Driver's 1.8 Gti Lancer

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
kansi_zpsff04902e.png


11.3.2014

Noniiin ! Vanha lanceri vaihtui vielä vanhempaan ! :peukku
Tällä kertaa valitsin autoksi siis Lancer 1.8 16v Gti:n, jonka sisällä mölisee 4G67 moottori !
Kilometrejä on kertynyt 220 000

Punaisen paholaisen takia piti ajella 2 tuntia suuntaan, reissuun lähettiin tällä kertaa Raikun kanssa koska juikkipuikki oli kra.. muuttoapuna kaverilleen :D

Ja varustelu vaan paranee ! Tällä kertaa löytyy jopa sähkökäyttöinen kattoikkuna, ja kunnon penkit ettei lennä ulos ikkunasta kurvissa, lämmitettävät peilit jne, ja kaikki sähkökilkkeet jopa toimivat !!

Jos pitäis verrata tuohon edelliseen lanceriin niin täähän on kaks kertaa pirteempi vehje kun se !
Heppoja tästä löytyy ainakin yksi per vetävä pyörä.

Toki pari miinustakin löytyy, pakoputki vuotaa yhdestä kohtaa ja roikkuu keskeltä nii matalalla että osuu kuopissa/hidasteissa maahan, ruostetta on jonki verran tietyissä kohdissa ja tyhjäkäynti on välillä epämäärästä lainehdintaa/lievää pätkimistä mutta pysyy käynnissä kumminkin. On näissä lancereissa joku kirous kun edellinen lanceri kävi liika kierroksia tyhjäkäynnillä ja tämä ei taas sitten pätkii ;)

Tottakai auton hommaaminen johtaa väistämättä motonet reissuun, joka johtaa armottomaan köyhtymiseen mutta siitä lissää huomennna !

KESKUSTELU TÄNNE LINKIIN EIKÄ TÄHÄN KETJUUN KIITOS ! :peukku
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

11.3.2014

Noniin eli motonetistä tuli ostettua tälläistä;
- Sytytystulpat
- Öljyt & Suodatin
- Polttoaine suodatin
- Etu & takajarrupalat / eteen asennussarja
- Ilmanputsari

Sitten ei muutakun talliin väsäämään, mutta ihan ensimmäiseksi hommaksi purin pois jonkun aftermarket varashälyyttimen joka joskus oli tähän asennettu. Tämä siis oli kuulemma otettu pois käytöstä koska oli alkanut huutamaan omia aikojaan, mutta halusin sen kokonaan pois.
Siinä hetken johtoja seuraamalla löyty oikein piuhojen jackpotti, apparin jalkatilassa nimittäin oli sellanen johto hässäkkä että huhhuh..
Sisältä piti poistaa kolme anturia ja moottoritilasta se hälyytin itessään, muuaalta en löytänyt mitään tunnistimia.

Kun tuon olin saanut pois tieltä niin seuraavaks vaihtui öljyt ja suodatin, sitten varapyörä kontista tilaa viemästä.
Viimeisenä oli ilmanputsarin vaihto minkä ehdin tekemään vielä ennekuin piti lähteä. Siinä samalla otin sen "imuäänien vaimentajan" (mikä sitten lieneekään) pois, ja tottakai tukin sen reijän joka siitä jäi siihen imuputkeen.

Huomenissa vaihtuu jarrupalat joka nurkkaan, ja samalla yirtän ehtiä vaihtamaan kytkin & jarrunesteet.
Lopuks vielä pari kuvaa itse autosta ! :)

Pari kysymystä koskien tätä autoa käykää kattomassa jos tietäisitte vastauksia :peukku
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50834.0

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-10080857_zps9880e4c6.jpg

2014-03-10080908_zps2d15fd30.jpg

2014-03-10120725_zps29ce11c0.jpg

 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

13.3.2014

Tosiaan eilen piti olla jarrujen kunnostus päivä... mutta hommahan meni ihan hifistelyn puolelle ! Joten jarruille ei tehty vielä mitään

Kova urakka se oli pistää musavehkeet alusta asti yhessä yössä, siksi nukkumaan pääsiki vasta klo 6:40 aamulla, ja herätys klo 11, jonka jälkeen motonetissä käymään ! :peukku

Tässä etukäteen voin jo sanoa, että vaikka autoon nyt tulikin varmaan noin 200kg lisäpainoa niin kyllä se vielä ripeä liikkeissään on !

Alotetaan parista asiasta jotka ei liity musavehkeisiin, eli polttoainesuodatin tuli vaihdettua. Sekä tyhjäkäyntiin liittyen uusin yhden liittimen kaasuläppäkotelosta, oli ihan löysällä ja rikki sekä liitin aivan ruosteessa joten ajattelin että ei se saa edes kontaktia siitä. Se oli joku tyhjäkäyntiin liityvä tunnistin luutavasti? kuva alempana.
----------------------

Ensin lähdettiin hakemaan subia koteloineen askolasta, ( 15" Xtr380d2 ) sitä ennen kumminkin käytiin hyvinkään jossain puumestassa hakemassa 15mm levyä takakonttia varten !

Sitten vaan ajelemaan askolaan päin, perillä purettiin kotelo toisesta autosta ja ahdettiin se lanceriin, meni niin tiiviisti takakontin reunoihin kiinni ettei edes kulmarautoja olis tarvinnu pistää !
Samalla hepulla jolta subin ostin niin oli myynnissä tommonen hillitön mässäily akku ( 165Ah ! ) sekin tarttui sitten hetken neuvottelun jälkee mukaan ! Sen jälkeen uudestaan puukauppaan hakemaan sahattu palanen, sitten vaan juikkipuikin tallille väsäämään !

Ensin vaimenettiin koko takakontti, muoviosat saivait lähteä kokonaan pois kun niitä ei enää takasin laitettu.
Sen jälkeen alettiin sovittelemaan tuota hillitöntä akkua varapyöräkoteloon, siihen avuksi pari lankun pätkää ja vähän uretaania niin sai tukevan paikan tehtyä sille.

Tämän jälkeen kuviosaha käteen ja sahaamaan tuota levyä oikean kokoiseksi jotta sen saa hyvin takakonttiin, siinä ei kauaa aikaa menny ja mahtu kokonaisena vielä sisällekkin ettei tarvinnu alkaa kahtia sahailemaan ja osissa kokoilemaan !
Tuossa välissä vedin virtakaapelit / RCA / Herätepiuhan edestä takakonttiin, ja Juikkipuikki itse maadoitus mestarina mässäili kunnon maakaapelit etu akulta konetilaan !

Kun levy oli paikallaan takakontissa ja piuhat vedetty loppuun niin alettiin pistämään soitinta paikalleen, sille tehtiin omat virrat ja maat suoraan akulle (6mm piuhaa). Sen jälkeen nostettiin subikotelo konttiin ja alettiin sovittelemaan vahvareita paikalleen.

Ensisoittokerralla ei ollut mitään muita kajareita paikallaan paitti subi, ja samalla kertaa myös huomattiin että se ei oikein soi hyvin.
Hetken pähkäiltiin et mitä helv.. käänneltiin koteloa sen toivossa että kuulostais paremmalta, mutta ei sekään auttanut.
Viimein kumminkin tajuttiin resetoida tuo alpinen soitin, ja sen jälkeen uus testi ja johan alko sitä bassoaki löytymään :peukku
Eli radiossa oli ollu joku päi persettä.

Sitten kello olikin jo 6:30 aamulla ja alko väsyttämää sen verta että piti mennä hetkeks lepäileen :D Sittten tosiaan herätys itellä 11:00 ja siitä Raikun kanssa motonetissä käymään ja sieltä mukaan etu ja taka kajarit. Vielä ennen kotii lähtöö pistin tuonne taakke mylvimään nuo valmiiks kotelossa olevat ämyrit, niinkin halvat kuin olivat niin soivat tosi hyvin ! Etu kajarien laitto jää huomiselle kun ei niitä enää tänään jaksa pistää paikoilleen.

Oli mulla jo ostettuna 6.5 erkkasarja eteen mutta en jaksa alkaa sitä ainakaan lähiaikoina pistää kiinni joten kävin vaihtamassa sen motonetissä noihin 4" jotka menee vakiopaikoille.

Yhteenvetona siis Subi: 15" Xtr380d2 / Edessä: Renegaden 4" / Takana Caliberin koteloidut 4".

Valmiiksi tulevaa varten ostin myös tuommose härskin äänenvaimentimen niin saa auton muunkin äänimaailman kuntoon :peukku

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-12210519_zps5e6b2315.jpg

2014-03-12231359_zps5fda9ed6.jpg

2014-03-12232510_zps5fcd194a.jpg

2014-03-12233822_zps2987262b.jpg

2014-03-13124157_zps83d7d78d.jpg

2014-03-13131136_zps6613e8cc.jpg


KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

17.3.2014

Oolrait !
Tänään tuli tummennettua takavalot ja vaihdettua talvirenkaat väliaikaisesti takasin.
Peltivanteet oli tietysti ihan ruosteessa ja rumat, joten motonetistä yks pullo mattamustaa ja peltivanteet uuteen maaliin, ei tietenkään kestä kuin pari viikkoa nuo maalit mutta ei sillä väliä sillä ensi talvena on uudet vanteet jo ja nuo romuttamolla.

Myös etukaijuttimet tuli laitettua vihdoin kiinni, eli pihuat vedetty takakontista eteen ja kajarit vakiopaikoille. (4")
Takakaijuttimet heiluivat melko paljon basson voimasta niin piti tehdä tuollainen tuki niille.

Pesin lancerin nopeasti eli ei mitään priima pesua saanut tällä kertaa.

Mitsubishi Club Finland tarrat tuli postista ! Tilasin samalla Raikulle, mutta tähän autoon se eksyy vast kun oon saanu tummennettua takaikkunat.

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-17142822_zps244f1645.jpg

2014-03-17142012_zps4ba5de91.jpg


KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

19.3.2014

Jaahas, takajarrupalat vaihdettu. Käsijarru ei pitänyt ennen ollenkaan, nyt taas kunnossa.
Hiukan alko naurattamaan kun noita vaihtelin, joku edellisistä omistajista oli tehny/teetättäny joskus jotai jarruhommia, nimittäin käsijarru vaijerit oli kasattu jarrusatulaan molemmilla puolilla eri tavalla ja silti ei kummallakaan puolella ollut onnistunut kasaamaan sitä oikein :DD !!
Noh nyt nekin on kunnossa ja kässäri pitää taas ihan hyvin, lukkoon asti ei renkaat mene mutta pitää viel kattoo ite käsijarrukahvalta säädöt.

Etujarrupaloja olin vaihtamassa mutta eipä siitä mitään tullu kun ei mikään motonetin jarrupaloista sopinut, nyt on tilattu AD:lta uudet palat toivottavasti ne sopii. Niitä kattellaan sunnuntaina..

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-18235633_zps15b0acfd.jpg

 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

24.3.2014

Tänään & eilen urakoitiin taas lanceria.
Alotetaan nyt siitä että etujarrapalat on vaihdettu, AD:lta löyty sopivat palat tosin niitäkin piti sen verran modata että viilas vähän pois niistä kannoista + ne kerjäläis mallin varottimet (mitkä kirskuu kun palaloppuu) piti katkoa pois.
Ainiin, se ukko joka noiden jarrujen kanssa on pelleilly niin on kyl aika hardcore tyyppi, etujarrupalojen likutapit oli voideltu oikein kivasti kuparitahnalla ja olivat nii hiton tiukassa kiinni ettei niitä meinannu saada millään ulos sieltä.

Kesärenkaat & vanteet vaihdettu alle, vanteet maalattiin mattamustalla ennen alle laittoa !

Tuo mässäily subbari sai lähteä vetämään kontista vaikka hemmetin hyvin ja kovaa soikin, mutta paino nii paljon että on kivempi ajella ilman että perä laahaa maata
Nyt tilalla on 2x10" Renegaden subbaria reflexi kotelossa.

Uuh, sitten viimeseks väsäsin putkistoa, tukin yhen reiän ja kasailin tupla ulostulot taakse :peukku

Lopuks nopee pesu että sai pari kuvaa !

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-24155850_zps270f7ade.jpg

P3240095_zps723f26ed.jpg

2014-03-24155719_zpsd4091af9.jpg
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

25.3.2014

Semmonen lisäys vielä tuohon edelliseen. Tuona päivänä kun etujarrupaloja vaihtelin ja kiroilin kun joku super asentaja oli jumittanut liukutapit.. otin sitten pajan isoimman lekan ja naputtelin lenkkiä jotta lähtisivät auki, no hetki siinä meni ja aukihan ne onneks lähti, välissä kuului joku ihme paukahdus mut en siitä sen enempää välittänyt sillon.
Sitten kun aloin pistää renkaita kiinni niin katoin kun iskari pomppii iha hervottomasti siel ;D

Huomenna pitäis vissiin motonetistä käyä hakemassa uus tuo tuki hässäkkä..

https://www.youtube.com/watch?v=atJwHYHqOa8&list=UUNTrUNAuc7HYmad0DfnDq4Q

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

26.3.2014

Tänään kävin matkahuollosta hakemassa Spurgun (Sparcon) porvari vaihdekepin nupin.
Kotiin -> ja sitten vaan asentamaan innolla ! Vanha soppakauha sai siirtyä eläkkeelle !
Piti sahata vaihdekepistä tuo kierre osa pois jotta sai tuon sovittimen paikoilleen, sitä varten piti motonetistä ostaa irwin goodman rautasaha :kuningas
Nyt on meinaa hemmetin hyvä veivaa vaihteita ! Tulossa myös seuraavasta tilistä uusi luisin ratti !!

Sitten vielä alimpana kuvaa siitä kaasuläpän anturin liittimestä minkä unohdin laittaa tuonne alkuun. Eli se minkä uusin koska oli ihan ruostunut ja epäilin että ei mene mikään tieto siitä läpitte.

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0

2014-03-26145531_zpsb453c68f.jpg

2014-03-26150743_zpsc346e15c.jpg

2014-03-26131221_zpsf109e67d.jpg
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

4.6.2014

Ei oo taas pariin viikkoon mitään tapahtunut, mutta tänään pistin katsastusta ajatellen tommoseet tarvike rekisterikilven valot paikalleen.
Joku edellisistä omistajista kun oli repinyt molemmat rekkari valot kokonaan pois jostain kummman syystä...

Lancerissa ei oo pariin viikkoon myöskään musat soineet koska myin etupää vahvarin pois.
Tällä viikolla uusi paikalleen ja musat soimaan !

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0


2014-04-06155600_zpsc2022f35.jpg

2014-04-06171917_zpscf5c6cfa.jpg
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

19.4.2012

Olé ! (tapahtunut torstai - perjantai yöllä)
Johan oli taas asennus hommaa. Ensin liimailin sikamassalla vasemmalta puolelta nuo ovessa olevat mustat listat paremmin kiinni kun olivat bassosta hypänneet pois paikaltaan alhaalta.

Sitten päätin että noh, vielä on yötä jäljellä ja termostaatti ja jäähdytysnesteet pitäis vaihtaa. Ei muutakun hommiin !
Alku näytti hyvältä, letkut ja kiristimet lähti hyvin pois. Mutta sitten kun päästiin itse termarin vaihtoon ja aloin ottamaan niitä kahta pulttia pois mitkä pitää sitä kotelon yläosaa kiinni, niin eikös molemmat pultit menneet katki.. Ja eipä siihen hätään tietenkään ollut mitään millä olis porannu pultit pois ja tehny uudet kierteet, ja auto piti saada lauantaiksi takasin ajoon.

Ei muutakun kaikki anturit pois termostaattikotelosta ja siinä suutuspäissäni otin tallin isoimman lekan ja pamautin koko kotelon paskaks ;D Lattialla siis en konetilassa hehe, sitä ennen kun piti irrottaa se kotelo sieltä moottorista.

Sitten heti pistämään FB puolelle ilmotusta että jos joltai löytyis kiireesti uus kotelo, ja sama tänne foorumin puolelle.
Onneks mikko412:ltä löytyi yks ylimääränen ja sitähän sitten lähettiin perjantaina hakemaan raaseporista asti. ISO KIITOS siitä ! :peukku

Kun se oli saatu kätösiin niin takasin tallille ja uus kotelo / termari / jäähdytysnesteet sisään ja ilmaamaan ! (Valvolinen jäähdytysnesteet)

Termostaatti on ollut rikki koko ajan kun auto on mulla ollut, sitä en ole vaan muistanut vissiin kertomaan täälä, auto kävi koko aika aivan liian kylmänä.
Nyt lämmöt pysyy oikeella asteikolla ja tyhjäkäyntikin tasaantui hieman, ei käy enään niin röpöttelevästi kun ennen ( maagista o_O )

Kilometri lukema tuli kotiinpäin ajellessa 222222km :) !

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0


2014-04-17223858_zps9b61294f.jpg

2014-04-18023119_zpsd3378b77.jpg

2014-04-18152036_zpse63800f6.jpg
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

20.4.2014

Kävin antaa vähä super virtaa lancerist volvoo, ei täs sen kummempii tuli vaa hieno kuva hehee :peukku ;D

KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0


milvo_zpsbdda390e.png
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

23.4.2014

Jaahas... meni sitten kannentiiviste p*skaks !
Eipä ole ny aikaa alkaa purkamaan puolta moottoria, jos jollain kiinnostusta niin tästä sais vielä sen vaihtamalla oikei hyvän ratsun !

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6378214


KESKUSTELU = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=50825.0
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Driver's 1.8 Gti Lancer

17.05

Eilen lähti mizu uuteen hyvään kotiin ;)
Ja itse lähden maanantaina hakemaan yhtä toista lanceria, siitä myöhemmin lisää ! :driver


2014-05-16205942_zpse64397bf.jpg
 
Ylös Bottom