Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
ettei vaan luistais toi sun lootas...
Ja mistäs sen huomaa.?

Koskaan ole A/T:ta ollut,eli kaikki lodjuun liittyvä hieman hakusessa..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ja mistäs sen huomaa.?

Koskaan ole A/T:ta ollut,eli kaikki lodjuun liittyvä hieman hakusessa..

Erittäin vähän suuntaa antava testi, känkkä päälle, vaihde silmään ja kaasuttelee...ei pitäis hirveesti rundit nousta paitsi tietysti kun lähtee liikkeelle.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Erittäin vähän suuntaa antava testi, känkkä päälle, vaihde silmään ja kaasuttelee...ei pitäis hirveesti rundit nousta paitsi tietysti kun lähtee liikkeelle.
Entäs sitten ajossa.?

Kun lähden KEVYESTI kiihdyttämään 100km (2,5t rpm)->120km (~3t rpm),niin kierrokset nousee tasaisesti nopeuden mukana.

Pitääpä kokeilla tuota käkkärillä..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Entäs sitten ajossa.?

Kun lähden KEVYESTI kiihdyttämään 100km (2,5t rpm)->120km (~3t rpm),niin kierrokset nousee tasaisesti nopeuden mukana.

Pitääpä kokeilla tuota käkkärillä..

Jos se luistaa niin luistaahan se koko ajan eli ei sitä sinänsä ajossa tuolleen huomaa. Ylämäessä voinee kai myös jollain tapaa testata, niin että turbiini on lukittunut ja koittaa ylläpitää vauhtia kaasulla, kierrosten ei pitäisi nousta mutta tietysti riittävän jyrkässä nousussa iskee pienempää päälle..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Jos se luistaa niin luistaahan se koko ajan
Ja sitten kysytään tyhmiä..

Luistaako turbiini huonojen öljyjen takia,vai levyt kuluneisuuden/huonojen öljyjen takia.?

Eli kumpi luistaa,vai voiko kummatkin?
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ja sitten kysytään tyhmiä..

Luistaako turbiini huonojen öljyjen takia,vai levyt kuluneisuuden/huonojen öljyjen takia.?

Eli kumpi luistaa,vai voiko kummatkin?

Kitka-aineet öljyissä huononee ajan/kilometrien mittaan ja tietty levyt kuluu myös. Eli molempi. Mutta öljyistä kannattaa alottaa..huomattavasti halvempi vaihtoehto.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Kitka-aineet öljyissä huononee ajan/kilometrien mittaan ja tietty levyt kuluu myös. Eli molempi. Mutta öljyistä kannattaa alottaa..huomattavasti halvempi vaihtoehto.
Ok,kiitoksia.

Öljyt näyttää aivan puhtaan punaisilta,eikä muistaakseni montaa 10tkm ole ajettu..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Ok,kiitoksia.

Öljyt näyttää aivan puhtaan punaisilta,eikä muistaakseni montaa 10tkm ole ajettu..

Ei sano vielä väri mitään, varsinkaan jos eivät ole mitsun omaa öljyä. Jos et ole varma onko edellinen omistaja laittanut mitsun öljyt niin samantien vaihtoon. Kts. -> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26228.0 . Mut joo tätä öljyhommaaki voi vaik jatkaa tos toisessa topikissa jos vielä tarvetta..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Ei sano vielä väri mitään, varsinkaan jos eivät ole mitsun omaa öljyä. Jos et ole varma onko edellinen omistaja laittanut mitsun öljyt niin samantien vaihtoon. Kts. -> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26228.0 . Mut joo tätä öljyhommaaki voi vaik jatkaa tos toisessa topikissa jos vielä tarvetta..
Niinpä..

Merkkihuollossa kuitenkin vaihdettu viimeksi,kuten filsukin.
Mutta varma en ole kuitenkaan MITÄ öljyä,kun ei sitä ole kuitissa eroteltu.

Pistänpä muuten tuonne toiseen topikkiin lisää tyhmiä kymysyksiä..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Erittäin vähän suuntaa antava testi, känkkä päälle, vaihde silmään ja kaasuttelee...ei pitäis hirveesti rundit nousta paitsi tietysti kun lähtee liikkeelle.
Käkkäri ylhäällä,kierrokset nousee ~1,5t rpm,kunnes nytkähtää liikkeelle hivenen.

Ja kierrokset nousee lähes viivettä sen mukaan mitä kaasua painaa..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Eipäilen kyllä et välityksissä eroja olisi
BTW,minkäslaiset pykälät sulla on kepin juuressa.?

Mulla on P->R->N->D->2->L

Ja PWR/ECO-nappi myöskin..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
BTW,minkäslaiset pykälät sulla on kepin juuressa.?

Mulla on P->R->N->D->2->L

Ja PWR/ECO-nappi myöskin..

Ihan samat sekä D:ssä että S:ssä. + OD nappi tietty.
 

valisse

Hieno ja huoleton, kuten kaikki Mitsut.
Liittynyt
20 Huhtikuu 2009
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Moi kaikki,

Itselläni on Sigma -91 manuaali 24V DOHC, n. 350 000km mittarissa. Ollut minulla nyt n.3 vuotta. Aikaisempi useavuotinen omistaja oli pitänyt autosta tosi hyvää huolta. Oli vienyt pienimpienkin "Sigma tason autoihin" liittyvien vikojen vuoksi merkkikorjaamolle. Ja sain hankittua itselleni kohtuuhintaan aivan OK Mitsun. Sen enempiä kaunistelematta: Loistava auto, mistä kaikki sitä ajaneet ja mukana olleet pitävät tosi paljon. Se on vaan tehty sekä ajurin että matkustajien kannalta "ihmistä varten". Jos "vikoja" autosta hakee, niin pensaahan se vie. Aivan ajotyylistä riippuen. Pintakaasulla on aivan mukava ajella perusajoa. Ehkä 9 - 10 l/100km. Sitten on tietysti se 205 hp:n oma alue, jos haluaa käyttää. Kun tehoa tarvitaan, niin sitähän sitten tietysti löytyy.
Iso moottori ei suurehkosta 350 000 km määrästä huolimatta savuta. Kaikki hp:t tuntuvat olevan edelleen tallella.

Sorry, en välttämättä pysty auttaman ketään ongelmatilanteessa juuri nyt Sigman suhteen. Tarkoittaa: Eka viesti minulta keskustelupalstalle. "Suomalainen" Sigma kun on vaan pelittänyt hienosti aikaisemman omistajan hienolla hoidolla. Kun vikoja alkaa tulla esiin, on tilanne tietty erilainen.

Vikoja: Nyt viime talvena oli auto seisonnassa. Yksi sytkäboxi kolmesta ei antanut kipinää, vaikka ennen seisontaa pelitti kaikki OK. Vaihdettu sytkäboxipaketti (kaikki kolme alkuperäisiin, koska yksittäistä ei ollut saatavilla, n.400e). Viime katsastukseen uusittu takajarrulevyt (liian ohuet). Maksoi tarvikeosana levyt+palat taakse n. 145 e. Ei muuta. N. 5000 km:n ajon aikana minulla. Tietty perushuoltojutut (öljyt ja suodatin ym.) kuuluvat asiaan. Pelaa kuin "junan vessa". Vaikka puolet sähköhienouksista putoaisi pois pelistä, niin ei se käytännössä näkyisi missään.

Aivan loistava matka-auto! En edes tiedä toimiiko omani ohjaustehostin enää nopeuden mukaan vähemmän tehostavaksi korkeammilla nopeuksilla, mutta joka tilanteessahan se ohjaus on aivan ihana.

Loppuikohan autojen kehitys vuoteen 1991? Taluttakkaa minulle parempi, kuin 18v. vanha Mitsubishi Sigma, niin voisin harkita vaihtoa. Perusvuokra-autoina on ollut töiden puolesta jos mitä uusia malleja. Niissä ei ole mitään innostavaa Sigmaan verratessa. 230C Kompressor Mersu oli kerran vuokralla. Aivan OK auto. Samoin vastaava Audi. Mutta eivät tarjonneet mitään ihmeellistä omaan Sigmaan nähden.

:)
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Juu. Paluumatkalla kun vauhti oli vielä vähän ripeämpi, mittariin siinä karvan alle 140(sovitaan että suljetulla radalla ;)) ei kierrokset missään vaiheessa ollut yli 3000rpm. Eipäilen kyllä et välityksissä eroja olisi, ettei vaan luistais toi sun lootas...

Menovettä kyllä motarilla tosiaan menee reilusti, huomas kyllä eron ku vrt. talvirajotuksiin, sen verran on liikaa rundeja motarivauhdeissa vaikka vääntö riittäis vähän fiksumpiinkin välityksiin.

Jahas jahas, joutuu ilmeisesti ottaa takas sanoja ::). Kun tuossa tutkiskelin aikani kuluksi(joo ei oo parempaa tekemistä) mitsun tomaattilaatikkolistaa ja lootien speksejä selvisi jotain erikoista. Listasta ei oikeen selvinnyt yhden sarakkeen merkintä ja piti googlettaa..noh se oli siis siitä mille markkinoille ko loota on. Eli jenkkeihin(diamantet) on laitettu eri final ratiolla oleva laatikko, vaikka muuten identtinen onkin. Dohc ja soch välillä eroja ei ollut mutta tosiaan ratiot meni: Sigma 4.376 ja Diamante 3.958. Taitaa d:ssä olla siis godlike loota 8).
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

En ole vielä uusintavaihtoa kerinnyt tekemään,mutta lodjun käytös silti muuttunut.

Ennen kylmänä nykäisi tuntuvasti,nyt tuntuu vain "nykäisy",jos taas lämpösenä kevyesti lähtee niin HÄDINTUSKIN tuntee vaihtoa.

Ja rpm 120km/h on tällä hetkellä 2,8t aikaisemman 3,0t sijasta..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Onkos kukaan vaihtanut tuollaiseen käsikytkennällä olevaan sigmaan kytkintä,onko minkälainen homma? Ja onko sillä kytkin akselilla minkäänlaista silmälaakeria? Ja mistäköhän tuohon löytäis halvalla kytkimen,kun Valeon sarja maksaa ~300€ Tosin motonetissä olis levy 93€,painelaakeri 24€ mutta paineasetelmaa ei ainakaan netistä löydy,pitää vielä soittaa sinne. Mutta kannattaako vaihtaa pelkästään levyä ja painelaakeria,kun opiskelijalla on rahaa käytössä varsin rajallisesti.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Minulla olis yksi uusi alkuperäislevy minkä voisin ehkä myydä samoilla hinnoilla... Silmälaakeria ei noissa ole... Jos se paineasetelma on vielä ehjän ja kulumattoman näköinen niin ehkä ilmankin pärjäis vaikka se hyvä olis toki vaihtaakin...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

samitsu sanoi
Minulla olis yksi uusi alkuperäislevy minkä voisin ehkä myydä samoilla hinnoilla... Silmälaakeria ei noissa ole... Jos se paineasetelma on vielä ehjän ja kulumattoman näköinen niin ehkä ilmankin pärjäis vaikka se hyvä olis toki vaihtaakin...
Entä löytyykö tuota painelaakeria? Motonetin sivujen mukaan sama kuin 2.4 Sapporossa. Tuo kytkin vois kyllä kiinnostaa,vielä kun sais raha-asiat kohdilleen ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Levyn voi toki vaihtaa pelkästään jos asetelma on kunnossa. Sitä ei vaan kauaa tarvitse luistattaa niin saat vaihtaa vauhtipyörää myöten kaiken jos hyvän haluat.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
Entä löytyykö tuota painelaakeria? Motonetin sivujen mukaan sama kuin 2.4 Sapporossa. Tuo kytkin vois kyllä kiinnostaa,vielä kun sais raha-asiat kohdilleen ::)

Eipä ole painelaakeria-mutta levyhän se tärkein osa paketissa melkein on ja laakerin elinikä riippuu paljon siitäkin miten usein ja pitkään kytkintä yleensä painelee... :) Mutta sen joka tapauksessa joutuisit muualta hommaamaan-palataan privoilla jos levyn joskus haluat... :)
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nyt tarvittaisiin pikaisesti apua. Eli aloin eilen purkamaan jakopäätä omasta sigmasta,ja laturin irroituksen yhteydessä huomasin että laturista on yksi johto joko ollut irti,tai irtosi kun laturia revin pois. Nyt siis kysymykseen,onko tuolla kuvassa näkyvällä pienellä johdolla jokin suurikin tqarkoitus,mihin se menee ja voiko sen jättää pois? Jos esim ST kehtaisi katsoa mihin hänen autossa tuo johto menee jos sitä ylipäätään edes on. Johtohan lähtee laturin virtakaapelin kanssa samasta liittimestä,jotenka maihin sitä tuskin pitää laittaa. Alla vielä kuva,ja pikasesti tarvisin tämän tiedon,kiitos nam.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Kuulusko tuo konkaan joka on siinä laturin päässä? Ei ainakaan kuvassa näy että konkasta lähtisi johtoa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

En olekkaan edes aikaisemmin vilkaissut laturia,ja täytyy sanoa että aika mielenkiintoista..

Tuossahan on siis sisäinen konkka,mikä normaalistikkin+tuo ulkoinen.

Kuvassasi oleva "ulkoinen morkula" on siis tuo erillinen konkka,ja sen vas puolella (kuvasta katsottuna) on "reikä" johon johdon pitäisi mennä).

Itselläni ei tuo ulkoinen olekkaan näköjään käytössä,ja eipä tuosta "lähdöstä" edes löydy sille johtoa (eli olisiko joku jo aikaisemmin räpeltänyt..).


Jos itselleni tekisin,niin jättäisin sen pois (ei noin pienitehoisen konkan toimintaa edes huomaa).
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Eli johdon voi huoletta jättää pois? Ja kiitoksia vastauksista,täällä yhteishenki pelaa :peukku :peukku
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
Eli johdon voi huoletta jättää pois? Ja kiitoksia vastauksista,täällä yhteishenki pelaa :peukku :peukku
No itse ainakin jättäisin,kun kerran irti lähtenyt.
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

jep.se on tuon ulkopuolisen konkan piuha.ex-sigmastani se irtosi moottoripesussa.

muutamalla eurolla uusi tarvike liikkeestä ja avot.pakkohan sillä on joku funktio olla,pidentää jonkun palikan käyttö ikää?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ralli art sanoi
pakkohan sillä on joku funktio olla
Niin onkin,jännitepiikkien tasaaminen.

Mutta tuon tehoiseen laturiin kyllä riittää yksikin konkka (sisäinen),kuten muissakin mitsuissa on.
 

paablo

Stigma
Liittynyt
25 Helmikuu 2006
Sijainti
Lahti
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Ei löytynyt kattotelineet hakusanalla tietoa, eikä jaksa guuglettaakaan, niin onko tietoa miten kävis kun farkkusigmasta nappais noi telineet irti, eli on niillä jotain koria tukevaa merkitystä... takaroiskeläpät joutu jo irrottaan niin ajattelin että noitten telineitten poisto vois sopia linjaan kans.. t.Paablo
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Paljonkos muuten on kytkinasetelman pulttien momentti vauhtipyörään? Oli viikonloppuna kasaus edessä niin olis kiva tuollainen tieto saada.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
Paljonkos muuten on kytkinasetelman pulttien momentti vauhtipyörään? Oli viikonloppuna kasaus edessä niin olis kiva tuollainen tieto saada.
VARMAKSI en sano,mutta uskon vakaasti että sama kuin muissakkin,eli 20NM.

Näin on ollut lancussa,coltissa,galanteissa.

Ja KANNATTAA laittaa kevyttä ruuvilukitetta,ihan varmuuden vuoksi..

Ja diagonaalisesti kiristys.
 

Pena1

New Member
Liittynyt
3 Elokuu 2007
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Sigma pudotti oletettavasti kaksi sylinteriä pimeäksi ajossa n.50km ajon jälkeen ja sytytti moottorihäiriö valon, hinattiin kotiin ja lepäsi yön yli ja nyt toimii normaalisti n.20km koeajon aikana. Vikakoodiksi tallentunut 25 ja 36 kertokaa mistä vikaa kannattaa hakea.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Pena1 sanoi
Sigma pudotti oletettavasti kaksi sylinteriä pimeäksi ajossa n.50km ajon jälkeen ja sytytti moottorihäiriö valon, hinattiin kotiin ja lepäsi yön yli ja nyt toimii normaalisti n.20km koeajon aikana. Vikakoodiksi tallentunut 25 ja 36 kertokaa mistä vikaa kannattaa hakea.

Onko 12v vai 24v malli? Sytkät eroaa noissa eri versioissa täysin ja se on se todennäköisin syy.
 

Pena1

New Member
Liittynyt
3 Elokuu 2007
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

On 24v automaatti vm.91 ja puolayksikössä 3puolaa.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Jep. Ei oikeen muuta tule tässä tapauksessa mieleen kuin että yksi puola mennyt pelistä pois jostain syystä.
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

MPFI
V6 and 89-95 4 Cyl.

11 Oxygen Sensor.
12 Air Flow Sensor.
13 Intake Air Temperature Sensor.
14 Throttle Position Sensor.
15 Motor Position Sensor.
21 Engine Coolant Temperature Sensor.
22 Crank Angle Sensor.
23 TDC/CMP Sensor.
24 Vehicle Speed Sensor.
26 BARO Sensor.
31 Knock Sensor.
32 Manifold Absolute Pressure Sensor.
36 Ignition Timing Adjustment Signal.
39 Oxygen Sensor.
41 Injector.
42 Fuel Pump.
43 EGR.
44 Ignition Coil, 4 Cylinder.
44 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 1 & 4.
52 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 2 & 5.
53 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 3 & 6.
55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor.
59 Oxygen Sensor (Rear), 4 Cylinder.
59 Left hand Bank Heated Oxygen Sensor, V6.
61 Cable from Transaxle Control Unit, For Transmission
61 Torque Reduction Signal (A/T).
62 Induction Control Valve Position Sensor (Non Turbo).
69 Right hand Bank Heated Oxygen Sensor.
71 Traction Control Vacuum Solenoid.
72 Traction Control Ventilation Solenoid.


Diagnostic Codes
Mitsubishi
Without OBD-II

11 Oxygen sensor fault.
12 Airflow sensor fault.
13 Intake air temp sensor fault.
14 Throttle position sensor (TPS) fault.
15 Idle speed control (ISC) motor position sensor fault.
21 Coolant temp sensor fault.
22 Crankshaft position (CKP) sesnor fault.
23 Camshaft position (CMP) sensor fault.
24 Vehicle speed sensor (VSS) fault.
25 Barometric (BARO) pressure sensor fault.
31 Knock sensor fault.
32 MAP sensor faulty.
36 Ignition timing adjustment signal fault.
39 Oxygen (O2) sensor fault.
41 Injector(s) fault
42 Fuel pump fault.
43 EGR fault.
44 Ignition coil (cylinders #1 & #4) fault.
52 Ignition coil (cylinders #2 & #5) fault.
53 Ignition coil (cylinders #3 & #6) fault.
55 Idle air control (IAC) valve position sensor fault.
59 Rear Oxygen (O2) sesnor fault.
61 Transaxle control module torque reduction signal fault.
62 Variable Induction control (VIC) valve position sensor fault.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Katsotaankos siguista vikakoodit MUT:lla vai MUT-II:lla?

Tänään asiaa ihmettelin,ja evoscan tukee sigmaa uudemmalla OBD-liittimellä,mutta ainakin tuossa omassani (-93) on vielä "perinteinen" diagnostiikkaliitin.

Ja tuossa on myös kaikki nastat kytketty,eli näkeekö samasta portista myös SRS:n,A/T:n&ABS:n toiminnan,vai löytyykö vielä jostain portti (itse en ainakaan pikaisesti muuta löytänyt).?
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Omaan -91 Sigmaan käy hyvin MUT-I mutta se päättyy johonkin 90-luvun alkuun,eli ei välttämättä toimi enää uudemmissa,eli saattaa tarvita kakkosversion-en ole päässyt kokeilemaan... Yksi ja sama pistoke kumminkin näyttää kaikki toiminnot-johonkin tuonne suljetulle puolelle olen joskus laittanutkin missä piikissä on mitäkin mutta testerillähän sillä ei ole merkitystäkään... :)
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Vähän topicin ohi,mutten jaksa uuttakaan lankaa avata tätä varten. Eli olisiko kukaan kiinnostunut teetättämään itselleen tollaisia tarroja? Itse ajatttelin muutaman teettää ja voisin samalla teettää muutaman ylimääräisen jos kiinnostaa. Ja tekstiksi tulisi kuvasta poiketen 6G72 Inside.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
Vähän topicin ohi,mutten jaksa uuttakaan lankaa avata tätä varten. Eli olisiko kukaan kiinnostunut teetättämään itselleen tollaisia tarroja? Itse ajatttelin muutaman teettää ja voisin samalla teettää muutaman ylimääräisen jos kiinnostaa. Ja tekstiksi tulisi kuvasta poiketen 6G72 Inside.

Voisi kiinnostaa. Hintaa?
 

Pena1

New Member
Liittynyt
3 Elokuu 2007
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Sigma V6 24v vm91, toimi edellisen sytytyshäiriön jälkeen kaksi viikkoa ja nyt yksi puola on pimeä, vaihdettu uusi puola sama tilanne antaa vikakoodin 53 joka näyttää aiemmin saamistani vastauksista päätellen viittaavan kipinänvahvistimeen löytyisikö joltain ko.osa ylimääräisenä vai onko se timanttitiski ainut paikka nistä moisen löytää. P.040-7026855
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Nuhapumppu sanoi
3€+alv kpl,eli eikös se tee vajaat 4€. Koko 12*12 ja värinä hopea. Materiaalinen 3M teippi.

Ok. Pari vois ottaa. Laita infoa vaikka privalla kun homma etenee.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Joakinen joka noita tarroja haluaa,laittaa viimeistään 1.6 YV:llä montako haluaa,niin osaan tilata sitten niitä. ST on jo oman määränsä ilmoittanut.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Onko tehdashälyssä ajonestoa?
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Onko tehdashälyssä ajonestoa?

Olen käsittänyt että on. Security valon palaessa kojetaulussa sen pitäisi olla aktivoitu. Itsellä kai paloi kerran se valo, sen koommin ei oo näkyny :D.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

dani sanoi
Olen käsittänyt että on. Security valon palaessa kojetaulussa sen pitäisi olla aktivoitu. Itsellä kai paloi kerran se valo, sen koommin ei oo näkyny :D.
Aina kun laitan ovet lukkoon,niin se valo palaa ~5s,sitten sammuu.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

ST sanoi
Aina kun laitan ovet lukkoon,niin se valo palaa ~5s,sitten sammuu.

Joo. Noin sen pitääkin toimia, eli toiminnassa on.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Onkos kukaan löytänyt missä muussa mallissa olisi samanlainen laturin remmin ohjauspyörä.?

Omassa vinkuu kylmänä jo kuin pistetty sika,ja äkkiseltään katsottuna näyttäisi prässätyltä.

OT:n pumpun kiripyörä näyttäisi taas "halkaistavalta",eli pystyisi lakrun vaihtamaan (kuten e3*:n ilmastoinninkin pylpyrässä).
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Ei ehkä auta tai sitten auttaa, mutta oletko katsonut että kaikki on suorassa? Edellisessä gallussa vinku melkein pari vuotta hihna vaikka vaihdoin pari kertaa ja ihmettelin aina että kyllä se suorassakin näyttäis olevan...no riitti ihan pienen pieni kulma siinä ja prikoilla sain suoristettua ja johan lähti äänet. Olin kanssa jo ihan sillä linjalla että laakeri huutais leipää..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...

Kyllähän tuo suorassa on,näkeehän sen remmistä kun kone käynnissä jos linja kierossa->hienoinen väpätys ulkoreunastaan.

Ja WD40:stä kun ruitti suoraan ohjainpylpyrän "laakeripintaan",niin hiljeni.

Ja kyllähän tuo näyttääkin siltä että kilometrejä on nähnyt..
 
Ylös Bottom