Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Mikähän lastu ja kenen säätämä mahtaa olla kyseessä, kun ilmoituksen mukaan kolmosessa on vakioboxi päivitetty lastulla ja lukemat ovat 370hv/500Nm
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3013504
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Äkkiseltään voisi veikata että voi olla tullut ruotsin puoleltakin kyseinen auto. No, Evo3 kartat on hyvin tiedossa joten tunerpro ilmaisohjelman ja xdf definitioiden avulla niitä karttoja voi säätää kuka tahansa joka osaa eprommin polttaa. 370hv/500Nm aika lailla maksimit mitä se vakioahdin tuottaa jos kaikki muu on kunnossa.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

jcarlson sanoi
Äkkiseltään voisi veikata että voi olla tullut ruotsin puoleltakin kyseinen auto. No, Evo3 kartat on hyvin tiedossa joten tunerpro ilmaisohjelman ja xdf definitioiden avulla niitä karttoja voi säätää kuka tahansa joka osaa eprommin polttaa. 370hv/500Nm aika lailla maksimit mitä se vakioahdin tuottaa jos kaikki muu on kunnossa.

Jep. Kuka tahansa kotiflässääjä ton voi tehdä. Ihan hyvät setit jos tuollainen teho irtoo.. :)
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Offtopic: Syytäkin olla nopea ettei kukaan ehdi näkemään.. ::sick
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Kokolailla hyvän näköinen auto. Penkkeihin vielä vähän tuota oranssia. :peukku

Hinnasta 4000 pois niin ehkä... ::)
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

tolla hintaa saa jo vitosia... :) ellei jopa kutosia..
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

-JP- sanoi
Hinnasta 4000 pois niin ehkä... ::)

Onhan toi kolmosesta kallis hinta mutta eipä tuo ihan peruskolmonen ole.

Tuunauksista voi kukin olla mitä mieltä hyvänsä mutta mun mielestä tuota autoa ei kannata laittaa myyntiin 9500 eurolla. Jos ostaa kolmosen Japanista esim. 6000 eurolla , niin verojen kanssa hinta on vajaat 8000. Siihen päälle rekisteröinti, talvirenkaat, huollot, ohjauskonversio, koneremontti + säädöt yms., niin tuleehan loppuhinnaksi huomattavasti suurempi summa kuin 9500.

Ostajan löytäminen voi olla vaikeaa tuunatulle ja viritetylle autolle mutta uskoisin, että tuosta saa enemmän kuin peruskolmosesta, kun jaksaa kärsivällisesti myydä sitä.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

En nyt ala hinnoista taas uudestaan kinaamaan ,mutta uudempi Evo malli on aina uudempi malli. Jos on samalla pyynnillä vaikka 5 ja 3 niin varmaakin sen kolmosen menet ostamaan eikös niin ?
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

-JP- sanoi
En nyt ala hinnoista taas uudestaan kinaamaan ,mutta uudempi Evo malli on aina uudempi malli. Jos on samalla pyynnillä vaikka 5 ja 3 niin varmaakin sen kolmosen menet ostamaan eikös niin ?

Jos samalla hinnalla on kolmonen ja vitonen, niin tietysti vitonen olettaen, että molemmat ovat vakioita eikä kumpaankaan ole laitettu suuria summia sellaisiin toimenpiteisiin, jotka haluaa itse toteuttaa joka tapauksessa.

Olen itsekin sitä mieltä, että toi hinta on liikaa mutta on tuo varmasti arvokkaampi kuin täysin laittamaton vastaava. Jokainen, joka on panostanut autonsa virittämiseen huomattavia summia tietää, että omiaan ei koskaan saa pois ja usein onkin "pakko" jättää auto itselleen. Viriautojen arvostus on alhainen, joten joskus voi saada hyvänkin valmiiksi rakennetun pelin sopivaan hintaan, jos on uskallusta ja halua ostaa sellainen.

Ja näissä asioissa pitää muistaa se, että eri ihmiset arvostavat eri asioita. Eli kyllä tuo huoneistokeskuksen värinen kolmonenkin kaupaksi menee, jos vaan jaksaa etsiä sellaista ostajaa, joka tuollaisen haluaa. Toteutuva hinta tuskin on tuo pyydetty kuitenkaan.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Niin oliskohan tuokin ilmoitus taas sellainen : Hei katsokaa mun autoa maksaa tämän verran ei ole pakko myydä.

Minun mielestäni tuo auto on ihan hyvän näköinen , tosin kun ilmoitusta lueskelin niin olis tehny mieli kysyä vähän lisää ,mutta tuo hinta pyynti rajoittaa mun verkko maksua ,joten... :)
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Toiset ei laske muutoksille hintaa, toiset taas laskee.

Ei tuo kovin paha hinta ole, jos laskee mitä sille on tehty. Jos taas ei laske arvoa rakennetulle koneelle, uudelle maalille ja ohjauskonversiolle on hinta kallis. Ostajahan sen määrittää onko hinta kohdallaan vai ei.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen. Jos kuka tahansa perusjamppa voi ilmaisohjelmalla virittää kolmosta turbon maksimeille, niin miksi homma ei onnistu missään firmassa?

Maksavia asiakkaita löytyisi varmasti mutta kukaanko ei halua ottaa rahoja pois?
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

lastu on minun kyhäämä niinkuin moottorikin.mihinkään ei mee ja esson baari hevosia ;)..
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Niin minä muistelinki, että ois sun tekosia, mutta en viitsiny sitä tänne heti kirjoittaa, ja epäilijöitä riittäis kuitenki :)
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

mr ahtopaine sanoi
lastu on minun kyhäämä niinkuin moottorikin.mihinkään ei mee ja esson baari hevosia ;)..

Sulla olis varmasti hyvä mahdollisuus lyödä rahoiksi, jos alkaisit tarjota palveluitasi muillekin.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

markho sanoi
Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen. Jos kuka tahansa perusjamppa voi ilmaisohjelmalla virittää kolmosta turbon maksimeille, niin miksi homma ei onnistu missään firmassa?

Maksavia asiakkaita löytyisi varmasti mutta kukaanko ei halua ottaa rahoja pois?

Kato kun myydään eka tonnin motec ja säädöt päälle, eikös tuommosella tienaa parhaiten ;)

Kyllähän noita lastun tekijöitä löytyy, ja säätäjiäkin, mutta tekijät ilmoittakoon ite itsestään, jos haluavat.

ps. hyvin kyllä on evossa tehoja :peukku
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

-JP- sanoi
Saisko yhteystiedot yritykseen joka myy tonnilla MOTEC-bokseja ?

Tais mennä hinta vähän alakanttiin, mutta pointti tuli kuitenkin selväksi. Miks ostaa kallis motec, tai hestec, kun kolvaa lastun ecuun ja rupeaa tekemään mieleistään ohjelmaa.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Veikka sanoi
Tais mennä hinta vähän alakanttiin, mutta pointti tuli kuitenkin selväksi. Miks ostaa kallis motec, tai hestec, kun kolvaa lastun ecuun ja rupeaa tekemään mieleistään ohjelmaa.

OK. :)
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

-JP- sanoi

Esim. Itselläni vakio ecuun kolvattu uusi eprom, ja tämän hetken muutokset on launch controll paukulla, säädettynä 6000 rpm:ään. + check engine valo ilmoittaa vilkkumisellaan mahdollisen nakutuksen.

Itselläni ei vain ole vehkeitä, ja eikä tietotaitoa tuohon säätämiseen :-[

Sori OT
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Onkos kukaan kysynyt ST Motorilta, Hariselta tms. jos rakentaisivat lastun+säätäisivät dynossa ja alkaisivat myydä tuotetta eteenpäin?

Luulisi, että jollekin raha kelpaa Suomen maassa, kun lastuviritys on mahdollinen.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

markho sanoi
Onkos kukaan kysynyt ST Motorilta, Hariselta tms. jos rakentaisivat lastun+säätäisivät dynossa ja alkaisivat myydä tuotetta eteenpäin?

Luulisi, että jollekin raha kelpaa Suomen maassa, kun lastuviritys on mahdollinen.

Eiköhän ne saa saman rahan evo 8/9 miehiltä. Helpompaa, nopeampaa, paremat säätömahdollisuudet etc... konekkaan ei mene niin helposti rikki kuin joku 15 vuotta vanha kosla.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Meinaatkos, ettei vanhempien evojen omistajien rahat kelpaa viripajoille? Tässä maassa on ainakin tähän asti löytynyt rahan vastaanottajia paljonkin vanhempienkin autojen osalta.

Ja tuo 370 hv tuo vanhaan evoon suunnilleen saman tehopainosuhteen kuin 450 hv uudesta. Voimansiirron kestäessä vanhassa n. 400 hv uuteen pitäisi saada n. 500 hv. Eli tosi nopeaa on vaikeaa mistään evosta rakentaa mutta reipaskulkuinen käyttöauto on kuitenkin mahdollista aikaansaada. Tai sitten rahaa alkaa palaa tosissaan, kun voimansiirto ja kone pettävät uudemmistakin. (Kymppi ehkä kestää enemmän? )
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

markho sanoi
Onkos kukaan kysynyt ST Motorilta, Hariselta tms. jos rakentaisivat lastun+säätäisivät dynossa ja alkaisivat myydä tuotetta eteenpäin?

Luulisi, että jollekin raha kelpaa Suomen maassa, kun lastuviritys on mahdollinen.

Vuosi sitten tein kysely kierroksen ST-Motors, AMW ym. paikkoihin, niin kukaan ei ainakaan silloin tehnyt kolmoseen lastua.
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Voihan sen lastun tehdä itse jos viitsii vähän nähdä vaivaa ja sijoittaa max 3-4 satasta. Ostrich EPROM-emulaattori ja laajakaista siis riittää. Lisäksi joku loggeri kaapeleineen (Palm, läppäri tms.) että näkee knock countit. Tosin saa ne näkyviin ihan check engine vilkutuksillakin kun polttaa sellaisen prommin.

Jos joku haluaa ihan vaan kyseisenlaisen prommin niin voin niitä halukkaille pientä korvausta vastaan poltella.
Eli geekmappedista löytyy sellainen "stage 1" lastu definitioineen Evo3:n joka sisältää mahdollisuuden launch controlliin, jonkin sortin ALS:n ja sen check engine-vilkutuksen kun knock summi menee yli halutun rajan.
Perusjuttuja kuten suutinvakiota, tk-kiekkoja yms. pientä voi toki helposti muutella "sokkonakin" mutta AFR, ennakot yms. tottakai täysin omalla vastuulla. Kyseinen kartta pitäisi olla kuitenkin suhteellisen turvallinen ja eurobensalle tehty (tekijä britti).
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Oiskohan syynä vain se, että toisille rahan sijaan on tärkeämpää, että omassa on enenpi ruutia ku muilla?
 
Vs: Evo 3 lastuviritys ja 370 hv/500Nm

Molmis sanoi
Oiskohan syynä vain se, että toisille rahan sijaan on tärkeämpää, että omassa on enenpi ruutia ku muilla?

Jos tuosta on kiinni, niin aika kummallista, kun eipä siitä ruutia kuitenkaan paljoa ole. Eihän tuollainen 370 hv 1260 kg autossa ole kovinkaan kummoinen tehopainosuhde. Varsinkin, kun otetaan huomioon nelivedon iso tehohukka.

Luulisin, että kyse on enemmänkin siitä, että ne, joilla on kyky/halua tuotteistaa palvelua eivät ole kokeilleet asiaa. Jos joku veisi autonsa vaikka Hariselle ja tilaisi lastun + säädöt, niin saattaisi onnistuakin.
 
Takaisin
Ylös Bottom