Evo 3 hankinnasta

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 3 hankinnasta

Noniin nyt on sitten japanin laivassa E3 minuakin varten. Nyt kiinnostaisi tietää sellaisilta henkilöiltä ketkö on Evo3 hakenut suoraan tuolta hangon satamasta. Kuinka nuo siirtokilpi asiat, miten niitä sieltä satamasta saa sekä mitä ne maksaa? Ilmeisesti nuo siirtokilvet saa 3kk mutta auto pitää katsastaa 10 päivän sisällä?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo 3 hankinnasta

Kapteenivamma sanoi
Noniin nyt on sitten japanin laivassa E3 minuakin varten. Nyt kiinnostaisi tietää sellaisilta henkilöiltä ketkö on Evo3 hakenut suoraan tuolta hangon satamasta. Kuinka nuo siirtokilpi asiat, miten niitä sieltä satamasta saa sekä mitä ne maksaa? Ilmeisesti nuo siirtokilvet saa 3kk mutta auto pitää katsastaa 10 päivän sisällä?

Voin hiukan jakaa tietoa, kun itse pyörisin varmaan vieläkin hangossa, ellei noko ois ollu mukana tota vitosta hakemassa... ;D

Eli ensin haet paperit huolitsijalta. Niitten kanssa sitten tulliin, täyttelet nipun erilaisia lappuja ja niiden lopputuloksena saat tullauslaskun ja laskun siirtokilvistä, vakuutuksesta jne. Rappuset ylös ja maksamaan, kuittien kanssa takaisin ales, niin saat kilvet. Sitten vain hakemaan autoa ja ei muuta kuin :driver

Joku voi tarkentaa, mutta eikös se ollut niin että jos ottaa noi 3kk kilvet, niin katsastus pitää aloittaa 10:n ja verotus 5:n päivän kuluessa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 hankinnasta

Riippuu vähän huolitsijastakin. Itse olen pari autoa hakenut Hangosta.

Toisessa huolitsija oli Viktor EK joka sijaitsee ulkosatamassa eli samassa paikassa tullin kanssa. Auto ajettiin tullin toimipisteelle johon EK:n kaveri tuli lappujen kanssa. Hetken päästä homma oli EK:n suhteen selvä ja sain jatkaa tullausta. Samalla tein autoveroilmoituksen ja otin 3 kk kilvet vaikka auto tuotiinkin talvikelin vuoksi trailerilla kotiin.

Toisessa huolitsija oli Hango Stevedoring joka sijaitsee Länsisatamassa. Silloin piti ensin hakea papereita Stevedoringilta joiden kanssa kipitettiin Ulkosatamaan tullaamaan auto ja hakemaan 3 kk kilvet. Tämän jälkeen takaisin Stevedoringille papereiden kanssa ja sen jälkeen auton sai viedä ulos satamasta.

Varaudu siihen että tankki on aivan tyhjä, et välttämättä pääse edes lähimmälle huoltoasemalle. Akku voi myös olla täysin kypsä. Satamasta saa boosteria lainaksi mutta se ei paljon lohduta jos sammutat auton syystä tai toisesta jossain risteyksessä heti alkuun tai tyhjäkäynti on aivan sekaisin ecun nollattua asetuksensa.

Määräajat ovat tosiaan 5 kalenteripäivää veroilmoituksen jättöön ja 10 kalenteripäivää katsastuksen aloittamiseen. Viimeksi sain soittaa ~10 konttoria läpi että sain katsastusajan 10 päivän sisään. Varaa mielellään se heti kun tiedät koska auto on Hangossa.
 
N

nikob

Guest
Vs: Evo 3 hankinnasta

Noniin. Elikäs kummoinen tuommoinen evo 3 olisi autona?
Onkos ihan luotettava menopeli? (huollettuna tietty)
Eikä autoa varmaan koko ajan tulla runnoon kun tulisi käyttö/harraste peliksi!
Hiukan vanha autohan tuommoinen alkaa olemaan, varsinkin nykyiseen autoon verrattuna. Mutta tuskin nyt niin haitta jos auto on hauska laite ajella ja niin edelleen :driver
Aluksi en ollut ajatellutkaan kolmosta hankkittavaksi, mutta nyt on tullut yksi mielenkiintoinen vaihdokki tuohon omaan autoon.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo 3 hankinnasta

Itsellä ollut kaksi vuotta kolmonen käyttö/harraste autona. Eikä pahaa sanottavaa ole. Talvella varsinkin oikeen hauska auto ajella. ;)
 

AeTc

GALANT VR4 RS//SUBARU IMPREZA WRX (ratapeli)
Liittynyt
27 Lokakuu 2003
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 3 hankinnasta

Terve. meilläkin on käyttöautona evo3 jota tietysti käyn aina välillä myös kiusaamassa hyvin on asiansa ajanut. kun muistaa että turha mukavuus on karsittu mutta hauskuus on. ja mielestäni tosi näppärä ja johdonmukainen ajaa kun oikeesti ajetaan. itselleni on siksi vaikea kuvitella vaikka jotain saksalaisia vaikki kuinka hienoja ja mukavia ovatkin niin harvoin kummiskin sitä mukavuutta kaipaa et mieluummin ajaa evolla ja samalla tulee aina treeniäkin ajamiseen :driver :peukku
Taisit muute kysellä tätäkin evoo tos vähä aikaa sitte osta pois....
 
N

nikob

Guest
Vs: Evo 3 hankinnasta

Noniin posiitivista palautetta näköjään tullu asiaan!
Niin eihän sillä mukavuudella mitään tee! Itselle riittää mukavuudeksi koti sohva, autot on tehty ajettavaksi! :D
Tosiaan tämä kyseinen yksilö kiinnostais:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2781427
Kun nykyinen omistaja ottaisi minun auton vaihdossa.
Mutta katsotaan riittääkö uskallus vanhempaan evoon lähteen vaihdella :)
Kyllähän varmasti hieno laite on, eikä tää kolmonen mitenkään mahdottoman kallis taida olla huoltaa?
Omilla kilsoilla riittää yksi isompi huolto vuodessa, ja väliöljyn vaihto. Jossei sitten innostu enemmän ajaa kun on hauska auto ;D
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 3 hankinnasta

mulla on ollut 2 kolmosta yhteensä n. 2,5 vuotta ja 27 tkm. Todella luotettavia ovat olleet. Ainoa vika oli edellisessä 170 tkm kohdalla, kun etujarruja piti herkistellä jumiutumisen takia. Muuten on vaihdettu vain kuluvia osia: akku+ jarrupalat
 
N

nikob

Guest
Vs: Evo 3 hankinnasta

ookei, tossa kolmosessa mitä itse olen ajatellut, niin on aikalailla kuluvat osat vaihdettu. Joka ihan hyvä asia!
 
Ylös Bottom