Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tiiti sanoi
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ja uusavuttomuus on kallista ;D

Onko tuo 500 euroa kallis vai ei? Sen voi jokainen itse miettiä, kun teho nousee vakiokolmosen 250-260 hv:sta 300-320 paikkeille ja saa n. 100 Nm lisää. Ja lisäksi voi olla varma, että työ on tehty oikein.

Olisihan se kiva, jos itse voisi rakentaa talonsa, korjata autonsa ja kodinkoneensa, viljellä viljansa ja tehdä siitä leipänsä, kasvattaa karjansa ja tehdä siitä pihvinsä, hoitaa itse sairautensa, paikata hampaansa yms. Ja kaiken huipuksi, kun vielä hoitaisi ammattinsakin. Eipä ainakaan voisi uusavuttomuudesta syyttää :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hei.

Voitaisko sitä oikeasti alkaa tekemään omia topikkeja ko automallille? Ei tämmöistä topikkia kukaan jaksa selata jos ei ole alusta asti ollut chattaamassa ko aiheessa. Laitettais otsikon eteen Evo3 / E3 ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Onko tuo 500 euroa kallis vai ei? Sen voi jokainen itse miettiä, kun teho nousee vakiokolmosen 250-260 hv:sta 300-320 paikkeille ja saa n. 100 Nm lisää. Ja lisäksi voi olla varma, että työ on tehty oikein.

Olisihan se kiva, jos itse voisi rakentaa talonsa, korjata autonsa ja kodinkoneensa, viljellä viljansa ja tehdä siitä leipänsä, kasvattaa karjansa ja tehdä siitä pihvinsä, hoitaa itse sairautensa, paikata hampaansa yms. Ja kaiken huipuksi, kun vielä hoitaisi ammattinsakin. Eipä ainakaan voisi uusavuttomuudesta syyttää :)

Siis paljos näissä kolmosissa on vakiona heppoja, kun ilmoitat että 250-260, mulle on ainakin ilmoitettu tehoiksi 198 kw eli 269 heppaa, no joo, voi olla kyllä pilkun viilausta, mutta tulipahan kysyttyä.

Onkos muuten Poltolla 4 veto penkkiä ? Muistan että siellä verstaalla joku penkki oli, mutta kun olin niin Evoin lumoissa niin ei tullut tarkemmin katseltua ;D
Vai tapahtuuko tämä tehonlisäys persdynossa mitattuna ???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Siis paljos näissä kolmosissa on vakiona heppoja, kun ilmoitat että 250-260, mulle on ainakin ilmoitettu tehoiksi 198 kw eli 269 heppaa, no joo, voi olla kyllä pilkun viilausta, mutta tulipahan kysyttyä.

Onkos muuten Poltolla 4 veto penkkiä ? Muistan että siellä verstaalla joku penkki oli, mutta kun olin niin Evoin lumoissa niin ei tullut tarkemmin katseltua ;D
Vai tapahtuuko tämä tehonlisäys persdynossa mitattuna ???

Rekisteriotteessa lukee 198 kw mutta ko. teho on mitattu eri asteikolla eli japanilaisissa jis-hevosvoimissa, jotka ovat suomalaisia hevosia suurempia. Siitä johtuu tuo ero. 250-260 hv on kuultu nimenomaan Poltolta, joka näitä on mitannut aika montakin.

Entisen kolmoseni käytin ST Motorsin penkissä, jolloin siitä irtosi n. 240 hv ja n. 335 Nm. Silloin hukkaportti oli liian löysällä ja ahdot jäivät 0,5 Bariin. Myöhemmin hukkaporttia kiristettiin samassa paikassa ja ahdot nousivat 0,8 Bariin mutta tehoja ei sen jälkeen mitattu.

Viime syksynä, kun vein kesäautoni Fin-Ranacolle turbotettavaksi, sinne asennettiin uutta penkkiä. Poltto sanoi silloin muistaakseni, että sillä voi mitata nelivetoja 1500 hv asti. Ja oli siellä joku penkki aiemminkin
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

No niin, elikkä mulla on vieläkin tehottomampi kosla kuin mitä olen luullut :mad:

No ei se mitään, täytyypä olla polttoon yhteydessä jos vaikka sais vähän noita kaakkeja lisää. Jahka saan tuon ilmanoton ja p-putkiston kuntoon ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ranacolla tuo munki auto on penkitetty eli on 4-veto penkki.

Nimimerkillä Evo III LHD myynnissä ;)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites oisko kellään selkokielistä kytkentäkaaviota koskien evon ecua? Tai tietäskö joku ihan suoraan mihinkä pinniin tai mahdollisesti minkä värinen johto tulee nopeusanturilta eculle. Ja että lähtisko eculta mahdollisesti joku piuha mittoristollepäin.

Lieneen jo arvaatte että HKS SLD:n asennusta tässä suunnittelen :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

sesse sanoi
Mites oisko kellään selkokielistä kytkentäkaaviota koskien evon ecua? Tai tietäskö joku ihan suoraan

Kannattaisi kyllä avata uusi aihe mutta vastataan nyt tämän kerran vielä tähän megaketjuun. Mielestäni alkaisi olla oikea aika moderaattoreilta lyödä ketju lukkoon ja pakottaa kysymään sellaisten otsikoiden alla joista saa jotain tolkkuakin myöhemmin ja haulla eli evojen kohdalla Tepin ehdottaman mallin mukaan: "Evo3: Kaivataan ECU:n liittimien kytkentäkaaviota, nopeudenrajoittimen poistoa tekemässä"

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=196839
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tästä saattaa olla apua:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18077.0
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tämän ketjun voisi mielestäni hyvin sulkea ja jatkossa eri aiheista voisi olla omat topicinsa, kuten aiemmin ehdotettiin
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kiitos taas nopeista vastauksista :peukku

Juu ja kyllähän se varmaan helpottais etsimistä jos ois useampia pienempiä aiheita joissa käsiteltäis aina jotain tiettyjä aiheita. Meni taannoin hetki kun tän koko aiheen luki läpi ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jatketaan tässä nyt vielä senverran että onko kukaan koittanu että mitä vaikuttaa jos vaan katkasee ton piuhan. Että käyttääkö se sitä singnaalia johonkin muuhunkin tarkotukseen kun vaan tota rajotinta varten. Eipä tuo SLD iso investointi oo kun niitä jo alle 100€ saa jenkeistä mutta tulipahan vaan mieleen. Tuon SLD kanssa kun se kuitenkin saa sen tiedon sinne vajaaseen 180km/h.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Piuhan katkasu voi vaikuttaa moottorijarrutukseen/ siinä tapahtuvaan tyhjäkäynnin haltuun ottoon, kun se ecu ei tiedä liikkuuko auto.
Saahan sen viel lastulla pois :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Yleisen pyynnöstä ainakin toistaiseksi aihe lukkoon. Aloitetaan jatkossa uudet topikit.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom