EVO 3:lla "sladitteleminen"

keltsiCE9A

keltsi...
Liittynyt
26 Helmikuu 2008
Oli tuossa pari saiteista päivää pitkästä aikaa ja pääs vähän leikkimäänkin.

Tuntuu, että välillä saa helposti perän irti ja välillä ei millään. Tuntuu kuin takana olisi normitasauspyörästö väölillä; Eli välillä se takapyörä mihin ei kohdistu painovoimaa kääntyessä lyö vai vain tyhjää ja auto menee "suoraan" eikä poikittain :D

Onko tämä evon vakio lukko siis näin lepsu?
Vai onko mulla paskaa peräöljyä(REDLINE 75W90 LS-lisäaineella)?
Alusta on 1kk vanha TEIN Monoflex Winding Master. Säädetty 14 eteen ja 14 taakse tällähetkellä.

Pitääkö tässä siis alkaa taakse hommaamaan jäykempää vakaajaa+jousia ;)

Vai onko mun taka LSD kulunut jo loppuun?

90tkm kun on vasta mittarissa kuitenkin...
 

keltsiCE9A

keltsi...
Liittynyt
26 Helmikuu 2008
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Joo tää unohtu mainita! :D:D

En :D

aina ollu etuveto auto :D

Eli tämä on siis normaalia?
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Ei soo neliveto mikää rifteri

Japanista ainakin sai toho kitin, jolla tosta saa takaveron. Komiasti ne sillo tommosella luisutteli :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Nelipyörä luisuun sen kyllä pitäis lähteä , mutta vauhtia pitää olla reippaasti. Ja sadekeli tai sitten helvetisti jerkkua konehuoneessa + vähän huonommat renkaat.
Mutta sehän se just on nelivedon etuja , että pitoo löytyy mutkissa , eli voit ajaa kylää/rataa ympäri vähän nopeemmin kun kaveris.
 
V

veikka81

Guest
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

http://youtube.com/watch?v=VEbvSZ2XnqU&feature=related

Kyllähän tuo nelikko näyttää hyvin menevän luisussa ;D että ei muuta kuin :driver ja kamera kuvaamaan ;)
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Juu hyvin tuntus tuo omakin sadekelillä menevän luisua. Ja toki vaatii ihan erilaisen ajotyylin kun takavetonen mutta on se nelipyöräluisu vaan sitä jotakin 8)
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Ei sitä aina sadekaan tarvitse olla. Kyllä se lähtee kuivallakin 2. vaihteella kylki edellä kun vaan tarpeeksi riuhtaisee ;)
 

paspe

evo3 ja turbocivic
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

joo kyllä kakkosella menee kuivallakin mutta pitää olla loivempi mutka että lujaa pääsee siihen, sit menee ihan liipissä ja on hauskaa ja joskus kiirekin ;D

sadekelillä ykkösvaihe on ainakin monesti lyhyen oloinen kun vähänkään innostuu :p
Ja tuosta käyttäytymisestä; mulla toi lukko pelaa tosi hyvin, aina on 'perä edellä' jos pitoja yrittää saada pois.
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

ykkönen on tosi turha kolmosessa :s se jaksaa jo melkee lähtee puhtaasti kakkosellakin, ja hieno on viedä evoo kylkimyyryy :peukku
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Joo ei ykkösellä oikeen tohi ees viel kunnolla ''lähettää'' kun tulee rajotin niin nopsaan vastaan et tulee oikeen kiire vaihtaa isompaa.
Ja kuivallakin menee tosiaan kakkosella kivasti liippiä kun saa vähän vauhtiin. esim vähän isommpaa liikenneympyrään kun tulee riittävän vauhdikaasti ja lähtee het ekasta liittymästä pihalle niin 8) ;D
 
V

veikka81

Guest
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

sesse sanoi
Joo ei ykkösellä oikeen tohi ees viel kunnolla ''lähettää'' kun tulee rajotin niin nopsaan vastaan et tulee oikeen kiire vaihtaa isompaa.
Ja kuivallakin menee tosiaan kakkosella kivasti liippiä kun saa vähän vauhtiin. esim vähän isommpaa liikenneympyrään kun tulee riittävän vauhdikaasti ja lähtee het ekasta liittymästä pihalle niin 8) ;D

Kyllä ainakin itellä on niin ratti täynnä käsiä että oikein hirvittää :-[ PItäis vaan olla munaa niin paljon että antais mennä vaan, mutta kun ei niin ei, pelottaa että auto hajoaa tai sitten se menee todella näyttävästi .......... puuhun/pylvääseen ;D

En ole edes paska rinkiä hennonut vielä heitää, kun pelottaa että joku paikka laukeaa. Tulis nyt talvi niin pääsis jonnekin jäätielle kokeilemaan ajo ominaisuuksia kunnolla.
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Joo itteeki donutsit pelottaa et joku laukee :/ mut se pelastaa vähän ettei vedä ihan pyörät tapissa et paukkuu vetarit oikein. ja mieluummin märällä, ja kunnon kiinanhalparenkaat niin ilo irti 8)
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Juu no en minäkään paria ''vahinkoa'' lukuunottamatta oo kuivalla asfaltilla leikkiny, kun ei tosiaan raaski. Soralla ja märällä asfaltilla uskaltaa sitten jo enempi. Ja sitä talvea odotellessa ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Lähtekää Kollit ,joskus Klubin ratapäiville.
Pääsette vetäseen ihan sen verran kun sielu sietää eikä oo puhelinpylväitä lähellä. ;D
 
V

veikka81

Guest
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

-JP- sanoi
Lähtekää Kollit ,joskus Klubin ratapäiville.
Pääsette vetäseen ihan sen verran kun sielu sietää eikä oo puhelinpylväitä lähellä. ;D

No kun ei viiti tuommosella alitehoisella lähteä sinne leikkimään, varsinkin kun tuota matkaa on aika kohtalaisesti täältä jumalan persereijästä, eli keskeltä suomea, voisivat kyllä keski-suomeenkin rakentaa kunnon radan ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Kaikki vakio Evot on alitehoisia , mutta ei siellä aikaa mitata (ei kukaan huomaa). ::)

Meinasin vaan just tota sladi hommaa...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

veikka81 sanoi
No kun ei viiti tuommosella alitehoisella lähteä sinne leikkimään, varsinkin kun tuota matkaa on aika kohtalaisesti täältä jumalan persereijästä, eli keskeltä suomea, voisivat kyllä keski-suomeenkin rakentaa kunnon radan ;D

Kunnon tekosyitä... ::) :peukku

Keskisuomestahan on ihan ok matka kaikille Suomen moottoriradoille! Ei niitä muuallakaan ole takapihalla, paitsi Tampereella mistä on lyhyt matka Ahvenistolle ja Alastarolle ja vielä Botniaringikin on kohtuullisen lähellä.

Saattaa olla yllättävää kuinka vaikeaa sitä "alitehoistakin" on vielä oikeasti kovaa puhumattakaan todella tehokkaista peleistä ;D
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

Kyllä se lukot/lukon vaatii että kylki myyryä mennään. Jos lukko takaa löytyyy niin pitäis sen vakio evon pyöriä leveelläkin renkaalla.

Onko joku muuten jo selvittänyt kuinka toi lukko asia on evoissa tehtaalta tullessaan ? Pystyykö tuommoista enään selvittääkkään.... noh omaa kolmosta odotellessa, että olisiko siellä lukot.


www.full-boost.net/PICT0004.avi
ps. 240hp:lla pyörittämistä.
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

omassa tuntus keskelläkin olevan joku ''järee'' lukko kun ei yhtään antanu löysää kun koitti nosturilla takapyöriä pyörittää ja piti etupyöriä paikallaan. Takanakin jonkinsortin lukko joka antaa vähän pyörittää ristiin. Tossa on sitä oikeeta nelivedon tuntua kun pyörität mitä tahansa pyörää niin kaikki neljä pyörii samaan suuntaan. Ei oo kuten esim. vag konsernin 4-motion ja quatro joissa mikä tahansa pyörä voi pyöriä yksinään, ees kahen pyörän pyörittäminen ei saa kaikkia pyörimään ;D
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: EVO 3:lla "sladitteleminen"

sesse sanoi
omassa tuntus keskelläkin olevan joku ''järee'' lukko kun ei yhtään antanu löysää kun koitti nosturilla takapyöriä pyörittää ja piti etupyöriä paikallaan.

Vakiolta kuullostaa
 
Ylös Bottom