Eclipseä hankkimassa

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Nyt kun kesäauto on myyty pois, ja olen jäänyt pelkän käyttöauton varaan ajattelin myydä senkin pois ja hankkia uuden, vähän sporttisemman tilalle. Tarkoitus olisi siis hommata yksi auto ympärivuotiseen käyttöön. Aiemmin 4g Preluden omistaneena ajattelin ensin paluuta ko. malliin mutta nyt on alkanut toi 2gen Eclipse kiinnostamaan. Mitä nettiautosta oon kattellu ni 96-98 malleja.

Kun en ole Mitsubishiä koskaan omistanut en oikeestaan tiedä niistä mitään ja siis nyt Eclipseä oltaisiin hankkimassa - paria Turbo-koneista tässä tiirannut. 3g Eclipsekään ei ole poissuljettu, semmoinenkin kiinnostaa mutta ehkä nyt kuitenkin se 2g Eclipse olisi se kiehtovampi. Mites tollasella muuten pärjää Suomen talvessa? Preludella pärjäsin mainiosti, joten tuo normi Eclipse lienee samanlainen käytettävyydeltään mutta entäs tuo Turbo? Turboakaan en oo koskaan omistanut, joten en tiedä onko siinä mitään talvi-käyttöongelmia tms.

Mites semmosen bensankulutus? Turbo ilmeisesti vie pikkasen enemmän? Entäs miten nää koneet, mikä alkaa olla jo loppuunajettu ja kuinka paljon tuo Turbo kestää? Onkos jotain tyyppivikoja, koneessa tai muualla?

Ja kun tuollaisen melkein 20 vuotta vanhan auton ostaa, niin kannattaako ostaa se ilman Turboa oleva? Kulkeeko tuo ilman Turboa oleva Eclipse miten, 140-150 heppaa siinäkin silti näyttäisi olevan?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

Turbomallit harvinaisempia ja usein enemmän tai vähemmän turattuja, joten vaikuttaa luotettavuuteen aika paljon. Perushuollettuna ne turbotkin ovat ihan toimintavarmoja pelejä, ei sillä.

Vaparimalliahan on kahdella 2.0 koneella: Chryslerin 420A (tunnistus: jakopäähihna apukuskin puolella) ja Mitsun 4G63 (tunnistus: jakopäähihna kuskin puolella). Molemmat hyviä moottoreita, mutta itse suosisin Chryslerin koneista jenkkimallia, sillä siihen saa osia mielettömän paljon halvemmalla + vianetsintä on helpompaa kun on tukena vahva harrastajapohja jenkeissä. Sori vaan 4G63-intoilijat, mutta minun mielestäni se kone huutaa sitä mutkaa kylkeensä. ::)

Yhdestä jenkkimallisesta kokemusta (perheessä edelleen) ja on talvella erittäin lämmin + lähtee kiltisti käyntiin. Kulutukset 8-9 litraa sadalle, kevyellä jalalla ja ysikasilla pääsee lähemmäs seiskaakin mutta eihän näitä autoja hissutteluun ole tarkoitettu. ;D

Tuonne kirjoittelin joskus takavuosina pidemmin aiheesta: http://www.dsmclubfinland.com/foorumi/index.php?topic=381.0
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

2g Eclipseistä on molemmista vaparista (GS 4g63 manuaali) ja turbosta (GST 4g63t automaatti) kokemusta ympärivuotisena käyttiksenä. GS tuotiin 130+ tkm ajettuna Saksasta ja nykyinen GST 45+ tkm ajettuna Japanista. Molempiin olen ollut tyytyväinen ja kummastakaan ei pahaa sanottavaa ole. Vaparia ajaessa ainoa puute oli turbottomuus, koska turbomallikin on olemassa ;D Mukavia pelejä on vaparitkin, mutta suosittelen ostamaan turbon heti ettei jää kaivelemaan. Turboista suurin osa on lisäksi Japanista tuotuja, joten niissä ruosteongelmia tulee huomattavasti harvemmin vastaan ja bonuksena ajokilometritkin on pienempiä yleensä.

Automaattivaihteistosta huolimatta GST on ollut pienempikulutuksinen. Maantiellä GST maantiellä 7-8 litraa ja GS 8-9 litraa. Osittain toi ero varmaan selittyy ajokilometreillä. Enemmän ajetuissa vapareissa kulutus on usein ilmotettu vielä vähän turhan optimistisesti.

Tyyppivikoja on muutamia. Kallein ja ikävin on ABS-moottori, yleisimmin 150+ tkm ajetuissa alkaa moottori oireilemaan ja sytyttämään ABS-vikavaloa. Tästä saattaa selvitä moottorin purkamalla ja "herättelemällä" hiilet. Toinen on etuiskarien yläpäiden viereisten peltien ruostuminen konehuoneessa. Kolmas pienireikäisten nostajien naputtaminen koneessa. Neljäs ECUN kondensaattorit, jotka saattavat olla vaihtokunnossa ~150tkm kohdilla. Viides on hajoava tyhjäkäyntimoottori, joka voi hajottaa ECUn ellei korjata ajoissa. Lisäksi vararenkaan syvennyksessä voi olla takavalojen tiivisteiden välistä vuotanutta vettä, jos tiivisteet ovat huonokuntoiset tai pois paikoiltaan. Useimmiten näiden vikojen esiintyminen on kuitenkin suoraan verrannollista ajokilometreihin. Ostamalla vähän ajetun ruosteettoman ja mahdollisesti ruostesuojatun japanintuonti GST:n helpotat elämääsi :)

Osien saatavuus Suomesta kohtuulliseen hintaan on aika rajoittunutta. Ulkomailta tilaaminen tulee tutuksi näiden kanssa, mutta onneksi asiantuntevia ja luotettavia kauppoja on paljon.
Moottorit ovat perusluotettavia mitsun koneita ja hyvin huollettuina kilometrit eivät ole ongelma. Huollon puute sen sijaan on. Kannattaa myös huomata että USA-mallin vapareissa on Chryslerin 420A kone. Sen osien saatavuus on ainakin Jenkeistä tilatessa hyvä. Vapareista 420A reagoi virittämiseen paremmin.

Itselläni ovat molemmat olleet lohkolämppäreillä varustettuna todella luotettavia talviautoja. Vapari vain savutti hieman kylmänä. Tuulilasin huurteenpoisto voi kiireellä lähtiessä olla pieni ongelma, koska puhallus ei riitä vinon tuulilasin yläosaan kunnolla.

Erityisesti vähän ajettua GST:tä voin suositella varauksetta :peukku


EDIT: DaJackal:lta hyvä vastaus myös ja samoilla linjoilla olen :peukku
 

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Vs: Eclipseä hankkimassa

Kiitti hyvistä ja kattavista vastauksista! Tuo osien saatavuus kuulostaa hieman huolestuttavalta, meinaan sitä että tarviiko heti olla tilaamassa jostain merten takaa kun vaikka jarrupalat täytyy vaihtaa....

Mites muuten kun http://www.dsmclubfinland.com -sivuilta bongasin:

"DSM eli Diamond Star Motors, oli Mitsubishin ja Chryslerin muodostama yritys, joka valmisti kolmea automallia USA:ssa Illinoisin tehtaalla (Mitsubishi Eclipse / Eagle Talon / Plymouth Laser) vuosina 1989 - 1999."

Niin ilmeisesti kaikki 2gen Eclipset on sitten Made in USA, vai onko osa tehty Japanissa (siksikö kahta eri konetta, tuo 420A ja 4G63)?

Turboa automaatilla oon tossa kattellu. Mihin näissä kannattaa kiinnittää huomiota kun käy koeajolla / kattelemassa ?
 

pyhäjärvi

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2013
Sijainti
Artjärvi
Vs: Eclipseä hankkimassa

Eclipse on varma ja hyvä hankinta jos itellä olisi varaa ostaisin heti nettiauton nelivetosen turpovehkeen mut hinta nostettu yli 9000 sitä on kaupattu kyllä noin 6000 omassa vaikka paljon ajettu osia ei juuri tarvi ja perus osat löytyy kyl motonetin tai muista varaosaliikkeistä , 2 litrasella pääsee 6,5 litraa normaali ajossa eikä se paljoa syö vaikka vähä laskee menemään vauhdikkaamminkin .talvella pärjää siinä missä volvotkin ajaa
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Eclipseä hankkimassa

JDe sanoi
Kiitti hyvistä ja kattavista vastauksista! Tuo osien saatavuus kuulostaa hieman huolestuttavalta, meinaan sitä että tarviiko heti olla tilaamassa jostain merten takaa kun vaikka jarrupalat täytyy vaihtaa....

Niin ilmeisesti kaikki 2gen Eclipset on sitten Made in USA, vai onko osa tehty Japanissa (siksikö kahta eri konetta, tuo 420A ja 4G63)?

Turboa automaatilla oon tossa kattellu. Mihin näissä kannattaa kiinnittää huomiota kun käy koeajolla / kattelemassa ?
Ei tarvitse olla tilaamassa, mulla on usdm-gts ja kaikki osat on tähän mennessä löytynyt suomesta.

Kaikki 2g eclipset on tehty USA:ssa, muistaakseni 2g eclipsen koppa on japanilaista suunnittelua, kun taas 2g talonin on jenkkien. Ja 4g63:vapari on euroopan markkinoiden vaparimalli, tehty jenkeissä sekin.

Ei mitään poikkeavaa muista mitsuista tai muista autoista mitä pitäisi koeajolla katsoa. Ruosteet, ei käyntihäiriöitä. Ei vikavaloja (syttyy ja sammuu kun käynnistät), eikä omituisia ääniä. Ota joku mitsukaveri messiin jos epäilyttää.

E: 4g63 on mitsun moottori, voi olla että moottori on tehty japsuissa, mutta autot on kasattu jenkeissä.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

^+1. Kasattu aina jenkeissä riippumatta siitä mihin päin maailmaa auto on mennyt (USDM/EDM/JDM). Moottoreista en tiedä onko nekin kokonaan kasattu jenkeissä, mutta epäilisin niin.

Ja älkää nyt Dom ja tommyz pahastuko, mutta IMO kyllä se automaatti on tähän kapistukseen niin väärä vaihteisto kuin olla ja voi. :) Henkilökohtaisesti ennemmin ottaisin manuaalivaparin kuin tomaatti-GST:n. Mutta makuasioita sanoi koira kun... ;D
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Eclipseä hankkimassa

DaJackal sanoi
Henkilökohtaisesti ennemmin ottaisin manuaalivaparin kuin tomaatti-GST:n. Mutta makuasioita sanoi koira kun... ;D
Hmm.. Pitäiskö..
Noeivaan, manuaali olis kyllä nice, mutten kyllä todellakaan ottaisi vaparia mieluummin. Eikä tuota 99% kehä I sisäpuolella ajetuissa ajoissa kaipaa. ;)
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

DaJackal sanoi
Ja älkää nyt Dom ja tommyz pahastuko, mutta IMO kyllä se automaatti on tähän kapistukseen niin väärä vaihteisto kuin olla ja voi. :) Henkilökohtaisesti ennemmin ottaisin manuaalivaparin kuin tomaatti-GST:n. Mutta makuasioita sanoi koira kun... ;D
Tästäkin olen täysin samaa mieltä. Lukuun ottamatta vapari osaa ;D manuaali, neliveto ja turbo on se ainoa oikea yhdistelmä, mutta Japanin tarjonnan takia ajan etuvedolla ja automaatilla. Japanissa lähes kaikki eclipset ovat automaatti gst. Maailmalla vähän ajettuja hyväkuntoisia manuaali turboja nelivedosta puhumattakaan on kohtuuttoman vähän tarjolla.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Eclipseä hankkimassa

Dom sanoi
manuaali, neliveto ja turbo on se ainoa oikea yhdistelmä.

GSX :peukku !! , jotenkin vielä kaivelee kun ei tullut poistettua sitä "Samulin" mustaa autoa.
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

-JP- sanoi
GSX :peukku !! , jotenkin vielä kaivelee kun ei tullut poistettua sitä "Samulin" mustaa autoa.

Nojoo, eipä noita Suomessa montaa ole myytävänä ollut. Komee peli oli se Samulin 2g gsx ja vähän erilailla kulki talvella kun etuveto :peukku
 

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Vs: Eclipseä hankkimassa

Tämmöstä peliä oon kattellu. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/eclipse/6326502
Tietääkö joku täältä ton?

Pikku detalji muuten, mitäs noitten keskikonsolin luukkujen alla on? Ehkä mukinpidike? Ehkä vähän turhamaista mutta ei ollu kiva ku Preludessa eikä Trans Amissa ollu mukinpidikkeitä! Mäkin kokikset aina itkin vänkärin lattiaa ;D
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

JDe sanoi
Tämmöstä peliä oon kattellu. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/eclipse/6326502
Tietääkö joku täältä ton?

Pikku detalji muuten, mitäs noitten keskikonsolin luukkujen alla on? Ehkä mukinpidike? Ehkä vähän turhamaista mutta ei ollu kiva ku Preludessa eikä Trans Amissa ollu mukinpidikkeitä! Mäkin kokikset aina itkin vänkärin lattiaa ;D

Vasen on tuhkakuppi ja oikea mukiteline, ellei ole modattu.

Kyseisen auton edellinen omistaja kävi pari sisustan muoviosaa ja lasinpesunestesäiliön pumppuineen ostamassa multa pari vuotta sitten kesän alussa 2011 tai 2012, kun auto oli just saapunut Japanista. Yhden kesän taisi olla kesäautona sillä ja kesän jälkeen myyntiin laittaessa hankki noi mustat vanteet renkaineen. Japanista tullessa auto oli valmiiksi madallettu ja alla 19" kromit, jotka varmaan ovat otteessa. Sisusta ja tekniikka oli vakiot ja auto todella hyväkuntosen olonen. Ainoo näkyvä vika oli kuskin puolella katossa oleva kohta, josta maali oli lohjennut pois nyrkin kokoiselta alueelta. Omistaja oli ammatiltaan autofiksari, joten maalipinta todennäkösesti hoidettiin sen mukaiseen kuntoonkin :). Maalista en muista oliko vakio vai ylimaalattu, mutta lohkeamisesta päätellen taisi olla ylimaalattu alkuperäisellä värillä (mustan alta näkyi mustaa)? Sisustan teippaukset teki sama omistaja ja oli siististi tehty. Pari kertaa olen tänä- ja edelliskesänä nähnyt auton ja hyvältä näyttää edelleen ainakin pintapuolisesti :peukku

Valoista kannattaa kysyä meneekö katsastuksessa läpi. Ovat muistaakseni vain DOT-hyväksytyt
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

Pakkohan niiden on mennä kun ei e-hyväksyttyjä ole tarjolla. Ainakin euromalleissahan on e-hyväksytyt 2ga-valot, jotka eivät 2gb:hen sovi. Vai ovatko 2gb:n valot muka e-hyväksytyt?
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

DaJackal sanoi
Pakkohan niiden on mennä kun ei e-hyväksyttyjä ole tarjolla. Ainakin euromalleissahan on e-hyväksytyt 2ga-valot, jotka eivät 2gb:hen sovi. Vai ovatko 2gb:n valot muka e-hyväksytyt?

Molempia valoja 2ga ja 2gb saa sekä Dot-, että E-hyväksynnällä, mutta eipä sitä tarvi katsurille mainostaa ;D. On myös tullut vastaan E-hyväksyttyjä valoja ilman korkeudensäätömoottoreita.
Tossa autossa näyttää olevan 2ga puskurissa 2gb valot.
 

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Vs: Eclipseä hankkimassa

Dom, sulla kun on kokemusta Eclipsestä talviautonakin niin onko sulla lohkolämppäriä? Tommonen lieneis ihan must. Tiedätkö onko sille lohkossa paikkaa vai liimataanko se vaan kylkeen? (Oon kuullu, et se ois paljon tehokkaampi jos sille on lohkossa reikä (?) kun sellanen joka on vain liimattu kylkeen).

Mites toi maavara, ottaako kiinni jo kesälläkin vauhtitöyssyihin (Speedbump - oikosulku, nyt on Suomenkielinen vastine hukassa ;D ) ? Rupes mietityttään ku mainitsit ton Eclipsen mitä olin kattellu olevan vielä madallettu....

Toi bensankulutus on aina huolenaihe, mulla kun kuitenkin tulee työmatka-ajoa päivittäin 60+ kilsaa. Seka-ajoa, yleensä kyllä vältän ruuhkia. Mutta ei kai se 2-litrainen kone niin paljoa vie, Turbon vaikutuksista ei oo kyl hajuakaan. Se 8-9 mitä ootte kertonu ei kyl pahalta kuulosta. Kyllä mun -04 Mazda 1.6-koneellakin vie tietokoneen mukaan 7,2 sadalla. Mitäs bensaa muuten tankkaatte näihin?

Oon jossain foorumilla kuullu et nää 2g Eclipset ois raskaita. Päättelin et jos on tehty jenkeissä, ja vaikka koneet yms. olisikin sinne roudattu niin pellit luulisi olevan prässätyt siellä? Onko näissä vähemmän ruoste-ongelmia ku Japseissa yleensä? Isot pojat sanoo aina et Japsit on tekniikaltaan hyviä mutta peltejä ne ei osaa tehdä. Ku taas ainakin vanhemmat jenkit oli pelleiltään paksumpia, ainakin kasarit. Ysäreistä en tiedä....
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

-Sekä jenkkimalliin (420A) että eurooppa-malliin/turbolliseen (4G63) saa lohkolämppärin, siellä on plommi mikä lyödään irti ja törkätään lämppäri siihen. Huom! Jenkkimalliin ei sovi se vastusmalli mitä Defan/Calixin luettelot tarjoaa, se sopii vain euromalliin. Jenkkimalliin pitää olla esim. Chrysler Neonin/PT Cruiseriin sopiva malli, ja mieluiten old school-mallinen lyötävä sellainen (ei ruuvattava). Nimimerkillä 2 ruuvattavaa on ollut ja paloivat erittäin herkästi kun vastukset ovat niin lähellä toisiaan ja siinä on se kiinnitysruuvikin välissä. Lyötävä vastusmalli on kestänyt ilman ongelmia.

-Ei se lohkolämppäri ihan must ole (lähtee hyvin käyntiin ilmankin), mutta säästäähän se moottoria.

-Jenkkimalli tuntuu (kummallista kyllä) tykkäävän ysikasista, mutta hyvin se pelaa E10:llä tai normi ysivitosellakin. Tyhjäkäynti vain 98:lla tasaisempi ja reagointi muutenkin paremman tuntuista. Voi tosin olla myös harhakuvitelmaa. Turbon vaikutus kulutukseen on ainakin kaupunkiajossa vahvasti sitä nostava, koska sitä autoa tekee mieli polkea hieman tarvetta rajummin kun se kiihtyvys on niin kivaa. :) Matkassa ei suurta merkitystä.

-Ei se auto nyt erityisen raskas ole, mutta pelleiltään keskivertojapsia paksumpi.
 

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Vs: Eclipseä hankkimassa

Mistä muuten tunnistaa onko auto EDM, JDM tai USDM? JDM:ssä postiauto-ohjaus? :p

Ja oliko niin, että Turbot on kaikki 4G63-koneisia? Ja jos kone on toi 420A niin onko se silloin aina USDM?
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Eclipseä hankkimassa

JDe sanoi
Mistä muuten tunnistaa onko auto EDM, JDM tai USDM? JDM:ssä postiauto-ohjaus? :p

Ja oliko niin, että Turbot on kaikki 4G63-koneisia? Ja jos kone on toi 420A niin onko se silloin aina USDM?
Runkonumerosta varmimmin tietää, jdm on myös vasemmalla ohjauksella. Usdm on yleensä jenkki valoilla(kokopunaiset takavalot). Vapari 4g63 on 100% ei usdm.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

JDe sanoi
Mistä muuten tunnistaa onko auto EDM, JDM tai USDM? JDM:ssä postiauto-ohjaus? :p

Ja oliko niin, että Turbot on kaikki 4G63-koneisia? Ja jos kone on toi 420A niin onko se silloin aina USDM?

Kuten aikaisemmin sanoin, niin vaparit tunnistaa koneesta katsomalla kummalla puolella jakopäähihna on. 420A = USDM, poikkeuksetta. Takavaloista voi saada haisua mutta niitä on vaihdeltu sen verran moniin autoihin milloin mitenkin päin että ei ole varma tunnistusmerkki. Turbot on aina 4G63-koneisia juu.

JDM:n tunnistaa varmimmin lyhyemmästä runkonumerosta. Lähinnä tämä koskenee turboversioita, ei kai tänne nyt yhtään japsivaparia ole kiikutettu? Ja kuten tommyz mainitsi, kaikki Eclipset on aina LHD.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Eclipseä hankkimassa

DaJackal sanoi
JDM:n tunnistaa varmimmin lyhyemmästä runkonumerosta. Lähinnä tämä koskenee turboversioita, ei kai tänne nyt yhtään japsivaparia ole kiikutettu? Ja kuten tommyz mainitsi, kaikki Eclipset on aina LHD.
Eikös "rs" ole japsivapari? Ja gs jne euro ja jenkkejä. Ainakin yhden jdm-rs:n tiedän suomen Turusta.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

tommyz sanoi
Eikös "rs" ole japsivapari? Ja gs jne euro ja jenkkejä. Ainakin yhden jdm-rs:n tiedän suomen Turusta.

On jenkeissäkin myyty RS:ää (itse asiassa minulle oli ihan uusi asia että sitä olisi myyty japseissakin, mutta mahdollistahan se on). 14" vanteilla ja ilman käsinojaa, muuten sama auto kuin GS. Hurjat erot. ;D
 

JDe

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2014
Vs: Eclipseä hankkimassa

Kävin eilen kattomassa tota Järvenpään yksilöä. Oli vissiin madallettu ku oli niin tontissa. Tziisus et oli matala, näytti ettei sil pääsis edes jalkakäytävän kanttareista yli saati sitten taiteilla lumessa. Nää on varmaan vakio-maavaralla millä te ootte talvet kruisannu? Jakopää siin oli vasemmalla, ja Turbo oli.

Näytti muuten, et se konepeiton kyhmy ois siinä sen jakopään takia, rupesin vaan miettimään et mites niissä, joissa jakopää on oikealla. Vai onkohan se vaan ulkonäkösyistä..... Noh, taitaa olla turha detalji....
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipseä hankkimassa

Kyhmy on ulkonäkösyistä (ainakin USDM:ssä se on samassa paikassa ja jakopää mahtuu silti olemaan) ja vakiomaavaralla ollaan menty talvet täällä päin.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Eclipseä hankkimassa

Täällä on menty todella matalalla kesät ja talvi. Ei niiden kanttareiden päälle tarvi ajaa
;D
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

Eipä nostella talveksi täälläkään. Pari milliä yli 8cm on maavara matalimmassa kohdassa vakiopakoputkea. Hidasteisiin joutuu oikeasti hidastamaan ja jyrkimmistä ajelemaan vähän viistoon. Jääkokkareita joutuu vähän väistelemään joskus, vaikka kaupungin aurattuja teitä ajelenkin. Matalammankin kanssa tulee toimeen hyvin, mutta ei se kaikille sovi :) Esimerkiksi ihan jokaiseen parkkihalliin ei uskalla kokeilla.
 

Dom

Eclipse GST 99
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Vs: Eclipseä hankkimassa

DaJackal sanoi
Kyhmy on ulkonäkösyistä (ainakin USDM:ssä se on samassa paikassa ja jakopää mahtuu silti olemaan)

Suunnittelun lähtökohtana on näissä ollut 4g63t moottori, jonka jakopään takia "power bump" on tehty. Yhteneväisyyden takia sitä ei poistettu 420A koneisista. Jotkut on modanneet kyhmyn pois, mutta 4g63 koneen kanssa joutuu tällöin luopumaan jakopään ylimmästä suojamuovista.
 
Ylös Bottom