Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

J0J0

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2013
Morientes!

Mahtaakohan kukaan olla tehny tekniikkaswappia ja nakannu VR4-tekniikkaa voimansiirtoineen etuvedon tilalle? Hommahan vaatisi leimaa varten poikkeusluvan vetotavan muutoksen myötä ja sitä varten tarvittaisiin tosite korirakenteiden eroista. Onko tällaista lappua kellään valmiina?
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

Onhan noita rapakon takana tehty, useitakin projektikertomuksia esim. 3si.org foorumilla.

En tiedä onko Suomessa kukaan tuohon lähtenyt. Kuitenkin heittäisin perstuntumalla, että täkäläinen byrokratia huomioon ottaen pääsee huomattavasti helpommalla, jos ostaa suoraan VR4:n.

Aika paljon siinä on tekemistäkin, tarkemmin voit tutkia vaikka em. foorumilta.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

Onhan niitä tehty rapakon takana, mutta homma on sen verran iso savotta jo ilman pykäläviidakon kanssa taisteluakin että kannattavaa se ei missään nimessä ole. Joutuu nimittäin muokkaamaan koriakin jonkin verran (rälläköimään osien luovuttaja-autosta kiinnikkeitä ja hitsaamaan niitä SL:ään jne). Tähän kun yhdistetään se, että Suomessa tarvitsee poikkeusluvan (jonka hakeminen jo pelkästään maksaa ja yleensä sitä ei myönnetä) ja siltikään ei ole lakiteknisesti helppoa (joutuu esittämään katsastuksessa aika tarkkaa dokumentointia) niin ei kannata. Jos sinulla on jo SL, niin myy se viidellä tonnilla ja osta VR4 tilalle, niitä saa jo alta 10k€.

http://www.bobthegreat.com/pages/mycar/mods/FWDAWD/index.html
 

J0J0

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2013
Vs: Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

Niin no, siis onhan niitä ainakin yksi tehty. Kysymys olikin, että oisko joku muukin toteuttanut kuin minä, joku jolla olisi niitä tarvittavia lappusia mulle.. :)
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

J0J0 sanoi
Niin no, siis onhan niitä ainakin yksi tehty. Kysymys olikin, että oisko joku muukin kuin minä, jolla olisi niitä tarvittavia lappusia mulle.. :)
Ok, tämä ei käynyt ilmi ensimmäisestä viestistäsi. Epäilen kyllä vahvasti, että taidat olla Suomen ensimmäinen tällä asialla, joten taidat joutua itse kaivelemaan tarvittavat paperit mistä vaan saat.

Deltalla jossain välissä Janne Meriläinen kirjoitteli ainakin todistuksia massoja varten tuontiautoille. Nykytilanteesta ei varmuutta, mutta voithan yrittää kysellä. Voi kyllä olla tuollainen lappu melko tiukassa, jos vaan menet sisään lähimpään Deltaan ja rupeat kyselemään...

Toivottavasti kuitenkin saat jostain tarvittavat todistukset, ettei mene työ hukkaan!
 

J0J0

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2013
Vs: Eroavuustodistus GTO VR4 / 3000GT SL??

Joo saattaahan se olla. Olihan tuossa kohtuudella hommaa, kolme viikkoa otti aikaa kuutena päivänä viikossa. Sähköjen kanssa vähän laiskemmalla tahdilla pari viikkoa lisää.

Täytyypä yrittää tavoittaa tuota Meriläistä, josko saisi pian ajella muutenkin kuin siirtokilven kanssa. :)

Tiedä sitten saisiko sitä itse koostettua riittävästi uskottavaa dataa, että Trafin setä tykkäis.. Mutta kyselenpä Meriläiseltä ensin.

Kiitos vaan vinkistä.
 

J0J0

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2013
Ah, muutamaa vuotta myöhemmin tämäkin homma on enää ABS-valon sammuttamista vaille muutoskatsastettu. ;)
 
Ylös Bottom