eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Eli pienen keulakolarin ja sen jälkeisen umpioiden ja muiden keulan osien irrotuksen jälkeen ei toinen valo enää liiku. Olin kyllä sitä mieltä et olis kuulunut kolarikorjauksiin mutta en jaksanut tapella. Molemmat moottorit pyörii vissiin kun ääni kuuluu niistä.

onko kukaan noita irrotellut eli miten lähtee ehjänä irti. itse yritin näprätä mutta kun ei hajua rakenteesta niin en viitsinyt väkisin vääntää ja rikkoa. ei lähtenyt ainakaan ihan helpolla.

Ja sit mikä siellä voisi olla rikki. kolarissa umpiot eivät saaneet osumaa jos ei sitten joku tärähtämällä hajonnut. et voi olla korjaajienkin rikkoma se mekanismi. onko moottorin ja umpion välissä joku muoviakseli kuten oli Opelin umpiossa.
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

Mootori on umpiossa kiertämällä kiinni. Sit moottorin karan päässä on kuula joka on semmosessa kupissa siinä osassa kiinni joka umpiosta kääntyy. Ehkä helpoin ottaa koko umpio irti? ei muista enää tarkalleen. polttimon reiästä tais nähdäkin tuon, mutta vetämällä sit pitäs tosiin irrota kun on ensin kääntänyt moottoria aukipäin vähän matkaa.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

vetämällä irtoaa mutta takaisin saaminen onkin eri asia, kannattaa olla varovainen ettei heijastinpinta irtoa kiinnikkeistä, eli jollain pitelee sitä vastaan (esim polttimon reiästä tai lasi irti niin saa "ulkokautta" painettua)

E:
ja vetämällä tosiaan vasta kun on kääntänyt auki lukosta kuten bazeeba sanoi.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

okei kiitos. en sit uskaltanut vetää tarpeeksi kovaa. ja voi olla että eivät ole painaneet tarpeeksi kovaa, kun ovat laittaneet umpiota takaisin oikaisun jälkeen. Irtoaako umpio helposti? onko siinä vain ne ruuvit siinä umpion yläpuolella vai onko kiinnike myös puskurin alla näkymättömisä?

molempia umpioita pitäisi joka tapauksessa siirtää vähän ulospäin auton keskilinjasta kun on typerät raot lokasuojien ja umpioiden välissä
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

siel vilkku-umpion takana tais olla ainakin ruuvi. Puskurin alla ei oo, mut maskin joutuu irrottamaan.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

5 pulttia per umpio jos en väärin muista. 2 päällä, 2 maskin reunassa ja 1 vilkun takana
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

nyt on umpiot paremmass asennossa keulalla. vähän piti prikoilla säätää asentoa. ja sit selvis miksi ei säätö pelannut vaikka korkeussäätömoottori toimikin ihan oikeein. oli joku kääntänyt umpiosta yhden säätöruuvin? ihan tappiin kiinni joten se peili siellä umpion sisällä ei päässyt kääntymään mihinkään. luullut vissiin säätävänsä siitä sitä ajovalojen korkeutta, vaikka siitä moottorin päästähän se säädetään.

en tiedä mikä se ruuvi sit oli mut kun sen löysäs niin heti rupes toimimaan, vaikka ensin tunnin ihmettelin miten se voi olla se umpion sisäosa kuin yhtä puuta muun umpion kanssa vaikka sen pitäs sillä moottorilla kääntyä ylösalas.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: eA Galantin ajovalon korkeudensäätömoottorin irrotus

tuonha ois voinu viedä takas sinne missä korjattiin,oisivat joutunu tekee uusiksi ilman velotusta.

jos kukaan ei työn laadusta urputa kohta se vaan huononee nuononemistaan. ja sit kiukutellaan jossain vaihees kun ei tehdä kunnolla. kyllä se hyvä paikka tiedetään myöhemminkin,ja huonot vielä herkemmin.

ps. aikanaan kyselin korjaamolta nelikon takahelmapellin maalausta,sanoi muistaakseni n 300e ja mieluusti uus tarvikehelma tuotuna(puskurin alapelti) ettei tarvi vanhaa putsata, totesi et ei ne tarvike pellit ihan välttämättä sovi mutta kun vanha auto niin ei niin väliä. :seina ei olis uskonu korjaamon noin sanovan,mutta arvatkaapa saiko hommia.no ei ainkaan minulta :peukku.. kun ois ollu orkkis siisti peltikin itellä jota tarjosin,oli vaan väärä väri ::)

no lopulta maalasin ite ja huomattavasti huokeemmal.
 
Ylös Bottom