Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Eli ihan varmistuksen vuoksi,mikä mahtaa olla pulttijako
kun en onnistunut täältä sitä löytämään...?

Ja tietääkö joku kertoa onko keskuslukitukselle jotain
ihan ikiomaa relettä/boxia jossain josta voi ohjata
lukkoja,ja jos niin mistä löytyy,ei kehtais purkaa turhia?

Ja pitäiskö nelipyöräohjauksen kääntää takapyöriä
"parkkipaikallakin" niin että toiminnan huomaa siitä,vai
vasta ajaessa,jolloin hieman hankalaa tutkia...? :)
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Oikein arvelin,kiitti tiedosta,jospa jostain rullaisi sopivat
kesäpyörät vastaan kun sellaiset puuttuvat... Jään sitten
odottelemaan jos joku tietäisi vielä nuo muut jutut? :)
 

taati

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2004
mulla ois semmonen muistikuva että ne renkaat kääntyy muutaman asteen kun vauhtia on enemmän!elikkä ei paikalla nää mitään liikettä! :driver
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Juu,jostain lehdestä ehdin jo löytääkin tietoa,eli vasta
yli 50 nopeuksissa pitäisi kääntyä max 1,5 astetta
samaan suuntaan kuin etupyörät,ilmankos eivät
paikoillaan kääntyneet mihinkään... :) Vielä kun joku
tietäisi tuosta keskuslukkohommasta jotain...?
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
toho keskuslukko hommaan en osaa oikeen muuta sanoo ku et kannattaa melkeen järjestää sen ohjaus tarvikkeena saatavalla yleismoottorilla ..sillä ainakii omassa sigmassani on tehtaalta lähtiessä valmiina tulllut oma hälytys ja ajonesto järjestelmä ja itse katsoin viisaammaksi olla puuttumatta sen toimintaan ku lisäks ei tunnu olevan oikeen saatavilla kytkentä kaavioita siitä miten kyseinen järjestelmä on toteutettu...vaatii tosin oven purkamista mutta mielummin sen tekee ku alkaa ettii vikaa sitte ku hälyt yms alkaa sekoilee....
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Edelleen olis näille tiedoille tarvetta... Eli minulla kun on
ensimmäisen vuoden vanha saha,eli -91,niin siinä ei ole
omaa systeemiä eli huoletta voisi ohjailla kun vain olisi
tietoa mistä,eiköhän nuo löydä itsekin mutta laiskalle
valmis tieto olisi aina hieman helpottavaa...!? :)
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
noh sitten ohjaat sitä alkuperästä ovimoottoria ...helpottaa asiaa ku käyt utelees esim sellasest liikkeest mikä asentaa hälyttimii autoo et minkä värinen johto on mikäkii ... nii ja silloin ei tarvii purkaa ovee.. mut voin sanoo ettet tuu löytää sigman ohjeit mistää suomi liikkeestä ainakaa...oon kokeillu ja ku mainitsin siitä omasta hälyytys järjestelmästä ni eivät halunnu/uskaltaneet neuvoo muuta ku ohjaa lisä moottorilla...galanteissa ainakii siis saman ikäsissä on saman laiset moottorit ovissa...kyseleppä siis sellasee kytkennät vaikka paperille ja sovella.....
 

Nathrac

New Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2007
Sijainti
Orivesi
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

laitanpa tähän vaikka vanha juttu jo onkin, eli keskuslukituksen ohjaus on tod.näk. siellä kuskin ovessa olevassa lootassa johon on ympätty myös ikkunoiden ohjaus, siis se koko piirilevy hässäkkä kytkimineen pitää sisällään ne ohjaukset, on kuulemma hienolta nimeltään integraatiorele...tai joku semmonen :D
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

keskuslukon ohjaus boxi löytyy koelaudan sisältä radion alta ainakin sellaisessa mallissa jossa on ajonesto vakiona...suhtkoht helppo paikallistaa... lukitus perustuu kyseisessä mallissa ETACS : Electric Time and Alarm Control System .järjestelmään... "netistä lisää tietoa" ja ohjeita.. ps.sitä ovessa olevaa katkaisin paneelia kannattaa pitää kuin kukkaa kämmenellä uusi maksaa noin 500 euroa...
 

Nathrac

New Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2007
Sijainti
Orivesi
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

epäilin että se ois voinu olla siellä koska on ihan samanlainen kun saman ikäisessä galantissa (ittellä siis -93 ja taannoin oli saman ikäinen galant) ...niin, siis siinä galantissa alkoi keskuslukitus sekoilemaan aina välillä, eli kiinni auki kiinni auki ja sitä rataa kunnes oli akku tyhjä. No sen sai loppumaan sillä kun nyppäsin siitä ovessa olevasta boxista toisen liittimen irti ja sen jälkeen ovet olivatkin ihan perinteiset nupeista sekä avaimella lukittavat. Tätä lukkojen sekoilua tapahtui yleensä syksyllä kun oli kosteampaa kun muulloin, eli joku sähkö häiriö vissiin. Saattaahan siellä olla niitä releitä muuallakin, mutta tuossa tapauksessa sieltä boxista kuului semmonen releen pärinä aina välillä.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Eli tällainen kysymys,onko tämä minullakin oleva Sigma sama kuin tekniikanmaailman aikoinaan testaama
TM tyypit:
Mitsubishi Sigma 30R-S
?? Koska ajattelin tilata kyseisen artikkelin,ellei joltakin sitä löydy hyllystä. Jos tämä ko.lehti jollakin on niin voisin sen lunastaa pois. Lehtihän on siis TekniikanMaailma 1 / 1991.
EDIT:Artikkeli olikin
1/1992

TM vertailu:
Johtokuntatasoa
- Audi 100 2,3E
- Mitsubishi Sigma 3,0 V6 24V
- Saab 9000 CS 2,3-16
- Toyota Camry 3,0 V6 GX autom.
- Volvo 850 GLT
Eli tollaista lehteä olisin vailla.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Vanha on aihe,mutta kysymys keskuslukon ohjauksesta on voimassa edelleen,en ole mennyt vieläkään siihen sepittämään
yhtään mitään...? Eli jos jollain olisi varmaa tietoa niin hyvä,ei ole aikomusta käräyttää yhtään rasiaa omastani...!? :( :)
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
Eli tällainen kysymys,onko tämä minullakin oleva Sigma sama kuin tekniikanmaailman aikoinaan testaama?? Koska ajattelin tilata kyseisen artikkelin,ellei joltakin sitä löydy hyllystä. Jos tämä ko.lehti jollakin on niin voisin sen lunastaa pois. Lehtihän on siis TekniikanMaailma 1 / 1991.
EDIT:Artikkeli olikin Eli tollaista lehteä olisin vailla.

Multa löytyy kyseinen lehti ja TM:ä löytyy vuodesta -85 tai -86 lähtien kaikki ;D. Voit saada siitä vaikka kopion tosta artikkelista jos kiinostaa.
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

http://www.fastmagna.com/ löytyy lisää tietoa sigman sähköistä ja muutenkin erittäin paljon hyödyllistä tietoa autosta.... sieltä löytyy myös pienellä etsiskelyllä kaaviot siitä missä mikäkin boxi sijaitsee... itse kysyin aluksi timantti tiskiltä ja sieltä neuvottiin pikkasen väärin .. käskivät vaan irrottamaan johjdot boxista joka on edessä olevan käsituen alla ...noh muuten hyvä mutta pikkasen väärä boxi siellä... ;)... onneksi ei tullut irroitettua ja mittailtua tarkemmin ois ollu turvatyyny muuten hyvällä tuurilla entinen... kuiteskin laittaisin suoran linkin kyseisiin kuviin mutta en kerkeä sitä juuri nyt etsimään.. mutta kyllä se sieltä pitäisi haulla löytyä...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

calle sanoi
Multa löytyy kyseinen lehti ja TM:ä löytyy vuodesta -85 tai -86 lähtien kaikki ;D. Voit saada siitä vaikka kopion tosta artikkelista jos kiinostaa.
YV:tä rytisi ;D
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Täällä on kanssa TM:t vuosilta mustavalko -> nykypäivä ;D
 

sigmaniaa

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2005
Sijainti
kuopio
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Ja tietääkö joku kertoa onko keskuslukitukselle jotain
ihan ikiomaa relettä/boxia jossain josta voi ohjata
lukkoja,ja jos niin mistä löytyy,ei kehtais purkaa turhia?

-mikä vika ??????
-tarkasta lukituksen boksin kylmäjuotokset(en kuitenkaan luule että vika on siellä)
-minulla(sigmassa) oli ovissa "väsyneet" mikrokytkimien pinat
-ovi verhoilut pois ja lukitussysteemi irti , pura(purettava mallia)
-säädä lukituksen kytkinpinta(messinki pinnat kytkimen sisällä)
-rasvaa ja huolla liukuvat pinnat
Ehkä näin
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Ei sinänsä mitään vikaa,vaan jos on aikomus asentaa kauko-ohjattava hälytin lukkojen ohjauksineen... Mutta ihan hyviä nuo
neuvot jos joku sattuu joskus tarvitsemaan... Lukituksen boxin/releen sijainti juuri olis se kiinnostava tieto minulle...!? :)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Keskuslukituksen kytkentä:

Ohjainlaite, on sama mikä ohjaa sähköikkunoita. Löytyy kuljettajan ovesta.

Ohjataan yhdellä johdolla, toimintaperiaatteena: Johdossa maa -> lukot on auki, maa katkeaa -> lukot kiinni. Väri on PUN/VALK hopean värisillä raidoilla.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

No kiitos,löytyihän täältä vihdoin joku tietäjä tuohonkin asiaan... Täytyy joskus sitten kokeilla neuvoa käytännössä kun se aika!
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Muistathan, että tieto on tutkittu vain yhdestä autosta, eli mittaa johto, ennen kuin teet kytkenän. Japsit toki eivät usein kesken mallisarjan vaihda kytkentää, mutta kaikki on mahdollista.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Tarkistan varmasti,en yleensä sokeasti luota mihinkään tietoon,vaikken nytkään sen luotettavuutta epäilekään... :) Kiitos...
 

mitsroc

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2006
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

http://www.the12volt.com/

Tuolta löytyy, melkein jokaiseen kulkineeseen, asennusohjeet hälylle, cruiserille ja stereoille.
 

anu84

Sigma 3.0 V6 24V
Liittynyt
2 Lokakuu 2005
Sijainti
Soini
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

calle sanoi
Multa löytyy kyseinen lehti ja TM:ä löytyy vuodesta -85 tai -86 lähtien kaikki ;D. Voit saada siitä vaikka kopion tosta artikkelista jos kiinostaa.
Olisko mahdollista saada myös kyseisestä artikkelista kopioo?? :)
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Keskuslukon ongelmat Sigmassa vissiin aika tyypillisiä: Ovet lukkoon ikkunoitten minun yksilössä (-91) kesken skrapauksen. Opin pitämään vara-avaimen taskussa ;D Merkkihuolto oli ainakin ihan pihalla... auto hallissa ja kaikki pelasi... mitä se asiakas sekoilee... noh nyt sama tilanne Evossa mutta toisinpäin: ovet ei aukea / mene lukkoon miten pitäisi. Syyllinen taitaa olla ovien sisälle kertyvä kosteus joka aiheuttaa ongelmia..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Vanha aihe,mutta käytetään silti tätä. Osasiko joku sanoa mikä h*lvetti tuota mun keskuslukkoa vaivaa,kun siinä on juuri saman tyyppinen vika kuin Nathrac:ila,eli nupit menevät hyvin alas,mutta kun avaa lukot ja nupit nousee ylös,jää ne silleensä nykimään. Eli auki-kiinni-auki väliä. Ovet eivät mene nykiessä lukkoon. Olisko vika siinä oven ohjainyksikössä,vaiko lukkomoottorissa? Ja tuo nykiminen loppuu kun ottaa puihan irti,mutta sen jälkeen moottori menee ikään kuin jumiin,eikä toimi jouhevasti vaan nuppia pitää väkisin painaa alaspäin jolloin nupit menevät alaspäin noin 1cm ja nousevat ylös ja taas nykiminen jatkuu. Pitäisköhän vaan ottaa koko keskuslukko pois käytöstä :seina :seina
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Onkos näihin saanut koskaan tarvikkeena raittaria.?

Alkuperäisenä ei,sen varmistin.

Ihmetytti vain kun tänäänkin (sateista&kosteata) veti aivan järkyttävään huuruun,eikä lähenyt millään muulla kuin AC:lla,vaikka matka oli taasen ~60km.


Toinen mikä hieman häirinnyt,niin vakkari lievästi "nykii" (eli peräjälkeen kiihdyttää,hidastaa,kiihdyttää jne 3-5krt,kunnes tasaantuu) välillä,onko ominaisuus vai vika?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Toinen mikä hieman häirinnyt,niin vakkari lievästi "nykii" (eli peräjälkeen kiihdyttää,hidastaa,kiihdyttää jne 3-5krt,kunnes tasaantuu) välillä,onko ominaisuus vai vika?
Alipaine letkuja vaan vaihtoon,itsellä teki samaa ja korjaantu letkujen vaihdolla.

Ja itse itselleni vastaten,tuo keskusluko ongelma poistui kun putsasin kuskinoven moottorin,tosin nyt se veti itsensä juntturaan eikä liiku. Pitää pääsiäisenä tutkia lisää.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

-94 malli,täytyykö SRS:n valoa kuitata jos vaihtaa akun?

Ja toinen kymysys,kun ratin "keskiön" (jossa torven nappulat) ottaa irti,niin olisiko hyvä asiasta enemmänkin,ettei pamahda naamalle,vai nyppääkö vain irti/ja laittaa takaisin?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
-94 malli,täytyykö SRS:n valoa kuitata jos vaihtaa akun?

Ja toinen kymysys,kun ratin "keskiön" (jossa torven nappulat) ottaa irti,niin olisiko hyvä asiasta enemmänkin,ettei pamahda naamalle,vai nyppääkö vain irti/ja laittaa takaisin?
En usko,ei ainakaan missään uusissa tarvinnut. Ja jos bägin aiot käyttää irti,niin suosittelen irroittamaan akun autosta ja odottamaan ainakin 10min. Sitten otat irti niin ei pitäis olla mitään räjähdys vaaraa,ellet sitten mene mittaamaan bägiä Ohmi asteikolla ;D ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
En usko,ei ainakaan missään uusissa tarvinnut.
No nimenomaan uudemmissa tartteekin (mitsuissa),siksi kysyinkin.

Mutta vastaava järjestelmä on tonnikeijussa,ja siinä valo syttyy,eli uskonpa että tässäkin (miksi tämäkään mitsu poikkeusta tekisi..).


Ja asiasta kukkaruukkuun..

Lähdin aamulla metsästämään tähän tarvikestarttia,ja suoraanhan ei tietenkään löytynyt.
Hetken pähkäilyn tuloksena löysin 3000GT:n A/T startin,joka äkkiseltään näytti samalta.
Ei muuta kuin sellainen kainaloon,ja varmistamaan.
Ja samahan se oli.
Ja olikin yllättävän HELPPO vaihtaa,paljon helpompi kuin galluun,colttiin yms.
Laitan vaikka tännekkin varaosanummeron,kun muistan..

Tuossa vielä visuaalista dataa:
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Onko tuo 4vaihteinen A/T todellakin niin lyhytvälitteinen,että 120km/h (mittarin mukaan) on 3t rpm.?

Ja kun painaa OD OFF,niin kierrokset melkein 4t rpm..
 

Pekkis

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Kyllähän se on, se koittaa pitää kierroksia maksimiväännön alueella.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Onko tuo 4vaihteinen A/T todellakin niin lyhytvälitteinen,että 120km/h (mittarin mukaan) on 3t rpm.?

Ja kun painaa OD OFF,niin kierrokset melkein 4t rpm..

Turbiinin lukkiuduttua ei pitäisi olla noin korkeat kierrokset. Talvella saattaa mennä 20km ennenkun on tarpeeksi lämmennyt ja lukkiutuu.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Turbiinin lukkiuduttua ei pitäisi olla noin korkeat kierrokset. Talvella saattaa mennä 20km ennenkun on tarpeeksi lämmennyt ja lukkiutuu.
Ihmettelen itsekkin kovia kierroksia,mutta kun lähden kylmällä koneella,niin ~10km jälkeen tuntuu että turbiini lukkiutuu (kierrokset tippuu samalla ~400rpm.).

Työmatka kuitenkin 50km,luulisi jo siinä ajassa lämpenemän..
 

Pekkis

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

mystinengalant sanoi
Huonot öljyt tuntuu lykkäävän tuota turbiinin lukittautumista?

Mulla alko tosiaan öljyjen vaihdon jälkeen turbiini tarraamaan hieman aikasemmin kiinni.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

mystinengalant sanoi
Huonot öljyt tuntuu lykkäävän tuota turbiinin lukittautumista?
Tätäkin olen miettinyt,ja öljyt onkin heti menossa vaihtoon kunhan Vehosta tulee suodatin..
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Pekkis sanoi
Mulla alko tosiaan öljyjen vaihdon jälkeen turbiini tarraamaan hieman aikasemmin kiinni.

Sama mulla uudemmassa galantissa ja danilla diamantessa (sama laatikko kun sigmassa). Siinä tais aika hätäsestikin mennä turbiini lukkoon kun lähdettiin talvipäiville. Menikös siinä jotain 15km max talvikelillä tms
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ihmettelen itsekkin kovia kierroksia,mutta kun lähden kylmällä koneella,niin ~10km jälkeen tuntuu että turbiini lukkiutuu (kierrokset tippuu samalla ~400rpm.).

Työmatka kuitenkin 50km,luulisi jo siinä ajassa lämpenemän..

Hmm. Pitääpi ottaa taas testi, kun muistikuvat on että ei ihan noin kovia kierroksia ole mutta ehkä oli vaan jotain muistin syövereistä vääristyneitä juttuja :D. Joo sen 400rpm luokkaa se "tiputus" kyllä jotakuinkin on.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Jokos selvisi akun vaihto ja SRS-homma?

Legnumissa ainakin akun pystyi vaihtamaan ihan huoletta eikä mikään merkkivalo ole jäänyt palamaan. Kolme kertaa olen nyt akun vaihtanut, ja viimeisimmällä kerralla oli varmaan pari kuukautta akku tyhjänä ennen kuin laitoin tehdasuuden akun paikoilleen. No problem. :peukku
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

nostokurki sanoi
Jokos selvisi akun vaihto ja SRS-homma?

Legnumissa ainakin akun pystyi vaihtamaan ihan huoletta eikä mikään merkkivalo ole jäänyt palamaan. Kolme kertaa olen nyt akun vaihtanut, ja viimeisimmällä kerralla oli varmaan pari kuukautta akku tyhjänä ennen kuin laitoin tehdasuuden akun paikoilleen. No problem. :peukku
Ei 100%..

Ainakin muutamassa "täälläpäin" olleessa VR-4:ssa on SRS:n valo jäänyt palamaan,kun akku tyhjentynyt.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ei 100%..

Ainakin muutamassa "täälläpäin" olleessa VR-4:ssa on SRS:n valo jäänyt palamaan,kun akku tyhjentynyt.

Sen verran voin sanoa että ainakaan diamantessa ei akun vaihdon kanssa ole mitään kommervenkkejä, eli SRS ei tykkää pahaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Sen verran voin sanoa että ainakaan diamantessa ei akun vaihdon kanssa ole mitään kommervenkkejä, eli SRS ei tykkää pahaa.
No perhana,eihän se auta kuin kokeilla sitten KUN akunvaihto tulee eteen..
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ei 100%..

Ainakin muutamassa "täälläpäin" olleessa VR-4:ssa on SRS:n valo jäänyt palamaan,kun akku tyhjentynyt.

eikai ???

Sulla tais olla kysymys toisipäin ? ratti lauennut naamalle ja nyt kysyt salakavalasti kuinka kuitata srs valo :D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

tepi sanoi
Sulla tais olla kysymys toisipäin ? ratti lauennut naamalle ja nyt kysyt salakavalasti kuinka kuitata srs valo :D
No ei ny vielä..
Ehän mää muuten näkis ees kiriottaa..


Pitäis vaan se keskiö saada irti,että saisi ne nahat ehjänä irti,joista ottaa sabluunat uusiin.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Noniin pääs niitä kierroksia testaa reissussa. Eli kyllä se reilusti alle 3000rpm jää 120km/h mittarivauhdissa, ja itseasiassa nykyisillä 225/50-17 renkailla mittarivirhe on vielä tuossakin nopeudessa aika mitätöntä luokkaa(gps:llä mitattu).
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Noniin pääs niitä kierroksia testaa reissussa. Eli kyllä se reilusti alle 3000rpm jää 120km/h mittarivauhdissa, ja itseasiassa nykyisillä 225/50-17 renkailla mittarivirhe on vielä tuossakin nopeudessa aika mitätöntä luokkaa(gps:llä mitattu).
Eilen kun tuli käytyä hesas (~230km/suunta),niin 120km/h oli ~2,9trpm kiekat,130km/h ~3,2trpm.

Rinkuloina säälittävät 15'',eli mittarivirhe 5km/h.

Eli kyllähän ne hieman enemmän näyttää pitkällä reissulla lämpenevän,ja kiekat tippuu.

Mutta öljyt on kyllä hetimmiten menossa vaihtoon..


Jännä juttu muuten,työmatka-ajossa viime tankillisella (keskinopeus ~90km/h) vei 8,3l,mutta tuolla hesan reissulla keskinopeuden ollessa reilusti yli sata,vei 11,2l..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Eilen kun tuli käytyä hesas (~230km/suunta),niin 120km/h oli ~2,9trpm kiekat,130km/h ~3,2trpm.

Rinkuloina säälittävät 15'',eli mittarivirhe 5km/h.

Eli kyllähän ne hieman enemmän näyttää pitkällä reissulla lämpenevän,ja kiekat tippuu.

Mutta öljyt on kyllä hetimmiten menossa vaihtoon..


Jännä juttu muuten,työmatka-ajossa viime tankillisella (keskinopeus ~90km/h) vei 8,3l,mutta tuolla hesan reissulla keskinopeuden ollessa reilusti yli sata,vei 11,2l..

Juu. Paluumatkalla kun vauhti oli vielä vähän ripeämpi, mittariin siinä karvan alle 140(sovitaan että suljetulla radalla ;)) ei kierrokset missään vaiheessa ollut yli 3000rpm. Eipäilen kyllä et välityksissä eroja olisi, ettei vaan luistais toi sun lootas...

Menovettä kyllä motarilla tosiaan menee reilusti, huomas kyllä eron ku vrt. talvirajotuksiin, sen verran on liikaa rundeja motarivauhdeissa vaikka vääntö riittäis vähän fiksumpiinkin välityksiin.
 
Ylös Bottom