E3 Viriputkisto

Vs: E3 Viriputkisto

Oho, melko jännää. Luulis että tommonen "kuristaminen" näkyis sitten kulutuspuolella vakiossa... Mitäs ECU:n säädöllä on saavutettu? Ja mitä mahtaa vakio-alakerta kestää 2,0l ja 2,5l tekniikoissa?
 
Vs: E3 Viriputkisto

Jukka.S

Joo maatsin kanssa itsekkin aiheesta keskustelin ja oli samalla puhetta tuosta kannattaako vaihtaa koko putkisto vai pelkästään dp.
Osahan perustelee pelkän dp:n vaihdon sitten että pakokaasut kerkeävät jäähtymään db:n jälkeen jolloin kaasun tilavuus pienenee jolloin sama kaasumäärä menee pienemmästä putkesta.
Maatsi sanoi, testanneensa eri autoilla penkissä juuri vaihtamalla tuon db:n ja toisella vedolla koko putkiston. Tulokset olivat kuulemma kiistämättömiä, eli siis jos meinaa saada 100% hyödyn on putkisto vaihdettava turbon laipasta ---> pakoputken päähän.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Tokihan downpipen virtaavuus on loppuputkea olennaisempi. Putkihan voisi periaatteessa olla kartion muotoinen ja kapenisi loppua kohti, koska viileämmät kaasut vievät huomattavasti vähemmän tilaa. Tietysti järkevämpää vaihtaa molemmat, mutta jos kaikki on tehty 2,5" rännistä niin downpipe kuristaa enemmän kuin loppuputki -> vaihtamalla suurempi tehonlisäys.
 
Vs: E3 Viriputkisto

tohon aiemmin mainittuun screamer optioon sen verran, että
minä ainakin aion kokeilla..
kyllähän se varmasti parantaa virtaavuutta, kun osa kaasuista menee kokonaan toista reittiä pihalle. äänestä sen verran, jotta mulla edellisessä nelikossa oli 50mm portti ja luonnollisesti siis 2" screameri..
onhan se äänekäs, mutta myös :driver ;D miehekäs..
2.5" --3" kartiolähtö ahtimelle, jotta saadaan paras virtaus heti ahtimelta
kartiolla tarkoitan semmoista alle 10cm matkalla tohon 3" kasvavaa..
loppu dp ja putki 3" . ja hukkis vaatii mulla 3" --> 2" supistus, jotta saa hyvän.
3" putkeakin pitää vähän muotoilla jotta on sopiva.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Kesällä tuli tehtyä mustasta putkesta 3" mehupilli turbolta taakse asti,yhdellä hks:n vaimentimella.
4" ulostulo ja on ihan sopivat äänet :peukku

Kannattaa takavaimentimeksi valita joku sellainen mikä kestää,ettei tule heti villat pihalle!
Oma hks makso jotain 100ersmaa.

Vaikutuksen kyllä huomasi,aamulla auto oli vakio ja illasta kävin koeajolla,kun oli autoon tehty putki ja laitettu vapari.
Suosittelen!!
 
Vs: E3 Viriputkisto

Kapteenivamma sanoi
Jukka.S

Joo maatsin kanssa itsekkin aiheesta keskustelin ja oli samalla puhetta tuosta kannattaako vaihtaa koko putkisto vai pelkästään dp.
Osahan perustelee pelkän dp:n vaihdon sitten että pakokaasut kerkeävät jäähtymään db:n jälkeen jolloin kaasun tilavuus pienenee jolloin sama kaasumäärä menee pienemmästä putkesta.
Maatsi sanoi, testanneensa eri autoilla penkissä juuri vaihtamalla tuon db:n ja toisella vedolla koko putkiston.
Tulokset olivat kuulemma kiistämättömiä, eli siis jos meinaa saada 100% hyödyn on putkisto vaihdettava turbon laipasta ---> pakoputken päähän.

Jep, totta toinen puoli - Maatsi tietää kyllä mistä puhuu :)
Mutta kun puhutaan tuosta teholuokasta noin 340 - 350 ja noista putken vaikutuksista, niin se on kyllä ihan yksi hailee, että onko siellä keskiputki 2,5 tuumaa vai 3 tuumaa :D
Mutta jos vaihdat pelkän DP:n ja jätät ennalleen keskiputken ja takapöntön, niin se homma on juuri noin miten Maatsi sanoo. Maatsi on tehnyt noihin Subaruihin 3 tuuman DP:tä, 3 tuuman keskiputkea ja 3 tuuman sisäänmenolla takavaimentimia.
Yleensä pelkässä DP:n vaihdossa on ongelmana tuo huonosti virtaava takavaimennin.


MakeM sanoi
Oho, melko jännää. Luulis että tommonen "kuristaminen" näkyis sitten kulutuspuolella vakiossa...
Mitäs ECU:n säädöllä on saavutettu? Ja mitä mahtaa vakio-alakerta kestää 2,0l ja 2,5l tekniikoissa?

Jos tarkoitat tuolla kuristamisella 2,5 tuuman keskiputkea, niin ei sillä ole merkitystä kulutuksen kannalta. STi:n orggis keskiputki virtaa sen verran hyvin, että sillä ei ole merkitystä.

Itse en laittaisi pelkkää putkiviritystä, vaikka sillä saavutettaisiin käytännössä samat tehot ja väännöt mitä ECUa säätämällä.
ECUn säädöillä saadaan huomattavasti enemmän terävyyttä ja auto sopii huomattavasti paremmin jalkaan. Olen itse kokeillut pelkkää "putkiviritteistä" ja sitten samanlaisella putkimuutoksilla olevaa autoa, jossa ECU on säädetty, niin kyllä ne autot oli ihan eri planeetalta. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mutta kyllä se on väärä paikka säästää, jos ei ECUa säädetä (tämä on taas vaan minun mielipiteeni). Ääni täältä EHDOTTOMASTI ECU:n säädölle!

Vakio 2 litrainen (Huom! 2 litraisessa STi:ssä takomännät on vakiona) alakerta kestänee sen rapiat 420-430 heppaa ainakin. No ainakin vielä on paikat pysyneet pojilla kasassa :)
Vakio 2,5 litrainen, niin samaa luokkaa kuin 2 litrainen, mutta ainakin se kestää vääntöä päälle 580 Nm:ää jo 3000 kierroksella :D ja tämäkin on kokeiltu ja testattu "normikäytössä".
 
Vs: E3 Viriputkisto

Jukka.S sanoi
Jos tarkoitat tuolla kuristamisella 2,5 tuuman keskiputkea, niin ei sillä ole merkitystä kulutuksen kannalta. STi:n orggis keskiputki virtaa sen verran hyvin, että sillä ei ole merkitystä.
Tarkoitin kuristamisella sitä downpipeä, täytyy sen aikalailla ahdistaa jos noin paljon tulee tehonlisäystä. Vai onko tuolle joku erikoinen muu syy sitten?
 
Vs: E3 Viriputkisto

^Kyllä se subaruissa ihan kuristaa se downpipe noin paljon, aika monta kertaa todettu.
 
Vs: E3 Viriputkisto

MakeM sanoi
Tarkoitin kuristamisella sitä downpipeä, täytyy sen aikalailla ahdistaa jos noin paljon tulee tehonlisäystä. Vai onko tuolle joku erikoinen muu syy sitten?

Syyllinen on kyllä katalysaattori.
Itse DP olisi muotoilultaan ja virtaukseltaan ihan kelvollinen. Olen nähnyt ja tiedän muutaman auton, joissa on vaihdettu vain takavaimennin ja muuten "tyhjätty" putki turbolle asti ja tulokset ovat olleet ihan samoja kuin koko putkiston vaihdolla. Ehkä se on kumminkin helpompi vaihtaa "viri" DP tilalle kuin tyhjentää alkuperäiset. Alkuperäisiä voi joskus vaikka tarvita.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Jukka.S sanoi
Syyllinen on kyllä katalysaattori.
Itse DP olisi muotoilultaan ja virtaukseltaan ihan kelvollinen. Olen nähnyt ja tiedän muutaman auton, joissa on vaihdettu vain takavaimennin ja muuten "tyhjätty" putki turbolle asti ja tulokset ovat olleet ihan samoja kuin koko putkiston vaihdolla. Ehkä se on kumminkin helpompi vaihtaa "viri" DP tilalle kuin tyhjentää alkuperäiset. Alkuperäisiä voi joskus vaikka tarvita.

Off topic jatkuu

Olenkin aina ihmetellyt tätä, että minkä takia esim Sti/Evo tyyliseen autoon laitetaan "kuristava" putki jo tehtaalla. Ymmärrän kyllä jos on esimerkkinä wrx subaru, joka on kuitenkin suunnattu lähemmäs ns. jokamiesluokkaa, jolloin auton tarvii olla sivistynyt äänien ja muiden puoleen.

Mutta, kun ajatellaan autoa luokkaa Sti tai Evo luulisi jokaisen ostajan tajuavan, että näihin "ralliautoihin" kuuluu osana hieman kovempi meteli jossain suhteessahan näissä vehkeissä voitaisiin pitää jo "trademarkkina" ettei nämä ole yhtä mukavia ajaa moottoritiellä kuin se "tavallinen" perheauto.

Mutta kuten Jukka.S asian sanoi Sti:ssä onkin syyllisenä katallysaattori.

Onkos muuten esimerkiksi japanissa nuo auton päästömittausten arvot tiukempia kuin suomessa joka selittäisi tuon "ahdistavamman" katin laitoin tehtaalla?
 
Vs: E3 Viriputkisto

Joo kaverin kanssa juttelin sinisistä ja mainitsi tuosta katalysaattorista.

Kapteenivamma: Pienemmillä tehoilla huomattavaa lisäkestoa varsinkin voimansiirron osille. Putkesta sen verran, en tiedä muista, mutta itseä ei ainakaan kiinnosta pitää mitään kamalan kovaa meteliä tuolla. Eikä hyvin virtaavan putken tarvitse välttämättä olla meluisa.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Ei nuo autot menis euroopankaan päästönormeista läpi, jos ei olis kattia heti DP:ssä.
Päästöt. Se on se sana, mikä määrää suurimman osan teknisistä ratkaisuista, kun autoa suunnitellaan.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Toki, mutta tuskin paremmin virtaava katti kovin paljoa auton hinnassa näkyisi.
 
Vs: E3 Viriputkisto

MakeM sanoi
Toki, mutta tuskin paremmin virtaava katti kovin paljoa auton hinnassa näkyisi.

Se paremmin virtaava taas ei välttämättä läpäise niitä testejä. Nyt kun ei puhuta mistään katsastuksen pakokaasutestistä vaan näistä hyväksyntiin vaadittavista testeistä kylmäkäynnistyksineen sun muineen.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Onhan noita suparuja tehokkaampia autoja kuitenkin aikalailla n+100 kpl maailmassa, ja kaikissa jonkinlainen katalysaattori on nykyisin. Ja virtaavampiahan ne vaatii..
 
Vs: E3 Viriputkisto

MakeM sanoi
Onhan noita suparuja tehokkaampia autoja kuitenkin aikalailla n+100 kpl maailmassa, ja kaikissa jonkinlainen katalysaattori on nykyisin. Ja virtaavampiahan ne vaatii..

On, mutta kun lasketaan litratehoja, niin niitä ei ole montaa. Pieni ja tehokas moottori on aina vaikeampi saada päästöistä läpi. Noissa testeissä ongelma on aina kylmä päästöt. Ja niistähän ei pääse eroon, muuta kuin lämmittämällä katti. Se taas ei lämpene nopeasti, ellei se ole lähes kiinni turbossa, siis kriittisimmässä paikassa ahtimen toimintaa ajatellen ja silti sen täytyy olla tiheä, jotta saasteet jäävät siihen ja tiheämpi lämpenee myös nopeammin. Kun esim evoissa ja impuissa ei ole mitään super tarkkaa ECUa ja suorasuihkutusta ja EGR:stä huolimatta palamattomien hiilivetyjen määrä on iso, niin tiheä katti on ainoa tapa saada normitettua ne päästörajojen sisään.
Nuo normit on sen verran tiukkoja, että niistä ei ns. viri kateilla läpi mennä koskaan.

Ajatellaan asiaa vaikka seuraavasti: Jos se olisi noin helppoa kuin esität, niin miksei meillä ole joka kadunkulmassa alk.per vapareita, mitkä on turbotettu? Sama pussitesti niidenkin "vain" pitää läpäistä. Mielestäni 1500,- olisi siinä kohtaa pikku raha, jos niistä mentäisiin heittämällä läpi, joten pussitestin hinnalla noiden harvinaisuutta ei voi perustella.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Toki, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tarkoitin vain sitä että asia ei ole mahdoton.
 
Vs: E3 Viriputkisto

En osaa sanoa noista Japanin päästötesteistä mitään, mutta esim. STi:stä ei ole olemassa 2,5 litraista JDM versiota ollenkaan.
Nipponin STi-versiot ovat edelleen kaikki 2 litraisia.
Tuossa pexi mainitsikin jo nuo kylmäkäynnistys yms. muut testit. En ole katsotut vakio EVO:n sytytysennakko-, bensa- ja nokkakarttoja, mutta vakio STi:n kartoissa löytyy "ihmeellinen" ns. veivaus 4000 kierroksen kieppeillä. Muuta selitystä ei ole tullut mieleen kuin päästövaatimukset.

Se nyt on kumminkin muistettava, että sekä EVO:t ja STi:t ovat valmistajilleen marginaalimalleja.
STi-mallit tulivat myyntiin Euroopassa vasta MY01 alkaen ja eikös EVOille haettu ns. EURO hyväksyntä vasta kasista (vai seiskasta) alkaen. (?)
Kyllä se pääpainotus ja/tai myyntimallit ovat ihan joitain muita versioita kuin nämä. Valmistajat luovat näillä malleilla mielikuvaa (wannabe WRC) asiakaskunnalle ja ihan aikuisten oikeasti, niin perus EVO:t ja perus STi:t ovat kyllä molemmat valovuoden päässä niistä kisaversioista. :)
 
Vs: E3 Viriputkisto

Näinhän se on, mutta toisaalta haluaisiko kukaan edes ajaa WRC-autolla kadulla.. Varsinkaan sillä hinnalla ;D
 
Vs: E3 Viriputkisto

Mistäs teikäläiset on noita 3'' downpipejä hommaillu? Pitäs tuohon evo kolmoseen joskus semmonen hommailla. Apexin 3'' catbacki siin jo on, mutta joku fiksu ei oo sillon samalla viittiny downpipee laittaa. Myös katinkorvausputki kiinnostas, vaikka sen nyt tekis ehkä itekin.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Mun käsittääkseni 2g gsx eclipsen DP menis sinne "heittämällä".

Jos tarvetta ni voisin tehdä ensikuusta pienen kimpan jenkiistä niin ollaan kaikki liris jos ei meekkään ;D
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Mun käsittääkseni 2g gsx eclipsen DP menis sinne "heittämällä".

Jos tarvetta ni voisin tehdä ensikuusta pienen kimpan jenkiistä niin ollaan kaikki liris jos ei meekkään ;D
Vois kiinnostaapi tuo kimppatilaus... Ja joo niin arvelin et jonkun eclipsen dp kävis mut kun en ihan tarkkaan tienny et mikä malli.
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Mun käsittääkseni 2g gsx eclipsen DP menis sinne "heittämällä".

Jos tarvetta ni voisin tehdä ensikuusta pienen kimpan jenkiistä niin ollaan kaikki liris jos ei meekkään ;D

Täältä ilmoittautuu kanssa yksi mukaan kimppaan, :peukku
 
Vs: E3 Viriputkisto

Poltto Fin-Ranacolta lupaili tehdä kolmoseen dp:n 150-200 eurolla ja laittaa kiinni.
 
Vs: E3 Viriputkisto

marko_h sanoi
Poltto Fin-Ranacolta lupaili tehdä kolmoseen dp:n 150-200 eurolla ja laittaa kiinni.

Heh, että tilatkaa vaan ulkomailta, tuohon hintaan ostaisin jo Poltolta. Tietää ainakin että mitä on saamassa, ja aika nopeasti luulisin. Tosin kuin noissa pitkänmatkan tilauksissa
 
Vs: E3 Viriputkisto

Juu, kyllä tuo 150 € kuulostaa asennettuna jo hyvältä. Tuo Clipsen downpipe tulee maksamaan kuitenkin väh. 100 € ja sitten on vielä riski että ei olekaan 100 % yhteensopiva, tosin tuon pitäisi mennä heittämällä kiinni kuten osku sanoi. Pitää kysyä paljonko kaveri ottaa tuollaisen tekemisestä, kun pitää saada pakolämpö ja pakopaine mittareille myös paikat siihen, muutoin Poltolta tilailee ja tekee hitsaa itse nuo paikat antureille. Katinkorvausputki maksoi minulle 50 € ja tuosta voi vilkaista putken laadun: korvausputki. Noissa jenkkilästä tilatuissa ei varmaan ole mitään paikkoja antureille?
 
Vs: E3 Viriputkisto

Juu, soitan ja kysyn poltoltakin mihin hintaan se tekee noita vaikkapa 5kpl sarjan.

...sitten voisi tuolta marteliukseltakin kysästä, ittelle olis väliä vaikka olis mustaakin :)

Esim tässä: Downpipessä Ei ole mitään paikkaa millekkään ylimääräselle anturille.. Taitaa myös korvata suoraa katin ilman katinkorvausputkia ;D Hinta arviolta max 150€ kotia tuotuna


Erit: Pistän vaikka kyselykierrosta menemään joko huomenna tai alkuviikosta :)
 
Vs: E3 Viriputkisto

Tuo ois kyl pirun hyvä jos tolta poltolta sais sen putken. Samaan syssyyn voisin katinkorvikeputkenkin ostaa häneltä ;)
Itekin tarviisin siihen DBhen paikan lambdalle mut sen nyt kyl räkäsee itekin kiinni. Asennusta en tarvii kun helpompi on et se lähettää putken mulle tänne ja ährään ite kun että ajan sinne eteläsuomeen ;D
 
Vs: E3 Viriputkisto

sesse sanoi
Tuo ois kyl pirun hyvä jos tolta poltolta sais sen putken. Samaan syssyyn voisin katinkorvikeputkenkin ostaa häneltä ;)
Itekin tarviisin siihen DBhen paikan lambdalle mut sen nyt kyl räkäsee itekin kiinni. Asennusta en tarvii kun helpompi on et se lähettää putken mulle tänne ja ährään ite kun että ajan sinne eteläsuomeen ;D

Sillä on verstas tuossa Härmässä, mutta voi olla että en ymmärtänyt tuota sun piilohuumoria ;D
 
Vs: E3 Viriputkisto

Veikka sanoi
Sillä on verstas tuossa Härmässä, mutta voi olla että en ymmärtänyt tuota sun piilohuumoria ;D
uuubs :D Näin sitä taas sanoo jotain vaikkei tiedä mistään mitään... Hitto jotenkin oletin et tuo ois eteläsuomes mut eihän siin. Missäpäin tarkalleen poltto sitten vaikuttaa?
 
Vs: E3 Viriputkisto

sesse sanoi
uuubs :D Näin sitä taas sanoo jotain vaikkei tiedä mistään mitään... Hitto jotenkin oletin et tuo ois eteläsuomes mut eihän siin. Missäpäin tarkalleen poltto sitten vaikuttaa?
FIN-RANACO KY
Ranaco Racing Imports
Teollisuustie 3
62300 HÄRMÄ

Noin 60km Seinäjoelta pohjoiseen.
 
Vs: E3 Viriputkisto

No hyvä, kiitoksia. Nyt tietää tämänkin :) Se on siis näköjään jopa kauempana kun luulin ;D
Mutta joo kimppatilaus kiinnostaisi kovasti. Ja jos hintaluokka on tuommonen niin ei todellakaan paha!!!
 
Vs: E3 Viriputkisto

Pikasesti laskettuna tulis ~140e maksamaan yks rosterinen db, jos neljä tilaa. :)

2.75" sisäänmeno ja 3" ulostulo. Ilmeisesti eliminois katinkin ;D

Ilmottelen kun saan tarkempia laskuja ja varmistuttua ketä tilaa. YV yhteyttä!

...nämä siis eclipseen tarkoitettuja db, mutta pitäisi mennä plug & play, mutta jokainen sitten ottais oman riskin ettei menekkäämn suoraa. Suurta modausta kuitenkaan tuskin tarvii jos tarvii. :)
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Pikasesti laskettuna tulis ~140e maksamaan yks rosterinen db, jos neljä tilaa. :)

2.75" sisäänmeno ja 3" ulostulo. Ilmeisesti eliminois katinkin ;D

Ilmottelen kun saan tarkempia laskuja ja varmistuttua ketä tilaa. YV yhteyttä!

...nämä siis eclipseen tarkoitettuja db, mutta pitäisi mennä plug & play, mutta jokainen sitten ottais oman riskin ettei menekkäämn suoraa. Suurta modausta kuitenkaan tuskin tarvii jos tarvii. :)

Onko nämä nytten mistä? Eivät vissiin ainakaan Polton tekeleitä.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Juu, ei oo poltolta. Poltto tekis mustasta, ~200e / kpl

Kysyyn myös marteliukselta, mut ei oo vastannu. Katotaan mikä jää viisaimmaksi :)
 
Vs: E3 Viriputkisto

Tilasin mielestäni juuri tuollaisen 2g 4wd eclipsen DP:n joskus syksyllä ja se ei kyllä sovi sinne päinkään suoraan.. Heti alkua joutuu hiukan muuttamaan eri kulmaan + kardaanin ympärystä ym vaatii pari kulma muutosta että menee. En ole vieläkään saanut ihan valmiiksi sitä/paikalleen.. -> en voi suositella. Ok saattoi olla juuri sitten jonkun väärän eclipsen putki.. Niitä malleja on aikamonta. mutta samalla vaivalla tekee sitten ihan suoraan alusta asti itse... Ok on noi halpoja ja melkeen RST:tä..

Tämä oli jenkki ebaystä: Eclipse Talon 2G 95-99 GSX Downpipe 3" Stainless nimikkeellä ja hintaa vajaa 50$ + isohkot postit.. Valkkasinko väärän putken?
 
Vs: E3 Viriputkisto

Kyl tommosta just ajattelin. Sitä vaan tiedä onko ne lähettäny oikian ;D

Jostain kuulin et menis suoraa bold on, mutten muista millää lähdettä. Ulkomaata sielä kirjoteltiin :-\

Selvitetään..
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Jostain kuulin et menis suoraa bold on,

Ehkä se on nimenomaan "Bold on", eli vaapasti suomenntuna "rohkeasti eteenpäin". Voisi olla vaikka vastakohta suoraan paikalleen istuvalle "bolt onille" :)

Sori, oli aivan pakko :)
 
Vs: E3 Viriputkisto

No ite ainakin melkeen mielummin ottasin tuolta poltolta ihan bolt on DBn kun tuolta jenkkilästä noita sinnepäin putkia. Siihen on sit helppo hitsailla paikkoja ylimääräsille antureillekin kun ei oo rosteria. Ja mun mielestä ainakin ois paljon kätevämpi et on erillinen katinkorvike putki kun että vaihtaa koko DB aina leimalle ::)
 
Vs: E3 Viriputkisto

Joo, tällähetkellä poltto näyttää viisaimmalta. Luultavasti taitaa olla viisahin että tuo jenkkiponttö unohdetaan ainakin, varmuuden vuoksi.

Onko kellään irrallaan evo3 db, jos joku "nyrkkipaja" tekasis kopypastea. ;D
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Joo, tällähetkellä poltto näyttää viisaimmalta. Luultavasti taitaa olla viisahin että tuo jenkkiponttö unohdetaan ainakin, varmuuden vuoksi.

Onko kellään irrallaan evo3 db, jos joku "nyrkkipaja" tekasis kopypastea. ;D
Mulla ois irti toi oma. Ootko Marteliukselta kysellyt tarjousta? Onnistuisin oman passaamaan eteenpäin sille kun on Markuksen kanssa yks yhteinen miitinki parin viikon päästä.

E: Ite tuskin kyllä tarvitsen jos tuosta nyt tilata päräytän isompaa käärmeenpesää, niin pitää sille taas tehdä ihan oma.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Kunhan tulee kesäisemmät kelit niin jos joku tarvitsija on täältä suunnalta maata niin minäkin pystyisin tekemään varmaan tuohon parin sadan sisään alkuputken mittatilaustyönä-laippojakin on jo valmiina tai ainakin teetettävissä lisää... Enkä sitten tee putkea minkään mallin mukaan vaan tarvitsen juuri sen auton tuohon malliksi jolloin sopivuus jokseenkin 100%... :) Mutta tämä nyt oli vain ajatus/tarjous jota voidaan katella sitten keväämmällä tilanteen mukaan-yksityisviestiäkin voi laittaa asiasta...
 
Vs: E3 Viriputkisto

osku sanoi
Juu, ei oo poltolta. Poltto tekis mustasta, ~200e / kpl

Kysyyn myös marteliukselta, mut ei oo vastannu. Katotaan mikä jää viisaimmaksi :)

Onko mitään uutta kuulunut?

Pysyykö toi Polton hinta samana vaikka niitä tilaisi useamman porukalla?
 
Vs: E3 Viriputkisto

En oo saanu aikaseksi kysellä. Luultavasti se on silti sen 200€.

Ite saatan ostaa itelle ton eclisen tarkotetun ja modata siitä sopivan, samalla kun kesärenkaat vaihtaa. Kyselen kuitenki noita db vielä poltolta. Tuo martelius on ainakin hinnan puolesta unohdettu :-\

Erit: On se orkkis aika orvon näköne http://img241.imageshack.us/my.php?image=dsc30013hf4.jpg
 
Vs: E3 Viriputkisto

Eipä tuolta Ranacolta vastata s-postiin. Täytyy vissiin keksiä joku toinen paikka mistä sais kohtuu hintaisen dp. :-\

Ehdotuksia? Muita kuin tee ite. :p
 
Vs: E3 Viriputkisto



Ollu Poltto leikkauksessa,joten toimiston puoli ollu kiinni.Mut kyl se hinta varmaan tippuu jos niitä monta menee.
 
Vs: E3 Viriputkisto

Soitin tänään Eurostainlessille niin sanovat että dp maksaa n.600€ mutta jos niitä tekee samalla enemmän (esim.4kpl) niin hinta tippuu n.450-500€ kpl. Tämää siis 3" RST.

Miltä kuullostaa? ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom