evo 1

kaapeli76

New Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2011
ostin juurikin evo 1sen, siitä tullot lohkosta kurkistelemaan jotakin sisäkaluja.
olisin kiinnostunut ostamaan uuden moottorin ja halvin minkä suomenmaalta tällä hetkellä löytänyt on 1800e .
joten oiskos täällä kellään myydä tai tietoa mistä sais halvemmalla. vai mahtaako tulla halvemmaks hankkia uus alakerta ja kattoo kansi et oiskos ehjänä. en muuten tiedä mitsuista sit mitään. aina ollu vannoutunut bmw kahjo, ehkä oon tulossa järkiini :driver.
jaa no sen verta mitsumies kyl et ajossa tällä hetkellä 150e coltti, on se kyl melko halpaa ajoa vaikkakaan ei niin mukavaa ::)
kiitos jo valmiiks vastauksista!
jaa niin tuulilasi tars kans saada uus paljonkohan sellanen maksaa. nuukana laitan tietty ite ;D
 
Vs: evo 1

kaapeli76 sanoi
ostin juurikin evo 1sen, siitä tullot lohkosta kurkistelemaan jotakin sisäkaluja.
olisin kiinnostunut ostamaan uuden moottorin ja halvin minkä suomenmaalta tällä hetkellä löytänyt on 1800e .
joten oiskos täällä kellään myydä tai tietoa mistä sais halvemmalla. vai mahtaako tulla halvemmaks hankkia uus alakerta ja kattoo kansi et oiskos ehjänä. en muuten tiedä mitsuista sit mitään. aina ollu vannoutunut bmw kahjo, ehkä oon tulossa järkiini :driver.
jaa no sen verta mitsumies kyl et ajossa tällä hetkellä 150e coltti, on se kyl melko halpaa ajoa vaikkakaan ei niin mukavaa ::)
kiitos jo valmiiks vastauksista!
jaa niin tuulilasi tars kans saada uus paljonkohan sellanen maksaa. nuukana laitan tietty ite ;D

88-92 gti galantin lohko+kansi ja siihen kanget ja männät....
joku viisaampi (TEPI) ???? onko evo 1-3 7bolt lohko vaihtokelpoinen 6bolt lohkon kanssa?? varmistus? ;)
 
Vs: evo 1

ei o vielä suomen kilvissä mut hopea on kyllä.
ja tuleekos se sit halvimmaks laittaa jonkun galantin lohko sun muut...?
 
Vs: evo 1

Tääl ei hirveesti ole E1 spesialisteja, mut eikö olis fiksuinta iskee suoraan E5/6 pata kiinni? Enemmän tehoa ja ei kampikävelyitä... Ei oo halvin, mutta asiaa on pakko tutkia näin: haluaako hyvän vai halvan?
 
Vs: evo 1

MSRH sanoi
Tääl ei hirveesti ole E1 spesialisteja, mut eikö olis fiksuinta iskee suoraan E5/6 pata kiinni? Enemmän tehoa ja ei kampikävelyitä... Ei oo halvin, mutta asiaa on pakko tutkia näin: haluaako hyvän vai halvan?

On pikkasen eripäin se kone siellä ettei noin vain onnistukkkaan, tämä pätee lähinnä evo4:lle.
 
Vs: evo 1

tällä hetkellä rahaa ois 1000e mutta lisää hakusessa koko aika. 5x120 ja koset huulialut ois jos joku tarttee. ja 4x100 jakoset levitetyt 15set pellivanteetki löytyy ;D
mut mikäs se semmonen mitsukerho oikein on jos ei kaikkiin malleihin löydy jokusta tietäjää,
ja niitä linkkejä oisin kans vailla mistä vois noita koneita /osasia kysellä!
ja ei noi purkuohjeetkaan olis pahitteeks , et otanko laatikoineen päivineen vai kuinka ton mosan pois?
ja sit siinä on joku greddyn boksi(sen avulla se rikki menikin ::) ) siitäkin jos joku tietää niin vois kertoa. ja kaiken maailman tyhjänpäiväsetkin tiedot tervetulleita, esim mikäs toinen evo mosa menee heittämällä paikoilleen, yms.
ja jos tää kauheen vaikeesti tää mun mitsuharrastus alkaa niin ainahan voin siirtyä takas bmw leiriin, semmonen kuitenkin yks piti varuiks pressun alle jättää :D
 
Vs: evo 1

Noin ylimalkainen tietämys ja kysymykset ei ole omiaan herättämään vastaushaluja. Tähän kannattaa oikeasti panostaa. Jos kuvittelit tonnilla saavasi koneen porsineen evon kuntoon niin kuvitelma oli aikalailla metsässä. Evo ykkönen on tässä maassa tosi harvinainen ja muutenkin jo sen verran vanha auto että osien löytäminen on hankalampaa. Eli eikun hakukone laulamaan ja itsekin etsimään.
 
Vs: evo 1

Mosat sinne käy evo 1-3 sekä galant vr4 4g63 koneella.
Vetarit on evo1 muistaakseni erit, eli ne tarviit omastasi. Loota toki kannattaa myös ottaa siis vanhasta. Kone(lohko+yläkerta) käy ylemmän rivin mukaisista.
 
Vs: evo 1

elikkä se 1800 koko koneesta muiden apulaitteiden kera paitsi ei turboa niin on edullinen!kö??
ja hakukone on kyl ollu käynnissä joka päivä, ei vaan halvempia ole löytyny.
ja jos oikeita tarjouksia löytyy niin voinhan myydä vaikka koko auton poijes...
 
Vs: evo 1

Ei oo evoista hajuakaan, mutta moottoreita kannattaa koittaa ruotsin puolelta kurkkia jos on kielitaitoa tai tulkkia. ;) itellä jokunen vuosi sitten porsi galantista kone ja suomesta vaihdokki olisi maksanut 2000+e. ruotsista 1000e kotiovelle toimitettuna. :peukku
en tosin mee takuuseen että sieltä löytyy, mut kannattaa laajentaa sinne etsintää.

Edit. onkin näemmä 2800e suomessa tuo gdi pannu edelleen, eli melkein voisi jo säästöksi sanoa. ;D
 
Vs: evo 1

mystinengalant sanoi
On pikkasen eripäin se kone siellä ettei noin vain onnistukkkaan, tämä pätee lähinnä evo4:lle.


.... saattaa pientä ongelmaa aiheuttaa. En ole ikinä edes e1'stä livenä nähnykkään... Paitsi ehkä rallissa
 
Vs: evo 1

juu kielitaitoa ei ollenkaan ainakaan ruotsin :eek:
ja tolla googlekääntäjällä koitin ruotsin tarjontaa kattella niin ei tu mitään :seina
 
Vs: evo 1

kolmosen kone ruottissa: http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=171&pc1=120&vc[0]=171116101&vcx=7665&pc[0]=120101100
 
Vs: evo 1

no siinähän se mosa ois mut mahtaako alta 300 tulla suomeen eikös toi 15000 oo niin ku 1500 euroissa?
 
Vs: evo 1

Niinkuin tuossa jo aikasemmin mainittiin niin moottorit ovat käytännössä yhteensopivia Evo 1-3 ja Galant vr4 6g, lisäksi tohon voisi vielä laittaa DSM-vehkeissä olleet turbomosat, ainakin nelivetomallien. Kyllä luulis jokunen tuollanen elinluovuttaja täälläkin päin maailmaa olla.
 
Vs: evo 1

dani sanoi
Niinkuin tuossa jo aikasemmin mainittiin niin moottorit ovat käytännössä yhteensopivia Evo 1-3 ja Galant vr4 6g, lisäksi tohon voisi vielä laittaa DSM-vehkeissä olleet turbomosat, ainakin nelivetomallien. Kyllä luulis jokunen tuollanen elinluovuttaja täälläkin päin maailmaa olla.
onkos tollanen galant vr4 6g niinku turbolla oleva.
yks neliveto (japanista tuotu)ois pariin sataan koko auto. vain pakki puuttuu, ei muita vikoja seissy vaan pari vuotta. mun mielestä se oli kyl sama kori kun toi oma eli oiskos ees mahollista et sellasia nelikko lancereita ois vapari/aut. ees tehty .
eli se vissiin ois kuitenkin galantti, se olis vaan vapariversio. eli siitäkö kone ja pulttaa kii turbo-osat ja kestää tai ei periaatteella ;D
mikäs tollanen dsm vehe sit ois (ei hajuakaan :-X ) osais sit ettiä semmosiakin :D
 
Vs: evo 1

kaapeli76 sanoi
onkos tollanen galant vr4 6g niinku turbolla oleva.
yks neliveto (japanista tuotu)ois pariin sataan koko auto. vain pakki puuttuu, ei muita vikoja seissy vaan pari vuotta. mun mielestä se oli kyl sama kori kun toi oma eli oiskos ees mahollista et sellasia nelikko lancereita ois vapari/aut. ees tehty .
eli se vissiin ois kuitenkin galantti, se olis vaan vapariversio. eli siitäkö kone ja pulttaa kii turbo-osat ja kestää tai ei periaatteella ;D
mikäs tollanen dsm vehe sit ois (ei hajuakaan :-X ) osais sit ettiä semmosiakin :D

Juu, sama 4G63T moottori on e38-39 korisissa VR4 Galanteissa. DSM meinaa käytännössä Eclipsejä täälläpäin maailmaa, niitä on tehty myös turbonelikkona. Google kertoo enemmän jos tarvii. Huom apulaitteet ja muita poikkeavia pikkujuttuja noissa kuitenkin on, esim puristussuhde saattaa vaihdella.
 
Vs: evo 1

Koneita, kun katselet ulkomailta, kannattaa muistaa, että nämä ovat crankwalk-koneita. Eli voit saada toisen romuna olevan koneen tilalle ja ulkomaille on vähän hankala valittaa.
 
Vs: evo 1

markho sanoi
Koneita, kun katselet ulkomailta, kannattaa muistaa, että nämä ovat crankwalk-koneita. Eli voit saada toisen romuna olevan koneen tilalle ja ulkomaille on vähän hankala valittaa.
juu kyl mä sen verta enempi sit varmaan sijotan et saan jonkinmoisen takuun ja kotomaasta tarkotu ois löytää...
 
Vs: evo 1

kaapeli76 sanoi
onkos tollanen galant vr4 6g niinku turbolla oleva.
yks neliveto (japanista tuotu)ois pariin sataan koko auto. vain pakki puuttuu, ei muita vikoja seissy vaan pari vuotta. mun mielestä se oli kyl sama kori kun toi oma eli oiskos ees mahollista et sellasia nelikko lancereita ois vapari/aut. ees tehty .
eli se vissiin ois kuitenkin galantti, se olis vaan vapariversio. eli siitäkö kone ja pulttaa kii turbo-osat ja kestää tai ei periaatteella ;D
mikäs tollanen dsm vehe sit ois (ei hajuakaan :-X ) osais sit ettiä semmosiakin :D

Eli vr-4 ilman turboa? Tarkotetaakohan tässä perus dynamic-4:sta? Niitä kyl on ihan Suomessakin myyty.
Eroa moottorissa turbon lisäksi ainakin männät...
 
Vs: evo 1

Maustetta ;D Laita vaikka huyndai sonatan lohko, E8:n männät ja kanget(löytyy hyllystä käytetyt) ;D

Jossai kattelin 1-3 kantta, ei tietoa mikä, pienemmät kanavat kuin gti:n kannessa ;)
 
Vs: evo 1

AYE_GTI sanoi
Eli vr-4 ilman turboa? Tarkotetaakohan tässä perus dynamic-4:sta? Niitä kyl on ihan Suomessakin myyty.
Eroa moottorissa turbon lisäksi ainakin männät...

Vaihtoehto sekin toki on, gti-dynyn kone siis. Männät ja kanget siis vaihtoon ja kovaa ajoa, ei myöskään ole crankwalk-ongelmaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom