Etu kallistuksen vakaajan helat. -95 CB lancer

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Kuulostaa et on vakaajatangon puslat edestä loppuneet, kun kolahtaa vain toispuoleisissa yms. kuopissa...

Katellu et vaihto ei onnistu ilman apurungon irrottamista... ja nosturistakin olis varmaan kovasti apua...

Mitä kaikkea tuossa pitää irrotella et saa kumit vaihdetua? Vai riittääkö pelkkien apurungon pulttien irrotus?

Jos veis vaikka jollekkin pajalle vaihdettavaksi, niin osais vähän varautua...
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Etu kallistuksen vakaajan helat. -95 CB lancer

Itsellä sama operaatio edessä, sen verran tutkiskellut et jos apurungon pultteja hieman aukaisee ja laskee runkoa alaspäin et mahtuu lenkillä/räikällä välistä irrottaan pultit mut kerro mitenkä kävi/ toteutit.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Etu kallistuksen vakaajan helat. -95 CB lancer

Sisäinen räpeltäjä heräs, niin kävin sit työmaalla ite vaihtamassa nuo puslat. 8t trukilla vaan piikit sivusta alle ja auto ilmaan ;D
Laitoin kuitenki laudat piikkien päälle pehmikkeeksi. 2,5h siinä meni hieroessa...

Juuri se onnistu apurungon pultteja löysäämällä vaihtaa. Otin siltäpuolen mistä vaihoin, niin pultit pois kokonaan,
niin pysty kelkkaa liikuttaan vähän eteenpäin, et sit sai uuden kumen kanssa tungettua sen pangan siihen koloon
ja vielä käänettyä sen paikoilleen, et saa sen pultin läpi siitä. Vähäsen lyhensin pankoja pultin päästä et meni helpommin...

Iskareiden yläpäässä löysäsin ne 2kpl 14mm mutteria sen verran ku kierteet riitti. Vakaajan päät irti kokonaan.
Ilmeisesti ohjaushammastanko otti ratin läpiviennin kohdalta vastaan, niin ei saanu enempää rakoa runkojen väliin.

Ainakin pikasella testauksella kolinat loppu. Olihan ne 24-25mm ja uudet oli 22mm. Tanko oli ainakin jostakin kohtaa n. 23mm

Paras työkalu olis varmaan 12mm räikkälenkki semmosella nivelellä varustettuna. Onnistu melko suoralla tavallisellakin lenkilläkin.
Ja kaiken mallisia rekkareita saa olla useampia...


Jaa muita huomioita;
-Raidetanko (kuskin puolen) on ilmeisesti vaihdettu jokus n.35mm lyhenpään versioon ko pitäs olla.
Kierrettä näkyy n.5cm ku tois puolen n.1.5cm...
-Pakoputki vuotaa laipan ja putken hitsauksesta.
Samalla tekee sen katin korvaus putkenkin, kun jäi kesällä tekemättä...
-Vaihdelaatikko vuotaa ilmeisesti siitä vaihdin tangon tyvestä.
Oliskohan siinä joku stehva mikä pitäs vaihtaa...
 
Ylös Bottom