Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tepi sanoi
Mitkä laitoitte ?

Peräöljyt (Mobilube SHC 75-90 LS), kulmavaihde (Mobilube HD 80-90). Merkkihän on Mobil. Loistavasti on toiminut vaikka uskoisin että parempiakin on. Vaihteistoon laitettiin ihan perus Mobil ATF220:set.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jep
laitettiin samaa mobilia perään ja paukuttaa kovasti. tosin voi olla että rallin takia tuota on kiristetty vakiosta. Tarvii kokeilla redlinen lightweightiä ja lisäainetta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hö, kysytään uudestaan.

Pitääkö E3:ssa toimi keskuslukituksen molemmista ovista ?, kun ei toimi kuin kuskin ovesta :mad:.

Ja onkos tuo ihan normaalia kun on ilmastointi päällä ja eco moodi niin auto käy niin pientä tyhjäkäyntiä että meinaa tippua paikat suusta. Hävettää liikenne valoissakin kun koko auto tärisee takaspoikkaa myöten. Mutta sitten kun sammuttaa valot ja ilmastoinnin niin tyhjäkäynti on täysin normaali. Kuuluuko sen olla tuommonen.


Ps. on muuten kätevä tuo toimiva ilmastointi vaikkei sitä ole edes huollettu vielä Suomessa. On se japsi vaan pitänyt Evoa kuin kukkaa kämmenellä ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Ja onkos tuo ihan normaalia kun on ilmastointi päällä ja eco moodi niin auto käy niin pientä tyhjäkäyntiä että meinaa tippua paikat suusta. Hävettää liikenne valoissakin kun koko auto tärisee takaspoikkaa myöten. Mutta sitten kun sammuttaa valot ja ilmastoinnin niin tyhjäkäynti on täysin normaali. Kuuluuko sen olla tuommonen.

Ei kuulu olla tollanen. Mulla hieman aina nostaa kierroksia kun kompura lähtee päälle.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

korjaako se tyhjäkäyntikierroksia ? jos ei niin mittaa käämien ohmit tyhjäkäyntimosasta
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ja vaikka tyhjäkäynnin säätömoottori olisi sähköisesti ehjä se voi silti jumittaa mekaanisesti. Kannattaa purkaa ja putsata.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tepi sanoi
korjaako se tyhjäkäyntikierroksia ? jos ei niin mittaa käämien ohmit tyhjäkäyntimosasta

Korjaa välillä, välillä taas ei, useimmiten ei, jolloin kierrokset on mittarin mukaan 500, eli se nollan yläpuolella oleva viiva.

ast sanoi
Ja vaikka tyhjäkäynnin säätömoottori olisi sähköisesti ehjä se voi silti jumittaa mekaanisesti. Kannattaa purkaa ja putsata.

Täytyypä purkaa ja katsoa sunnuntaina kun on vasta silloin vapaa päivä.


Huomasin muuten tänään kun valojen vaikutusta kahtelin tuohon käyntihäiriöön, niin ilmastointilaitteen näytön valot on huomattavasti kirkkaammat silloin kun valot on pois päältä. Ja taas kun on valot päällä niin näytöstä ei meinaa päiväs aikaan nähdä yhtään mitään. Mikäs tuohon vaikuttaa ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Huomasin muuten tänään kun valojen vaikutusta kahtelin tuohon käyntihäiriöön, niin ilmastointilaitteen näytön valot on huomattavasti kirkkaammat silloin kun valot on pois päältä. Ja taas kun on valot päällä niin näytöstä ei meinaa päiväs aikaan nähdä yhtään mitään. Mikäs tuohon vaikuttaa ?

Sen kaiketi kuuluu olla niin että kun sammutat valot niin näytön valot kirkastuu (laite olettaa että olet pysäköimässä autoa joten tarvitset enemmän valaistusta tai jotain) ku olen kuitenkin ajanut jo kolmea evo III ja kaikissa oli sama juttu (tai sit se on tyyppivika ;D )
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ajovalojen käyttöpakko päivällä on maailmalla hyvin harvinainen joten kun ajovalot ovat pois päältä autonvalmistajat olettavat että on päivänvalo ja ilmastoinnin näytön kirkkautta on syytä lisätä että se näkyisi.

Suomalainen lainsäädäntö tekee toiminnosta huonon.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Huomasin muuten tänään kun valojen vaikutusta kahtelin tuohon käyntihäiriöön, niin ilmastointilaitteen näytön valot on huomattavasti kirkkaammat silloin kun valot on pois päältä. Ja taas kun on valot päällä niin näytöstä ei meinaa päiväs aikaan nähdä yhtään mitään. Mikäs tuohon vaikuttaa ?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20223.25

Cirrus sanoi
Tämähän on siis peräisin isosta maailmasta jossa ajovalopakko on vain pimeällä. Eli kun valot ei ole päällä tiedetään että on päivä jolloin kello ja mittarivalot jne palaa kirkkaammalla että ulkoa tuleva valo ei niin peitä alleen. Kun valot kytketään niin tiedetään että on yö ja yöllä auton sisältä tuleva valo estää pimeässä näkemistä, jolloin sisällä hohkavia elementtejä täytyy himmentää...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Paljonkos vakio kolmonen kestää ahtoja? :eek:

Oliskos tietoa mistä voisi johtua kun täysikaasulla kiihdyttäessä lähes millä vaihteella tahansa niin välillä auto/kone nytkähtää?
voisko kytkin luistaa tuolla lailla vai olisko tulpissa vika?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Paljonkos vakio kolmonen kestää ahtoja? :eek:

Oliskos tietoa mistä voisi johtua kun täysikaasulla kiihdyttäessä lähes millä vaihteella tahansa niin välillä auto/kone nytkähtää?
voisko kytkin luistaa tuolla lailla vai olisko tulpissa vika?
Tulpat/johdot tai sitte jakolaatikos tms väljää... Epäilisin tulppia, teki itselläni samaa 3000gt aikoinaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Hö, kysytään uudestaan.

Pitääkö E3:ssa toimi keskuslukituksen molemmista ovista ?, kun ei toimi kuin kuskin ovesta :mad:.
No ainakaan mulla se ei toimi kuin kuskin ovesta(oikeasta ;D)
Ja onkos tuo ihan normaalia kun on ilmastointi päällä ja eco moodi niin auto käy niin pientä tyhjäkäyntiä että meinaa tippua paikat suusta. Hävettää liikenne valoissakin kun koko auto tärisee takaspoikkaa myöten. Mutta sitten kun sammuttaa valot ja ilmastoinnin niin tyhjäkäynti on täysin normaali. Kuuluuko sen olla tuommonen.
Kokeileppa ottaa akunkengät pois joksikin aikaa n.15-30min >> käynnistäessä uudestaan ,ilmastointi menee automaattisesti päälle(ja minulla ainakin pistää Japanin asetukset eli sisäilmankierron päälle) >> voi olla että ,moottorinohjauselektroniikka oppii uudet arvot noin päivässä ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin muuttuu normaaliksi.


Ps. on muuten kätevä tuo toimiva ilmastointi vaikkei sitä ole edes huollettu vielä Suomessa. On se japsi vaan pitänyt Evoa kuin kukkaa kämmenellä ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Paljonkos vakio kolmonen kestää ahtoja? :eek:

Eiköhän se 1,3 bar oo se kipuraja, mutta en suosittele kyllä sitä joka päiväisessä käytössä... Omaan tullaan säätämään max 1,2 bar "isommille" tehoille, mutta 0,7 ahdoilla ajattelin normaalisti ajella.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sain evo3:n rekisteröityä vain kolmelle ihmiselle. Eli kokonaismassa on muka vain 1535kg. Onko kellään mitään dokumenttia mikä todistaisi kantavuuden olevan sen 1600kg mikä pitäis olla?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

TUV sud todistuksesssa on kai yleensä ollut kokonaismassa mutta siitä puuttuu akselimassat minkä vuoksi nelonen jäi myös kolmelle rekisteröidyksi ainakin toistaiseksi.

Kantavuus on muuten kokonaismassa - omamassa, ei kannata sekoittaa termejä konttorilla, tarpeeksi vaikeaa tuntuu olevan muutenkin nykyisin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onko muuttoautoilla eri säännöt massojen suhteen? Aken sivuilta löytyy muuttoautojen kohdalta seuraava huomautus, mutta normaalituontina tätä laskukaavaa en ole sieltä löytänyt. Tämän mukaan auton saisi Japanin painoilla nelipaikkaiseksi.

Huomioitavaa massoista



Myös muuttoautoissa tulee varmentua siitä, että ajoneuvo täyttää massavaatimukset. Joissain maissa henkilöä kohtaan lasketaan pienempi massa kuin Suomessa vaadittu 75 kg. Tällöin tulisi tarkastaa että auton henkilölukumäärä (poislukien kuljettaja) kerrottuna 75 kg:lla, ei ylitä auton kantavuutta (kokonaismassa-omamassa). Mikäli henkilölukumäärästä johtuva massa ylittää kantavuuden, tulee autosta poistaa istumapaikkoja kokonaismassan rajoissa pysymiseksi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Samppa sanoi
Onko muuttoautoilla eri säännöt massojen suhteen? Aken sivuilta löytyy muuttoautojen kohdalta seuraava huomautus, mutta normaalituontina tätä laskukaavaa en ole sieltä löytänyt. Tämän mukaan auton saisi Japanin painoilla nelipaikkaiseksi.

Säännöt on samat. Ongelma Japanin painoissa tuleekin siitä, että omapaino usein punnitaan. Japanissa se tarkoittaa pelkkää autoa, EU:ssa siihen sisällytetään kuski ja tankillinen bensaa. Ero on siten helposti yli sata kiloa. Jos sitten TÜV-lapusta huolimatta käytetään Japanin kokonaispainoa (joka on omapaino + 55 kg * paikkaluku) jää erotus niin pieneksi, että paikkoja harvemmin tulee yli kolme.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Säännöt on samat. Ongelma Japanin painoissa tuleekin siitä, että omapaino usein punnitaan. Japanissa se tarkoittaa pelkkää autoa, EU:ssa siihen sisällytetään kuski ja tankillinen bensaa. Ero on siten helposti yli sata kiloa. Jos sitten TÜV-lapusta huolimatta käytetään Japanin kokonaispainoa (joka on omapaino + 55 kg * paikkaluku) jää erotus niin pieneksi, että paikkoja harvemmin tulee yli kolme.

Just. Eli todistuksella osoitettu EU normien mukainen kokonaismassa ei kelpaa, kun akselimassoja ei ole ilmoitettu. Japanin kokonaismassa ja akselimassat kelpaa, kun ne nyt vaan jostain löydetään, mutta omamassa taas ei kelpaa, kun se on eri normien mukaan laskettu, kuten tuo kokonaismassakin mikä kelpaa ;D Aika touhua kyllä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Samppa sanoi
Huomioitavaa massoista



Myös muuttoautoissa tulee varmentua siitä, että ajoneuvo täyttää massavaatimukset. Joissain maissa henkilöä kohtaan lasketaan pienempi massa kuin Suomessa vaadittu 75 kg. Tällöin tulisi tarkastaa että auton henkilölukumäärä (poislukien kuljettaja) kerrottuna 75 kg:lla, ei ylitä auton kantavuutta (kokonaismassa-omamassa). Mikäli henkilölukumäärästä johtuva massa ylittää kantavuuden, tulee autosta poistaa istumapaikkoja kokonaismassan rajoissa pysymiseksi.

Siis tuon mukaanhan se pitäisi saada nelipaikkaiseksi! Suomessakin. Siinä kun ei tarvisi laskea kuljettajaa yhdeksi matkustajaksi! Eli 1535-1280=255/75=3,4. Eli eikös tuolle pitäisi katsastusmiehen laskea kantavuudeksi neljä ihmistä?

-Nythän tuon tekstin mukaan kolme ihmistä;(poislukien kuljettaja, joka on neljäs. Kuljettaja siis osa auton kokonaismassaa), saisi olla kyydissä kantavuuksien pysyessä selvästi rajoissa..

Mie haluan katsastusmieheksi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Sain evo3:n rekisteröityä vain kolmelle ihmiselle. Eli kokonaismassa on muka vain 1535kg. Onko kellään mitään dokumenttia mikä todistaisi kantavuuden olevan sen 1600kg mikä pitäis olla?

Itsellä evo3 rekisteröity neljälle ja painothan otettiin Pakettiautopoikien toimittamasta tuv-lapusta. Kyllä se katsuri auton punnitsi, mutta ihan 'uteliaisuudesta' ja sitten ilmoitti että paino otetaan tuosta dokumentista niin saadaan yksi paikka enemmän.

Näköjään tässäkään asiassa ei ole yhtenäistä linjaa miten toimia, vaan taitavat tehdä päätöksiä ihan sen perusteella onko vaimo antanut viime yönä ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tiiti sanoi
Itsellä evo3 rekisteröity neljälle ja painothan otettiin Pakettiautopoikien toimittamasta tuv-lapusta. Kyllä se katsuri auton punnitsi, mutta ihan 'uteliaisuudesta' ja sitten ilmoitti että paino otetaan tuosta dokumentista niin saadaan yksi paikka enemmän.

Näköjään tässäkään asiassa ei ole yhtenäistä linjaa miten toimia, vaan taitavat tehdä päätöksiä ihan sen perusteella onko vaimo antanut viime yönä ;D

Sama juttu minulla ranaco hoiti rekisteröinnin ja paperit ja auto on neljälle rekisteröity. :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Siis tuon mukaanhan se pitäisi saada nelipaikkaiseksi! Suomessakin. Siinä kun ei tarvisi laskea kuljettajaa yhdeksi matkustajaksi! Eli 1535-1280=255/75=3,4. Eli eikös tuolle pitäisi katsastusmiehen laskea kantavuudeksi neljä ihmistä?

-Nythän tuon tekstin mukaan kolme ihmistä;(poislukien kuljettaja, joka on neljäs. Kuljettaja siis osa auton kokonaismassaa), saisi olla kyydissä kantavuuksien pysyessä selvästi rajoissa..

Mie haluan katsastusmieheksi.

Mistä luvut ovat peräisin? Sinänsä olet oikeassa, että jos kantavuuslaskelman lopputulos on 3,4, autosta tulee nelipaikkainen. Kuten tuossa aikaisemmin sanoin, ongelma on usein siinä, että omapaino punnitaan. Tällöin se on järjestäen yli 100 kg enemmän kuin export certficateen merkitty paino. Eipä silti, jos TÜV-lapun kokonaispainoa käytetään laskennassa (niin kuin pitäisi), riittää kantavuus useimmiten neljään paikkaan (eli kuski + 3 matkustajaa).
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Paljonko omapaino oli vaa'an mukaan?

~1540 tai jtn sinnepäin..en muista enää tarkkaa. Mut 1600kg mukaan laskettiin, eikä käsketty edes keskimmäistä takavyötä ottaa irti, eli tilapäismatkustajallakin on vyö.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tiiti sanoi
~1540 tai jtn sinnepäin..en muista enää tarkkaa. Mut 1600kg mukaan laskettiin, eikä käsketty edes keskimmäistä takavyötä ottaa irti, eli tilapäismatkustajallakin on vyö.

Ei kai sentään noin paljoa? Taitaa olla taas termit sekasin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tiiti sanoi
~1540 tai jtn sinnepäin..en muista enää tarkkaa. Mut 1600kg mukaan laskettiin, eikä käsketty edes keskimmäistä takavyötä ottaa irti, eli tilapäismatkustajallakin on vyö.

Pyöristyksiä ei kyllä pitäisi tehdä ylöspäin ylipäätään. Paitsi tietysti kokonaispainon suhteen, jos tässä nyt siitä on kysymys. Asiakkaalle edullisempaan suuntaan joka tapauksessa. Ja enää ei tilapäismatkustajia sallita.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Niin kokonaispaino nimenomaan, muita en muista, ja tuo 1600kg tuvin lapustahan napattiin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites evo 3 etupuskuri irti ? en oo perehtyny viel asiaan mut aattelin näin kysyä niin ei tarvitse miettiä niin paljoa ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Millä kierteellä tuo öljyfiltteri on kiinni? Pitäisi alkaa öljynpaine/lämpömittareita asentamaan niin osaisi tilata oikean kokoisen laipan tuohon. Eli M18, M20 vai 3/4? :)

Ja mitä filtteriä olette käyttäneet tuossa? Itse ostin Fiamin suodattimen mutta en muista numeroa enää kirveelläkään :seina


Ja auto mistä puhun on -95 Evo 3 ;)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Heitetääs tämä nyt vaikka tänne, siirtäkää jos o vääräs paikkaa...

Elikkäs tommone evo3 lanceri o alkanu kiinnostaa. Nykyne auto o 200sx perus vireillä ja se lähti myyntii. Talvella näin ku joku evo3 räyhäs tossa kylällä ja näytti ainaki piru hauskalta autolta ajaa ja lähtiki komiasti, mut millais kesällä? Onks toi hauska auto kesälläki ajaa? Ku noi lastu ja putki vireiset quatro audit ei ainaka kauheesti oo säväyttäny... Ku nykyne auto o iha mukava leikkikalu tälläi kesällä ni jos evon ostan ni ei kai tuu sellast oloo et ompas tää tylsä ajaa? Ja anteeks että vertaan evoo audii! :) Mielipiteitä kiitos!
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Laaki sanoi
Ku noi lastu ja putki vireiset quatro audit ei ainaka kauheesti oo säväyttäny...

Juu hankala tuota on Audeihin verrata. Täysin erilainen auto. Ajoltaan aika lailla vastakohta. Rähinää ja räimettä. Ei todellakaan tylsä kesälläkään, mutta pisemmälle matkalle valitsisin Audin. Vaikuttaisi sopivan sun kriteereihin hyvin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Justiinsa tota "rähinää ja räimettä" haluun autolta ja sitä et se o hauska sellasee pikku kikkailuu. Ja saksalaista autoo en ostasi ikinä, välillä tuntuu et nois japanilaisissaki o tarpeeks kestämistä! ;D Vertasi sitä vaan siks audii ku se on ainoita nelivetoja minkä kyydissä oon ollu.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jos siinä on iso putkisto, jäykkä alusta ja matalat kummit niin on se aika lailla tosiaan sellanen kilpa-automainen. Pitkällä matkalla korvat soi, perse puutuu ja sakkovauhdit herkässä etenkin jos ohittaa aloittelijana kaasu pohjas. :p

Lyhyesti sanoisin että hieno leikkikalu, käyttöautona siedettävä mutta pitkän matkan ajoon sen räyhä on jo liikaa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Jos siinä on iso putkisto, jäykkä alusta ja matalat kummit niin on se aika lailla tosiaan sellanen kilpa-automainen. Pitkällä matkalla korvat soi, perse puutuu ja sakkovauhdit herkässä etenkin jos ohittaa aloittelijana kaasu pohjas. :p

Lyhyesti sanoisin että hieno leikkikalu, käyttöautona siedettävä mutta pitkän matkan ajoon sen räyhä on jo liikaa.

Justiinsa ton halusinki kuulla! Et nyt vaan nissani äkkii pois pihasta ja evoo tilalle!
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Laaki sanoi
Justiinsa ton halusinki kuulla! Et nyt vaan nissani äkkii pois pihasta ja evoo tilalle!

Täällä saattas olla vasemmalta ajettava kolmonen myynnissä :driver

Anteeks off topic 8)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Laaki sanoi
Heitetääs tämä nyt vaikka tänne, siirtäkää jos o vääräs paikkaa...

Elikkäs tommone evo3 lanceri o alkanu kiinnostaa. Nykyne auto o 200sx perus vireillä ja se lähti myyntii. Talvella näin ku joku evo3 räyhäs tossa kylällä ja näytti ainaki piru hauskalta autolta ajaa ja lähtiki komiasti, mut millais kesällä? Onks toi hauska auto kesälläki ajaa? Ku noi lastu ja putki vireiset quatro audit ei ainaka kauheesti oo säväyttäny... Ku nykyne auto o iha mukava leikkikalu tälläi kesällä ni jos evon ostan ni ei kai tuu sellast oloo et ompas tää tylsä ajaa? Ja anteeks että vertaan evoo audii! :) Mielipiteitä kiitos!

Itellä ainakin tuli se esille et autoo on jopa kivempi ajaa kesällä. Se pidon määrä on jotain uskomatonta. Sateella sama linja jatkuu. Sit vielä plussana et talvella on pirun hieno päästellä. Ei oikeestaan huonoa vuodenaikaa ole.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Twilight sanoi
Itellä ainakin tuli se esille et autoo on jopa kivempi ajaa kesällä. Se pidon määrä on jotain uskomatonta. Sateella sama linja jatkuu. Sit vielä plussana et talvella on pirun hieno päästellä. Ei oikeestaan huonoa vuodenaikaa ole.

Sullahan näytti olevan enne 200sx ni taitaa mitsu olla viä sitäki hauskempi ajaa?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Noin se menee ku vajaavetosista hyppää nelikkoon ni pääsee makuun :)

Itselleniki tulossa nelikko kun 4v tullut nelikolla ajeltua jo...kunha vaa löytyis ny sopivan uus laite..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Laaki sanoi
Sullahan näytti olevan enne 200sx ni taitaa mitsu olla viä sitäki hauskempi ajaa?

Tää on tosi vaikee kysymys. En tiedä oikeen miten tän tiivistäisi. Mut Nissanista ei ole jäänyt ajamisen suhteen moitteen sijaa, auto oli todella mukava ajaa normaalia ajelua ja matkaa. Auton hyvät pointit oli sellainen täsmällisyys ajossa, vetosuhde oli erinomainen normaaliajoon, ohjaus oli tarkempi kun mitsussa ja alusta oli mukava normaaliin ajoon. Nissanilla ajaisin töihin mielummin kuin mitsulla.

Mitsussa hyviä puolia on moottorin ominaisuudet, nelivedon vakaus, alustan jämäkkyys, jarrujen toiminta ja auto ylipäätään on viimeisen päälle valmistettu auto. Todella hyvä paketti. Ei oikeesti tarvi juuri autoa "parannella" jälkimarkkinointiosilla. Mitsulla ajaisin sitten töiden jälkeen mielummin kun Nissanilla.

Toivottavasti joku ees ymmärsi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Noh, olihan se pakko ostaa ja testata, meinaa dumpin ;D.

Tuntuu toimivan ihan hyvin, paitsi tyhjäkäynti seilaa pikkuisen, muttei kuitenkaan sammu, niin kuin jollakin oli tehnyt. Mulla taitaa seilata varmaankin sen takia kun en vieläkään ole saanut puhdistettua sitä tyhjäkäynti moottoria :-[.

No mutta, dumpin myötä tuli toinen ihmetys, välillä lotkasee putkessa, kuulostaa auton sisään ihan hyvältä ja paisuvaiskudos meinaa ruveta turpoamaan sen takia ;D

Voikos tuosta putkessa lotkauttamisesta olla jotakin suurtakin haittaa ??
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Noh, olihan se pakko ostaa ja testata, meinaa dumpin ;D.

Tuntuu toimivan ihan hyvin, paitsi tyhjäkäynti seilaa pikkuisen, muttei kuitenkaan sammu, niin kuin jollakin oli tehnyt. Mulla taitaa seilata varmaankin sen takia kun en vieläkään ole saanut puhdistettua sitä tyhjäkäynti moottoria :-[.

No mutta, dumpin myötä tuli toinen ihmetys, välillä lotkasee putkessa, kuulostaa auton sisään ihan hyvältä ja paisuvaiskudos meinaa ruveta turpoamaan sen takia ;D

Voikos tuosta putkessa lotkauttamisesta olla jotakin suurtakin haittaa ??

Dumppi tuskin on takaisinkiertävä malli? Seos menee sekaisin kun jo mitattu ilma ei olekkaan siellä kierrossa. Sitten lambda haistaa että on hyvin rikkaalla, korjaa ja sit pitäisikin mennä jo normaaliin tapaan. Eli seos menee rikkaalle ja paukuttaa helposti putkeen. Vaikuttaa huomattavasti moottorin reagointiin esim. vaihtamisen jälkeen. Ja polttaa katin hyvin nopeasti kun liikaa polttoainetta menee moottorista läpi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom