Evo 3 ja bov

N

nijnorz

Guest
Morjens,

Onkohan kellään kolmos evossa dumppia asennettuna ja tyhjäkäynti kohdallaan :)
Eli mulla "pieniä" ongelmia ton kanssa.
Muokkautin huollon yhteydessä vakio dumpin uloshengittäväksi ja se käännettiin samalla (ST motors).
Ecuun on asennettu HKS EIDS, jota en saa millään hyviin säätöihin eli kun esim. liikennevaloihin tultaessa vaihtaa vapaalle/laittaa kytkimen pohjaan rundit tippuu johonkin ~200 rpm ja välillä jopa sammuu :(
Se siis käyttää kierrokset pohjalla nostaa takaisin noin 1000rpm ja taas 200 -> 1000 ja tämän jälkeen tasaantuu normaaliksi.

Alkaa hermot mennä kun on sitä pirun hks:n palikkaa säätänyt nyt pari päivää enemmän tai vähemmä huonoin tuloksin.
Jos tuon hks:n nippelin kytkee pois päältä alkaa "check engine" palaa ja käy todella paskasti.

Onko ainoa vaihtoehto siirtyä takaisin kierrättävään malliin vai onko tulle hks:n palikalle jotain parempaa korvaajaa?

kiitoksia jo etukäteen :)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 ja bov

Siirry takaisin kierrättävään malliin (mikä sanakikkailu :) ). Toinen vaihtoehto on hankkia MAP sensorilla varustettu ECU jolla sitten saa toki paljon muitakin etuja.
 
N

nijnorz

Guest
Vs: Evo 3 ja bov

Joo, on kai se pakko mennä takaisin kierrättävään, ei meinaan oikeen enää budjetti anna hirveesti myöden kalliitten kilkkeiden hankkimiseen :)
 
N

nijnorz

Guest
Vs: Evo 3 ja bov

Nyt on väännetty takaisin kierrättäväksi ja hyvin pelittää :driver
Pitää kyllä joku viritys tohon keksiä, oli ne "dumpin" suhinat aika siistit ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 ja bov

nijnorz sanoi
Nyt on väännetty takaisin kierrättäväksi ja hyvin pelittää :driver
Pitää kyllä joku viritys tohon keksiä, oli ne "dumpin" suhinat aika siistit ;D

http://www.sunamiturbo.com/

Aiheuttanee moottorille vähemmän haittaa kuin oikea dumppi. ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 ja bov

nijnorz sanoi
Nyt on väännetty takaisin kierrättäväksi ja hyvin pelittää :driver
Pitää kyllä joku viritys tohon keksiä, oli ne "dumpin" suhinat aika siistit ;D

Laita kunnon kartio ilmansuodatin. Ei se ihan sama ole kuin kunnon dumppi, mutta puhiseepahan edes hieman. Ääni on kieltämättä hieno, mutta ei sen takia kannata autoa hajottaa.
 
N

nijnorz

Guest
Vs: Evo 3 ja bov

http://www.sunamiturbo.com/

Aiheuttanee moottorille vähemmän haittaa kuin oikea dumppi. ;D

Ei jumalauta, kaikkea ne keksii ;D

Laita kunnon kartio ilmansuodatin. Ei se ihan sama ole kuin kunnon dumppi, mutta puhiseepahan edes hieman. Ääni on kieltämättä hieno, mutta ei sen takia kannata autoa hajottaa.

Joo, ei sillä äänellä nyt niin paljon väliä ole. Enköhän mä jätä sen ihan tohon perus kierrätäävään.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo 3 ja bov

Ei oo tosiaan hyvä systeemi tää maffillinen kun ei pääse sihauttelemaan, ilman että ei tule haittavaikutuksia.

Katu-uskottavuutta saat vapaavirtausfiltterillä ja metallisella turbon imuputkella.
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
Vs: Evo 3 ja bov

taitaa vaikuttaa 5-10 heppaa riippuu ahdoista..kun putki on sileä sisältä ei tuu pyörteitä, toi orkkis putki ei oo sileä..
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo 3 ja bov

metallisesta kuuluu paremmin äänet kuin tuosta kumihaitarista, joka on vielä vänkyrällä siellä konetilassa.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 3 ja bov

Jaahas, mä tosin oletin että ne kumiputket on evos jo ihan valmiina sileät.

Mutta aina sitä oppii uutta, että noin paljon tehoa tulisi ja että vielä ääntäkin tulee..

Onneksi harrasteliin tuli tehtyä alun alkaenki kaikki rosterista ;D
 
Ylös Bottom