E14-Gallu: pohjalevy irti!

Spezzi

Dieselvoimaa
Liittynyt
23 Huhtikuu 2003
Sijainti
Uusimaa
Nostin eilen Kala-Anttini (E14, turbodiesel -87) ensimmäistä kertaa nosturille oikein tarkempaa tutkimista varten. Ja tuttu hommahan löytyi: pohjapelti on ruostunut irti kynnyskoteloitten sisäreunoista molemmilta puolilta, vasemmalta puolelta takajalkatilan kohdalta n. 30 cm:n matkalta, oikealta puolelta hantin jalkatilan kohdalta n. 20 cm:n matkalta. Töräytin repeämiin ensimmäistä käteeni osunutta puuhamassaa (arpa osui akryylikittiin) tukkimaan vedentulon siihen asti, kunnes saan repeämät korjattua.

On muuten ihan sama kohta ollut pehmeänä jokaikisestä tämän korimallin Gallusta, minkä olen nähnyt. Synkkää... :( Onneksi korjaaminen on helppoa.
 
Tyypillinen vanha mitsu. Varaudu siihen, että myös kynnyskotelon pystypelti on mätä sentin-kaksi lattiatasosta ylöspäin. Näin ainakin Lancerissani oli...
 
Heh joo.... ;) Onhan näitä pehmosia Lantteja nähty. Muutama varaosiksi purettu on ollut sellaisessa kunnossa, että yksi jätkä on vaivatta takapenkillä istuen painanut koko pohjalevyn perästä keulaan asti irti.

Yhtä -86 dieseliä lähdin kerran projektina rakentelemaan kuntoon, kun oli tosi nätisti laitettu päällepäin, mutta pohja vähän pehmoinen. Tarkempi tutkiminen paljasti, että koko autossa oli oikeastaan kantavana rakenteena vain pintapelteihin sentin paksuudelta vedetty ruiskukitti... ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom