evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Homman nimi on sellai että, auto rupee röpeltämään vähäsen siinä 4500~ kier/min. Alkaa nakuttamaan samassa kohtaa
(kuunneltu kuulosuojain+letku systeemillä) samalla alueella kierroslukumittari alkaa heittelemään. 6000~ kier/min jälkeen nakutus ja röpellys loppuu, Ja vetää rajottimeen asti hyvin.
Tänään vaihdettu uudet iridium tulpat, samalla huomattiin että vanhat oli vitivalkoiset. (josko niistä voi sanoa nyky bensoilla mitään)
Rapee viikko sitten on uusittu rosteri pakosarja ja tehty 3" downpipe.
Tätä ennen oli vakio pakosarja ja joku röpellys downpipe mikä vuoti 2 kohtaa :)

Mistähän mahollinen keskialueen laihalla käynti johtuu ???
Missä on diagnostiikka portti ja saako siihen lukulaitteita mistään?

Kiitos jo etukäteen !!
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Ahtopaineet pysyy siinä missä pitääkin, eli 0.7~ ei pompi vaikka auto röpeltää.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Evoscan toimii ilmeisesti sopivalla kaapelilla (erilainen kuin nelosessa ja uudemmissa).

Laajakaista lambda olisi äärettömän suositeltava että näkisit missä seos huitelee.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Joo oon tässä suunitellu sitä laajakaista lambdan hommaamista.
Mistäs ton evoscannin löytäis ja missä se diagnostiikka portti on autossa.
Etin sitä autosta käsin ja koitin myös haulla foorumilta muttei ole tullut vastaan viellä.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Älä ainakaan missään nimessä aja sillä ennen kuin syy on selvinnyt. Ei tarvi paljoakaan nakuttaa niin männät on entiset, kokemusta on.
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

zydar sanoi
Joo oon tässä suunitellu sitä laajakaista lambdan hommaamista.
Mistäs ton evoscannin löytäis ja missä se diagnostiikka portti on autossa.
Etin sitä autosta käsin ja koitin myös haulla foorumilta muttei ole tullut vastaan viellä.

Diagnostiikka portti on siellä kuskin jalkatilassa oikealla puolella siinä sulakerasian vasemmassa reunassa.
Evoscan ei toiminut ainakaan mulla kolmosessa sitten mitenkään mutta vikakoodien luku ja loggaus toimii
todistettusti mmcd loggerilla.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

oolrait ! Täytyy koittaa haalia noit testereitä käsii jostain.
Lambdakin on vaihettu eikä silläkään vaikutusta.
Tosiaa tuol korkeemmissa kierroksissa rupee aaltoileen, aloin miettimään oiskohan ilmamassamittari paskana mahollisesti ? Eikös se rupee herjaamaan korkeemmilla kierroksilla.
Täytyy ottaa irti se ainakin ja puhistaa jos törkynen..
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Diagnostiikka portti on siellä kuskin jalkatilassa oikealla puolella siinä sulakerasian vasemmassa reunassa.

Jees ja löytyi tuokin. jos se on valkonen uros liitin noin. 1.5 cm * 3.5cm Kiitokset!
Nyt puhistelin HKS sienen ja seuraavaksi MAF kimppuun. huomenna pääsee kokeilemaan jos noitten puhistukset auttavat.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Auto on jäissä siihen asti että saa sen joko korjaamon pistokkeeseen tai sitte sais haalittua itelleen lukijan. Ellei joku pysty lainaamaan tai tulla lukemaan :eek:
Mäntsälässä vaikutan.

Mistä jengi tilannu noita vikakoodin lukioita, ite löysin ainoastaan ebaysta..
http://www.4g61t.org/forum/viewtopic.php?t=21451
Tuol oli lista laitteista millä voi lukea mitsuja, palmit ainakin pysty avaa mmcd ohjelmalla koneelle.. jos oikein ymmärsin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28175.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17748.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=ALDL-RS232
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen


haulla löytää ihan hyviä vastauksia...
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

tuolla dsm puolella samanlainen vika yhessä turbonelikossa..
Syttyykö vian aikana ce valo? Jos syttyy niin tr unittia vois epäillä myös.

Kannattaa viiä jonnekki autosähköasentajalle, niin löytyy vika.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Tulpan johot on jotku silikooniset mitkä ollu ostettaessa kiinnni, ja jonnekki koitan saada johon päähän.
Eikä syty valoja kiihdyttäessä.
Tuppaa olemaan vaa joka mestassa "kiire ja kaikki lomilla"
Eiköhän se siitä ku sais vaa johki rakoo johon päähän, ens viikolla viimeistään..

Kiitokset vastauksista !!
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

nokonzok sanoi
Älä ainakaan missään nimessä aja sillä ennen kuin syy on selvinnyt. Ei tarvi paljoakaan nakuttaa niin männät on entiset, kokemusta on.

Joo, ei kannata ainakaan kaasua painaa pohjaan. Olin viime viikolla Ahvenistolla ajamassa ja siellä oli yksi evo 3, joka omistajansa tietämättä ilmeisesti kävi hieman laihalla ja lopputuloksena n. 15 kierroksen jälkeen ko. auto kävi kolmella sylinterillä ja nyt odottaa ilmeisesti koneremonttia. Kyse ei ole omasta autostani.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Soittelin eilen ST motors:lle ja ne oli vahvasti sitä mieltä että pakosarjan/downpipen teko aiheuttais niin suuren muutoksen, että ei jaksais enää vakio ecu säädöillä syöttää bensaa korkeille kierroksille.

Laitoin sitten vakio pakosarjan eilen kiinni testi merkeissä, eikä sen vaihtaminen muuttanut yläkierrosten röpeltämistä suuntaan eikä toiseen.. kierrokset pomppii ja auto nykäisee todella kevyesti, niinkuin rosterisarjalla.

Vahvasti vaikuttaa että bensan syötössä ois jotai häiriötä, tai sitten vakio ecu tosiaan tarvii uutta päivitystä.

Huomenna täytyis viellä putkee fiksata ja perjantaina kokeilla jos pääsis vikakoodeja lukemaan korjaamolle, ne ei ollut tosin varmoja pääseekö ne lukemaan edes -95 vuoden mitsua.. uudempia kyllä..
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Soopaa selittivät ST Motorsilla. Ei MAF-ohjatussa Evo3:ssa pakosarja/downpipe-muutos seoksia laihalle vedä, eikä tehot nouse niin korkealle (ellei ahdot nousseet todella paljon) että suuttimista tuotto loppuisi.

Kyllä siinä jotain vikaa nyt on, rötäämistä lähtisin ensin etsimään sytkäpuolelta ja sen jälkeen vasta bensa. Tulpanjohdot oli itsellä syypää, mutta kierrosten noustessa tilanne kyllä vain paheni.

Asentaisin autoon laajakaista-lambdan seosten tarkistamiseen, palamattoman läpi meneminen kylläkin huijaa näyttämää laihemmalle joka pitää ottaa huomioon.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Röpötys voi johtua myös liian paksusta seoksesta mitä sytytysjärjestelmä ei saa enää luotettavasti syttymään. Tästä on omakohtaista kokemustakin, vikaa haettiin ja haettiin mutta kun päästiin dynoon säätämään laajakaistan kanssa ja saatiin seokset turvalliselle alueelle sikapaksulta niin johan katosivat röpöttelyt.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Jep, liian rikaskin voi olla pahasta mutta ainakin 1G/GVR-4 puolat (ei liene paljoa eroa alkupään Evoihin) jaksavat sytyttää vielä alle 10 AFR seosta todistetusti. :)
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Käy ST Motorsin dynossa auton kanssa, niin eiköhän siellä selviä, mitä on vialla. Aikaisemmin dynotus maksoi 70 euroa, joka on aika paljon vähemmän kuin esim. venttiili- tai mäntävaurion korjaaminen
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Tulpat on uudet. Mites tulpan johdot, voiko niitä testata / katsoa jotenkin onko niissä vikaa ?
PLX laajakaista lambda on hakuses, kunhan löytyis joku mesta missä olis hyllyssä. Joka paikassa joku 2week toimitus aika, ei kiinnostais odottaa :(

ST motorssille oon menossa perussoftaa tai unichippiä säätämään / laitattamaan 2week päästä kun joku hyypiö tulee lomilta.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Tulpanjohdot oli itsellä syypää, mutta kierrosten noustessa tilanne kyllä vain paheni.

Osittain joo samankaltaista vikaa paitsi että noin 1000~ kierrosta ennen rajoitinta kone hyrrää taas normaalisti.
Mistäs jengi ostanu tulpanjohot ?
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

US Partsilta kuulemma saa Accel ja MSD johtoja (molemmat laatutavaraa). Itse tilasin MSD:n omilta webbisivuilta, hintaa jäi kaikkineen selvästi alle satasen ja paketti ei edes joutunut tulliin.
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Mjuu no kävin katteleen noit tulpanjohtoja ja ne oli ulkosesti melkein täydellisessä kunnossa, silikoni pehmeetä ja joustavaa. Puolien päät johdoissa oli kanssa uutta vastaavat, ei hapettumia.
Ja tulpan päät tarkastin muutama päivä sitten kun tulpat vaihdoin, niin nekin vaikutti normaaleilta.

Voiko vika olla bensansuodattimessa ? ja onko ylipäätään mitsussa sellasta? :D
Kattelin bensaletkuja ja tulipellissä oli kiinni bensapaineensäädin ? ja ahtopaineensäädin ? Mitsu orkkikset
ja bensapaineen säätimenstä meni letkut harmaaseen "säiliöön" 8cm~ pitkä ja 6cm~halkaisia.
Mikähän lie värkki? samasta päädystä tulo ja lähtö letkut.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

oiskohan se "säiliö" aktiivihiilisuodatin, bensanpaineensäädin on suutintukin päässä..luulisin...vaikka en minä noista uusista autoista tiiä ;D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

zydar sanoi
Voiko vika olla bensansuodattimessa ? ja onko ylipäätään mitsussa sellasta? :D
Kattelin bensaletkuja ja tulipellissä oli kiinni bensapaineensäädin ? ja ahtopaineensäädin ? Mitsu orkkikset
ja bensapaineen säätimenstä meni letkut harmaaseen "säiliöön" 8cm~ pitkä ja 6cm~halkaisia.
Mikähän lie värkki? samasta päädystä tulo ja lähtö letkut.

Suodatin on rintapellissä melkein imusarjan alla. Kaasuläpän nurkilta kun kurkit alaspäin niin jostain raosta näkyy.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Ootko kokeillu pitää akkua irti yön ylitte?
 

zydar

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2009
Vs: evo 3 apua kaivataan nopeasti !!

Ja vikahan löytyi lopulta. kiitos ST motorin :peukku
Auto rymisti rajusti 3000 kier/min kohdalla, kun keskimmäinen moottorin tyyny oli haljennut.
Tätä ilmeisemmin oli moottorin jako hypänny ??? yhden hampaan verran sivuun ja käyntiongelmat alkaneet.

Erikoista että jako vaihtaisi paikkaa, tai sitten se on ollut kokoajan päin persettä. Mutta jako oli oli ainakin pielessä ja nyt taas auto toimii eikä rymise ;D
 
Ylös Bottom