EA galantin etujarruista

Miika89

Mitsubishi Galant stw vm. 2000
Liittynyt
25 Huhtikuu 2012
Sijainti
Ylöjärvi
Elikkäs oliskiko jollakin tietoa tuommoisen vm.00 farkku galantin etujarru männän suojakumin halkaisijasta onko se 43mm vai 60mm? kävin hakemassa fiksukselta tiivistesarjan jossa oli kahdelle satulalle tilpehöörit mutta kun avasin paketin niin siellä olikin neljät männän kumit, onko tuo sarja sitten ilmeisesti tarkotettu kuiteski siihen kaks mäntäseen mutta onko niissä mäntien koossa eroa? varmaankin.

Tuon sarjan kumit ilmeisesti ovat nuo 43mm halkasijaltaan eli samankokonen ku motonet antaa pajero 91- (23-6877) mitkä ilmeisesti tarkotettu 2,4/2,5 malleihin ja stw kysymysmerkillä, eli jos jollakin olisi tietoa kummat tuohon nyt käy niin tietää huomenna vielä käydä vaihtamassa kumit ennenkuin vkl levauttaa jarrut taas auki
 
Vs: EA galantin etujarruista

Tosta kun on olemassa kolmea eri versiota oikeasti. Kaksimäntästä, sitten yhtä isoa mäntää ja yhtä pientä. Se pitää melkeen kattoo mitkä jarrut sulla on siellä. Niitä pienimpiä sulla tuskin on ton ikäsessä eli se on joku toi kaks pientä tai yks iso. Näet kyllä onko ne kaksmäntäset jarrut. :)
 
Vs: EA galantin etujarruista

Okei kiitos nopesta vastauksesta, tiedänkin jo että ovat yhdellä männällä ovat olleet auki useasti ei vain ole koskaan tullut mittailtua minkä kokoinen tuo mäntä oikeen on. Siis huomenna kokeileen palauttaa tuota sarjaa ja ottaa isompaa tilalle
 
Vs: EA galantin etujarruista

Kenelläkään tietoa nuista kolmesta erilaisesta jarruvariaatiosta sopivuuden osalta? Eli käytännössä, pystyykö vaihtamaan yksimäntäisen tilalle kaksimäntäisen heittämällä? Tietysto molemmilla puolilla tulee olla samanlaiset. Entä onkos nuilla yksi ja kaksimäntäisillä jotain eroa käytön kannalta (parempi jarrutusteho tai painaa tasaisemmin) tai tulevien huoltojen puolesta (esim veemäisempi painaa mäntiä sisäänpäin tai herkistellä). Niin ja eikös nuita galantin jarrulevyjäkin ole muutamaa erikokoiseta, niin onkos se tuolla kaksimäntäisellä isommalla halkaisijalla oleva levy? Ja ainakin tuo yksimäntäinen (en tiedä kumpi koko) tuppaa apukuskinpuolelta jumimaan niin jumiiko tuo 2mäntäinen samalla tavalla vanhetessaan?
Kohta alkaa olla ajankohtaista tehdä isompaa jarruremonttia niin miksipä ei niitä about samoihin hintoihin parantaisi.
 
Vs: EA galantin etujarruista

kaksmäntäset ja yhdellä isolla männällä varustetut menee ainakin ristiin kun levyt ja palat on samat. Sit se pieni yksmäntänen on varmaan oma keissinsä.
 
Vs: EA galantin etujarruista

eiköhän se jumiminen ole käytön puutetta,taikka huonoa / väärillä aineilla huoltoa. kupari töhnää yms.

toinen kymysys onko nois kaikis sama pääjarru sylkky, siis pienet männät/suuret ja tuplamäntäset??? ite en satuloita sekottas pääsylkyn kans jos eri tehoisia ovat. voi olla ikäviä seurauksia
 
Vs: EA galantin etujarruista

Ainakin kaksimäntäiset on tosi huoltoystävälliset. muista en tiedä ku mulla on molemmissa kaksimäntäiset.

kerroppa mikko412 että mikä se on se oikea aine sinne liukuihin ku sun kirjoituksesta saa käsityksen, että kuparirasva se ei ole. Tavan vaseliini menee ainakin jonkin aikaa myös, mutta se crc:n myymä valkoinen tahna, jota jarruihin myydään, ei ainakaan kulu liukutappeihin, vaan sitä voi ehkä käyttää kitinän vaimennukseen palojen ja männän välissä. Kuparirasva estää ainakin kierteiden kiinniruostumisen, eli liukupulttien kierteisiin oikein hyvä aine ja kyllä se on menny ihan liukujen rasvanakin mulla monta vuotta, toki josain välissä menee aina semmoiseksi tervaksi, että pitää vaihtaa JOS sattuu jarruja auki käyttään. Yhtään liukua ei mulla ole ikinä menny jumiin omien huoltojen jäljiltä, vain yksi kanta meni pilalle muuan viikko sitte ja nyt ei oo saanu aikaiseksi vaihdettua jarrupaloja toiselle puolelle kun pitäis käyttää muutakin työkalua kuin pulttikonetta..
 
Takaisin
Ylös Bottom