Eclipse 4G63 -> Turbotus

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
-Alustavaa mietintää mikäli innostuisi :) -

Autona eclipse 1g tuolla 4G63 koneella.
Samasta koneestahan on tuo turbo malli, mutta kysymys onkin se että mitä minimissään kannattaa/on helppo vaihtaa jotta NA mallin koneen saa turboksi.

Käykö jostain pakosarja & turbo suoraan BOLT ON, löytyykö turbon öljyletkujen vienti paikat valmiina vaparikoneesta ?
Ecun vaihto helppo homma varmastikkin.. suuttimet ? jne. jne.

Eikö tuon pitäisi olla aika helppo homma loppupelissä ja vaatia vähän materiaalia (mutta mitkä).
Auto ei ole tieliikkennekäyttössä/tulossa olemaan, joten lait eivät vapisuta :) ?
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Kannattaa kattoa haulla näitä vastaavia aiheita.

Männät on ainoat "pakolliset" vaihtaa. Vaparin männillä on useampikin yksilö kokeillut ja ne ei vaan kestä. Muuten ei ole pakko sisuskaluihin puuttua jos 16V kone. Käsittääkseni siellä on kaikki muuten samaa kun turbomalleissakin.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Ilmamäärämittari menee vaihtoon jos ei mappiohjauksella olevaa moottorinohjausta laita, öljynpaluun joutuu öljypohjaan tekemään, painepuolelle löytyy paikka valmiina...tällaset nyt tuli mielee
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Oliko niin että vakimännät ei pysty ees pieniin ahtoihin ?
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Arvelisin, että alle puolella kilolla voisi kestää kasassa. Mutta männät morjestaa heti, jos pääsee nakuttamaan.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Älä vaivaudu kokeilemaan.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Mulla kesti vakiomännät (300tkm ajetut) reilun 250+ hv, eivät tosin kestäneet kovin kauaa. Evo3 ahtimella ja kilon paineilla sitä tuli ajeltua. En suosittele. Helpoin tie onneen on kunnon takokamat tai jos mahdollista, evon männät ja vakiokanget modifioidaan niille sopivaksi.

Muutenkin turbotekniikkaa tehdessä pitäisi unohtaa tuo bolt on race periaate. Tee kerralla kunnolla ja nauti sitten työn hedelmistä.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

T. Kiili sanoi
Mulla kesti vakiomännät (300tkm ajetut) reilun 250+ hv, eivät tosin kestäneet kovin kauaa. Evo3 ahtimella ja kilon paineilla sitä tuli ajeltua. En suosittele. Helpoin tie onneen on kunnon takokamat tai jos mahdollista, evon männät ja vakiokanget modifioidaan niille sopivaksi.

Muutenkin turbotekniikkaa tehdessä pitäisi unohtaa tuo bolt on race periaate. Tee kerralla kunnolla ja nauti sitten työn hedelmistä.

Eikö helpoin tie onneen kuitenki ole VR4:sen männät?
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Tehdään näin, mikäli lähden turbon kanssa puljimaan niin laitetaan männät, muuten ei :peukku
Kiitos vastauksista !
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Mikä männässä hajoaa tai miksi? anteeksi uteliaisuus, mutta itse testaan 4g37 moottorin reaktiota ahtimen alla niin kiinnostaa ;D
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Olllli sanoi
Mikä männässä hajoaa tai miksi? anteeksi uteliaisuus, mutta itse testaan 4g37 moottorin reaktiota ahtimen alla niin kiinnostaa ;D
Männänrenkaan välit murtuu, jos pääsee nakuttamaan.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

eihän sitä nakuttaa saa ;D Mitä tota galantin mäntää pyörittelin niin varmasti hajoaa öljyrenkaan kohdalta. Onkohan kukaa löytänyt mitää mäntää toisesta autosta mikä soveltuisi paremmin?
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Olllli sanoi
Onkohan kukaa löytänyt mitää mäntää toisesta autosta mikä soveltuisi paremmin?

Tossahan nuita on mainittu vähän aiemmin tässä keskustelussa.
 
Vs: Eclipse 4G63 -> Turbotus

Olllli sanoi
ei käy 4g37:aan mainitut männät

Jos siinä on sama poraus kuin 4g67 koneessa (81.5 ) niin esim hondan moottoreista löytyy sopivia mäntiä. Mulla on yksi 4g67 moottori olemassa johon moiset on asennettu. Tosin puristukset aiheuttaa ongelmia koska hondassa matalampi puristuskorkeus.
 
Takaisin
Ylös Bottom