Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

jontsa1960

TURBO NELIVETO
Liittynyt
14 Tammikuu 2017
Tykkäykset
0
#1
Vaihdossa tuli itelle. Kiinnostas tietää tuosta tekniikasta onko sama kuin evo lancerissa., ja missä vuosimallissa. Miten osien sopivuus
Auto myynnissä tietäs kertoa mahdolliselle seuraavalle omistajalle :driver
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
19
Sijainti
Taipalsaari
#2
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Paljon on ollut tästäkin keskustelua foorumilla vuosien saatossa, mutta toimikoon tää ny tietopakettina muillekkin ihmettelijöille.

Tekniikaltaan lähimpänä Galant VR-4:sta (88-92) Evoissa 1-3 kyllä samansuuntainen voimansiirto, ja osat "saman näköisiä" vaikka eroja on jo enemmän. Sama pätee myös Galant Dynamic-4:seen.

Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta 1G GSX:ssä on sama "kestävä" voimansiirto kun VR-4:sessa. Samoin moottori on 6 pulttinen. Evoissa ja 2G Eclipsessä 7 bolt.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
19
Sijainti
Taipalsaari
#4
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Juu ei ole, 2g:tä vielä vähemmin GSX:nä.

Alustankin osat taisi olla 1g:ssä aikalailla samanlaisia Galantin kanssa.

Offtopicia senverran että toivottavasti auto päätyy hyvään kotiin, kelpaisi itsellenikin jos tollasen ostamiseen olis joku järkisyy, tai edes ylimäärästä rahaa. :D Nuo on kuitenkin harvinaisuutensa vuoksi kohtuu hintavia. Nelikkoturbot siis.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#5
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Slider sanoi
Paljon on ollut tästäkin keskustelua foorumilla vuosien saatossa, mutta toimikoon tää ny tietopakettina muillekkin ihmettelijöille.

Tekniikaltaan lähimpänä Galant VR-4:sta (88-92) Evoissa 1-3 kyllä samansuuntainen voimansiirto, ja osat "saman näköisiä" vaikka eroja on jo enemmän. Sama pätee myös Galant Dynamic-4:seen.

Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta 1G GSX:ssä on sama "kestävä" voimansiirto kun VR-4:sessa. Samoin moottori on 6 pulttinen. Evoissa ja 2G Eclipsessä 7 bolt.
Olikohan joskus vuonna '92 kun tuli muutos tähän, eli '92 alkupuolella VALMISTETUT (huom! käyttöönottopäivä ei kerro tästä mitään! paitsi tietysti sen että valmistuspäivä ei voi olla myöhäisempi kuin käyttöönottopäivä ;D) ovat 6bolt ja sitä uudemmat 7bolt.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
19
Sijainti
Taipalsaari
#6
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Aiheellinen täsmennys, ja opin minäkin uutta kun olen luullut että kaikki 1g:t on 6bolt :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
19
Sijainti
Taipalsaari
#8
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Toinen ihan hyvä huomio. :D noita 7 pulttisia saa kohtuu halvalla ebaystäkin :p
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
19
Sijainti
Taipalsaari
#10
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Voiha se tulla toki kumpaankin, mutta sanotaanko että kuuspulttiseen se tulee pienemmällä todennäköisyydellä. :p
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#11
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Slider sanoi
Voiha se tulla toki kumpaankin, mutta sanotaanko että kuuspulttiseen se tulee pienemmällä todennäköisyydellä. :p
Diplomaattinen vastaus. ;D

Tällainen kelpaisi itsellekin talvileluksi jos siihen vain saisi koukun. Kun ei saa niin pitää tyytyä dynamicciin. :)
 
Ylös Bottom