Evo 3 ja perään liittyvä

V

veikka81

Guest
Jos tämmönen topic löytyy niin tämän saa poistaa, jos kysytte luvan multa ;D

Eli moottori jarrutuksessa tuntuis takapää pitävän jurinaa, joka sitten rämisyttää jotakin etupäästä :eek:. Kiihyttäessä ei kuulu eikä tunnu mitään jurinaa/tärinää, ainostaan moottori jarrutuksella.

Mitäpä tehtävissä, ennen kuin rupean rautakangen kanssa irroittelemaan osia.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Itselläni ihan samaa vikaa oli, kun isoilla vaihteilla ajo, painoi kaasua ja päästi kaasun niin edessä kuului selvästikkin rohina pari kertaa sitten loppui. kuullosti ihan että jokin rallatti laatikossa tai perässä.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

No kai te sen jotenkin korjasitta? ???

Mutua: laatikko huollon tarpeessa, voimansiirrossa välyksiä?
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Tuolla oli juttua samasta aiheesta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13832.0
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

jakolaatikkoon löytyy laakerit laakeriliikkeestä... jossain on ne laakereiden numerotkin ylhäällä... aika perkeleesti halvempi vaihtoehto kun timanttitiski.. tais n.150e maksaa kaikki laakerit yhteensä.. ja ei kovin kummonen homma oo vaihtaa niitä!
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

tommy_Z sanoi
jakolaatikkoon löytyy laakerit laakeriliikkeestä... jossain on ne laakereiden numerotkin ylhäällä... aika perkeleesti halvempi vaihtoehto kun timanttitiski.. tais n.150e maksaa kaikki laakerit yhteensä.. ja ei kovin kummonen homma oo vaihtaa niitä!

Et sais kaivettu noita laakereiden numeroita tänne vois käydä skf:ltä kyselemässä tuntuu et sama ongelma vaivaa.

Kiitos
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

No, lähtöökö toi ääni sit jakolaatikosta vai mistä? Laakerien vaihdolla selviää?
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Yritän ensiviikolla ottaa jakolaatikon irti ja tarkistan laakereiden kunnon.
Kerron kyllä sitten löydöksistä täällä.
Jos vielä joltain löytyisi ne laakereiden numerot etukäteen voisi kysellä
niiden saatavuutta löytyykö joltain hyllystä ettei sitten taas tarvitse odotella
monta viikkoa kun tulee jostain.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

No niin nyt on jakolaatikko avattu ja laakerit vaihdettu.
Tärinä moottorijarrulla hävisi melkein kokonaan, vieläkin tuntuu kakkosella pientä tärräystä
mutta kolmosella ja nelosella loppui.
Ja ainakin minun tapauksessa välyys oli niissä poikittaisissa laakereissa pitkittäisissä ei ollut välyyttä,
Eikä muuten ollut edes paha homma vaihtaa laakerit löytyi paikalliselta laakeri kauppiaalta
yhteis hintaan stefojen ja loctiten tiivistesilikonin kanssa alle 100 erkkiä.
Voin laittaa osanumerot huomenna tänne kun nyt unohdin ne tallille ja ulkoahan en
muista sitten yhtään mitään.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

eskes sanoi
No niin nyt on jakolaatikko avattu ja laakerit vaihdettu.
Tärinä moottorijarrulla hävisi melkein kokonaan, vieläkin tuntuu kakkosella pientä tärräystä
mutta kolmosella ja nelosella loppui.
Ja ainakin minun tapauksessa välyys oli niissä poikittaisissa laakereissa pitkittäisissä ei ollut välyyttä,
Eikä muuten ollut edes paha homma vaihtaa laakerit löytyi paikalliselta laakeri kauppiaalta
yhteis hintaan stefojen ja loctiten tiivistesilikonin kanssa alle 100 erkkiä.
Voin huomenna laittaa osa numerot huomenna tänne kun nyt unohdin ne tallille ja ulkoahan en
muista sitten yhtään mitään.

Laita vaan ne laakereiden tiedot esiin, niin pääsee itekkin vaihtamaan ne. Toivottavasti löytyisi vielä vahvistettuina nuo laakerit
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

menikö hammaskosketus suoraan paikoilleen uusilla laakereilla ???
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

tepi sanoi
menikö hammaskosketus suoraan paikoilleen uusilla laakereilla ???

Kyllä sitä siinä kasattuna tuli pyöritelty ja tarkasteltu niin ainakin näytti siltä. :nykii
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Eli tässä ne poikittaiset laakerit.
NSK TF 32010XJ ja NSK TF LM67048
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Et sattumoisin ottanu kuvia rojektista? Ihan mielenkiinnosta vaan että mitä on sitten joskus odotettavissa kun ite rupee tuohon hommaan.
Mimmonen homma se on käytännössä ottaa se jakolaatikko pois. Eihän siinä tainu hirveitä tarvita purkaa, kardaani pois ja melkeen sit saa jo jakolaatikon alas vai?

Johtuskohan se ääni nimenomaan siitä että noitten laakerivälysten takia hammaskosketus menee moottorijarrutuksessa vitulleen, vai ääntääköhän siellä vaan ne laakerit ::) Kun jos ääni tulee laakereista niin se ei vielä oo niin ns. vakavaa mut jos hammaskosketus menee vitulleen niin se syö pian paikat siihen kuntoon ettei enää laakerinvaihdolla selvitä.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Joudut sinä irroittamaan pakoputkenkin jos meinaat saada jakolaatikon pois, muuten joudut käyttämään väkivaltaa aika rankasti.

Onkos nuo NSK:n laakerit laadukkaita ?? Vai pitäisköhän laittaa SKF:n vahvistetut laakerit, mikäli sellaiset löytyy.

Ei ainakaan ole kalliit nuo laakerit ;D

Kartiorullalaakeri LM67048/10
59x31,5x17 mm


Hinta: 23.45 €

Mikäli tuo nyt olisi sama laakeri.


EDIT:

Oisit nyt ottanut kaikkien laakereiden tiedot ylös samalla kertaa, vai kaks laakeriako siellä vaan on ???
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

veikka81 sanoi
Joudut sinä irroittamaan pakoputkenkin jos meinaat saada jakolaatikon pois, muuten joudut käyttämään väkivaltaa aika rankasti.

Onkos nuo NSK:n laakerit laadukkaita ?? Vai pitäisköhän laittaa SKF:n vahvistetut laakerit, mikäli sellaiset löytyy.

Ei ainakaan ole kalliit nuo laakerit ;D

Mikäli tuo nyt olisi sama laakeri.


EDIT:

Oisit nyt ottanut kaikkien laakereiden tiedot ylös samalla kertaa, vai kaks laakeriako siellä vaan on ???

No empä sitten niistä pitkittäin olevista laakereista huomannut ottaa vaikka ne siinä oli näkyvillä :seina
Nsk:ta en minäkään lähtenyt kummemmin metsästämään vaan hain turun kone ja laakeritekniikasta koyon
vastaavat laakerit oli ihan samoilla osanumeroilla.
Sillä erolla että nsk:n laakereilla korkein kierrosluku speksi oli vain 7500 rpm ja koyolla 9500 rpm.

Ja irroitushan meni just niin että etupäästä putki irti ja keskimmäinen kannatin irti.
Sitten ne jakolaatikon kaksi ylempää pulttia ja kolme alempaa irti ja vetää jakolaatikon pois.
Kannattaa päästä öljyt pois ennen irroitusta ettei ne turhaan valu pois vasta siinä vaiheessa kun
ottaa kardaanin irti.

Itse jakolaatikosta siinä poskessa on tiivisteenä ISO O-rengas, itse en vaihtanut kun oli ihan ok.
Vastakkaisella puolella stefa mihin tulee akseli laatikosta itse vaihdoin tuon ja löytyi mallin kanssa
samasta laakeri firmasta.
Jos purkaa koko laatikon etumaisen ja keskimmäisen osan välissä on metalli tiiviste, takimmaisen
ja keskimmäisen osan välissä taas silikoni tiivistys.
Mitään kiristys momentteja mulla ei ollut mutta järkeäkayttäen riittävän tiukalle kaikki osat. :peukku

32010 laakeri 38€
67048 laakeri 25€
CC 30 45 8 stefa 5€
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Kiitokset myös tuosta stefan numerosta, eipä tarvi sitäkään enään pähkäillä.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Mites muuten onko teillä tuntunut jollain tavalla tuo laakeri vika kun olette jakolaatikon akseleita pyöritelly ?

Ite otin sen tarkistus luukun auki, ja öljyä oli riittävästi ja uuden väristä. Mitään metalli hiukkasia en nähnyt kun katoin. Meinaan ettei viittis turhaan purkaa jos siellä onkin kaikki kunnossa
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

^ Elikkä jos oikein ymmärsin niin kaikki on kunnossa ;D


Perskeles, mitähän kendalin öljyä tuonne laittais kun jäi eilen pöydälle vaaka asentoon tuo jakolaatikko niin tuli öljyä pihalle sieltä :mad:

Polttohan sinne on muistaakseni kendaalin öljyä laittanut huollossa.
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

veikka81 sanoi
Perskeles, mitähän kendalin öljyä tuonne laittais kun jäi eilen pöydälle vaaka asentoon tuo jakolaatikko niin tuli öljyä pihalle sieltä :mad:

Polttohan sinne on muistaakseni kendaalin öljyä laittanut huollossa.

Kendall Special Limited Slip 80W90
 
Vs: Evo 3 ja perään liittyvä

Mites tuo kolmosen perä on purettavissa ??

Onko jollakin räjäytys kuvia ??

Tarvis vähän ohjeistusta ettei pura koko autoa yhen perän takia. Pääsis näkemään että onko siellä kaikki niin kuin pitää, kun tuntuu tuo jyrinä vaan voimistuvan.
 
Takaisin
Ylös Bottom