Driver
Member
- Liittynyt
- 6 Toukokuu 2012
Aloitan tästä nyt ihan puhtaalta pöydältä uuden ketjun kun vanhassa projekti ketjussa oli niin paljon turhaa härväämistä kun nyt vihdoin on kaikki suunnitelmat selvillä !
Eli tässä alapuolella vähän historiaa mitä Colttiin on tehty.
Tavoitteena tehä kiva kesäauto jossa musa soi mukavasti ! eukku
Keskustelut = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=53566.0
-Stay Tuned-
-------------------------------------------------------------------------------------------------
21.9.2014
Mitsubishi Colt 1.6 Magna Automatic
Näin tuli taas yksi uusi mizu hommattua koska vanha ei mennytkään katsastuksesta noin vain läpitte.
Tällä kertaa tosiaan päätin toteuttaa pitkä aikasen haaveen ja ostaa Coltin, ensimmäinen autoni kun oli c50 koppanen Coltti ja sen myytyä tuli niin kova ikävä että jo sillon tiesi että joskus vielä coltiainen on hommattava !
Tämä Valko timantti onkin toisin kuin kaikki entiset autoni automaatti laatikolla, joka todella mietitytti aluksi että onkohan sillä sitten yhtään hauska ajaa...
Kumminkin nyt viikon tällä ajettuani voin sanoa että ei se automaatti laatikko ainakaan tätä autoa pilaa, päin vastoin !
Valoistakin kivempi lähteä kun ei aina ole se kakkos vaihde miettimässä että meniskö sitä paikoilleen vai ei kun saa oikein urakalla painaa sitä sinne. Automaatti kun vaihtaa ketterästi puolessa millisekunnissa sen vaihteen niin siinä jää helposti naapurin amis korollat taakse kun antaa tälle pedolle soossia !
Moottorina toimii ikiliikkuja 4G92 1.6 nelipisteruisku, se ei paljoa kysele että mennäänkö vai ei vaan puskee eteenpäin kuin vesikauhuinen puhvelilauma savannilla !
Valkoinen väri kanssa vähän mietitytti että onko se rok vai ei mutta kyllähän se on mahtavan näköinen kun jaksaa pestä ahkeraan !
Vanteina tällä hetkellä 16", onneksi suorat donitsit, ei tärrää ajossa.
Juuri leimattu eli ei pitäisi mitään vikaa olla, vaikka eihän kaikki siinä katsastuksessa näy mutta ei vielä ainakaan mitään moitittavaa ole ollut, viikon ajaneena.
Coltissa oli ostaessa joku aivan yli tuuning ohjauspyörä kiinni ( kuvassa näkkyy), sen ehdin jo irroittaa ja ruuvvata lancerista Luisin Falconin tilalle. Tällä kertaa säästyin tilaamasta keskiötä kun sellanen oli jo valmiina. Radio oli panasonicin joku mallia Fast & Furious kun näytöllä pyöri koko aika mustavalko video jossa kaksi autoa veti viivoja. ( plussa siitä että toinen oli evo ja toinen joku tunnistamaton )
Auto on ulkoa ja sisältä siisitissä kunnossa, tosin kuljetettu koiraa niin joissain kohti näkyy vähän skraiduja kynsistä.
Mitäpä sitä muuta kertoa... no coltti on saavuttanut 309 000 lukeman juuri äskön ! joten ihan kiitettävästi sillä on ajettu, siihen nähden todella hyvä kuntoinen.
Tästä mahtimallista löytyy kattoikkuna sekä sähköikkunat !
Jos joku on vähän ammittlaisempi näissä automaatti loota asioissa niin voisi kertoa keskustelu osioon että mitä oikeaa eroa tuolla automaatin "Economy" Ja "power" Moodilla on ?
Ite tähän asti huomannut että antaa ehkä moottorin kiertää vähän enemmän ennenkuin vaihtaa vaihdetta, mutta onko siinä mitään muuta pointtia ?
"O.D OFF" Moodi on aika selvä, visiin ainoastaan poistaa sen kierros rajoittimen ja antaa moottorin kiertää sinne 7000 hujakoille ennekun vaihtaa ylös päin.
Eli autolle ei ole muuta nyt tehty kuin vaihdettu tuo ratti, pesty ja tottakai tärkein varuste uudessa autossa "racing wuderbaum ja 8 pallot" Hahah..sori.. eukku
Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan keskustelu osiossa eukku
Pari kuvaa tähän loppuun kertomaan lisää
28.9.2014
Pari päivää sitten Coltti tärähti juikkipuikin tallin pihaan ja siitä otettiin se heti työnalle !
Ensimmäinen iso juttu oli että vanha vesiakku sai vaihtua Sznajderin 70ah AgM akkuun !
Tämän jälkeen juikkipuikki pääsi lempiharrastuksensa pariin eli maadoittamaan ! eukku Akulle vedettiin seitenkymppinen kaapeli vaihdelaatikon maaksi, ja viitisenkymppinen moottorimaadoitukseen !
Akunnavat vaihtui käteviin 8mm akkukenkiin johon voi sitten lätkiä niin jumalattomasti tavaraa kiinni että coltti alkaa hohtaa sähkön sinistä valoa !
Kaasuläppä kotelo tuli puhdistettua samaan aikaan, vaikka ei siinä puhdistettavaa olis ollukkaan näköjänsä...
Siinä meni jo melko paljon aikaa ja siinä samalla itse purin takapenkit pois ja kaiken muunkin sisustan kilkeen etupenkkien takaa. Nyt puolet autosta on valmiina kunno äänieristykseen !
Rengas äänet on huumaavaat kun tällä päästellee motaria menemään kun takana ei ole mitään paikallaan niin kuuluu kivasti kaikki kilke ja kolke !
Mutta on tästä vähän hyötyäki, nyt kuuli selvästi että oikea takajarru vähän laahaa sekä että jompikumpi takapyörän laakereista on menossa mäsäsksi.
Sitten onkin varsin kummallinen kitinä aina kun painaa jarrua ja päästää pois niin päästö liikkeen aikana takaa kuuluu semmonen KwiiiiiiK ! ;D
Pitänee lähentyä äänen aiheuttajaa tarkemmin jossakin vaiheessa, kuuluu uloskin aika mahtavasti
Varapyörä kotelo oli jokseenkin ruosteessa, joten siitä hiottiin pahimmat kohat ja päälle Sinkkispräyt !
Autohan haissoo aivan ihanalta tämän suihkimisen jälkeen joten tilannetta korjaamaan "Racing" Wunderbaum joka jokaisesta autosta kuuluisi löytyä vakiovarusteena !
Ja ettei auto olisi liian hiljainen ulos vaikka ei vielä musakamppeita tai putkistoa ole muokattu niin päättipä se koriste putkenpätkä irrota puoliksi ja tämän seurauksena joka kerta kun päästit auton vapaalle tai paikalleen valoissa niin hillitön kolina alko kuulumaan takaa, siinä sitten valoissa hyvä viettää se 20 sekunttia kun jokainen puskajussikin kattoo että herrajumala !
8.10.2014
Tänään päivä meni siihen, että aloin pistää vaimennus/eriste mattoo takakonttiin.
Nuo matot kiinnitin spray liimalla joka on muuten hemmetin hyvää ainetta, tarttuu ja pitää mahtavasti !
Tänään en kerinnyt kun nuo reunat laittaa mutta huomenna keskiosakin tulee matotettua !
Tarkoitus tuohon takaosaan on tehdä ns. Lava eli puusta sellanen samanlainen niinkun juikkipuikin basswagonissa on. Eli autosta tulee 2 paikkainen.
Takalasit tummenetaan lähiaikoina, samoin takavalot.
Mysteerinä vielä takakontissa tuo varapyöräkotelo että mistä ihmeestä sinne tota vettä aina sateella valuu, jostain takaluukun alapuolelta sieltä missä se lukko on, valumat näkyy selvästi mutta ei mitään mistä se sinne pääsisi ?! ainoa että jos tuo tiiviste vuotaa.
21.10.2014
Sitten päästäänkin jo siihen kohtaan että laajennettiin systeemiä !
Tämä tietää motonet reissua josta mukaan tarrautuu toinen loota 2x 6x9 kajareita, lisää kaapelia ja liittimiä, sekä 12" Renegaden subbari reflexi kotelossa.
Myöskin uusi soitin tuli laitettua paikalleen. Pioneerin 2din soitin jossa Bluethoot tarkempaa mallia en tällä hetkellä juuri muista.
Vahvistimia on subbarille SPL-1200D joka soi 4ohmissa ja antaa sen 450w rms, eli laajennus varaa on sinne 1200w asti.
Sekä sitten tuo Crunchin 4 kanavainen 70w jokaiselle 6x9 subbarin päällä. Kajari lootat asetettiin silleen ettei se reflexirööri joka on kotelon päällä peity joten siitä kuuluisikin jotakin !
Ensin piti purkaa vanhat systeemit pois ja sen jälkeen alettiin sovitella kokonaisuutta paikalleen. Nuo kaksi kajari lootaa mahtuu juuri sopivasti vierekkäin ja asettuu niin että kajarit on juuri korvien kohdalla !
Subilootan ja kajareiden väliin tarvitsi tehdä välilevy jotta kaiuttimet varmasti pysyvät paikallaan eivätkä lennä mihkään, se tehtiin 18mm männystä joka verhoiltii 4carpetin verhoilu huovalla.
Sitten piti taiteilla kaikki kokoon kulmalevyillä ja ruuveilla, kokonaisuudesta tuli tosi jämäkkä, mikään ei heilu mihkään päin !
Vielä jäi tehtäväksi 2 kpl peitelevyjä subilootan oikealle ja vasemmalle puolelle !
23.10.2014
Tehtiin tuommoiset peitepaneelit tuohon subi kotelon oikealle ja vasemmalle puolelle ettei näytä niin rujolta !
Liimalevyä joka päällystettiin tommosella 4carpetin verhoiluhuovalla millä kaikki muutkin on !
Tässäpä vähän kuvia lopputuloksesta ! Myös vähän ledi härpäkettä eksyi tuomaan tunnelmaa ! eukku
------------------------------------------------------------------------------------
Tästä pisteestä siis lähdetään tekemään ! eukku
Keskustelut = http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=53566.0
-Stay Tuned-
------------------------------------------------------------------------------------