Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Olisiko jollain valmiita mittoja Evo 3:n downpipen turbon elbown ja katalysaattorin laipoille?

Tarkoituksena siis tehdä uusi downpipe jo olemassa olevasta 2,5" putkesta, ja alustavasti tuolla vakiokokoisella laipalla kiinni Fujitsubon cat-backiin. Vakiolaippa ilmeisesti ulkoisesti 2"-kokoinen, mutta 2,25" reiällä. Mustasta olisi laippoja tarjolla, mutta jotenkin haluaisin rosterista tehdä kun itse putkikin on.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

Hommasin alustavasti katalysaattoriin 2,25" laipan motonetistä, höylään sitten pultinreikiä tarvittaessa isommaksi.

Vielä saisin laserleikkurilla teetettyä viikonlopuksi, jos nyt jollain sattuis tommonen Evo 3:n ahdin lojumaan jossain ja saisi mitattua vakioelbowsta sen downpipen laipan koon..
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

Kysy facebookissa. Siellä varmasti ainakin se yksi 90:stä lukeneesta vastaa sinulle.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

Sinänsähän 6g vr4 ja evo 3 laipat on samoja koska turbot, pakosarjat jne on bolt on mutta sisähalkasija on evossa vähän isompi minkä takia niitö vaihdellaan 6g upgradena. Eli jos noiden mittoja löytyy niin nekin varmaan käy.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

en yhtään tiedä millainen on evo3sen ahdin josta kaipaat tietoja. mulla on myynnissä td05 ahdin dp:llä myyntiosiossa, joten jos ahdin on sama voin ottaa mittoja siitä sinulle tällä viikolla.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

dani sanoi
Sinänsähän 6g vr4 ja evo 3 laipat on samoja koska turbot, pakosarjat jne on bolt on mutta sisähalkasija on evossa vähän isompi minkä takia niitö vaihdellaan 6g upgradena. Eli jos noiden mittoja löytyy niin nekin varmaan käy.

Lukaisin jostain, että downpipen pulttijaossa olisi hieman eroa?

Tähän mennessä fotarilla about arvioinut reiän about 50 milliseksi (eli 2") ja pulttijaon noin 95 milliseksi.

SappGsrTbo sanoi
en yhtään tiedä millainen on evo3sen ahdin josta kaipaat tietoja. mulla on myynnissä td05 ahdin dp:llä myyntiosiossa, joten jos ahdin on sama voin ottaa mittoja siitä sinulle tällä viikolla.

Kiitos, tästä ei ainakaan voi olla mitään haittaa :)
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

toivottavasti kuvan mitasta on apua vielä.. reikien keskipisteen etäisyys 155mm, ja noiden toisen kahden välinen 80mm. voin laittaa tarkempia kuvia spostilla jos tarvetta.
 

Liitetiedostot

  • laippa.jpg
    laippa.jpg
    174.6 KB · Lukukerrat 653

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

Omat laipat ehdin saada jo, mutta hyvä että saatiin talteen tänne. :peukku
Itse tein siis downpipeä, niin tarvitsin sen kaksipulttisen liitoksen mitat.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 downpipen ja katalysaattorin laipat

Tässäpä tiedot ylös itse itselleni vastaten:

Downpipen laippaan menee M12 pultit, ja reikien ulkoreunat ovat 115mm päässä toisistaan. Pulttijako on siis hyvin lähelle 103mm.

Vakio putkikoko on lähdön kohdalta 57mm eli 2,25". Putkesta uppoaa pari milliä elbown sisässä olevaan uraan. Elbowta voi varmaan portata aika hyvin ainakin 65mm putkelle saakka.
 
Ylös Bottom