Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Kalamies

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2015
Olen jo pitkään ajatellu ostaa evon mutta johtuen pyörä harrastuksesta raha on ollu tiukilla asian etenemisen suhteen. Tänään sitten kävin katsomassa yhtä evo 8, tarjoamassa omaa pyörää ja autoa vaihdossa. Koeajossa käytiin ja sen aikana jarrut edestä alko hakkaamaan abs päälle? Vauhti oli mallia hölkkä ja teki sen 2 kertaa, eka kerta soralla ja toinen asfaltilla. Otin vähän rivakamman vauhdin 80 tietämille ja jarrutin uudestaan, tällä kertaa ei käyny mitään. Oisko mahdollista että joku anturi edestä on paskanen/menossa sököksi? Myös lievää puoltamista ja täristystä havaittavissa normaali ajossa.

Arvelin nyt luopua pitkin hampain pyörästä ja vaihtaa evoon, sillähän voi telmiä pitkin vuotta. Mutta haluaisin alottaa tämänki touhun ajamalla, auton tekniikkaan tutustumalla, hymy suussa ja kabiini iloa pullollaan. Enkä naama mutrulla, tili tyhjänä, kädet veressä ja paskassa kiroten miksi tähänki piti alkaa. Sen aika on sitte myöhemmin. Ennemmin ottaisin "veteraaneilta" vinkkejä vastaan, mahdollisimman yksinkertasia mitä kannattaa kokeilla ostettavasta autosta. Tyyliin: "käännä ratti ääri oikeaan ja mikäli kolinaa kuuluu on peräluukun pumput lopussa", asioita joita on helppo todeta. Jarrupalat, levyt ja tämmöset osaa joka jantteri tutkia. Kiitos jo etukäteen!

Mikäli joku haluaa luopua evostaan, minulla on tarjota sinulle moottoripyörä jolla pieksee kaikki autot (jopa sen naapurin penan uuden audin), vähän ajettu wolkkari sekä kasa kopeekkoja. Ja mikäli haluat, myös porontalja. Ja mikäli sinä et halua, ehkäpä kaverisi haluaa?
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Luithan jo tämän:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26512.0
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Yksi vinkki.

Koeaja mahdollisimman monta eri hintaista; esim. Evo kasia ennenkuin myyt/vaihdat/ostat mitään.
Yksikään ei ole yhtään samanlainen, eikä toimi samalla tavalla vaikka joku niin väittäisi. (Lähes) kaikkia on "räpelletty" jostain :peukku
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Ja minun mielestä yksi suuri asia on nuo "ajetut kilometrit" . Se että onko autolla ajettu 100tkm tai 200tkm, ei MINUN mielestäni ole niinkään väliä. Ihan vaan koska Evon saa yhtälailla huonoon kuntoon ajamalla,kuin huonolla huollolla. Eli siis paljon ajettukkin voi olla hyvä vaihtoehto. Onnea auton etsintään :peukku
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Luin tuon Evoa ostamassa jutun ensimmäisen kerran noin vuosi sitte, tänä aamuna uudestaan ennen lähtöä. Arvelin että on parempi kysyä viisaammilta. Mutta pitänee vähän katsella muitaki tarjolla olevia, posti versio ei minulle kelpaa. Ja tuo pyöräki luultavasti pitänee itse myydä alta pois, tuskin kukaan yksityinen tuollasta vaihtoa alkaa tekemään.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Ja laita tuonne linkkipalstalle (vai missä se oli) juttusarjaan "nettiautosta bongattu" kysymys aina ko. auton nettilinkistä. Suomessa nämä myynnis olevat evot tiedetään täällä foorumill aika hyvin.
PS. ja se abs hakkaaminen ei ole normaalia, jotain on vialla...
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Harri K sanoi
Ja laita tuonne linkkipalstalle (vai missä se oli) juttusarjaan "nettiautosta bongattu" kysymys aina ko. auton nettilinkistä. Suomessa nämä myynnis olevat evot tiedetään täällä foorumill aika hyvin.
PS. ja se abs hakkaaminen ei ole normaalia, jotain on vialla...
Ei nettiautosta bongattua vaan Tietoa myynnissä olevasta autosta.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Joku "nettiauton" tai vastaavan myynti ilmoitus voisi auttaa antamaan "vinkkejä" , eli jos sellaisesta saat linkin niin katsotaan miten voidaan jeesata.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Tätä kävin katsomassa: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7436864
Ja tätä arvelin seuraavaksi kysellä: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7478676
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Kalamies sanoi
Tätä kävin katsomassa: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7436864
Kalamies sanoi
Olen jo pitkään ajatellu ostaa evon mutta johtuen pyörä harrastuksesta raha on ollu tiukilla asian etenemisen suhteen. Tänään sitten kävin katsomassa yhtä evo 8, tarjoamassa omaa pyörää ja autoa vaihdossa. Koeajossa käytiin ja sen aikana jarrut edestä alko hakkaamaan abs päälle? Vauhti oli mallia hölkkä ja teki sen 2 kertaa, eka kerta soralla ja toinen asfaltilla. Otin vähän rivakamman vauhdin 80 tietämille ja jarrutin uudestaan, tällä kertaa ei käyny mitään. Oisko mahdollista että joku anturi edestä on paskanen/menossa sököksi? Myös lievää puoltamista ja täristystä havaittavissa normaali ajossa.

- ABS : jos oikeasti vikaa niin sytyttää vikavalon/ACD vikavalot
- Ohjauksen puoltaminen (?) : Pyöränkulmat säätöön
- Jarrujen puoltaminen (?) : Satulat huoltoon , jarrujen ilmaus/ nesteiden vaihto ?
- Jarrujen täristäminen (?) : Levyt ja palat vaihtoon tai sitten vaan kovempaa ajoa ( jos auto seissyt pidempään niin saattaa ilmetä) ?
- Muu täristäminen ajossa (?) : Renkaat kuluneet/vanteet epä tasapainossa , joitain puslia tai niveliä väljänä ?

Muuta :

- Kannattaa hankkia orkkis ilman suodatin kotelo jollain hyvällä paneeli filsulla (K&N?) (varmaankin maku asia ,mutta itse tekisin näin... voisiko tehokäppyröiden "kuvaajat" tasaantua tuollaisella muutoksella ? Nythän tehokäyrät seilaa ja aaltoilee lievästi...?)
- Jakopää remppa täytyy uusia 2016 vuoden loppupuolella. (6 vuotta tai 90tKm)
- Hintapyynti siedettävä ja hyvä väri.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Kalamies sanoi
Tätä kävin katsomassa: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7436864
Ja tätä arvelin seuraavaksi kysellä: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7478676

Jälkimmäinen on käynyt AVK:n kautta epäonnisen Ahveniston reissun seurauksena. Suomi-auto, minä olen sen uutena Vehosta hakenut :)
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Jahans, kuinka pahasti meni solmuun? Että onko yllätyksiä luvassa mikäli omaan omistukseen päätyy? Mutta mikäli on korjattu asiallisesti niin en näe sinänsä mitään syytä olla tekemättä kauppoja, pienellä varauksella tietenki ;)
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

nokonzok sanoi
Jälkimmäinen on käynyt AVK:n kautta epäonnisen Ahveniston reissun seurauksena. Suomi-auto, minä olen sen uutena Vehosta hakenut :)

Kalamies sanoi
Jahans, kuinka pahasti meni solmuun? Että onko yllätyksiä luvassa mikäli omaan omistukseen päätyy? Mutta mikäli on korjattu asiallisesti niin en näe sinänsä mitään syytä olla tekemättä kauppoja, pienellä varauksella tietenki ;)

No tämä selittää miksi tämä auto oli jotenkin tuttu..
Mulla on jossain kuvia tästä kun kävimme tätä katsomassa AVK:lla.. Laita YV jos haluat niitä. Luulin että mulla oli.. nyt en vaan löydy niitä mistään..
Oikea asenne, "mikäli on korjattu asiallisesti niin en näe sinänsä mitään syytä olla tekemättä kauppoja" :peukku
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Kalamies sanoi
Jahans, kuinka pahasti meni solmuun? Että onko yllätyksiä luvassa mikäli omaan omistukseen päätyy? Mutta mikäli on korjattu asiallisesti niin en näe sinänsä mitään syytä olla tekemättä kauppoja, pienellä varauksella tietenki ;)

tänverran:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42014.msg404903#msg404903

ayc pumppu toki vaihdetu kun sehän on tuossa vasemman takapyörän takana ::)
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

[quote author=[elle]
Oikea asenne, "mikäli on korjattu asiallisesti niin en näe sinänsä mitään syytä olla tekemättä kauppoja" :peukku

[/quote]

:peukku
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Nyt Kalamies jäitä hattuun. Myyt pyörän pois ja kattelet rauhassa auton itsellesi.
Tämähän nyt on vaan mun mielipide, mutta onhan toi 22 tonnia noinkin pahaan kuntoon mällätystä autosta ja noilla kilsoilla niin aivan perkeleesti liikaa, vaikka kuka tahansa olisi korjannut. Siinä on sellaset 7 tonnia liikaa.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Teemu T. sanoi
Nyt Kalamies jäitä hattuun. Myyt pyörän pois ja kattelet rauhassa auton itsellesi.
Tämähän nyt on vaan mun mielipide, mutta onhan toi 22 tonnia noinkin pahaan kuntoon mällätystä autosta ja noilla kilsoilla niin aivan perkeleesti liikaa, vaikka kuka tahansa olisi korjannut. Siinä on sellaset 7 tonnia liikaa.

+1. Kommentoimatta sitä kuinka paljon, mutta mielestäni hintapyynti on liikaa. Tuommoisesta mällistä ei enää taloudellisesti järkevin kustannuksin autoa ehjätä uudenveroiseen kuntoon, joten vaihtoehdot ovat a) joku on tunnesyistä halunnut pelastaa auton ja tällöin korjaus on mahdollisesti tehty hyvin tai b) korjattu sinne päin mentaliteetilla "fiksaan ja teen voittoa". Etsiskele rauhassa, kyllä noita sen verran Suomessa riittää (ja ulkomailla vielä enemmän).

Ja tämä mielipide tulee ihmiseltä joka ei pelkää ostaa kolarikorjattua autoa (ajanhan sellaisella tälläkin hetkellä - tai no en nyt sentään tätä kirjoittaessa). ;D Hinta-laatusuhteen pitää kuitenkin olla kohdallaan.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Pyörää nyt oikein saa kaupaksi nopeasti, ainakaan näin syksyn alla vaikka kelejä ajella on. Mutta kattella aktiivisesti jos jotain hyvää tulis kohalle, ja yksityiselle on helpompi tarjota pelkkää rahaa + autoa...
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Varmaan voit olla tietonenkin, että aika halvalla voi myydä suoraan rahaan pyörän, että tappiolle jää. Jos huomioi, että saat sen jälkeen katsella suoralla kaupalla evoa itsellesi, eikä tarvitse olla "vaihdokin-huolijien" orjana. Oletuksena on, että sulla ei siellä ole mitään Panigalea kaupan. Mutta kaikki tekevät tietysti niin kuin parhaimmakseen katsovat.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Noin viikko sitte laittelin tonnilla kilkkeitä kiinni pyörään niin ei oikein tappiolla viittis myydä, jos sen 8-9k siitä sais. Pyörä on ihan perus gixxer viripalikoilla, kesällä sitä laittelin kuntoon että voi seuraavan kauden huoletta päästellä taasen menemään.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Kalamies sanoi
Pyörää nyt oikein saa kaupaksi nopeasti, ainakaan näin syksyn alla vaikka kelejä ajella on. Mutta kattella aktiivisesti jos jotain hyvää tulis kohalle, ja yksityiselle on helpompi tarjota pelkkää rahaa + autoa...

Millainen budjetti sulla on käytössä ?
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Noin 20k korvilla liikutaan
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

DaJackal sanoi
+1. Kommentoimatta sitä kuinka paljon, mutta mielestäni hintapyynti on liikaa. Tuommoisesta mällistä ei enää taloudellisesti järkevin kustannuksin autoa ehjätä uudenveroiseen kuntoon, joten vaihtoehdot ovat a) joku on tunnesyistä halunnut pelastaa auton ja tällöin korjaus on mahdollisesti tehty hyvin tai b) korjattu sinne päin mentaliteetilla "fiksaan ja teen voittoa". Etsiskele rauhassa, kyllä noita sen verran Suomessa riittää (ja ulkomailla vielä enemmän).

Ja tämä mielipide tulee ihmiseltä joka ei pelkää ostaa kolarikorjattua autoa (ajanhan sellaisella tälläkin hetkellä - tai no en nyt sentään tätä kirjoittaessa). ;D Hinta-laatusuhteen pitää kuitenkin olla kohdallaan.

Ihan vaan tuli mieleen.
Eikö nuo AVK:n kautta käyneet autot pitäisi myynti-ilmoituksessa selkeästi ilmoittaa? Tuossakin liike myyjänä..
Vai eikö Suomessa semmoista säädöstä ole?
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Neponen sanoi
Ihan vaan tuli mieleen.
Eikö nuo AVK:n kautta käyneet autot pitäisi myynti-ilmoituksessa selkeästi ilmoittaa? Tuossakin liike myyjänä..
Vai eikö Suomessa semmoista säädöstä ole?

Mun käsittääkseni esim. autoliikkeet ei saa edes kertoa aiempien omistajien historiasta.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

Myyjän pitää kertoa kuluttajalle autosta kaikki tiedot joilla voi olla merkitystä ostopäätöksen tai auton arvon kannalta.
Kuluttajalle on kerrottava, jos auto on kolaroitu ja vakuutusyhtiö on lunastanut sen. Kolarista ei tarvitse kertoa, jos auto on kolaroitu, mutta sitä ei ole lunastettu, ja se on asianmukaisesti korjattu. Jos kolari on kuitenkin ollut suuri ja autolle tehdyt korjaukset olleet merkittäviä, asiasta on tällöin aina ilmoitettava kuluttajalle.
Auton kaksikilpisyys ei vielä automaattisesti tarkoita, että kyseessä olisi kolariauto. Kaksikilpisyyden syy voi olla mm. EU-kilpien vaihto tai auton tuonti ulkomailta käytettynä. Kuluttajalle on kuitenkin kerrottava, jos auto on tuotu ulkomailta.


http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/kolaroitu-auto/

Me olemme ostaneet ja korjanneet neljä AVK autoa. Kolme niistä on myyty eteenpäin ja se on ollut itsestään selvä kertoa kolari-historia! Ensimmäinen AVK-auto yritimme myydä nettiauton kautta mutta emme maininneet ilmoituksessa että oli ollut kolaroitu.. Kerroin kuitenkin kaikille kiinnostuneille heti ettei olisi tullut ikävänä yllätyksenä.

En tiedä onko pakko olla myynti-ilmoituksessa mutta joka tapauksessa kerrottava.
 
Vs: Ensimmäinen mitsuni(?) EVO VIII koeajossa huomatut "ominaisuudet"

[elle] sanoi
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/kolaroitu-auto/

Me olemme ostaneet ja korjanneet neljä AVK autoa. Kolme niistä on myyty eteenpäin ja se on ollut itsestään selvä kertoa kolari-historia! Ensimmäinen AVK-auto yritimme myydä nettiauton kautta mutta emme maininneet ilmoituksessa että oli ollut kolaroitu.. Kerroin kuitenkin kaikille kiinnostuneille heti ettei olisi tullut ikävänä yllätyksenä.

En tiedä onko pakko olla myynti-ilmoituksessa mutta joka tapauksessa kerrottava.

Kerrottava yrityksen myynnissä yksityisasiakkaalle. Kuluttajien välisessä ei niinkään.
Itse myös olen kyllä yksityisenä kertonut (lunastettu VAG vaihtanee tänään omistajaa)
 
Takaisin
Ylös Bottom