EA Galant alapallonivel, voiko irroittaa tukivarresta?

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Katsastuksesta huomasivat välystä edestä vasemmanpuoleisessa taaemmassa alapallonivelessä. Koko tukivarsi tarvikkeena maksaa n. 100€, kun taas alapalloja löytyy enimmillään n.25€. Kysynkin jotta voiko sitä ylipäätään vaihtaa ja onko kellään tietoa itse alapallon osanumerosta tai että käykö joku näistä alapalloista:

http://www.skruvat.fi/Pallonivel-P117477.aspx

Tai tämä?

Tämä näyttäisi olevan ylempi?

Niin ja onko alapallo samanlainen etummaisessa ja taaemmassa tukivarressa ja 2.0 ja 2.5 mallissa? Vanhempiin galantteihin ilmeisesti pystyy vaihtaan?
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: EA Galant alapallonivel, voiko irroittaa tukivarresta?

Kyllä minä ainakin olen ja elän siinä käsityksesä, että ei noita niveliä voi erikseen vaihtaa, vaan menee koko tukivarsi vaihtoon.
2,0 ja 2,5 pitäisi olla samat varret, ainakin mitä muistelen omiani vertailleena osamies.fi sivustolla
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: EA Galant alapallonivel, voiko irroittaa tukivarresta?

ei pysty vaihtamaan palloniveltä, vain helan, eikä sekään kannata. ja suosittelen orkkis tukivartta. meil lähti tdstä ku oltiin ulkomailla ja ei ollu hauskaa ropata sitä -20asteen pakkasessa.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: EA Galant alapallonivel, voiko irroittaa tukivarresta?

Alkuperäistä suosittelen, vaikka taaemmat etualatukivarret ei ole niin kriittisiä ajon kannalta kuin ne suorat etummaiset eli tarvikkeitakin uskaltaa käyttää. Tosin tarvikkeet tahtoo varsinkin madalletuissa mennä aika vähillä kilometreillä puslastaan piloille, joten pitkällä juoksulla orggis tulee todennäköisesti edullisemmaksi. Jos muistan oikein, niin tarvikkeissa puslan läpi menevä rauta on pyöreä ja pääsee helpommin pyörähtämään puslan sisällä, jolloin se väljistyy nopeasti. Originaalissa se on litteä, joten se ei käytännössä pääse pyörähtämään ja pusla säilyy pitempään kuosissaan.
 
Ylös Bottom