EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Elikkä olen vaihtanut moottori öljyn Mobil1 5W50+suodatin. Nyt sitten pitäis vaihtaa loput ja kysymys onkin et mitä öljyä suosittelette laatikkoon, periin ja mihin paikkoihin pitäis vielä vaihtaa niin kertokaahan. Titenkin määrät olis mukava tietää myös.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Sitten olisi enää jäljellä:

-Vaihteistoöljyt n. 2.3L
-Kulmavaihdeöljyt n. 0.6L
-Peräöljyt n. 0.7L

Laatikkoon ja kulmavaihteeseen sopinee 75W90 vaihteistoöljy ja perään sitten LS-peräöljyt? Esim Castrolin litkut on itsellä toiminut hyvin useassakin autossa.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Kiitoksia vastauksesta. Pitää sitten lähteä ostoksille ja viikonloppuna jos kerkee töissä niin vaihdan.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Eiköhän kulmavaihde tässäkin tarvitse GL-5 luokiteltua öljyä, ei siis samaa GL-4 tavaraa mitä vaihteistoon kuuluu. Viskositeetti kyllä voi olla tuo 75W-90 kummassakin.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Edelliseen postaukseen piti toi wikin linkki laittaa. http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset#Evolution_I-III
Ja sori puhuin höpöjä, tietty kulmavaihde tarvitsee kanssa GL-5 kun lukkohan sielä on. Hämäs vaan noi suosituksen antamat samat öljylaadut kirjotushetkellä.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Haanpää sanoi
Ja sori puhuin höpöjä, tietty kulmavaihde tarvitsee kanssa GL-5 kun lukkohan sielä on. Hämäs vaan noi suosituksen antamat samat öljylaadut kirjotushetkellä.

Kulmavaihteessahan ei ole lukkoa Evo 3:ssa, mutta itse kulmavaihteen muodostava pyöräpari on hypoidi ja tarvitsee GL-5 öljyn. Sinänsä lukon kanssa GL-luokituksella ei ole mitään tekemistä vaan LS lisäaineistuksella.

P.S. Eikä muuten ole lukkoa uudemmissakaan Evoissa joka pyörisi kulmavaihteen öljyissä. Jos etulukko sattuukin olemaan samassa paketissa niin se pyörii vaihteisto-öljyssä eikä kulmavaihteen öljyssä. Ja keskitasauspyörästön viskokytkin taas on suljettu paketti joka ei tiedä ulkopuolella olevista öljyistä mitään.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

ast sanoi
Kulmavaihteessahan ei ole lukkoa Evo 3:ssa, mutta itse kulmavaihteen muodostava pyöräpari on hypoidi ja tarvitsee GL-5 öljyn. Sinänsä lukon kanssa GL-luokituksella ei ole mitään tekemistä vaan LS lisäaineistuksella.

P.S. Eikä muuten ole lukkoa uudemmissakaan Evoissa joka pyörisi kulmavaihteen öljyissä. Jos etulukko sattuukin olemaan samassa paketissa niin se pyörii vaihteisto-öljyssä eikä kulmavaihteen öljyssä. Ja keskitasauspyörästön viskokytkin taas on suljettu paketti joka ei tiedä ulkopuolella olevista öljyistä mitään.

Taas saa mennä vähän viisaampana nukkumaan. Ja täysin järkeenkäypää tekstiä :peukku Toivottavasti calle ei ole mun mutupuheiden perusteella kerenny mitään mökäöljyjä autoonsa vaihtamaan...
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

En vielä ole edes hakenut ;D mut huomenna aattelin mennä sit viikonloppuna vaihtaisin jos on aikaa
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Haanpää sanoi
Edelliseen postaukseen piti toi wikin linkki laittaa. http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset#Evolution_I-III
Ja sori puhuin höpöjä, tietty kulmavaihde tarvitsee kanssa GL-5 kun lukkohan sielä on. Hämäs vaan noi suosituksen antamat samat öljylaadut kirjotushetkellä.

En mä tota edes muistanut et on tuolla wikin puolella tietoutta myös :-[ :-\ :seina
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Sellane viälä itelä välähti että käykö osasynteettinen vai pitääkö olla täyssynteettistä? kyseessä siis evo3. Aikasempi omistaja käyttäny täyssynteettistä teboilin racing öljaa 10w60 ja ajattelin ite tossa vkonloppuna vaihella öljyt ja suunnittelin vaihtoa valvoline 10w60 tai 10w40 mutta heräs vaa kymysys kun ne on osasynteettisiä et käykö :)
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

En kyllä käyttäisi mitään osasynteettisiä öljyjä. Mä laitoin ainakin tota Castrolin Magnatec 5W-40.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

calle sanoi
En kyllä käyttäisi mitään osasynteettisiä öljyjä. Mä laitoin ainakin tota Castrolin Magnatec 5W-40.
Selvä homma kiitoksia tiedosta pitää itekki siirtyä vastaaviin öljyihi :)
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

Onkos noissa perä, laatikko ja kulmavaihde öljyissä joku vaihtoväli mitä suositellaa?
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

calle sanoi
En kyllä käyttäisi mitään osasynteettisiä öljyjä. Mä laitoin ainakin tota Castrolin Magnatec 5W-40.

Itsellä kanssa pyörinyt kyseistä öljyä aika monta kymmentä litraa koneen läpi :)

Ne voimansiirtoöljyt kannattaa varmaan 30-60tkm välein vaihdella, perään ja kulmavaihteeseen haarukan tiheämmästä päästä. Käytöstäkin riippunee paljolti. Näissä vanhemmissa saattaa muutenkin hieman jostain välistä tihkua.
 
Vs: EVO 3 öljyt pitäisi vaihtaa siis kaikki

MakeM sanoi
Itsellä kanssa pyörinyt kyseistä öljyä aika monta kymmentä litraa koneen läpi :)

Ne voimansiirtoöljyt kannattaa varmaan 30-60tkm välein vaihdella, perään ja kulmavaihteeseen haarukan tiheämmästä päästä. Käytöstäkin riippunee paljolti. Näissä vanhemmissa saattaa muutenkin hieman jostain välistä tihkua.
Oosprait kiitti tiedosta :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom