Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?

LadyPiercing

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2012
Eli tervehdys vaan, uusi kasvo kun olen :). Olen ostamassa 2g korista Eclipseä ja vaparimallia. Kiinnostaisi tietää kumpi kone on yleisesti ottaen kestävämpi, tuo Mitsun oma vai Chryslereissa käytetty? Eikös ainakin tuo 4g63 ole himpun verran tehokkaampi? Käsittääkseni siinä on 150 hummaa ja tuossa 420a:ssa 141? Eli kumpaa suosittelisitte ja mitäs muita juttuja kannattaa ottaa huomioon? :)
 
Vs: Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?

Riippuu monesta seikasta, ei näistä oikein yksiselitteisesti voi sanoa kumpi on parempi.

420a:
+Jenkki-ebaysta tilaamalla osat on halpoja ja kaikki löytyy kätevästi
+Tyyppiviat, virityskeinot, osien sopivuudet jne. erittäin hyvin tiedossa jenkkipojilla (www.dsmtuners.com, www.2gnt.com foorumit)
+Vahva ja luotettava kone
+Virittyy helpommin kuin vapari-4g63 (tosin huimia tehonlisäyksiä on turha toivoa, vapari kun on)
-Suomesta saa kyllä melko paljon osia, mutta sopivuuksia joutuu itse setvimään (mihinkään ei voi luottaa mitä varaosaliike sanoo, ellei ole orkkisosanumerolla haettu kalikka)
-Jenkeistä tilatessa toimitusaika 1-2 vkoa, voi kiireellisissä remonteissa harmittaa
-Vaihdelaatikot hajonneet hieman herkemmin(?) kuin 4g63-koneisissa, tosin tilalle sopii Chrysler Neonin loota ja näitähän saa Suomestakin halvalla

4g63:
+Taattua mitsun tekniikkaa, ei se helpolla petä tämäkään
+Suomi-varaosien saanti jonkin verran parempi, tai ainakin varaosaliikkeissä koneet tunnistaa tämän
+Vakiona karvan verran enemmän tehoa, tosin eron kuroo nopeasti kiinni 420a:n perusvireillä (intake kit + vähän putkiston parantelua)
-Jakopäärempassa kiusana ne hemmetin tasapainoakselit, mitkä "osaavakin" asentaja ajoittaa herkästi väärin
-Viriosat maksaa omaisuuksia


Lyhyenä yhteenvetona: 420a:han on halvemmat osat ja helpommat huollot, mutta Atlantin toiselta puolelta joutuu tilaamaan suurin piirtein kaiken jos osia edullisesti mielii. Luotettavia ja kestäviä vehkeitähän ne molemmat ovat. Katso vain ostaessa, että jakopääremppa on tehty ajallaan ja että sinne on samalla vaihdettu se hydraulinen kiristinpatruuna (nimenomaan se patruuna, ei pelkkä kiristinrulla).
 
Vs: Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?

Molempiin koneisiin löytyy kyllä osaa ihan vaikka tuosta Motonetistä. Oman kokemuksen perusteella 420a vääntää alakierroksilla pikkuisen paremmin mutta siihen ne konkreettiset erot jääneekin. Jos vaparia hankkii niin suuremman virittämisen voinee unohtaa eli en alkaisi virittämisen kannalta katsottuna moottorityyppiä valitsemaan ellei sitä turboa siihen suunnittele. ;) Silloin valinta olisi itsellä 4g63 mutta vaparina tosiaan melko sama kumpi kone kyseessä.
 
Vs: Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?

Okeih :). Eipä nyt ainakaan ole suunnitelmissa tuota alkaa viritellä kun lähinnä humppavehkeisiin tulee varmaan keskityttyä ;). Mutta hyvä tietää että ilmeisesti on ihan luotettava auto kyseessä kuitenkin, oli kone sitten kumpi hyvänsä? Vaikka auto vain kesäisin olisikin ajossa niin olishan se mukavaa ettei koko ajan pidä olla remppaamassa jotain :p.
 
Vs: Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?

Tamus sanoi
Molempiin koneisiin löytyy kyllä osaa ihan vaikka tuosta Motonetistä.

No hieman heikossa on, ei ne Neonin osat sinne kuitenkaan sovi läheskään kaikki (eihän niissä A588 vs. 420a näin lähtökohtaisesti ole samaa muuta ku lohko) + se epävarmuuskerroin on aina olemassa. Varsinkin kun Moponetistä ei käsittääkseni saa edes rahojaan takaisin, ainakaan helpolla (siis jos osa ei sovi).

Ja sen jälkiasennusturbonhan voi näiden kanssa unohtaa, jossei sitten jaksa jumppailla sitä aina irti leimalle. Lupaa siihen ei nimittäin heru.
 
Takaisin
Ylös Bottom