Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Noh, olihan se pakko ostaa ja testata, meinaa dumpin ;D.

Tuntuu toimivan ihan hyvin, paitsi tyhjäkäynti seilaa pikkuisen, muttei kuitenkaan sammu, niin kuin jollakin oli tehnyt. Mulla taitaa seilata varmaankin sen takia kun en vieläkään ole saanut puhdistettua sitä tyhjäkäynti moottoria :-[.

No mutta, dumpin myötä tuli toinen ihmetys, välillä lotkasee putkessa, kuulostaa auton sisään ihan hyvältä ja paisuvaiskudos meinaa ruveta turpoamaan sen takia ;D

Voikos tuosta putkessa lotkauttamisesta olla jotakin suurtakin haittaa ??

Seurailepa muuttuuko kulutus. Mutta katti sieltä voi olla jo kärvähtänyt... Hommaa HKS EIDS dumpin kaveriks nii toi paska MAFfiki tajuaa ilmankierron.
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Noh, olihan se pakko ostaa ja testata, meinaa dumpin ;D.

Tuntuu toimivan ihan hyvin, paitsi tyhjäkäynti seilaa pikkuisen, muttei kuitenkaan sammu, niin kuin jollakin oli tehnyt. Mulla taitaa seilata varmaankin sen takia kun en vieläkään ole saanut puhdistettua sitä tyhjäkäynti moottoria :-[.

No mutta, dumpin myötä tuli toinen ihmetys, välillä lotkasee putkessa, kuulostaa auton sisään ihan hyvältä ja paisuvaiskudos meinaa ruveta turpoamaan sen takia ;D

Voikos tuosta putkessa lotkauttamisesta olla jotakin suurtakin haittaa ??
Onko se dumppi varmasti tarpeeksi kireällä? Toi katin palaminen on varmasti mahdollista mutta ei itsestäänselvää. Mä ajoin Nissanilla joka paukuttaa putkessa joka vaihdolla
2.5 vuotta ja joku 25tkm, eikä katti ollut moksiskaan.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi

keltsiCE9A

keltsi...
Liittynyt
26 Helmikuu 2008
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ja toinen kysymys olisi. Mistäs ootte jarrulevyjä ja paloja hommannu EVO III:seen?
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

keltsiCE9A sanoi
Jaahas, kumpaahan tässä nyt sitten kuuntelisi :D

Pitäs kohta tilaa moinen :eek:

Loppuputkiston teen itse, niin ei väliä, kunhan se sopii vaikio ahtimeen ja menee nätisti öljypohjan ohi. siitä eteenpäin ei niin väliä...

Mitens tämä http://www.dsmparts.com/customer/product.php?productid=86&cat=89&page=1

Mä vaan epäälin ku toi gst on etuveto, että se douwnpaippi o erillaane ku tos neliveros. Tämä oli vaan mutua..

Osta ferodon palat ja vaikka black diamondin levyt.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Carbotechin palat ovat hyvässä maineessa. Niitä myy esim. www.indigo-gt.co.uk

Itselleni on tulossa XP8:t Evo 4 etujarruihin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eikös 2gen eclissä ole kone toisinpäin ku evo3sessa... eli 2gen ecli samalla tekniikalla ku evo4

mulla on vr4sen galantin vakio downpipe etuvetoisessa ja vielä soch koneessa...
ja hyvin on oikeessa kulmassa... (vakio tbo 8-valve pakosarja + vr4 ahdin (14b) + vr4 down pipe + putken alkuosa)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

1 gen ja 2 gen Eclipsen 4G63 kone on samoin päin kuin E33/39 Galanteissa ja Evo 1-3 Lancereissa. Evo 4+ Lancereissa kone on toisin päin.
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites tietääkö kukaan onko mahdollista vaihtaa itse laakeri ilmastoinnin kompuraaan :eek: ?
 

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Helou!

Eli muutama kysymys koskien Evo 3 ja lähinnä tuontia

Auto olisi tarkoitus lähteä hakemaan / haettaa ruotsista.

- Mitenkä on tuon ruotista tuomisen laita. Esim. Taitavat ruotsin pojatkin nuo ajovalot joutua vaihtamaan.

- Mitä todistuksia tarvitaan auton saamiseksi kilpiin suomessa?

- Onko kellään kokemuksia esim firmoista / yksityisistä jotka Ruotsista Evon voisivat hakea.

- Mikäli autoa lähtee itse noutamaan mitkä ovat auton kuntoa koskien seikat joihin kannattaa kiinnittää huomiota Evo 3:ssa (ruoste, moottorin ongelmat jne. )

- Ruotsi vs Japani = mitä hyvää mitä huonoa kummassakin maassa koskien Evon hakua.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kapteenivamma sanoi
Helou!

Eli muutama kysymys koskien Evo 3 ja lähinnä tuontia

Auto olisi tarkoitus lähteä hakemaan / haettaa ruotsista.

- Mitenkä on tuon ruotista tuomisen laita. Esim. Taitavat ruotsin pojatkin nuo ajovalot joutua vaihtamaan.

- Mitä todistuksia tarvitaan auton saamiseksi kilpiin suomessa?

- Onko kellään kokemuksia esim firmoista / yksityisistä jotka Ruotsista Evon voisivat hakea.

- Mikäli autoa lähtee itse noutamaan mitkä ovat auton kuntoa koskien seikat joihin kannattaa kiinnittää huomiota Evo 3:ssa (ruoste, moottorin ongelmat jne. )

- Ruotsi vs Japani = mitä hyvää mitä huonoa kummassakin maassa koskien Evon hakua.

Ruotsalaiset tilaa autot japanista/englannista tms, eli samat ongelmat niissä on kuin japaninmalleissa.

Itse tilaisin auton suoraan japanista, tai ostaisin nettiautosta. Huoltokohtia on lukuisia, suurin osa samoja oireita kuin "tavallisissakin" autoissa. Lisäksi kannattaa tarkistaa kuinka paljon kone huohottaa --> jos huohottaa paljon, koneremppa edessä lähiaikoina. Ruostetta ei taira näistä pahemmin löytyä, kuin korkeintaan katosta. Tosta kilvittämisestä taitaa haulla löytyä lisää, samoin kannattaa lukea mitä ongelmia näissä on ollut tästä samasta topikista sekä evoalueelta. Taitaa tehonahneus olla suurin vika niiden omistajis ::)

Ei muutaku evoa alle vaa rohkiasti. :peukku
 

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Eli lähinnä halusin tietää vaaditaanko tuolla ruotsin maalla esim. tuo vastaavuustodistus, eli mikäli auto on Rutosin kilvissä. Mikäli tuo vastaavustodistus vaaditaan olisi ruotsista "helppo" tuoda auto kun ei tarvisi niitäkään erikseen ostella.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kapteenivamma sanoi
Eli lähinnä halusin tietää vaaditaanko tuolla ruotsin maalla esim. tuo vastaavuustodistus, eli mikäli auto on Rutosin kilvissä. Mikäli tuo vastaavustodistus vaaditaan olisi ruotsista "helppo" tuoda auto kun ei tarvisi niitäkään erikseen ostella.

Vastoin EU-säädöksiä samat paperit vaaditaan riippumatta tuontimaasta. Ainakaan tällä hetkellä ei siis ole mitään iloa siitä, että auto tuodaan EU-maasta. Toki valot on valmiiksi mallia LHD ja toimitusaika on "aavistuksen" lyhyempi, tosin hintakin on sitten tuplat.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ja Ruotsin evot o ruosteessa enemmä kuin Japanin evot... tämä on silkka fakta!
Varsinki ellei autoa ole mitekää suojattu pohjaa ni saattaa olla jo aika ikävän näköinen.

Testaa toimiiko laatikko..rohiseeko moottorijarrutuksessa. Huohotuksen osaat tarkistaa? (eli käynnissä öljyntäyttökorkki auki vain ja tuleeko paineella ilmaa ulos).
Tarkista tuulilasin reunat ettei ole ruosteessa...takalokarit myös
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Harri K sanoi
Ja Ruotsin evot o ruosteessa enemmä kuin Japanin evot... tämä on silkka fakta!
Varsinki ellei autoa ole mitekää suojattu pohjaa ni saattaa olla jo aika ikävän näköinen.

Testaa toimiiko laatikko..rohiseeko moottorijarrutuksessa. Huohotuksen osaat tarkistaa? (eli käynnissä öljyntäyttökorkki auki vain ja tuleeko paineella ilmaa ulos).
Tarkista tuulilasin reunat ettei ole ruosteessa...takalokarit myös

Mielenkiinnosta utelen mitä laatikosta on rikki jos rohisee ikävästi moottorijarrutuksessa? Yhdessä kolmosessa mitä koeajoin viime vuonna oli tuo oire.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Biim sanoi
Mielenkiinnosta utelen mitä laatikosta on rikki jos rohisee ikävästi moottorijarrutuksessa? Yhdessä kolmosessa mitä koeajoin viime vuonna oli tuo oire.

veikkaisin jakolaatikkoa. Toki siis tämän esimerkkinä sanoin. Moottorijarrutus saattaa jäädä kokeilematta, ja kaikki epänormaalit äänet eivät kuulu normaaliin toimintaan ::)
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Olisikos kenelläkään etu-/takapään pyöränlaakereihin SKF osanumeroa?
Originaali numerot löytyy etupää MB303865 ja taakse MB663547.
Vai onko jollain tietoa mitä timantti tiskillä maksaa, en ole vielä saanut aikaiseksi
soitettu ja kysytty, pelottaa hinta jo etukäteen.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eskes sanoi
Olisikos kenelläkään etu-/takapään pyöränlaakereihin SKF osanumeroa?
Originaali numerot löytyy etupää MB303865 ja taakse MB663547.
Vai onko jollain tietoa mitä timantti tiskillä maksaa, en ole vielä saanut aikaiseksi
soitettu ja kysytty, pelottaa hinta jo etukäteen.

Kokeilepa googlettaa "MB303865 skf" :p
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites mahtaako näissä evo kolmosissa olla raitisilmasuodatinta vakiona?
Ja sitten että paljonko tuota kylmäainetta tuonna pitäisi laittaa jos nyt sais ilmastoinninhuollon joskus tehtyä? 600-700g välillä ilmeisesti mutta onko kellään ihan tarkkaa tietoa.
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

sesse sanoi
Mites mahtaako näissä evo kolmosissa olla raitisilmasuodatinta vakiona?
Ja sitten että paljonko tuota kylmäainetta tuonna pitäisi laittaa jos nyt sais ilmastoinninhuollon joskus tehtyä? 600-700g välillä ilmeisesti mutta onko kellään ihan tarkkaa tietoa.

Kylmäainetta on ilmastoinnissa 700g tieto. Olisihan tämä vastaus haullakin löytynyt ;D
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Nojoo tulipahan tämäkin tieto vielä varmistettua ;)
Mut mites se raitisilmasuodatin homma? Mitä tuolta hanskalokeron takaa tutkiskelin niin eipä sieltä tuntunu suodatinta löytyvän. pelkkä kenno oli siin isossa mustassa kotelossa. Harvemmin näitä japseja tullu rassailtua niin en sen enempi noita raitisilmasuodattimen paikkoja muista kun että tuolla hanskalokeron takana ne yleensä jossain on jos on.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Minkäslaisia ohjelmia teillä on evoissa ? Ja mitenkä on toiminut ?
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tietääkö kukaan evo 3 ilmastoinnin hihnan varaosanumeroa ? sais tilattuu tonne paikallisee varaosaan, ku ne lyö kirjat kii aina ku sanoo evo 3 ;D Sitten jos jollain on sen kuivaimen varaosanumero, siis sellaisen joka käy sinne jos joku on vaihtanut uuden. Ku lueskelin tuolt evo 3 ilmastoinnin täyttöasiaa kohdasta niin siellä tyrkytettiin niin monia erillaisia etten oikein saanut selvyyttä mikä siihen nyt sitten sopii.
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Minkäslaisia ohjelmia teillä on evoissa ? Ja mitenkä on toiminut ?

hmm, meinaat siis noita moottorinohjaus ohjelmia. ? Itselläni on ralliartin moottorinohjaus, ja hyvin pelittää, ja eron huomaa vakio boksiin.. bensankulutuksenkin huomaa selvästi 8)
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Samis sanoi
hmm, meinaat siis noita moottorinohjaus ohjelmia. ? Itselläni on ralliartin moottorinohjaus, ja hyvin pelittää, ja eron huomaa vakio boksiin.. bensankulutuksenkin huomaa selvästi 8)

Juurikin noita tarkoitin ;D
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Samis sanoi
Tietääkö kukaan evo 3 ilmastoinnin hihnan varaosanumeroa ? sais tilattuu tonne paikallisee varaosaan, ku ne lyö kirjat kii aina ku sanoo evo 3 ;D Sitten jos jollain on sen kuivaimen varaosanumero, siis sellaisen joka käy sinne jos joku on vaihtanut uuden. Ku lueskelin tuolt evo 3 ilmastoinnin täyttöasiaa kohdasta niin siellä tyrkytettiin niin monia erillaisia etten oikein saanut selvyyttä mikä siihen nyt sitten sopii.

Kuivurin varaosanumero selkis, et nyt enää joku kertoo sen ilmastoinnin hihnan varaosanumeron.
 

Hifisti

New Member
Liittynyt
14 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mistä noita Ralliartin moottorinohjauksia saa suomesta? Hinta? Onko pelkkä lastu että voi itse asentaa vai..? Vai onko viisain viedä esim. Hariselle? Vähän huono kun asuu täällä Lapissa niin ei ole oikein noita kunnon osaliikkeitä missään :mad:
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hifisti sanoi
Mistä noita Ralliartin moottorinohjauksia saa suomesta? Hinta? Onko pelkkä lastu että voi itse asentaa vai..? Vai onko viisain viedä esim. Hariselle? Vähän huono kun asuu täällä Lapissa niin ei ole oikein noita kunnon osaliikkeitä missään :mad:

Ei niitä kunnon osalikkeitä ole kyllä etelä- suomessakaan. Ulkomailta olen tilannut kaikki vähänkään erikoisemmat osat, ja tulen aina tilaamaankin.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hifisti sanoi
Mistä noita Ralliartin moottorinohjauksia saa suomesta? Hinta? Onko pelkkä lastu että voi itse asentaa vai..? Vai onko viisain viedä esim. Hariselle? Vähän huono kun asuu täällä Lapissa niin ei ole oikein noita kunnon osaliikkeitä missään :mad:
Finranaco ala-härmässä myy ja asentaa/säätää haltech moottorin ohjauksia.
Passaa suoraan evo kolmoseen,ei tarvi tehdä uutta johtosarjaa.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Twilight sanoi
Ei niitä kunnon osalikkeitä ole kyllä etelä- suomessakaan. Ulkomailta olen tilannut kaikki vähänkään erikoisemmat osat, ja tulen aina tilaamaankin.

Tämä on pelin henki. Yhtään perushuolto-osaa ihmeellisempiä kannattaa ihan suosiolla etsiä suoraan ulkomailta.

Mitä tulee tuohon kolmosen Ralliartin boksiin, ainakaan uudemmissa hinta-laatu ei oikein kohtaa.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Minoon ainaki tykänny tosta minesin lastusta. Oikiastaan ainut miinus mitä on, tulee siitä että tyhjäkäynnillä joku uusi vinkuna kuuluu.

Tehoa tuloo persdynolla mitattuna lisää ja muutaman kympin investoinniksi erittäin kannattava ostos.



Lastuja saa mm: eepäistä ;D
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Fin-Ranaco tekee bensan+ahtopaineen muutoksia, joilla tehot saadaan 300-320 hv tasolle ja n. 100 Nm lisää. Kustannus on n. 500 euroa Polton mukaan. Putkisto pitää olla vaihdettu laajempaan
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Fin-Ranaco tekee bensan+ahtopaineen muutoksia, joilla tehot saadaan 300-320 hv tasolle ja n. 100 Nm lisää. Kustannus on n. 500 euroa Polton mukaan. Putkisto pitää olla vaihdettu laajempaan

Ahtoputkisto vai pakoputki vai molemmat. ? Ja koko putkisto alusta loppuun ?? Valaiskaa tietämätöntä :-\

Onkos muuten mitään iloa tämmösestä ---> http://www.pepantuonti.fi/product_info.php?cPath=54_55&products_id=130 ?
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

mitäs öljyä olette ojaustehostimiin laittaneet?

Löytyisikös keneltäkään ohjaustehostimen suojakumin varaosa numeroa?
Kun ei toimi toi velivenäjäläisen online capsi :seina
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Onkos muuten mitään iloa tämmösestä ---> http://www.pepantuonti.fi/product_info.php?cPath=54_55&products_id=130 ?

Ei maksa vaivaa useimmissa tapauksissa. Hyöty on pieni ja tuo halkeaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
 

Hifisti

New Member
Liittynyt
14 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Fin-Ranaco tekee bensan+ahtopaineen muutoksia, joilla tehot saadaan 300-320 hv tasolle ja n. 100 Nm lisää. Kustannus on n. 500 euroa Polton mukaan. Putkisto pitää olla vaihdettu laajempaan

Mielenkiintoista. Tuo mun Evo on ollut Japanissa ratakäytössä joten osia vaihdettu ihan kiitettävästi (pitäisi käyttää penkissä, luulen että on jo tuo 300hv mennyt jo rikki)...Pitääpä kysellä lisää tuosta.
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eskes sanoi
mitäs öljyä olette ojaustehostimiin laittaneet?

Löytyisikös keneltäkään ohjaustehostimen suojakumin varaosa numeroa?
Kun ei toimi toi velivenäjäläisen online capsi :seina

Tehostimeen laitoin ihan perus ATF:ää kun punasta siel näky olevan ja autodatakin väittiä että ATF:ää vaan.

Jos meinaat tolla tehostimen kumilla sitä hammastangon suojakumia, niin ite just uusin tuossa pariviikkoo sitten molemmat kun oli päässeet repeämään niin ihan tuosta jyväskylästä varaosamaailmasta löysin kun katottiin lanceriin sopivat kumit. Tuntu olevan ihan samat lancerissa ja galantissa läpi 90-luvun. Tuossa näyttäs varaosanumero olevan 840-456810( ham.t.kumi mitsubishi) Ja maksoi 7.40e/kpl.
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Pakoputki katalysaattorista taaksepäin.

Katin poisto riittää varmasti noihin lieviin tehonnostoihin, mutta kyllä se ikävä totuus on että etupakoputki ennen kattia on myös aika pilliä. Downpipella myös erittäin iso vaikutus, huomaa eron jos hommaa siihen kunnon mutkan tilalle. Putkiston loppupäällähän nyt ei varsinaisesti niin väliä edes ole kun pakokaasun lämpö alenee kuitenkin loppua kohden. Eli alkuun järeätä putkea ja loppupäässä ei oo pakko olla sitä 5,25" HKS pönttöä, joka omassakin on ;D
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

sesse sanoi
Tehostimeen laitoin ihan perus ATF:ää kun punasta siel näky olevan ja autodatakin väittiä että ATF:ää vaan.

Jos meinaat tolla tehostimen kumilla sitä hammastangon suojakumia, niin ite just uusin tuossa pariviikkoo sitten molemmat kun oli päässeet repeämään niin ihan tuosta jyväskylästä varaosamaailmasta löysin kun katottiin lanceriin sopivat kumit. Tuntu olevan ihan samat lancerissa ja galantissa läpi 90-luvun. Tuossa näyttäs varaosanumero olevan 840-456810( ham.t.kumi mitsubishi) Ja maksoi 7.40e/kpl.

No just hammastangon suojakumia tarkoitin ja löysin muuten timantti numeronkin MB350581 .
Tarvinnee käydä huomenna paikallisessa ad myymälässä tuon sinun antaman numeron kanssa.
Kiitos :peukku
 
T

tiiti

Guest
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Fin-Ranaco tekee bensan+ahtopaineen muutoksia, joilla tehot saadaan 300-320 hv tasolle ja n. 100 Nm lisää. Kustannus on n. 500 euroa Polton mukaan. Putkisto pitää olla vaihdettu laajempaan

Eiköhän bensapaineen + ahtopaineen nosto onnistu keneltä tahansa kotioloissakin vartissa, jopa naiselta ;)
Korkeintaan vaatii säädettävän bensapaineensäätimen ja ahtopaineen säätimen. kustannusarvio n.200e maksimissaan.

Ja jos sattuu fuelcut tulemaan vastaan niin HKS FuelCut Defenceriä kehiin, halpa kikkare ja helppo asentaa.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tiiti sanoi
Eiköhän bensapaineen + ahtopaineen nosto onnistu keneltä tahansa kotioloissakin vartissa, jopa naiselta ;)
Korkeintaan vaatii säädettävän bensapaineensäätimen ja ahtopaineen säätimen. kustannusarvio n.200e maksimissaan.

No ei nyt ihan keneltä tahansa eikä vartissa ;) Säädettävän bensapaineensäätimen ja ahtopaineen säätimen asentaminen ja säätäminen on hyvä teettää sellaisella, joka osaa hommansa (ellei sitten itse satu kuulumaan niihin jotka osaavat). Tuo Fin-Ranacon hinta sisältää sentään joitakin työtuntejakin.

Muuten 200 euron kustannusarvioon voi laittaa ainakin yhden nollan lisää, kun korjataan jälkiä.
 
T

tiiti

Guest
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
No ei nyt ihan keneltä tahansa eikä vartissa ;) Säädettävän bensapaineensäätimen ja ahtopaineen säätimen asentaminen ja säätäminen on hyvä teettää sellaisella, joka osaa hommansa (ellei sitten itse satu kuulumaan niihin jotka osaavat). Tuo Fin-Ranacon hinta sisältää sentään joitakin työtuntejakin.

Muuten 200 euron kustannusarvioon voi laittaa ainakin yhden nollan lisää, kun korjataan jälkiä.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ja uusavuttomuus on kallista ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tyhmintä on kuitenkin leikkiä ahtopainesäädöllä ja varsinkaan bensanpaineen säädöllä tietämättä mitä tekee. Seosta ja nakutusarvoa pitää ainakin monitoroida tai sitten pitää olla niin rautainen kokemus että tietää miten joku automalli reagoi tiettyihin muutoksiin. Silloinkin ottaa riskin että kyseisessä yksilössä onkin jotain vialla eivätkä samat asetukset pädekään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom