Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vaihdoin viikonloppuna laskujouset Lanceriin, ja etuiskarin yläpäät saa kiinnitettyä iskarintolppaan kahteen eri asentoon. Varaosa-autossa näkyi olevan apukuskinpuolen yläpää eri asennossa kuin kuskinpuolen.

Iskarintolpan "päältä" katsottuna iskarin yläpään ja iskarintolpan reijän (mistä yläpää tulee läpi) väliin jää peukalon mentävä rako, joko etupuolelle tai takapuolelle riippuen miten päin yläpää on kiinnitetty. (Valitan sekavaa selitystä..)

Kummin päin niiden pitää olla? Ajattelin että johtuisiko +100km/h nopeudessa ravistelu siitä, kun renkaat ovat kyllä tasapainossa.
 
Vs: Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

en nyt oikeen ymmärrä missä"rakoa" olisi jos konehuoneesta katsoo iskaritolpan yläpäätä.vai tarkoititko edes sitä että konehuoneen puolelta kattoo???

mahtasko sulla olla kuvaa ongelmasta?? mulla kyllä autoja jossa osat paikallaan ja myös irrallisia tolppiakin kasassa olevana pitäs löytyy mistä varmaan selviää ,mutta nyt en oikeen saanu kii tosta "raosta"
 
Vs: Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

Apparin yläpää

Tätä tarkoitin. Ja tarvis vissiin laittaa uusi yläpää muutenkin vai onko tuon kumin haurastuminen/halkeilu vaarallista?

Yläpäätä jos kääntää tuosta sen 180 astetta, niin nuolella merkaatu "rako" jää kuvasta katsoen vasemmalle puolelle..

Eli kummin päin tuon pitää olla vai onko sillä mitään seksuaalista merkitystä?
 
Vs: Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

joo tuo kuvattu on oikeinpäin.siinä valkoisessa lapussa mikä on nyt eteenpäin,on jopa joskus lukenyt front. ja on sillä väliä kumminpäin on,sillä se muuttaa pystykallistusta,kun ei ole keskellä.

se että on halkeillu ei niin vaarallista,mutta vanhemmiten saattaa irrota kokonaan kumi tosta ulkokehästä joka pulteilla kii korissa ;) se sitten jo vaarallisempaa jos kovin hyppää autolla,saattaa päästä pois paikaltaan.muutenhan auton paino pitää sen kyllä paikallaan

leimalla kerran lähti tuo yläpää irti,niin kyllä sai ajella kotiin.
 
Vs: Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

Vaikuttaa sitten tuo halkeilu aika paljon ratin/korin tärinöihin,itse kun talvella nuo vaihdoin (myös aivan halkeilleet),niin eipähän enään täristänyt käsille,ja etupääkin "kolisi" paljon vähemmän.


Mutta jos olet kerran madallus-sarjan laittanut,niin varmasti on pyöränkulmat keturallaan.

Itseltäni madalsin ~10mm (eli HYVIN maltillisesti),ja kulmat oli ~1,5' pielessä,eli hyvinkin paljon.
 
Vs: Etuiskunvaimentimien yläpään asento (Lancer C62A)

ST sanoi
Vaikuttaa sitten tuo halkeilu aika paljon ratin/korin tärinöihin...

Jahs.. Pitänee harkita yläpäidenkin vaihtoa. Muut helat ja kumit on melko äskeittäin vaihdettukin etupäähän. Tosiaan +100kmh vauhdissa ratti tärisee jo melko häiritsevästi ja sillontällöin kuuluu etupäästä semmosta melko matalaa kolinaa myös..

Täytynee pistää ne vaihtoon ja käydä ohjauskulmien suuntauksessa ni jospa se siitä asettuis. Saas nähä..
 
Takaisin
Ylös Bottom