E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Yritin haulla löytää dedikoitunutta topiccia tuloksetta joten tein uuden (vaikkei auto eikä vika uusi olekkaan);

Kaikkihan tuntee tän perus tyyppivian eli esimerkiksi tuulilasin huolimattoman vaihdon takia tai muista tuntemattomista syistä johtuen alkaa kukka puskemaan ikkunan pielestä, listan alta. Itsellä on vastaava ongelma Galantissa ja haluaisin entisöidä auton ulkoasun omien speksien mukaiseksi (joku ehkä saattaa tietää mitä mä tarkoitan ;D ), auto sen kuitenkin ansaitsee.

Mutta ennenkun lähden räveltämään ja kokeilemaan, ja vielä että joku muukin saisi siitä tiedon niin:

Miten tuulilasia reunustavat listat lähtee varmasti ehjänä irti? Jos jollain on esim. kuvaa klipseistä tai missä kohdin ne on, miten ne vapautetaan jne. niin olisin äärimmäisen kiitollinen.

Tarkoitus siis irrottaa omasta ja mahd. lasia irroittamatta puhaltaa/hapottaa ruosteet pois. Jos ei onnistu lasia irroittamatta niin saa tarjota ehjää OEM lasia (joo siis saan varmaan tuonkin ehjänä irti, muttakun se ei varsinaisesti ole ehjä). Siis tiedän että uuden lasin saisin, mutta haluaisin alkuperäisen ja jopa mahd. hieman patinoituneen. Mulla on keinot tehdä tosi naarmusestakin käytännön virheetön/nätisti patinoitunut.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

Jos lasi on jo vaihdettu, luultavamminkin liimaa tursutettu kunnolla->ei toivoa saada ehjänä.

Ns painettavat muoviklipsut siinä listassa vain on.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

muistelisin että lähtee nätisti vetämällä mutta voin kyllä kuvankin napata tuosta raato gti:stä kun käyn hallilla. siitä ei kyllä ole tietoa milloin se tapahtuu :p
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

jossen väärin muista niin wsm:stä löytyy tämäkin tieto :) 42-64 ja siittä eteepäi.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

Täytyy penkoa. Tosin vaikka tämä WSMissa olisikin niin ei se silti tarkoita että niillä ohjeilla se ehjänä lähtis :D Arvostan paljon jos akio nappaa kuvan.

Vaikka liimaa enempikin olisi niin onhan nuo silti aina tuulilasin irroitus vaijerilla yleensä lähtenyt? Vaatinee vaan sitä kuuluisaa Elbow greasea ja kaverin. Tosin silti harvemmin ne mitään Amerikan temppuja on..

Mut siis mun lasi Original joten tiedä häntä vaikka ei olisi ikinä vaihdettukkaan. Ei mun Lanceriinkaan ole vaikka sillä on ajettu 60tkm enemmän. Vaikka tosin se on 15 vuotta uudempi :D
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: E3xA Galantin Tuulilasin sivulistat ja ruoste

Itselläni on kanssa vielä listat irti ja saan tarvittaessa huomenna kuvan. Tiivistekoukun avulla naksuttelin itse listat irti.
 
Ylös Bottom