Vs: Eclipse 2g:4g63/420a, kumpi parempi?
Riippuu monesta seikasta, ei näistä oikein yksiselitteisesti voi sanoa kumpi on parempi.
420a:
+Jenkki-ebaysta tilaamalla osat on halpoja ja kaikki löytyy kätevästi
+Tyyppiviat, virityskeinot, osien sopivuudet jne. erittäin hyvin tiedossa jenkkipojilla (www.dsmtuners.com, www.2gnt.com foorumit)
+Vahva ja luotettava kone
+Virittyy helpommin kuin vapari-4g63 (tosin huimia tehonlisäyksiä on turha toivoa, vapari kun on)
-Suomesta saa kyllä melko paljon osia, mutta sopivuuksia joutuu itse setvimään (mihinkään ei voi luottaa mitä varaosaliike sanoo, ellei ole orkkisosanumerolla haettu kalikka)
-Jenkeistä tilatessa toimitusaika 1-2 vkoa, voi kiireellisissä remonteissa harmittaa
-Vaihdelaatikot hajonneet hieman herkemmin(?) kuin 4g63-koneisissa, tosin tilalle sopii Chrysler Neonin loota ja näitähän saa Suomestakin halvalla
4g63:
+Taattua mitsun tekniikkaa, ei se helpolla petä tämäkään
+Suomi-varaosien saanti jonkin verran parempi, tai ainakin varaosaliikkeissä koneet tunnistaa tämän
+Vakiona karvan verran enemmän tehoa, tosin eron kuroo nopeasti kiinni 420a:n perusvireillä (intake kit + vähän putkiston parantelua)
-Jakopäärempassa kiusana ne hemmetin tasapainoakselit, mitkä "osaavakin" asentaja ajoittaa herkästi väärin
-Viriosat maksaa omaisuuksia
Lyhyenä yhteenvetona: 420a:han on halvemmat osat ja helpommat huollot, mutta Atlantin toiselta puolelta joutuu tilaamaan suurin piirtein kaiken jos osia edullisesti mielii. Luotettavia ja kestäviä vehkeitähän ne molemmat ovat. Katso vain ostaessa, että jakopääremppa on tehty ajallaan ja että sinne on samalla vaihdettu se hydraulinen kiristinpatruuna (nimenomaan se patruuna, ei pelkkä kiristinrulla).