E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Eikös toyotalla ollu -98 ja vanhemmat sekä ne kaksi uudempaa kiellettyjä??
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

TomiH sanoi
Osuipa silmään tuollainen sivusto: http://www.fcai.com.au/publications/all/all/all/3/can-my-vehicle-operate-on-ethanol-blend-petrol-

Liekö sitten eroja Suomessa ja Australiassa käytössä olevien Mitsubishien tiivisteissä tai jossain muissa polttoainelinjan osissa, sillä tuolla väitetään 10% etanolibensan soveltuvan kaikkiin ruiskumalleihin vuoden 1986 jälkeen (Mitsubishi
All fuel injected models post 1986).

Ite oon tankkaillu colttiin ainakin tota E10:iä ihan sujuvasti. Ilmottelen sit tähän ketjuun kun tankki ja imusarja hapettuu puhki. oisko toi joku vm.90 colt ja 1.5 ruisku.

VR-4:seen toki 98:a, kun muutenkin sitä tulee laiteltuu..
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

MVa~1 sanoi
Eikös toyotalla ollu -98 ja vanhemmat sekä ne kaksi uudempaa kiellettyjä??
Jaa no minä luulin, että tuossa puhuttiin kokonaisuudessaan parista koneesta. No on tuo velipojankin Camry mallia 97 (vaikka rekisteröity vielä 96 lopun puolella), joten kuuluu sitten reilusti tuon listan joukkoon. ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Juu lupaavan näköistähän tämä on... :p

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110363743
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Tossa testasin tankillisen colt 1.5 glxi:ssä ja eipä mitään kummallista huomannu koneen käytöksessä. Kulutus pysyi samana matka-ajossa.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

miikka sanoi
Juu lupaavan näköistähän tämä on... :p

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110363743

Ja tänään BMW sitten käänsi kelkkansa:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110363835

"Brünerin lausuma E10-bensiinistä ei autotehtaan mukaan koske EU-maissa käytettäviä polttoaineita. Kommentillaan Brüner viittasi maihin, joissa polttoaineiden laatu on selvästi heikompi kuin EU-maissa. "
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

miikka sanoi
Juu lupaavan näköistähän tämä on... :p

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110363743

Katselin itte samaa. Lisäks pari tuttua kun tuota käyttänyt enemmän ovat ny siirtyneet sitten 98 kun vie niin paljon enemmän että halvempaa ajella 98:lla kaupungissa.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Chiqi_ sanoi
Katselin itte samaa. Lisäks pari tuttua kun tuota käyttänyt enemmän ovat ny siirtyneet sitten 98 kun vie niin paljon enemmän että halvempaa ajella 98:lla kaupungissa.

Ei pitäis kyllä niin paljoa enempää viedä, mutta aika lähelle tuo hintaero kuittaantuu tuolla kulutuserolla.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

MakeM sanoi
Ei pitäis kyllä niin paljoa enempää viedä, mutta aika lähelle tuo hintaero kuittaantuu tuolla kulutuserolla.

Emännän Focuksessa ainakin tällee talvella nousi selkeästi kun vaihtoi perus 95 tohon 95E10. Auto käy normaalisti ja toimii mutta tuo etanolisotku maistuu näemmä enempi. Ennen talvikäytöss about 700km kaupunkiajoa - nyt about 550-600km. Tankattu 5 kertaa jo täyteen 95E10. Ja ei.. ei ole muuttunut vaikka on ilmat lämmennyt ja auto on lohkossa 1-1½h aina ennen käynnistystä ja se lonkolämppärikin toimii.

Työkaverin Pösö 206 taas alkoi polttamaan vikavaloa jos tankissa 95E10. Moottorina 1.4i. Kun tankkaa 98E5 niin vikavalo sammuu.

Täällä Porissa ainakin hintaero on 3-5cent laatujen välillä. Ei se paljoa tarvitse enempää syödä niin se ero on kuitattu.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Köyhillehän se e10 on tehty, me _rikkaat_ ajellaa 98:lla :peukku ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Harri K sanoi
Köyhillehän se e10 on tehty, me _rikkaat_ ajellaa 98:lla :peukku ;D

Ja rikkaammat ajaa V-powerilla. :D

Nojoo.. 98 tankkiin täällä pistetään.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Kyllä volkkarissakin tuntui että kulutus nousi huomattavasti kun ekan kerran sitä tankkasi. Mutta nyt on tuntunut että olisi hieman tasoittunut. Johtuuko tuo nyt siitä että moottori olisi tottunut siihen, vai ei. Mitenkä se olisi voinut tottua siihen jos se etanolin määrä vaihtelee 0%-10%. Toisaalta taas tuntuu siltä että ei kait sillä ole suurta merkitystä että onko sitä siellä 5% vai 10%. Ei kait tuo ero nyt niin paljoa ole.

Hyvin tuo volkkari käynnisty tolla e10:lläkin siellä -27 pakkasessa vaikka ei ollutkaan lohkolämppäri käytössä. (Unohtui laittaa töpsöli seinään, autoon kyllä laitoin.)

Noh, eipä tarvii enää murehtia siitä, kun nykysin voi tankata tuota diiseliä.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Vaikka en ole kemisti enkä mikään tekniikan ihminen niin uskallan kyllä väittää että periaatteessa esim Evo IX:lle parasta polttoainetta on 98+bensiini jossa ei ole etanolia yhtään. Sellainen polttoaine nimittäin tuohon autoon on tarkoitettu. Kiitos viherkusipäiden ja muiden EU:ta kumartavien poliitikkojemme, sellaista polttoainetta ei tosin taida tästä maasta enää löytyä ollenkaan...
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

evoluutio sanoi
Vaikka en ole kemisti enkä mikään tekniikan ihminen niin uskallan kyllä väittää että periaatteessa esim Evo IX:lle parasta polttoainetta on 98+bensiini jossa ei ole etanolia yhtään. Sellainen polttoaine nimittäin tuohon autoon on tarkoitettu. Kiitos viherkusipäiden ja muiden EU:ta kumartavien poliitikkojemme, sellaista polttoainetta ei tosin taida tästä maasta enää löytyä ollenkaan...
Kyllä löytyy bensaa jossa ei ole yhtään etanolia. Shellin V-powerissa ei ole etanolia, mutta se onkin sitten 10 senttiä litraltaan kalliimpaa kuin tuo E10
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

evoluutio sanoi
Vaikka en ole kemisti enkä mikään tekniikan ihminen niin uskallan kyllä väittää että periaatteessa esim Evo IX:lle parasta polttoainetta on 98+bensiini jossa ei ole etanolia yhtään. Sellainen polttoaine nimittäin tuohon autoon on tarkoitettu. Kiitos viherkusipäiden ja muiden EU:ta kumartavien poliitikkojemme, sellaista polttoainetta ei tosin taida tästä maasta enää löytyä ollenkaan...
V-powerissa ei pitäisi olla tippaakaan etanolia:
http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/bensiini_v-power_2011-1_productdatasheet.pdf
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Shell on juuri tuolla 0%-etanoliosuudella mainostanut V-Poweria :)
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Lappeenrannassa ainakin tuli vuoden vaihteessa pumppuihin teksti 99e5. Että kai ne on senkin bensan menny sotkemaan. :seina
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Gallu sanoi
V-powerissa ei pitäisi olla tippaakaan etanolia:
http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/bensiini_v-power_2011-1_productdatasheet.pdf

Eiks kukaan lukenu tätä?! Gallu varmaan sarkasmina heitti. Tossa MSDS:ssä mainitaan selvästi että etanolia on joko 5% tai alle 5%.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Tosin mulle kelpais se E85.. ;)
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Urran sanoi
Eiks kukaan lukenu tätä?! Gallu varmaan sarkasmina heitti. Tossa MSDS:ssä mainitaan selvästi että etanolia on joko 5% tai alle 5%.
Tieda sitten mita oli lukenut kun tuon oli linkittanyt, vanha(viime vuonna) v-power oli lahes etanoliton, 0,5% laaturaja ja tyypillinen <0,1%.
Uus tosiaan maksimissaan 5%, ja tyypillista eivat kerro. Samassa yteydessa tyypillinen RON tippui 0,5:lla 99,2:een, ja haihtuvus kasvoi hiukan.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Jaahas. Nyt minäkin vasta luin tuon Gallun linkin. No nyt ei ole sitten enää mitään katetta tuolle V-powerin 6-7 sentin hintaerolle verrattuna 98:iin. Oktaaniluvun nousu yhdellä yksiköllä on aika minimaalinen hyöty, kun vertaa 95 ja 98:in oktaaniluvun nousua ja kuitenkaan hintaero ei ole kuin 3-4 senttiä litralle ja tietysti saa sitten vielä puhtaampaa bensaa.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Urran sanoi
Eiks kukaan lukenu tätä?! Gallu varmaan sarkasmina heitti. Tossa MSDS:ssä mainitaan selvästi että etanolia on joko 5% tai alle 5%.
Joops. Hyeena jo selvittikin homman eli viime vuonna vissiin v-power oli etanoliton. En tajunnut heti että oli muuttunut kun sarake:"tyypillinen arvo" olikin tyhjä ja laaturaja 5% tai alle. Sori. :-[ Eli ei taida olla etanolitonta bensaa sitten enää markkinoilla. Venäjältä vaan aitoa tavaraa salakuljettamaan, kuka lähtee mukaan? ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Gallu sanoi
Venäjältä vaan aitoa tavaraa salakuljettamaan, kuka lähtee mukaan? ;D
Meiltä vapautuis vuoden vaihteessa 1000litran pumppusäiliökin ;D Riittäis tykötarpeiks ;D
Lieneekö hieman laitonta varastoida ??? ::) ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Salakuljetukselle :peukku

Itte siirryin sulavasti tuohon 98'siin, vaikka auto onkin tuommonen -93 vanhus jolla rullattu 350tkm ei siltikään raaski ottaa sitä riskiä.
Jumalattomia hintaeroja noissa silti näkyy olevan, tuli tuossa vähän pidempi lenkura heitettyä ja asemien välillä oli jopa 4centin eroja 98'sin suhteen.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Turri sanoi
Meiltä vapautuis vuoden vaihteessa 1000litran pumppusäiliökin ;D Riittäis tykötarpeiks ;D
Lieneekö hieman laitonta varastoida ??? ::) ;D

DaJackal ottaa vaan galantin perään semmosen säiliön kärryyn ja ajelee venäjälle ja takas. ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Turri sanoi
Meiltä vapautuis vuoden vaihteessa 1000litran pumppusäiliökin ;D Riittäis tykötarpeiks ;D
Lieneekö hieman laitonta varastoida ??? ::) ;D
Mulle siinä olis 4kk varasto. Ja voisi mahtua vielä Datsunin lavallekin. 3 kertaa vuodessa tuommosenkin hakisi... ;D Ja eihän siinä varastoinnissa mitään luvatonta ole. joka tilalla nykyään on omat farmisäiliöt. Ja niitten koko on sentään 2000 - 10000 litraa. Kaipa sitä bensaakin saisi varastoida. Saisi vaan tullista läpi... :-X
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Ruuvvaat siita vollesta sen ardicin irti ja isket dasseen, letkutat sen lavalla olevasta sailiosta. Kyseessa on silloin ajoneuvon oma polttoainesailio.
Bonuksena, jos se ardic pelaa ja uskallat sen kaynnistaa (muista sammutuskalusto), ei pakkasongelmia enaan kun on bensalla toimiva lamppari..
;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Hyeena sanoi
Ruuvvaat siita vollesta sen ardicin irti ja isket dasseen, letkutat sen lavalla olevasta sailiosta. Kyseessa on silloin ajoneuvon oma polttoainesailio.
Bonuksena, jos se ardic pelaa ja uskallat sen kaynnistaa (muista sammutuskalusto), ei pakkasongelmia enaan kun on bensalla toimiva lamppari..
;D

Noh, kuten jo viestin lähettäjäkin varmaan tietää, ei homma ole noin yksinkertaista. Tullissa hyväksytään ainoastaan auton alkuperäisasennustankki. Aivan sama vaikka:

a) olisit muutoskatsastanut auton ko. tankille
b) "näitä sai tehtaalta lisävarusteena"
c) "nämä isommat tankit on vaihdettu uudemmasta/isompimoottorisesta vastaavasta autosta"

Mikään edellämainituista ei ole tullin mukaan hyväksyttävä syy. Ja kyllä, jotkut jenkkiharrastajat käyvät tankkaamassa 2x100ltr aavikkolisätankeilla varustettuja V8-pakettiautojaan ja useimmiten ongelmitta. Tämä johtuu ihan siitä, että ei tullilla ole aikaa syynätä kaikkea. Siinä vaiheessa jos tuollaisista narahtaa, onkin tilanne jo hieman heikompi... ::)
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Jonkinlainen suunnilleen laillinen porsaanreikä olis ilmeisesti tuohonkin olemassa koska vuosia sitten eräällä tutullani oli Chevy vanissa reilusti yli parin sadan litran tankkipari ja toinen tankeista taisi olla "lisälämmitintä varten" koska auto taisi olla rekisteröity matkailuautoksi tai jotain vastaavaa... :) Parhaimman bensarallin aikaan tuossa olikin sitten hetkittäin 500L bensaa myytävänä... ;D Harmi etten tiedä kenellä tai missä se auto on nyt ja henkilökin on kuollut niin hyvin voi näistä kirjoitella...
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

samitsu sanoi
Jonkinlainen suunnilleen laillinen porsaanreikä olis ilmeisesti tuohonkin olemassa koska vuosia sitten eräällä tutullani oli Chevy vanissa reilusti yli parin sadan litran tankkipari ja toinen tankeista taisi olla "lisälämmitintä varten" koska auto taisi olla rekisteröity matkailuautoksi tai jotain vastaavaa... :) Parhaimman bensarallin aikaan tuossa olikin sitten hetkittäin 500L bensaa myytävänä... ;D Harmi etten tiedä kenellä tai missä se auto on nyt ja henkilökin on kuollut niin hyvin voi näistä kirjoitella...

Taidan tietää hemmon. Oli Timpan kanssa joskus juttua. :)
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

samitsu sanoi
Jonkinlainen suunnilleen laillinen porsaanreikä olis ilmeisesti tuohonkin olemassa koska vuosia sitten eräällä tutullani oli Chevy vanissa reilusti yli parin sadan litran tankkipari ja toinen tankeista taisi olla "lisälämmitintä varten" koska auto taisi olla rekisteröity matkailuautoksi tai jotain vastaavaa... :) Parhaimman bensarallin aikaan tuossa olikin sitten hetkittäin 500L bensaa myytävänä... ;D Harmi etten tiedä kenellä tai missä se auto on nyt ja henkilökin on kuollut niin hyvin voi näistä kirjoitella...

isällä oli vw lt28 alustalle tehty matkailuauto jossa rosterinen 130litranen tankki, sillä sai käydä venäjällä ihan laillisesti...
korina lt ohjaamo ja takaosa tais olla kafin alumiini koppa

ketuttaa kun itellä olis töistä 17km rajalle mutta siitä kohden ei taideta päästää kuin tukkirekka liikennettä... :'(
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

samitsu sanoi
Jonkinlainen suunnilleen laillinen porsaanreikä olis ilmeisesti tuohonkin olemassa koska vuosia sitten eräällä tutullani oli Chevy vanissa reilusti yli parin sadan litran tankkipari ja toinen tankeista taisi olla "lisälämmitintä varten" koska auto taisi olla rekisteröity matkailuautoksi tai jotain vastaavaa... :) Parhaimman bensarallin aikaan tuossa olikin sitten hetkittäin 500L bensaa myytävänä... ;D Harmi etten tiedä kenellä tai missä se auto on nyt ja henkilökin on kuollut niin hyvin voi näistä kirjoitella...

Mulla oli kans joskus vähän aikaa ramvani 318cid bensakoneella ja siinä oli ollu 300 litran lisätankki, joka luki myös papereissa. Se auto oli aikasemmin majaillu jossain lähellä itärajaa.....
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

DaJackal sanoi
Noh, kuten jo viestin lähettäjäkin varmaan tietää, ei homma ole noin yksinkertaista. Tullissa hyväksytään ainoastaan auton alkuperäisasennustankki. Aivan sama vaikka:

a) olisit muutoskatsastanut auton ko. tankille
b) "näitä sai tehtaalta lisävarusteena"
c) "nämä isommat tankit on vaihdettu uudemmasta/isompimoottorisesta vastaavasta autosta"

Mikään edellämainituista ei ole tullin mukaan hyväksyttävä syy. Ja kyllä, jotkut jenkkiharrastajat käyvät tankkaamassa 2x100ltr aavikkolisätankeilla varustettuja V8-pakettiautojaan ja useimmiten ongelmitta. Tämä johtuu ihan siitä, että ei tullilla ole aikaa syynätä kaikkea. Siinä vaiheessa jos tuollaisista narahtaa, onkin tilanne jo hieman heikompi... ::)
Niin tuohan menee mielenkiintoiseksi. Jos autoon on ollut saatavana erikokoisia tankkeja niin kenellä lopulta on todistustaakka siitä onko kyseessä alkuperäisasennus vai jälkiasennus? Useimmiten nykyautoihin ei nimittäin saa jälkiasennuksena erikokoisia tankkeja vaan ne tilataan tehtaalta halutun kokoisilla tankeilla, jos vaihtoehtoja ylipäätään on. Eli jos autoon on tehtaalla jo asennettu jättitankit niin onko kyseessä silloin alkuperäisasennus? Jossei ole niin miten sitten alkuperäisasennus määritellään? Onhan ilmastointilaitekin lisävaruste vaikka se on tehtaan alkuperäisasennuksena. ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Kyllä mun käsittääkseni lisätankkikin hyväksytään jos se on esim. lisälämmitintä tai agregaattia varten. Eri asia sitten saako se olla satojen litrojen kokonen.....
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Turri sanoi
Meiltä vapautuis vuoden vaihteessa 1000litran pumppusäiliökin ;D Riittäis tykötarpeiks ;D
Lieneekö hieman laitonta varastoida ??? ::) ;D
Huomatkaa sitten etta jos kyse on farmisailiosta niin 1.7. alkaen sellaista on laitonta kuljettaa muuten kuin tyhjana ja puhdistettuna.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Hyeena sanoi
Huomatkaa sitten etta jos kyse on farmisailiosta niin 1.7. alkaen sellaista on laitonta kuljettaa muuten kuin tyhjana ja puhdistettuna.

...ellet omista adr lupaa... ja siinäkin oli joku raja paljonko sai siirtää ilman erikoiskatsastettua autoa/merkkejä
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Turri sanoi
Meiltä vapautuis vuoden vaihteessa 1000litran pumppusäiliökin ;D Riittäis tykötarpeiks ;D
Lieneekö hieman laitonta varastoida ??? ::) ;D

mulla olis tarvetta sellaselle... pitäs pa-säiliö saada traktorille...
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Mr mmc sanoi
...ellet omista adr lupaa... ja siinäkin oli joku raja paljonko sai siirtää ilman erikoiskatsastettua autoa/merkkejä
Ei saa edes ADR-luvilla. Oikeasti. 1.7. alkaen pitaa olla IBC-pakkaus (+pari optiota kuten tankkiautot sallittu).
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

http://www.iltasanomat.fi/autot/Raju%20v%C3%A4ite%20suomalaisprofessorilta%20T%C3%A4ss%C3%A4%20salattu%20syy%20E10-bensalle/art-1288375291940.html
Tässä on sitten suomalasprofessorin väite E10:stä
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Hyeena sanoi
Ei saa edes ADR-luvilla. Oikeasti. 1.7. alkaen pitaa olla IBC-pakkaus (+pari optiota kuten tankkiautot sallittu).
Eli tuommosia metsäkoneille tarkoitettuja säiliöitäkään ei saa enää kuljettaa? Siis niitä ihan tehdastekoisia, mitä näkee monesti pick-uppien lavoilla. En tarkoita mitään jeesuksen vanhaa farmisäiliötä.

EDIT: Näköjään finncontin säiliöt onkin noita IBC-säiliöitä
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

Gallu sanoi
Niin tuohan menee mielenkiintoiseksi. Jos autoon on ollut saatavana erikokoisia tankkeja niin kenellä lopulta on todistustaakka siitä onko kyseessä alkuperäisasennus vai jälkiasennus? Useimmiten nykyautoihin ei nimittäin saa jälkiasennuksena erikokoisia tankkeja vaan ne tilataan tehtaalta halutun kokoisilla tankeilla, jos vaihtoehtoja ylipäätään on. Eli jos autoon on tehtaalla jo asennettu jättitankit niin onko kyseessä silloin alkuperäisasennus? Jossei ole niin miten sitten alkuperäisasennus määritellään? Onhan ilmastointilaitekin lisävaruste vaikka se on tehtaan alkuperäisasennuksena. ;D

Tulkinnanvaraa löytyy jonkin verrankin tuosta "mikä on alkuperäisasennuksen määritelmä"-aiheesta, mutta tarvittaessa tulli voi esim. soittaa maahantuojalle ja kysyä VIN-koodilla että minkä kokoisella tankilla auto on aikanaan tullut Suomeen. Yleensähän kysymyksessä ovan nimenomaan nuo amerikanihmeet, ja niistä tullilla on ollut jo vuosia aika kattava tietotaito kuinka saada tuo asia selville.

Esim. Webastolle, kompressorille tms. saa olla kohtuullisen kokoinen lisätankki. Overdriven foorumilla joku taisi puhua 50 litran rajasta, mutta tiedä sitten perustuuko tuo mihinkään faktaan.

Volkkarikonserni on sentään tehnyt joskus jotain oikein: 3 gen paskattiin menee orkkistankkiin 100 litraa ainetta ilman mitään muutoksia. Siksi ne ovatkin aika suosittuja täällä susirajalla. ;D
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

DaJackal sanoi
Volkkarikonserni on sentään tehnyt joskus jotain oikein: 3 gen paskattiin menee orkkistankkiin 100 litraa ainetta ilman mitään muutoksia. Siksi ne ovatkin aika suosittuja täällä susirajalla. ;D

90litraa vakio ja paineilmalla saa 100litrasen ;)
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

mites jos sattuu tankki ruostumaan ja haihtumaan ilmaan ajan saatossa ja tekasee itse uuden. Yleensähän niistä tulee pikkusen suurempia ku alkuperäset. Ja meinaan siis oikeesti tekee sen takia, että vanha on mätä, ei sen takia että saa salakuljettaa polttoainetta suomeen. Jos vaikka alkuperänen on 50 litraa ja uusi on 60 litraa tai 70 litraa. Onkos ne tullissa kuinka nirsoja jos ei ole mitään älytöntä farmisäiliötä ruuvattu auton alle.
 
Vs: E10 Bensiini ja muut vastaavat etanolisotkut

MVa~1 sanoi
mites jos sattuu tankki ruostumaan ja haihtumaan ilmaan ajan saatossa ja tekasee itse uuden. Yleensähän niistä tulee pikkusen suurempia ku alkuperäset. Ja meinaan siis oikeesti tekee sen takia, että vanha on mätä, ei sen takia että saa salakuljettaa polttoainetta suomeen. Jos vaikka alkuperänen on 50 litraa ja uusi on 60 litraa tai 70 litraa. Onkos ne tullissa kuinka nirsoja jos ei ole mitään älytöntä farmisäiliötä ruuvattu auton alle.

Ovat, jos tutkivat auton ja tuosta jää kiinni. (Overdriven foorumilla on jopa puhetta sellaisesta casesta, missä tilalle hankittu tarviketankki (mallikohtainen) oli alkuperäistä isompi ja sanomista tuli - tämä tosin voi olla myös ns. tornihuhu, joten en ottaisi 100% todesta.) Toisaalta normaali henkilöautolla ei ole suurta riskiä joutua heti syyniin, sillä eihän näihin japanilaisiin perussedaneihin mitään 200ltr tankkia saa kuitenkaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom