Etupään tärinä kiihdytyksessä...

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Hitto kun tähän voisi lisätä äänestyksen: "Onko sinulla madallettu vr4, joka ravistaa kiihdyttäessä" :D Tai ainakin gallup että onko täällä semmosia jotka on vaihtaneet noi molemmat tukivarret ja ravistaa silti? :)

Tota puslaa kun miettii, niin sehän ei pääse korjaamaan asentoaan vaan on tarkotettu lähinnä yhteen asentoon....

Oma liikkuu ainakin kepeesti ilman tärinöitä, vaikka maavaraa ei kesällä ollut kuin se 5-6cm. Nyt talveksi nostin keulaa 3cm, perää 4cm sekä vähän korkeampaa gummia ja hyvin menee vielläkin.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Pystyyhän noita nostimella "ajelemaan" kun on vaan kaksi kevennintä ja nostaa tukivarsien ulommista päistä niin eipä se asento kovin paljoa silloin muutu... :) Kohtapuoleen ainakin täällä on mahdollista ja tuollainen autokin tulossa työn alle ni pitäisköhän kokeilla... :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

MäTSi sanoi
Oma liikkuu ainakin kepeesti ilman tärinöitä, vaikka maavaraa ei kesällä ollut kuin se 5-6cm. Nyt talveksi nostin keulaa 3cm, perää 4cm sekä vähän korkeampaa gummia ja hyvin menee vielläkin.

No onko sulle vaihdettu tukivarsia eteen/vetonivelen kuppeja? Toi on kyllä jo aika hurjan matalalla menevä.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
No onko sulle vaihdettu tukivarsia eteen/vetonivelen kuppeja? Toi on kyllä jo aika hurjan matalalla menevä.

Ainakaan omasta toimesta ei ole vaihettu, ellei japanissa sitten ole, vähän epäilen sitäkin.

Autolla nyt 121tkm.

E: Tuli helvetin huonosti luettu sun gallup kysymys taas... ;D
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Skydiver sanoi
Mikä sitten lienee noiden sore-luku?

Shore -luku noin 70. Mulla ei ole tietoa siitä mitä toi käytännössä tarkoittaa.

Tonne laitoin hintoja:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42016.msg330793#msg330793
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Skydiver sanoi
^Äkkiseltään näyttää nuo Eclipsen tukivarret samanlaisilta ja näköjään pelkkiä pusliakin olisi tarjolla, jotka näyttävät tutuilta, jos vain mitat on samat. Vanhat saa prässättyä pois ja tuosta saisi uutta tilalle. Mikä sitten lienee noiden sore-luku?

Samat ne on. Etupyöräntuenta on 2g Eclipsessä identtinen 8g Galantin kanssa. Takapäässä eroja (mm. koiranluut). Etutukivarsien osanumerot 2g Eclipseen ovat seuraavat:

Ylätukivarsi vasen - MR162803
Ylätukivarsi oikea - MR162804
Alatukivarsi (suora) vasen - MR162579 / MR325005
Alatukivarsi (suora) oikea - MR162580 / MR296296
Alatukivarsi (banaani) vasen - MR162583 / MR296287
Alatukivarsi (banaani) oikea - MR162584 / MR296288

Edit: Tarkennusta ja osanumerot
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Omastani en ainakaan löytänyt ravistuksen syytä vaikka kuinka ajelin aikanaan siltanosturilla keventimillä ylös nostettuna siten et jousitus oli normaalikorkeudella ja siis vakio alusta kyseessä, jarrulla koitin saada vastustakin aikaiseksi mut kun ei niin ei ravistellut silloin ilmeisesti vastus ei ollut sopiva. Eli rullat joissa olis jarrut tarttis ilmeisesti että sais vastuksen oikeanlaiseksi säädettyä :-\

Kardaanin ristikot oli omassani jäykät ja ns. merkkas paikkansa josta osa tärinästä johtui todennäköisemmin. Ristikot vaihdoin ja siis ne pystyy vaihtamaan mutta vaatii tarkkuutta keskittämisen suhteen, uudet ristikot saa kyllä mittojen mukaan tarvikeliikkeestä. Huom! ristikoissa ei tuntunut välystä kuitenkaan.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Kapula7 sanoi
Omastani en ainakaan löytänyt ravistuksen syytä vaikka kuinka ajelin aikanaan siltanosturilla keventimillä ylös nostettuna siten et jousitus oli normaalikorkeudella ja siis vakio alusta kyseessä, jarrulla koitin saada vastustakin aikaiseksi mut kun ei niin ei ravistellut silloin ilmeisesti vastus ei ollut sopiva. Eli rullat joissa olis jarrut tarttis ilmeisesti että sais vastuksen oikeanlaiseksi säädettyä :-\

Kardaanin ristikot oli omassani jäykät ja ns. merkkas paikkansa josta osa tärinästä johtui todennäköisemmin. Ristikot vaihdoin ja siis ne pystyy vaihtamaan mutta vaatii tarkkuutta keskittämisen suhteen, uudet ristikot saa kyllä mittojen mukaan tarvikeliikkeestä. Huom! ristikoissa ei tuntunut välystä kuitenkaan.

Eli tod.näk ne ei vaikuttais. Mites ne boorit siin keskeltä kardaania siin sun kikottimes? eli se mihin tulee se "murros" vaikuttiko olevan kunnossa sekin? vai jätitkö purkaamatta?
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Webtrap_86 sanoi
Eli tod.näk ne ei vaikuttais. Mites ne boorit siin keskeltä kardaania siin sun kikottimes? eli se mihin tulee se "murros" vaikuttiko olevan kunnossa sekin? vai jätitkö purkaamatta?
Vaikutti muuten olevan kunnossa kyllä boorit kannattimet ym.... mut ristikot jumitti ihan reilusti eli olisko jossain kohtaa auto seisonut paikoillaan pidemmän aikaa tms. jotain ravistusta se jumittava ristikkokin aiheuttaa kuiteski. Jumitusta ei pysty toteamaan tietenkään irroittamatta kardaania. Tukikumit oli ehjät kanssa mut omasta mielestä saisivat olla jonkunkin verran jäykemmät kyllä. Kyllähän tuommoinen moniosainen kardaanikin helposti lähtee ravistamaan jos jostain alun saa :-\
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Jep, herkemminhän tuo lähtee ravistamaan kuin yks osainen.
Omassa ei ollut niissä ristikoissa mitään jumitusta, mut saman syyn takia sitäkin tuli joskus kateltua et olisko sielt löytynyt syyllinen.
On kyllä mystinen tärinä näissä. :seina
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Webtrap_86 sanoi
Jep, herkemminhän tuo lähtee ravistamaan kuin yks osainen.
On kyllä mystinen tärinä näissä. :seina
Juu mää luulen et kardaani vielä lisää sitä tärinää kun on moniosainen kerta elikä tärinä saa alun jostain ihan muualta kardaani vaan voimistaa/ jää ravistamaan mut mene ja tiedä?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Noh se mikä tossa madallustärinässä on (itsellä ei ole muita kuin tuo vispaus 30-40 vauhdissa) niin se kyllä tuntuu ihan selkeästi edessä, toisaalta vaihtojen yhteydessä tulevat epätasasuudet voi myös tulla jostain taaempaa mikä vois linkittää koko homman kuitenkin johonkin muualle? Sama kun tuo pakin töksähdys ajoittain...
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Tuli mieleen että tämä tärinä kun tuntuu ratissakin niin luulisi ettei kardaani olisi todennäköisin vaihtoehto.

Pahus kun nosturi on varattu, tekisi mieli tarkistaa puslien kunto tarkemmin. Tuntuu että nyt huonolla kelillä joku edessä vähän koliseekin kun rytyyttää.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ale sanoi
Tuli mieleen että tämä tärinä kun tuntuu ratissakin niin luulisi ettei kardaani olisi todennäköisin vaihtoehto.

Jep, mulla ei ole koskaan epätasapainossa oleva kardaani tai huonot ristikot aiheuttaneet tärinää ohjaukseen missään autossa. Siitä tulee sellainen korkeataajuinen värinä sisään joka on selvästi korkeammalla taajuudella kuin esim epätasapainossa oleva pyörä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Itse kallistuisin raidetangon väljyytee. Mulla pieni väljyys oli vaikka sisä ja ulkopäät oli vaihdettu... ja näistähän on näitä mennyt tietääkseni.
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Juu ei kardaanin tärinät ohjauksessa kylläkään tunnu.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Harri K sanoi
Itse kallistuisin raidetangon väljyytee. Mulla pieni väljyys oli vaikka sisä ja ulkopäät oli vaihdettu... ja näistähän on näitä mennyt tietääkseni.

itellä koko hammastanko uusittu, sitäkin odoteltiin 3kk jaappanista sillo. Ei ole vaikutusta. Tai en ainekaan usko et olisi.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Webtrap_86 sanoi
itellä koko hammastanko uusittu, sitäkin odoteltiin 3kk jaappanista sillo. Ei ole vaikutusta. Tai en ainekaan usko et olisi.

Juu ja ei se ravistus mulla ainakaan ohjauksesta tule vaan ihan samantuntuinen se on kun mitä aikanaan gti galantissa kun vetarissa oli vikaa. Mutta tuo banaanin pusla voi tehdä perjaatteessa samanlaisen efektin kuin mitä vetarin sisäkuppi eli että siellä pääsee joku osa etu "voimalinjasta" liikkumaan suunnassa eteen taakse tietyllä nopeudella.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Juu ja ei se ravistus mulla ainakaan ohjauksesta tule vaan ihan samantuntuinen se on kun mitä aikanaan gti galantissa kun vetarissa oli vikaa. Mutta tuo banaanin pusla voi tehdä perjaatteessa samanlaisen efektin kuin mitä vetarin sisäkuppi eli että siellä pääsee joku osa etu "voimalinjasta" liikkumaan suunnassa eteen taakse tietyllä nopeudella.

vasemman puolen tukivarret uusittu. äkkiähän se selviää ku vaihtaa oikealle.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Webtrap_86 sanoi
vasemman puolen tukivarret uusittu. äkkiähän se selviää ku vaihtaa oikealle.
Omassa autossa jotenkin paikallistaisin tärinän kuljettajan puolelle mutta vaikea tosiaan sanoa....
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Mun auto on tänään katsastettu moitteetta eikä kuulemma etutukivarsista löytynyt välyksiä. Täytyy nyt itse vielä nosturilla irroittaa banaanivarret ja katsoa tarkemmin.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ale sanoi
Mun auto on tänään katsastettu moitteetta eikä kuulemma etutukivarsista löytynyt välyksiä. Täytyy nyt itse vielä nosturilla irroittaa banaanivarret ja katsoa tarkemmin.

Se puslan välys EI käy ilmi leimalla, se puslan kunto pitäisi tutkia tarkkaan että joustaako se normaalisti vai onko jo murtunut. Pitää muistaa että ton tuennan "tarkoitettu" asento on julmasti erilainen kun mitä se monessa yksilössä on.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Se puslan välys EI käy ilmi leimalla, se puslan kunto pitäisi tutkia tarkkaan että joustaako se normaalisti vai onko jo murtunut. Pitää muistaa että ton tuennan "tarkoitettu" asento on julmasti erilainen kun mitä se monessa yksilössä on.

Komppaan tätä. Minullakaan katsastuksessa ei sanottu tuosta farkku galantin puslien kunnosta mitään, vaikka itse sen jo ennen katsastusta huomasin ajossa ja varsinkin kun tallissa testailin tarkemmin ilman pyöriä. Omassa nuo olivat siinä vaiheessa jo todella veltot ja sopivasti kuoppaisella tiellä ajaessa kolahtelikin.
 

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mikäs ku vain oikeelle kääntyes vauhdilla tärystää?

auto siis evo5 gsr, suoraa ei mitää oiretta eikä vasemmalle kääntyes, viikko kisaan ni alkaa vähä paine kasvamaa
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Noh se mikä tossa madallustärinässä on (itsellä ei ole muita kuin tuo vispaus 30-40 vauhdissa) niin se kyllä tuntuu ihan selkeästi edessä, toisaalta vaihtojen yhteydessä tulevat epätasasuudet voi myös tulla jostain taaempaa mikä vois linkittää koko homman kuitenkin johonkin muualle? Sama kun tuo pakin töksähdys ajoittain...

Sain itse kanssa pienen muljutuksen nyt 20-30km/h alueelle, hitaasti jos kiihdyttää ei tule mitään, mut jos kovemmin kiihdyttää niin sitte muljuu/täristää/ravistaa.

Muutoksia mitä tein et alko ravistamaan, tiputin keulaa 3.5cm, persettä 4.5cm, vaihdoin koiranluut eteen ja uudet vanteet kumeineen.

Täytyy viellä koittaa toisia vanteita, jos sais ne disaploitua pois, näistä uusista käytetyistä vanteista ei ole aikasempaa kokemusta alla.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Minusta alkaa tuntua siltä, että jos madalluksen jälkeen täristää, niin se voi todennäköisimmin johtua seuraavista seikoista:
- Vetari pohjaa eli vetarin kulma muuttuu liian jyrkäksi camberin kasvaessa
- Tripoidin asento muuttuu vetarin kuluneessa maljassa
- Taaempi etualatukivarren pusla väljä
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Hassua vaan, kun viime kesänä oli täysin samassa korkeudessa, eikä ravistusta tullut sillon ::)

Muuttujana ovat nyt vain ne vanteet ja ajetut kilometrit talven aikana..

E: Jompikumpi (molemmat?) takapyöränlaakereista on ainakin menossa, kun sen päivänen "rengasmelu" tuloo kapiiniin ja tais katsuri sanua, et hantin puolen sisemmässä raidetangonpäässä saattaa(?) olla ina välystä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Skydiver sanoi
Minusta alkaa tuntua siltä, että jos madalluksen jälkeen täristää, niin se voi todennäköisimmin johtua seuraavista seikoista:
- Vetari pohjaa eli vetarin kulma muuttuu liian jyrkäksi camberin kasvaessa
- Tripoidin asento muuttuu vetarin kuluneessa maljassa
- Taaempi etualatukivarren pusla väljä

Alen ex. nykyinen Boomtownin legu omasi saman ongelman kun oli madallettu ja ale oli vaihtanu ne sisemmät nivelet uusiin....
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Vauhti olikin 30-40km/h mihnä muljutus tapahtuu, nykyään aavistus täriää moottoritie ajossa, mut ne johtunee ainakin tässä allaolevasta.

Sen verran tarkennan viellä, et tuossa kun kävin leimaamassa sun muuta, vaihoin ne vanteet ja madalsin ja alko tämä 30-40km/h muljutus yms.

Niin vaihettiin putkistoa tuossa leguun.. Niin huomattiin hantinpuolen vetarin sisäkumi oli rikki, katsuri ei ole sanonut tästä mitään, eli varmasti mennyt madalluksen jälkeen.
Kuskinpuolen etu ja takapyörän laakerissa on väljää ja hantinpuolen sisemmässä raidetangon päässä on väljää.

Miettisin vaan, koska mulla on joskus tuo muljutus ollu, varmaan vuosi sitten ko vaihoin teinin jouset alle, mutta sitten vaihtus 2vko:n päästä k-sporttiin ja mentiin huomattavasti alemmas kuin teinin jousilla, niin muljutus loppuis ja meni pirun hienosti n.5-6cm maavaralla.

On muuten vetarit muutenkin mielenkiintoisessa asennossa nytten, etten ihmettelekkään et kumi on paskaksi menny.. nousevat niinkuin ylöspäin madalluksen kanssa :D like this -> \___/
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Edelleen en ihan usko että vetarin sisäpäät olis välttämättä vastuussa. Mullakin meni yks kumi, omassa autossa ne kupit on vaihdetu päittäin. Ei mitään eroa. Tuo on edelleen jäänyt isoksi mysteeriksi tuo 30-40 "muljutus", itse olen siihen jo täysin tottunut. Tosin tuntuu hienolta ajaa semmosta vr4 jossa sitä ei ole.... olishan se hienoa jos joku vihdoin keksisi.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Edelleen en ihan usko että vetarin sisäpäät olis välttämättä vastuussa. Mullakin meni yks kumi, omassa autossa ne kupit on vaihdetu päittäin. Ei mitään eroa. Tuo on edelleen jäänyt isoksi mysteeriksi tuo 30-40 "muljutus", itse olen siihen jo täysin tottunut. Tosin tuntuu hienolta ajaa semmosta vr4 jossa sitä ei ole.... olishan se hienoa jos joku vihdoin keksisi.


Nooh, täytyy askel kerrallas koitella et mikä vaikuttaa, kun alkaa noita osia vaihtelemaan. Tuo tuntuu olevan vähän korkeimman käres.. ;D
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Harri K sanoi
Mulla loppu! vaihdoin autoa

HEHhEH :(


just meni koneen korvake, ja konee tais laskea vähän, joten tärinä paheni... :seina
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Miettisin tuos, tuliko halvemmaksi nostaa jollain konstia konetta? mikäli mahdollista.

Sais nuo vetarit parempaan asentoon, kun eihän ne kuitenkaan paskana ole vaikka vähän täristääkin, mikäli syy on niissä.

Kun tuo säädettävä alusta ei oikeen liiku kuin yhteen suuntaan... ::)
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

MäTSi sanoi
Miettisin tuos, tuliko halvemmaksi nostaa jollain konstia konetta? mikäli mahdollista.

Sais nuo vetarit parempaan asentoon, kun eihän ne kuitenkaan paskana ole vaikka vähän täristääkin, mikäli syy on niissä.

Kun tuo säädettävä alusta ei oikeen liiku kuin yhteen suuntaan... ::)

Säädettävät koneen/vaihdelaatikon korvakkeet??? oisko ideaa, kuka rupee vääntää?? :p ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Mietin itse aikanaan samaa että onko mun kone liian alhaalla, kaikki kannakkeet uusittu alkuperäisosilla. Noh... Erkki lähetänkö sulle loput kannakkeet niin sullon yks ylimääränen sarja johon teet..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Tarkistakaapas joku heiluuko sisäpään maljat jakolaatikossa sivuttain? Jostai tuli yhtäkkiä mielee et mul saatto aavistus heilua. Eile meinaa rassailin evosta alapallon suojakumin ja siinä samal sormeilin vetarien sisäpäit, jotka heilu vain ja ainostaa pitkittäin, kuten kuuluukin.
Tuli mieleen et vatkaava sisäpään malja voinut vaurioittaa vähän jakolaatikon laakerointia tms ja malja vispaa sentakia?

Voiskoha tuosta kiinalaisel minikameral ottaa kuvaa ajossa? Mult saa testii kameran jos haluu ;D
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
Mietin itse aikanaan samaa että onko mun kone liian alhaalla, kaikki kannakkeet uusittu alkuperäisosilla. Noh... Erkki lähetänkö sulle loput kannakkeet niin sullon yks ylimääränen sarja johon teet..

juu ruvetaa vääntää ;) tuo tullessas kun tuut kyläilee.. ei niil niin kiire oo kummiskaan, ku ei niitä kerkiä heti vääntää ees.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Harri K sanoi
Tuli mieleen et vatkaava sisäpään malja voinut vaurioittaa vähän jakolaatikon laakerointia tms ja malja vispaa sentakia?

Älä nyt helvetti tämmösiä ala puhumaan tähän aikaan illasta enään ;D ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Harri K sanoi
Tarkistakaapas joku heiluuko sisäpään maljat jakolaatikossa sivuttain? Jostai tuli yhtäkkiä mielee et mul saatto aavistus heilua. Eile meinaa rassailin evosta alapallon suojakumin ja siinä samal sormeilin vetarien sisäpäit, jotka heilu vain ja ainostaa pitkittäin, kuten kuuluukin.
Tuli mieleen et vatkaava sisäpään malja voinut vaurioittaa vähän jakolaatikon laakerointia tms ja malja vispaa sentakia?

Voiskoha tuosta kiinalaisel minikameral ottaa kuvaa ajossa? Mult saa testii kameran jos haluu ;D

Totaha me on mietitty että se vahingoittas sitä ns poskilaakeria vastaavaa ???
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

just meni koneen korvake, ja konee tais laskea vähän, joten tärinä paheni... :seina


[/quote]

Kardaanin lähtökulmakin muuttuu jos moottori laskee/ kääntyy johonkin suuntaan kumien pettäessä sitäkään ei sovi unohtaa siis voi myöskin aiheuttaa tärinää ko. :-\
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Eihän niissä jakolaatikon sisällä olevis akseleissa ole laakeri kun tasauspyörästössä vasta? Mul on toi toinen jakolaatikko mikä myös ravisti ja siinä ei kyl väljää laakeria ole missään (purettu atomeiksi)
 

Late

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2009
Sijainti
Turku
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Onko mulla suomen ainut galantti kun ei täristä? ??? ;D
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ei kyll itelläkää täristä yhtää vaikka on kyllä auto aika tontissa, mutta kylläkin legnumi kyseessä :)
 

Zous

Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2011
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Itekään en huomaa mitään tärinää, Eki tosin sanoit silloin kun ton alustan leguun laitoit että nyt seki tärisee...

Oisko ollu sit jotain vaikutusta ku nostit pari senttii just sillo ku tulin hakee auton takas, jospa meni maagisen tärinämadalluksen säädöistä sitten pois ???
 

_JS_

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2011
Sijainti
Raisio
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Eilen tuli laitettua BC alle. Tuli todettua että täriseehän se :seina Ennen madallusta ei mitään. Nyt sitten on yksi tärinä Legnumi lisää :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

_JS_ sanoi
Eilen tuli laitettua BC alle. Tuli todettua että täriseehän se :seina Ennen madallusta ei mitään. Nyt sitten on yksi tärinä Legnumi lisää :D
Tarkistitko pyöränkulmat?
 
Ylös Bottom