EA Galant sport puskurin osanumero

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Eli ongelma on seuraava. Aluksi minulta puuttui puskurista osa joka tulee keskelle alas ja jonka takana on hinauskoukku. Tilasin osan Deltalta ja se katsottiin auton tyyppinumeron mukaan oikeaksi siihen autoon. tässä välissä meni koko keula uusiksi mutta siitä myöhemmin. Ajattelin kuitenkin lunastaa osan ja jättää sen varaosaksi kun kuitenkin keula korjataan ja siihen tulee uusi puskuri luultavasti.

No tämä suojapala ei ollutkaan oikean mallinen vaikka oli auton tiedoilla tilattu ja arvio oli osamyyjällä että joskus on vaihdettu puskuri. Auto on kuitenkin aito Sport ja puskuri kanssa, mutta auton tiedoilla tulee ilmeisesti erilainen puskuri autoon jos haluan uuden eikä vanhaa korjata. Onko toi Sport-paketti joku suomalainen erikoisuus ? Puskuri on kyllä ihan alkuperäisessä maalissa tehtaalta asti tullut ulkonäön perusteella.

ja sit se pääasia, pitäis tietää mikä on oikean Sport-mallisen galantin puskurin osanumero ja sama maskista, sillä jos ne tulee erilaiset tilattaessa on keula aika hassun näköinen.

kuvaa tulee myöhemmin tänään että minkälaisesta puskurista ja maskista ja peitelevystä on kyse.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

no se ASA ei osaa kattoa sitä keulaa oikean malliseksi automaattisesti vaan ehdottaa sulle ekana normikeulaa ja tyyliin tokalla välilehdellä on AERO - osat eli sport keula, sport ei ole suomalainen erikoisuus vaan pohjoismaissa ainakin oli sporttina ja muualla avancena. ASA vaan tuntee nämä Elegance tasona jossa se ei tee eroa siihen onko se tämä komeampi vai neekerimallinen. Voin kattoa tai joku muukin voi varmaan runkonrolla kattoa että koska auto valmistettu yms mutta varmasti se on ihan alkuperäinen sport. Jos annat sen rungon niin pitäisi teoriassa tulla osa osista oikeessa värissäkin jopa, tästä ollut vähän spekulaatiota. Se sun sävyhän oli vähän harvinaisempi vielä.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

joo siis se mun väri oli se U54 ja ainakin se peitelevy tuli oikella värillä jonka se ohjelma osasi sentään katsoa rekisterinumeron perusteella. mutta siis erilaiseen puskuriin oli se paitelevy tarkoitettu

99_galantvr4lookfront.jpg


tuossa kuvassa siis väärä puskuri mutta tuollaista se mulle ilmeisesti siis se ohjelma haluais myydä. Tuollaista en missään nimessä halua kun ei käy sumaritkaan ja muutenkin ruma tuo kun sporttiin tottunut.

sanoi myyjä vaan että kun kerta ohjelma ei osaa antaa kuin tuollaisen puskurin niin sen se vaan voi tilata jos ei ole osanumeroa oikean mallisesta puskurista. ja pitää osua kerralla oikein koska väärää ei voi palauttaa. Korjaamon tyypeille sanon kyllä etää etsivät puskurista osanumeroa ja maskista kansa mutta varmuudeksi vois joku muukin tsekata tuon asian
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

no lähetä se runkonro niin katsotaan oikea puskuri, tulee värissä tai pohjavärissä mutta varmasti sport II mallinen
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Tännekin voi heittää rekkarin tai alustanumeron niin aletaan ihmetellä porukalla. Tai voin minä yrittää selvittää sen oikeankin osanumeron.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

JMBSNEA3A1Z000203 on koodi ja tuota on jo vähän tutkittukin mutta saahan sitä varmuuden vuoksi vielä lisääkin ihmetellä

gallukeula.jpg


tuossa siis oikea keula vielä kuvassa
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Tuolla alustalla kun katsoo, niin alkuperäinen puskuri olisi MR566119 (väri U54) joka toimitetaan numerolla MR566098 joka on valkoinen. Helmaan tuleva luukku olisi MR566121 joka tulee hopeisena (U54).
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

joo samaan päästiin Mystisenkin kanssa mutta mutta.... tilasin sen alalipan ja juuri tuolla numerolla MR566121 ja tuli hopeisena ihan oikeassa värissäkin mutta on juurikin tuon vääränlaisen puskurin lippa joka tuossa ylemmässä kuvassa on. Eli ei Sporttipuskuriin sopiva.

Millähän sais nyt sit Deltan tilaamaan mulle oikean puskurin kun nehän tilaa juuri sen mulle, mikä auton tietojen mukaan sattuu olemaan oikea ja näyttää olevan siis vääränlainen puskuri mikä tietojen mukaan tulee. tai siis olis kumma jos tulee oikee puskuri tiedoilla mut siihen sopimaton lippa.

onko sit ainoa tapa katsoa numero puskurista jostain kohti jos siellä lukis ja maskista sama. Ja jos jollakulla on tuollainen Sport-puskuri ja siinä tallessa tuo alalippa niin katsoisi sen sisäpuolelta osanumeron. Ihan sama mikä väri jos joka tapauksessa maalataan. Mieluiten tietty tuo U54 sävyinen lippa olis jees.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

ahaa nyt kun katsoin tuota väärää alalippaa tarkemmin niin paketissa siis on tarra ja osanumero MR566121 mutta itse osassa on numero MR287984??
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Osassa useasti eri numero kuin tilausnumero, ainakin korinosissa tämän asian huomannut.

Onko tässä sama puskuri kuin sinulla http://www.blocket.se/halland/Mitsubishi_Galant_kombi_42018928.htm?ca=1_9&w=3
Ainakin antaa alustanumerolla samat osanumerot.

Edit: http://www.blocket.se/malmo/Mitsubishi_Galant_Avance_41185744.htm?ca=1_9&w=3 ja tähän antaa saman puskurin, mutta eri luukun numeron koska on musta.
Muuten en mitään eroa huomaa noissa.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

kyllä on oikea puskuri ja juuri tuollaisen haluan autooni mielellään mutta tuo alahelman lippa on erimallinen kuin minkä mä sain tuolla oikealla osanumerolla MR566121. tuossa on tuo lipan reuna viisto ja mulle tullut osa on suora ylöspäin kuten ylimmässä mun postaamassa kuvassa

osaatko muuten sanoa miten paljon osaa tulee puskurin mukana? esim tuleeko tuo musta verkko ja kuuluuko puskurin mukana tulla tuo peitepala alareunaan? sillähän siitä ongelmasta pääsis et tulis koko pakrtti samalla paitsi että mula yksi ylimääräinen peitelippa sit. Voin kyllä myydä jos joku tarttee :D
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Tuota MR287984 numeroa ei löydy, pitääpä katsoa huomenissa lisää. Tuntuu oudolta jos MR566121 ei ole sopiva kun moneen autoon jossa sama puskuri, saan saman numeron.
Ei tule puskurin mukana tuo palanen, eikä mitään muutakaan, verkkoja tms.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Ville T. sanoi
99_galantvr4lookfront.jpg


tuossa kuvassa siis väärä puskuri mutta tuollaista se mulle ilmeisesti siis se ohjelma haluais myydä. Tuollaista en missään nimessä halua kun ei käy sumaritkaan ja muutenkin ruma tuo kun sporttiin tottunut.
Sorry OT

Sattuiko myyjä kertomaan tuon ruman puskurin hintaa tiskiltä? :)
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

no ei kun ei päästy vasta kuin tuon pikkuläpän hintaan asti. voin kysyä kyllä sit paljon toi sport puskin makksaa niin kai se antais jotain viitettä
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Uge sanoi
Tuota MR287984 numeroa ei löydy, pitääpä katsoa huomenissa lisää. Tuntuu oudolta jos MR566121 ei ole sopiva kun moneen autoon jossa sama puskuri, saan saman numeron.
Ei tule puskurin mukana tuo palanen, eikä mitään muutakaan, verkkoja tms.

no hitto menee sit vaikeeksi. verkko kyllä saattaa olla ehjäkin mut milläs ne sit osaa oikean osan tilata jos ei meinaa oikeera läppääkään tulla. voihan se olla et tulis oikea puskuri mut jostain syystä japanian poika pakannut väärän osan mulle pakettiin. mut se on vähän jännittävää arvailla et osuuko oikeeseen kun eivät kuulemma deltalla ota takas jos väärä
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Ville T. sanoi
mut se on vähän jännittävää arvailla et osuuko oikeeseen kun eivät kuulemma deltalla ota takas jos väärä

Pakkohan niiden on ottaa jos itse kämmäävät. Ainakin itse olen kiikuttanut paikalliseen deltaan osia takaisin kun ovat myyneet väärät kalikat ja saanut niistä rahat takaisin. Ja siinä vaiheessa kun ne takaisin vein niin ostosta oli vieläpä jo puoli vuotta kulunut (ei oikein ehtinyt asennushommiin).

Teet niin että viet niille kuvan siitä puskimestasi ja sanot että tuollainen kiitos. Sitten jos tilaavat väärän niin se on niiden moka, vs. jos menet jollain itse selvitetyllä osanumerolla kysymään että haluan tällaisen -> vastuu on sinun, ei deltan.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

vastaus oli että sun autossa pitäisi olla puskuri mihin se pikkulippa käy ja jos ei ole niin se on joskus vaihdettu ja ne ei kuulemma ole vastuussa siitä.

no kunhan puskuri tilataan ja siihen se lippa niin käyn katsomassa että minkänäköinen puskuri tuli ja jos tulee oikea puskuri mutta väittävät vieläkin että lippa käy niin on aika ihme
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Ville T. sanoi
vastaus oli että sun autossa pitäisi olla puskuri mihin se pikkulippa käy ja jos ei ole niin se on joskus vaihdettu ja ne ei kuulemma ole vastuussa siitä.

no kunhan puskuri tilataan ja siihen se lippa niin käyn katsomassa että minkänäköinen puskuri tuli ja jos tulee oikea puskuri mutta väittävät vieläkin että lippa käy niin on aika ihme
Fakta: Siinä sun saamassa osassa on eri varaosanumero kun tilatussa. Outoa vaan että asa ei antanut tuota numeroo tolle ekan mallin urheilupuskurin läpälle.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Jep, vie takas ja vetoot tosiaa tohon että osassa on eri nro. (vaikkakaan googlekaan ei tommosta MR287984 osaa edes tunne)
Mut kyl tolla puskurinrolla tilattaessa saat puskurin, mutta tosiaa valkoisen enään vissiin.

Edit:
ASA näyttää puskurin ositeltuna tuolleen. Eli joka irto-osa on erikseen.
 

Liitetiedostot

  • sport_aero.JPG
    sport_aero.JPG
    192.2 KB · Lukukerrat 710
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

okei eli mulle ihan ok et puskuri olis valkoinenkin kun maalata pitää joka tapauksessa kunhan vain sais tuon oikeen puskurin. sen näkee sit mut pitää tuota kuvaa näyttää korjaamon miehille niin tietävät vähän mistä irrotella ja mitä osaa siihen kuuluu. ja tarkastavat tarvitseeko verkkoa, vahvistuksia tai kiinnikkeitä uusia.

Maski varmasti menee uusiksi mut siinä tuskin tulee mitään isompia ongelmia. Sit vaan Deltalle tappeleen tuosta lipan palautuksesta ja uuden tilauksesta :D
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Nyt ei pidä tuijottaa siihen osassa olevaan numeroon, se ei johda mihinkään. Tai kattokaapa joilla sama puskuri, onko luukussa mikä numero. Veikkaan ettei ole sama jonka varaosaohjelma antaa. MR287984 numeroa ei tunne mikään Mitsun järjestelmä.
Onko aero puskureita sitten olemassa monia erilaisia? Mitä kuvista voi päätellä, ei niitä taida olla kuin yhtä mallia, vai onko?
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

tossa vielä tänään otettu kuva siitä väärästä lipasta mikä tuli deltalta auton tiedoilla. niinku pussista näkyy ihan oikee numero mut väärä osa. eli olisko japanissa tullut moka. muuten käy vaikeeks tuon osan tilaus.

12080056.jpg


12080058.jpg
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Kuuleman mukaan noissa mitsun ohjelmissa on noi kuvat vähän miten sattuu eli niistä ei vois varmana päätellä ja tota hopeista lippaa näyttäs olevan samalle vuodelle 2 numeroo mr566121 ja mr566120. Tolla jälkimmäisellä tulee sitten ehkä oikea... ::) Itse kanssa onnistuin tilaamaan väärän. :seina Ei kellään oisi tarvetta pfl lipalle värissä d.mauve?
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Tulipa selattua saksan autojenkin kuvia ja en ainakaan kuvien perusteella ole nähnyt kuin yhtä aero mallia. Joissakin sumuvalojen paikalla erilaisia lyhtyjä mutta itse puskuri näyttää samalta.
Mutta ettei mene liian helpoksi, löytyy tuolle luukulle kolmaskin numero, MR972867. Että silleen...
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

kuinkahan monta kertaa ne deltalla suostuu kokeileen että millä numerolla se oikea lippa tulee. tosin tuohan on Cover Kit mikä mulla on eli siinä oli ikäänkuin setti missä on kiinnitysnappulatkin. olisko sit pelkkä läppä tuo MR972867, ja se kitti sillä oikealla läpällä tuo MR566120???

en vaan kehtaa mennä sinne enää jos vaadin tilaamaan uuden ja sekin on väärä :)
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Eiköhän kaikkien kohdalla puhuta kiteistä.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Noissa molemmissa kuvissahan on sport-puskuri. Ensimmäinen vain vanhempi malli. Mulla on tuossa pihassa -98 sportti ja -99 todennäköisesti sportti ja molemmissa on tuo ensimäisen kuvan kaltainen puskuri. Missäs vaiheessa tuo puskurin malli muuttui?
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Koko sport malli muuttui yleisen faceliftin yhteydessä. Tai siitäkin on vähän erilaisia mielipiteitä. Japanin mallistossa se tuli 98. Suomessa kaikki mitä on myyty sporttina on faceliftin jälkeen olleet tota uudempaa. Sitten esim saksta on saanu jotain sekasikiöitä joissa on tuon vanhemman mallin keula mutta kuitenkin korkeakontrastimittaristo jota sai vasta faceliftissä vapareihin (EDM-mallit).
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

jotain hassua tossa on kun kuitenkin auton tiedoilla tulee sen vanhemman se läppä ja Deltran myyjä täällä ei uskalla tilata puskuria jos ei ole täysin varma mikä sieltä tulee koska mä en sitä vanhempaa kelpuuta ja sit se jaa deltalle seisomaan varastoon jos on väärä ja jos nyt koko puskuria tarvitsee tilata.

Mut se ei ratkaise sitä asiaa et sen lipan tarvitsen ja maskin ja jos jostain syystä muka autossa kuuluisi olla vanhemman sportin keula mitä todella paljon epäilen niin silloinhan ne tulee väärät osat. Lippaa tiedustelee hollannista jo maahantuojan edustajakin, mutta oli kyllä kanssa sitä mieltä et kyllähän siihen pitää oikea ja halutun mallinen puskuri saada ja siihen liittyvät osat.

Nyt ainakin Jyväskylän deltalla on sit ton vanhemman mallisen puskurin alalippa jos joku tarvii, varmaan myyvät mielelään pois hyllystä seisomasta kun palautin sen liikkeeseen tänään.

Olisko sit toi mun auto vanhemmalla keulalla varustettu kun on jo 2000 vuoden alun malli mutta myyty täällä vasta -01, mutta tehtaalla jo muutettu Faceliftiksi mut silti siitä pitäis rungon numerolla tulla oikeet tiedot. ja jos muissakin Sporteissa kerta antaa samaa puskurin osanumeroa??? pitäs katsoo sieltä järjestelmästä jonku varmasti suomessa sporttina myydyn auton tiedot vaikka luultavasti samat numerot antaa.

onkos kukaan foorumilainen tilannut jälkikäteen Galantteihin uusia keulan osia ja päivittänyt tuohon Sport-puskuriin? muistatteko millä numerolla tuli oikeet osat?
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

homma edennyt nyt siihen vaiheeseen et vahingot on tutkittu ja puskuri oli kuin olikin ihan ehjä kiinnityksiltään ja kaikiltaan. samoin valot ja sumarit. Maski siis vaurioitui kunnolla ja se helman alalippa puuttuu. Muuten selviää oikomalla ja maalilla.

viimeisin tieto oikeasta sport puskurin numerosta on MR 476681
ja lippa siihen on MR465620 (väreistä ei tietoa)

Maskin tietoa vielä uupuu mutta koska noi aikaisemmin tietoon tulleet numerot eivät ole samoja kuin nämä mitkä varmasti on tulleet tilattaessa sport-mallisina niin epäilen et tuo aikaisempi maskin numero on väärä.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

mystinengalant sanoi
Koko sport malli muuttui yleisen faceliftin yhteydessä. Tai siitäkin on vähän erilaisia mielipiteitä. Japanin mallistossa se tuli 98. Suomessa kaikki mitä on myyty sporttina on faceliftin jälkeen olleet tota uudempaa. Sitten esim saksta on saanu jotain sekasikiöitä joissa on tuon vanhemman mallin keula mutta kuitenkin korkeakontrastimittaristo jota sai vasta faceliftissä vapareihin (EDM-mallit).
Tuo mun uudempi versio on juurikin tuommonen sekasikiö. Se on siis -99 2,5 ja manuaalilaatikolla Saksantuonti
Siinä on vanhemman sportin korisarja ja tehdastummat takalasit, mistä päättelisin että se on sportti. Samoten vararenkaassa on vanhemman sportti-mallin 17" vanne.
Sitten tuosta -98:sta poiketen, joka on varmasti sportti, tuossa uudemmassa on: kirkkaat vilkut, korkeampi konepelti, korkeakontrastimittaristo, keskikonsolin muovit ovat hopeat sen hiilikuitujäljielmän sijaan ja takana on keskellä kolmipistevyö.
Toki mieleinen sekasikiö tuo on, siinä on minun makuuni sopivat osat valittu koko mallistosta ;D
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

joo juurikin näin myös tuon uudemman sportin kanssa et ei tartte ruveta miettimään mitään korisarjoja enään tai muutakaan varustusta kun kaikki vakiona jo ollut. Ei ole mustia listoja niinkuin Lancerissa eli ei tartte varoa vahattaessa. oli valmiiksi parempi mittaristo ja helmasarjat ja komee keula ja valmiiksi kirkkaat vilkut, ja uudemmat takavalot yms.

vielä kun sais keulan pysymään tuon näköisenä ettei vaihdu japanin mallin keulaan niinkuin tuon auton valmistekoodi viittais. :)
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Ville T. sanoi
joo juurikin näin myös tuon uudemman sportin kanssa et ei tartte ruveta miettimään mitään korisarjoja enään tai muutakaan varustusta kun kaikki vakiona jo ollut. Ei ole mustia listoja niinkuin Lancerissa eli ei tartte varoa vahattaessa. oli valmiiksi parempi mittaristo ja helmasarjat ja komee keula ja valmiiksi kirkkaat vilkut, ja uudemmat takavalot yms.

vielä kun sais keulan pysymään tuon näköisenä ettei vaihdu japanin mallin keulaan niinkuin tuon auton valmistekoodi viittais. :)

Edelleen se ASA ei tiedä mikä puskuri sun autossa on kun se ei osaa erottaa tota sport -pakettia ja tarjoaa sen takia eri vaihtoehtoja.

Juu sen takia itsekkin vaihdoin täysin teknisesti toimivan v6 automaatin tuohon sporttiin kun on se vaan niin paljo pareman näkönen, tosin oli siinä v6:ssa aika ruosteongelmakin tulossa. Olihan se v6 automaatti kivempi ajaa mutta toki kuluttikin ainakin litran enemmän :/ Suomessa tuo muutos tuli käytännössä vasta 2001 mallistoon.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Tuliko muuten puskurin irroituksessa mitään erikoisempaa vastaan vai onko ihan perus ruuvit irti-puskuri pois-tyyppinen toimenpide?
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

en osaa ihan heti sanoa kun en itse irroittanut mutta kun se kerta liikkeessä kasattiin se koko keula kahteen tuntiin niin ei varmaan kauhean vaikeata ole. kävin iltapäivällä kahden aikaan siellä ja auto seisoi pihassa ilman puskuria, maskia ja valoja ja kun neljän aikaan menin hakemaana autoa pois niin se oli jo valmiina odottamassa. luulis et aika helppoa ollu.

voin kysyä kunhan se menee uudelleen pajalle
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

MVa~1 sanoi
Tuliko muuten puskurin irroituksessa mitään erikoisempaa vastaan vai onko ihan perus ruuvit irti-puskuri pois-tyyppinen toimenpide?

Peruskauraa. ;) Maski pois ja sisälokasuojat etureunasta auki, niin loppu on pulttien ja muoviklipsujen aukomista.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

Vittumaisin pultti löytyy etulokarin ja puskurin kiinnityksestä sen pissapojan nestesäiliön kohdalta. Eikä se toinenkaa puoli toki mikään lepposa ole.
 
Vs: EA Galant sport puskurin osanumero

mystinengalant sanoi
Vittumaisin pultti löytyy etulokarin ja puskurin kiinnityksestä sen pissapojan nestesäiliön kohdalta. Eikä se toinenkaa puoli toki mikään lepposa ole.
ton takia laitan leimaa varten (eli välijähyn vaihdon yhteydessä) nuo pirulliset nippusiteillä. kyllä ne sen pikkumatkan pitää hyvin
 
Takaisin
Ylös Bottom