silti. :)
 
Vs: Del-Ron öljyt

Dynamiitista on tuossa ollut jonkinverran mainostusta ja vääntöä:

http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?p=370065#370065

Mielenkiintoistahan olisi nähdä ennen- ja jälkeendynolaput noista luvatuista tehonlisäyksistä, mutta toisaalta eihän se tehonlisäys nyt ole öljyn ensisijainen tehtävä muutenkaan :) Noihin hintoihin oon kyllä aivan liian persaukinen kokeilemaan ennen kuin tulee jotain konkreettista näyttöä että olisi jollain tavalla reilusti halvempaa Castrolia parempaa, mutta vaikeahan tuota öljyn "paremmuutta" on todistaa millään tavalla kun tarvitsisi todella pitkän mittausajan (useita vuosia, satojatuhansia kilometrejä) että vaikutukset näkyisivät kunnolla.
 
Vs: Del-Ron öljyt

Nyt täytyy kyllä hivenen sulatella... ei olis pitäny mennä dynyn keskustelua lukemaan.


Asiasta toiseen. Tuota tehonlisäystä ei kyllä voi mitenkään todistaa ja Kw sinne tänne ei tunnu missään.

15000 Km vuodessa = 490 € moottori öljyyn. Kait se pakko olla hyvää öljyä kun on niin hintavaa. :peukku
 
Vs: Del-Ron öljyt

Tervehdys Del-Ronilta. Analytics kertoi, että täältä oli tullut liikennettä, niin tulinpa katselemaan.

Kun tietenkin asia kiinnostaa, niin raotetaan vähän salamyhkäisyyden verhoa. Del-Ronin valmistaja on varsinaissuomalainen teollisuuden voiteluaineita valmistava yritys, jossa oli ihan oman mielenkiinnon vuoksi tehty koe-eriä moottoriöljyä. Koe-erät olivat lupaavia, joten tuotekehitystä jatkettiin ja öljyn ominaisuuksia hiottiin pidemmän aikaa. Talvella öljyt olivat valmiit, ja ne esiteltiin VM Motorsport Showssa tammikuussa.

Öljyt on tehty tarjoamaan äärimmäinen kuumankesto ja paras mahdollinen voitelu tilanteessa kuin tilanteessa - tehoa tulee lisää jos on tullakseen (tätä kyllä mielenkiinnon vuoksi testaillaan prätkällä penkissä kunhan ehditään). Palaute öljyistä on ollut yksinomaan positiivista. Tuoreimmat käyttökokemukset saatiin viime viikonlopun Rata-SM:ssä. Nurmisen Jari vaihtoi toiseen lähtöön Del-Ron Race Performance 15W-60:t F430 GT3:n moottoriin ja kertoi, että öljyn toiminta oli erittäin vakuuttavaa. Sanatarkasti fiilikset tiivistyivät lausahdukseen: "Täytyy myöntää, että jännitti kaataa mustikkasoppaa moottoriin, mutta on se tosi hyvää tavaraa!" Meille myös luvattiin ajon aikana logatut datat käyttöön, ja niitä nyt odotellaan. Samoin Mankosen Marko, joka kisaa Legendeillä, oli vaikuttunut öljyn (Classic Performance 20W-60) toiminnasta, ja kertoi sen olleen selvästi toimivampaa kuin aiemmin käytössä olleet öljyt. Legendseissähän pitkittäiseksi käännetty ilmajäähy prätkän kone on jäähdytyksen kannalta aika haasteellinen, ja takimmäiset pytyt käyvät tosi kuumana. Olosuhteet olivat lauantaina myös tosi rankat, en ihan tarkkaa lämpötilaa tiedä, mutta pirun kuuma siellä oli.

Meillä on muuten tulossa myös täysin katukäyttöön sopivat 5W-40 (API-SM & longlife) ja 5W-50 (API-SM) tässä alkukesän aikana.

Mulla on nyt snadisti hoppu, mutta kyselkää toki, vastaan ja kerron lisää paremmalla ajalla!
 
Vs: Del-Ron öljyt

Voitko postaa tällähetkellä saatavilla olevat laadut , astia kokoineen ja hinta tietoineen. Tämä vain sillä ,että oli jotenkin hankalaa hintoja netistä eilen haeskella.

Missä autoissa olette tuotteita testanneet ? millaisissa olosuhteissa ja miten pitkään ?
 
Vs: Del-Ron öljyt

Itse olisin kovasti kiinnostunut lämmönkestosta. Olen käyttänyt viime aikoina Silkolenen 5W-40 öljyjä, joista ei sinänsä mitään pahaa sanottavaa ole. Öljyn lämmöt tuppaavat vain nousemaan melkoisen korkealla, talvellakin helposti 130 asteeseen ja ylikin. Miten Del-Ron öljyt suhtautuvat tämän tyyppisiin lämpötiloihin, mikä on ns. turvaraja?
 
Vs: Del-Ron öljyt

-JP- sanoi
Voitko postaa tällähetkellä saatavilla olevat laadut , astia kokoineen ja hinta tietoineen. Tämä vain sillä ,että oli jotenkin hankalaa hintoja netistä eilen haeskella.
Me ei myydä suoraan kuluttajille, vaan annetaan ohjehinnat jälleenmyyjille, joilla on vapaat kädet hinnoitella öljyt niinkuin itse parhaaksi näkevät. Tästä syystä ei hintatietojakaan ole nettiin laitettu, mutta pistetään nyt ohjehinnat tähän - muodossa Laatu, 1l hinta/4l hinta ja erittäin lyhyt esittely

Tällä hetkellä saatavilla:
Street Performance 10W-60, 27/89€, Sopii katu- ja kilpa-autoihin sekä diesel- että bensakoneisiin
Race Performance 15W-60, 29/95€, Sopii kilpa-autoihin ja bensakoneisiin (lisäainestus saattaa haitata katalysaattorin toimintaa)
Dragster 0W-40, 29/95€, Korkea sinkkipitoisuus, erittäin pieni kitka. Sopii bensakoneisiin ja kilpakäyttöön (lisäainestus saattaa haitata katalysaattorin toimintaa öljyä kuluttavissa moottoreissa)
Polymer Free Endurance 5W-40, 15W-60, 25W-60, 30/99€, Polymeerivapaa öljy, eli ominaisuudet pysyvät käytännössä samana öljyn käyttöiän ajan. Bensakoneisiin sopivaa, 5W40 varauksin katukäyttöön, muut viskositeetit vain kilpakäyttöön
Superbike 4T 10W-50, 10W-60, 29/95€, Nelitahtimoottoripyörien öljy, sopii myös märkäkytkimille
Classic Performance 20W-60, 27/89€, Nelitahtimoottoripyörien öljy erityisesti ilmajäähdytteisille ja V-twin -moottoreille. Sopii myös märkäkytkimille
Classic Performance SAE-60, 30/99€, Nelitahtimoottoripyörien öljy erityisesti ilmajäähdytteisille ja V-twin -moottoreille. Sopii myös märkäkytkimille.

Tulossa olevat (hinnat vielä viitteellisiä)
Street Performance 5W-40, 27/89€, Sopii katu- ja kilpa-autoihin sekä diesel- että bensakoneisiin. Täyttää käytännössä kaikki olemassaolevat luokitukset.
Race Performance 5W-50, 29/95€, Sopii katu- ja kilpa-autoihin sekä diesel- että bensakoneisiin.
Race Performance 2T, 29/-€, 2-tahtimoottoriöljy kilpakäyttöön.

-JP- sanoi
Missä autoissa olette tuotteita testanneet ? millaisissa olosuhteissa ja miten pitkään ?
Testejä on ajettu viime vuodesta kaikenmoisella kalustolla kadulla, kisassa ja jonkin verran myös penkissä. Autopuolella koekäyttöön on valjastettu kirjavaa kalustoa aina allekirjoittaneen pakettiautosta JDM Factoryn Markun 600++ hevosvoimaiseen S14-Nissaniin. Pyöristä löytyy spektriä vanhasta HD:sta superbike- ja GP-kilpureihin. Kilometrejäkin on tuona aikana kertynyt melko määrä.

nokonzok sanoi
Itse olisin kovasti kiinnostunut lämmönkestosta. Olen käyttänyt viime aikoina Silkolenen 5W-40 öljyjä, joista ei sinänsä mitään pahaa sanottavaa ole. Öljyn lämmöt tuppaavat vain nousemaan melkoisen korkealla, talvellakin helposti 130 asteeseen ja ylikin. Miten Del-Ron öljyt suhtautuvat tämän tyyppisiin lämpötiloihin, mikä on ns. turvaraja?
Otetaan esimerkiksi Race Performance 15W-60. 125-asteisena öljyn viskositeetti on 20,0 cSt ja 150-asteisena 14,7 cSt, jotka siis vastaavat viskositeettiluokkien SAE-50 ja SAE-40 öljyjen viskositeetteja 100-asteisena. Eli käytännössä öljy toimii vielä 150-asteisena kuten SAE-40 100-asteisena. Turvarajoista en ole itseasiassa kysellyt valmistajalta, mutta taitaapi olla niin, että muut asiat kuin öljyn lämmönkesto muodostuvat rajoittaviksi tekijöiksi.

Mainitaan tähän vielä, että eräs asiakas kertoi, että hänen autossaan (Mazda RX-7) öljyn lämmöt putosivat normaalissa käytössä tällä nimenomaisella öljyllä hurjalta kuullostavat 10 astetta, ja tästä innostuneena kaveri oli koittanut penkissä kiusaamalla saada lämpöjä ylös, mutta ei ollut saanut öljyjä yli 100-asteiseksi millään. Liukasta on, ja hyvin lämpöä johtavaa!
 
Vs: Del-Ron öljyt

Kuulostaa mielenkiintoiselta kyllä ja hinnoittelu vastaa Motul / Redline esteriöljyjä. Fuchs Titan Race Pro-S (entinen Silkolene) taas on huomattavasti halvempaa, ainakin ulkomailta hommattuna.
 
Vs: Del-Ron öljyt

en edes muista koska olisin öljyistä ohjehintaa maksanu... :)
 
Vs: Del-Ron öljyt

nokonzok sanoi
Öljyn lämmöt tuppaavat vain nousemaan melkoisen korkealla, talvellakin helposti 130 asteeseen ja ylikin. Miten Del-Ron öljyt suhtautuvat tämän tyyppisiin lämpötiloihin, mikä on ns. turvaraja?
Meinasin unohtaa vastailla. Yli 160 asteen jos alkaa olemaan öljynlämmöt jatkuvasti (Race Performance 15W60), niin on syytä huolestua.
 
Vs: Del-Ron öljyt

Jahvetti sanoi
en edes muista koska olisin öljyistä ohjehintaa maksanu... :)
:palvo Hienoa. Ja tämä liittyi aiheeseen kuinka?

Suuntaa-antavia hintoja pyydettiin ja niitä tuli.
Voisihan noita ölppiä ihan mielenkiinnosta kokeilla että onko mitään maailmaa mullistavaa eroa vaikka tasaajien naputtelussa... ;D

Sorry :eek:fftopic
 
Vs: Del-Ron öljyt

Ketäs näitä öljyjä sitten myy.. ? Se jäi epäselväksi..
 
Vs: Del-Ron öljyt

Jälleenmyyjät:
Helsinki:

JDM Factory

Neste Eläintarha

Nordenskiöldinkatu 22, puh. 09 148 1891

Kaarina:

Free Technics

Jussinpellontie 2 , puh. 02 2432 781

Kirkkonummi:

Masalan Auto

Kehäreuna 2 , puh. 09 297 6678

Lempäälä:

Tuningstudio / Quantum Motoris Oy

Raisio:

Autolife

Haikankatu 5, puh. 050 355 3560

Powerbike Finland

Tuotekatu 7, puh. 02 432 2792

Tampere:

RR-Store

Turku:

JDM Factory

Rennsport

Triangle Motor Co.

Orikedonkatu 32, puh. 043 210 0192

(Ei öljyn ulosmyyntiä, mutta saat klassikkoosi halutessasi vaihdatettua Del-Ron -öljyt)

Ylivieska:

J. Kärkkäinen Oy

Ollilanojankatu 2 , puh. 010 430 3450
 
Vs: Del-Ron öljyt

Just.

Eli ei ketään "naapurustosta". :)

RR:lle varmaa vois soitella..
 
Vs: Del-Ron öljyt

_AH_ sanoi
Eltsun Nesteeltä kävin noita tänään katsomassa. 5W-40 maksoi 4 litran pönikkä 109€! :eek:

Sinne jäi... :p

"Tulossa olevat (hinnat vielä viitteellisiä)
Street Performance 5W-40, 27/89€"

Vapaat kädet hinnoittelussa ;D
 
Vs: Del-Ron öljyt

Moro taas. Eltsun Nesteellä on Polymer Free 5W-40, joka on valmistettu kalliimmista raaka-aineista kuin tuleva Street Performance vastaavalla viskositeetilla. Polymeerivapaa öljy ei sisällä lainkaan viskositeetti-indeksinparantajia, joten sen ominaisuudet eivät juuri huonone öljyn käyttöiän kuluessa. Lisäksi lämmönkesto on vielä parempi kuin viskositeetti-indeksinparantajia sisältävissä öljyissä.
 
Takaisin
Ylös Bottom