evo 3 kytkin remppa?

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Onkos joku foorumilainen evo 3 kuski tehnyt autoonsa kytkin rempan?
Mikä on helpoin tapa toteuttaa ko. projekti?
Itselläni kun ei ole aikaisemmin näistä 4wd mitsuista kokemusta ja tässä
suunnittelin kytkimen vaihtoa kasvaneen väännön takia.

Sitten onko suosituksia levyksi / asetelmaksi Cusco, Exedy, hks vaiko jokumuu? :nykii
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: evo 3 kytkin remppa?

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=91901

WSM (work shop manual) varmaa auttais...
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: evo 3 kytkin remppa?

Harri K sanoi
http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=91901

WSM (work shop manual) varmaa auttais...

Onhan tuosta varmaan apua kiitos!

I RTFM jos olis WSM, heti ostan jos joku tietää mistä saa nimenomaan evo 3:sen :peukku
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: evo 3 kytkin remppa?

tuon linkin pdf:t ei sitten koske tippaakaan evo1-3 malleja. evo1-3 malleihin ei ole tehty service/work shop manuaaleja mitsun toimesta.

kori/sähkö yms jutut cb lankun servicemanuaalista ja sitten tekniikka GVR4:sen vastaavasta.

Kytkin remppa menee luultavammin näin:

- downpipe irti (jos on kulmavaihteen/kardaanin/laatikon edessä.
- lootan/kulmavaihteen alapuolelta edessä olevat? tukiraudat pois.
- kulmavaihde irti 5 pultilla, samalla kardaani tippuu mukana
- navasta vetarin mutterit irti, vetarit irti, irroittamalla iskarit navasta taikka napa pallonivelestä.
- laatikon päällä oleva kannake irti (voi joutua purkaa päältä mas, imuputket, ahtoputket, akku yms)
- Irrota kytkimen sylinteri, pakin kytkimen piuha, nopeusanturin piuha, vaihdekepin vaijerit, suojapelti lohkon ja laatikon väliltä(alapuolella).
- laatikko irti -> tiputetaan alakautta pois.


jakolaatikonpultit, kytkinkopanpultit, vetareiden eri irroitus metodi yms tietoa tässä:
http://www.vfaq.com/mods/clutch-1G.html
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: evo 3 kytkin remppa?

Tänkx tepi tuo vaikuttaakin jo paljon tutummalta :peukku nuo harrin taisi lähemmän tarkastelun
tuloksena soveltua paremmin tuohon VIII kytkin remppaan.
Ja tuo 1g- kytkin kuvat muinulla jo olikin

tepi sanoi
tuon linkin pdf:t ei sitten koske tippaakaan evo1-3 malleja. evo1-3 malleihin ei ole tehty service/work shop manuaaleja mitsun toimesta.
Ja siksi kirjoitinkin että jos jostain löytyy wsm evo 3:lle niin ostan sen heti kun kanssa tietääkseni
sellaista ei ole tehty :p

Nytten kun saisi viellä käyttökokemuksia millaista levyä / asetelmaa kannattaa alkaa metsästämään?
Onko porukalla kokemuksia kuparilevyn käytöstä siviili liikenteessä miten toimii ja kestää?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: evo 3 kytkin remppa?

tepi sanoi
- navasta vetarin mutterit irti, vetarit irti, irroittamalla iskarit navasta taikka pallonivelestä.

Juurihan se noin meneekin, mut tuosta kysyn kuitenki, että tarkoitatko että iskari joko navasta TAI yläältä ?
Meinaan mielestäni pelkkä alatukivarren alapallon irroitus navasta riittää, ja sitten pääsee napa tarpeeks karkuu, että vetarit pääsee nyppään pois.
Mites kolmosessa on pidempi vetari toteutettu?
Onko siellä toinen akselinpätkä jakolaatikollepäin (eli erillinen 25-30cm irtopätkä akselina keskellä), jota pitää tarkkailla, että tuleeko mukana vai ei. Takaisinpäin lyönti pitää varmistaa sitte, että ne on pohjassa asti.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: evo 3 kytkin remppa?

Harri K sanoi
Juurihan se noin meneekin, mut tuosta kysyn kuitenki, että tarkoitatko että iskari joko navasta TAI yläältä ?
Meinaan mielestäni pelkkä alatukivarren alapallon irroitus navasta riittää, ja sitten pääsee napa tarpeeks karkuu, että vetarit pääsee nyppään pois.
Varmaan monia keinoja, kuten vfaqissa oli. Eli ei välttämättä tarvi ees aukasta vetarin muttereita. Riippuu vähän tekijöstökin että haluaako alkaa murjomaan pallonivelien suojakumia yms :D Korjailin tekstiä hieman.
Harri K sanoi
Mites kolmosessa on pidempi vetari toteutettu?
Onko siellä toinen akselinpätkä jakolaatikollepäin (eli erillinen 25-30cm irtopätkä akselina keskellä), jota pitää tarkkailla, että tuleeko mukana vai ei. Takaisinpäin lyönti pitää varmistaa sitte, että ne on pohjassa asti.
Pätkä on mutta ei oo irtonainen, eli pitää ottaa tukilaakeri irti moottorinlohkosta irti.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: evo 3 kytkin remppa?

Jep..eli samanlaine ku 3kgt:ssä se akseli.
Ei se vaikea jobi ole itse siis vaihtaa kolmosee kytkintä.
 
Ylös Bottom