Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Moi

Täällä uusi jäsen tarvitsee tietäväisempien apua :)

Olisin ostamassa japanimportsin kautta Mitsubishi lancer evo 3:sta. Kannattaako? onko luotettava toi yritys? onko auton kilometreihin luottamista kun on muka vm:1995 ja ajettu 48tkm? Onko miten isot verot nykyään? ja onko miten hankala saada kilpiin täällä suomessa? tarvitseekö pakokaasu/melutaso testejä?

Kiitoksia jo oikein paljon etukäteen :)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
Moi

Täällä uusi jäsen tarvitsee tietäväisempien apua :)

Olisin ostamassa japanimportsin kautta Mitsubishi lancer evo 3:sta. Kannattaako? onko luotettava toi yritys? onko auton kilometreihin luottamista kun on muka vm:1995 ja ajettu 48tkm? Onko miten isot verot nykyään? ja onko miten hankala saada kilpiin täällä suomessa? tarvitseekö pakokaasu/melutaso testejä?

Kiitoksia jo oikein paljon etukäteen :)
Perustuu omiin kokemuksiin:

Ite kyselin k.o. mestasta kahta kolmosta, molemmissa oli pyyntiä siinä 6-7 tuhatta euroa, molemmista sain kuvat sähköpostiin ja auction sheet kertoi molempien gradeksi R, eli kolaroitu. Mutta toisaalta moni onnellinen evonsa omistaja on hommannut tuota kautta autonsa, toi oli vaan mun kokemus :)

Halvimmalla saat kun perehdyt itse japanin huutokauppamaailmaan, ja huudat sellaisen auton, ku itse haluat itelles, säästöissä puhutaan tuhansista euroista.

Kilvitys ei ole hankala, tarvitset vastaavuustodistukset dekralta.
-Melutasosta
-Päästöistä
-Jarruista
-Turvavöiden kiinnityksistä
-Turvavöistä

SEKÄ tarvitset euroopan teille suunnatut ja e merkityt etuvalo umpiot. et oikeastaan muuta, kun kolmosissa kaikki vakioumpiot ovat e-merkittyjä

Ihan vaan mainintana kun moderointi on kova sana tänäpäivänä, niin tuosta aiheesta on pitkät litaniat tälläkin foorumilla. Haku ois kova sana siis.
 

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Mikä on auction sheet? :D ja paljonko verot mahtaa olla? ja miten ne todistukset dekralta saa?
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
Mikä on auction sheet? :D ja paljonko verot mahtaa olla? ja miten ne todistukset dekralta saa?
Vaikka ranacolta saat vastaavuustodistuksia (toimii japanimportsin yhteydessä)

Veroista en ole itse ihan varma, tuolle na lukee keskustelualueella lancer evolution..

Jotain 3000e tietämillä ??? ??? Joku viisas tietää sen paremmin.

Niin sellanen pointti vielä, että jos autosi rekisteröinti on 6/1995 niin siitä ja siitä eteenpäin uudemmissa autoissa on site vääntöä noitten valojen korkeussäädön kanssa, koska valojen korkeussäätö on tullu pakolliseks 14??.6.1995

Noita kuitenki on jo niin paljon suomessa et ei niitten kilvitys ole mitenkään kinkkinen juttu enää..

TJS19 sanoi
niin ja onko ne todistukset minkä hintaisia?
Meni ohi vähä.. Niin noi makso mulle maltaita ranacolta, 550e vai mitä olikaan.. joku lokaali rekkafirma voi hommata noita muutaalla satasella, mutta yksityinen niitä ei saa hommattua, siksi joku lokaali ahtaaja mieluummin hommaa ne :)

Mut kahlaa tota evo keskustelupalstaa. sieltä löytyy tosi paljon juttuja koskien evo kolmosia ja juurikin näitä kysymyksiä mitä on tullu esille.
 

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Joo elikkäs jos tilaan sen auton japanimportsiltä ni saanko niiden kautta ne todistukset?
Se auto mitä katselen on 40tkm ajettu voiko luottaa kilometreihin? ja se on otettu käyttöön 3/1995 eli siinä ei ole ongelmia valojen kanssa niinkö? :D
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
Joo elikkäs jos tilaan sen auton japanimportsiltä ni saanko niiden kautta ne todistukset?
Se auto mitä katselen on 40tkm ajettu voiko luottaa kilometreihin? ja se on otettu käyttöön 3/1995 eli siinä ei ole ongelmia valojen kanssa niinkö? :D

Valot pitää vaihtaa joka tapauksessa mutta korkeussäätöä ei tarvita. Ja kysypä suoraan heiltä auton kilometrien luotettavuudesta.

Itse olen Japan Importsilta kaksi evo 3:a ostanut, joista toinen on tulossa. Edellinen auto tarkastettiin + huollettiin + katsastettiin Fin-Ranacolla ja kaikki meni hyvin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Akselimassat pitää löytää jostain, tätä nykyä aika yleinen hankaluus kilvityksissä.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ast sanoi
Akselimassat pitää löytää jostain, tätä nykyä aika yleinen hankaluus kilvityksissä.
Toi oli uus juttu :O en oo kyl kahlannu noita evo kilvitysjuttuja since oma meni :/
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

UITTO- sanoi
Vaikka ranacolta saat vastaavuustodistuksia (toimii japanimportsin yhteydessä)


UITTO- sanoi
Niin noi makso mulle maltaita ranacolta, 550e vai mitä olikaan.. joku lokaali rekkafirma voi hommata noita muutaalla satasella, mutta yksityinen niitä ei saa hommattua, siksi joku lokaali ahtaaja mieluummin hommaa ne :)

Todistuksia toimittaa esim. Pakettiautopojat ja todistukselle jää hintaa 165e yksityiselle henkilölle. Jopa 95e voi todistuksen saada mikäli omaa vaikkapa suhteita suoraan Saksaan TÜVille tai DEKRAlle.

TJS19 sanoi
Se auto mitä katselen on 40tkm ajettu voiko luottaa kilometreihin?

Joissakin pitää, joissakin ei. Riippuu ihan kuinka tarkkaan auton historiaan on merkitty mahdollinen mittariston vaihto tms.
Mutta jos auto ei ole esim. Pakasta repästy Grade 4,5 tai muuten aivan huippuyksilö, voi olla syytä epäillä lukeman paikkansapitävyyttä, vaikkakin aika hyvin on aina merkattu mahdolliset mittaristonvaihdot kuten myös katsastusten mittarilukematkin auton tietoihin.

UITTO- sanoi
Perustuu omiin kokemuksiin:

Kilvitys ei ole hankala, tarvitset vastaavuustodistukset dekralta.
-Melutasosta
-Päästöistä
-Jarruista
-Turvavöiden kiinnityksistä
-Turvavöistä

Turvavöiden kiinnityksistä ja Turvavöistä on aika kirjava käytäntö ja onneksi kuitenkin harvemmin on noista mitään pyydelty jos katsastaja on selkeästi nähnyt että vyöt ovat orggikset ja kiinnityspisteet tehtaan jäljiltä.

ast sanoi
Akselimassat pitää löytää jostain, tätä nykyä aika yleinen hankaluus kilvityksissä.

Akselimassatkin tuntuu olevan joillekin katsastajille vain paniikkinappula / ässä hihassa. Yhdenkään auton rekisteröinti ei ole vielä tyssännyt ko. kohtaan tai sen dokumentoinnin puuttumiseen.

UITTO- sanoi
Halvimmalla saat kun perehdyt itse japanin huutokauppamaailmaan, ja huudat sellaisen auton, ku itse haluat itelles, säästöissä puhutaan tuhansista euroista.

Jos mies on noinkin amatööri asiassa, kannattaako alkaa edes hehkuttamaan moista, siinä kun piilee vielä vähän lisää epävarmoja tekijöitä... Voi mennä rahat sen siliän tien tai tulla kokonaan väärä auto Suomeen mitä oli alunperin ostamassa ;)

Verot noissa on laskenut ihan mukavasti ja ovat tuntuneet asettuneen sinne 2500e tienoille.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
Akselimassatkin tuntuu olevan joillekin katsastajille vain paniikkinappula / ässä hihassa. Yhdenkään auton rekisteröinti ei ole vielä tyssännyt ko. kohtaan tai sen dokumentoinnin puuttumiseen.

Jep, mutta siihen tyssäsi oma katsastukseni ja lisäselvityksiä vaaditaan. Vinkkejä?
 
T

tiiti

Guest
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Mulla ei ainakaan kukaan puutunut turvavöiden merkintöihin tai kiinnityksiin eikä myöskään akselimassoihin...katsastusmies otti kaikki painot pakettiautopoikien toimittamasta todistuksesta.

Kaikki tälläinen riippuu ihan konttorista ja siitä miten itse asian tiimoilta käyttäytyy :peukku
 

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

joo kiitoksia vinkkinne ovat todella hyviä
elikkä kun olen ostamassa auton niin sovinko noi todistukset ton japanimportsin kautta?
vai miten se on helpoin? ja miten tommosiin pakettiautopoikiin jotka toimittaa noita papereita ni saa yhteyden?
 

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

marko_h paljonko autosi huolto/tarkastus/katsastus finranacolla maksoi ja saitko sen sovittua japanimportsin kautta vai otitko yhteyttä finranacoon? entä saitko sitä kautta kaikki tarvittavat paperit?

ps: olen todella ensikertalainen tässä asiassa :D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
joo kiitoksia vinkkinne ovat todella hyviä
elikkä kun olen ostamassa auton niin sovinko noi todistukset ton japanimportsin kautta?
vai miten se on helpoin? ja miten tommosiin pakettiautopoikiin jotka toimittaa noita papereita ni saa yhteyden?
TJS19 sanoi
marko_h paljonko autosi huolto/tarkastus/katsastus finranacolla maksoi ja saitko sen sovittua japanimportsin kautta vai otitko yhteyttä finranacoon? entä saitko sitä kautta kaikki tarvittavat paperit?

ps: olen todella ensikertalainen tässä asiassa :D

Itsekkin hommasin evon japanimportsin kautta. Heiltä myös otin rekisterointi paketin. Eli he hoitivat auton rekisteröinnin ja tarvittavat muutokset. Voin suositella. :peukku Hoitivat homman todella kivuttomasti.
Sitten kun verot on tulleet ja maksettu niin kilvet tulevat postissa.

Japanimports tekee yhteistyötä ranacon kanssa jotain sun ei tarvitse olla yhteydessä kuin japanimportsin kanssa jolta olet ostamassa autoa. :) Puhelu importsiin asia alkaa selviämään. :peukku
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
Todistuksia toimittaa esim. Pakettiautopojat ja todistukselle jää hintaa 165e yksityiselle henkilölle. Jopa 95e voi todistuksen saada mikäli omaa vaikkapa suhteita suoraan Saksaan TÜVille tai DEKRAlle.
Toimitatteko te ESV:llä noita todistuksia ollenkaan? oon joskus hiljaa sisälläni miettiny.

ESV sanoi
Turvavöiden kiinnityksistä ja Turvavöistä on aika kirjava käytäntö ja onneksi kuitenkin harvemmin on noista mitään pyydelty jos katsastaja on selkeästi nähnyt että vyöt ovat orggikset ja kiinnityspisteet tehtaan jäljiltä.

Akselimassatkin tuntuu olevan joillekin katsastajille vain paniikkinappula / ässä hihassa. Yhdenkään auton rekisteröinti ei ole vielä tyssännyt ko. kohtaan tai sen dokumentoinnin puuttumiseen.

Meidän konttorilla inssi sano et ku ei oo e merkitty vaan FMVSS niin ois ok saada todistukset, Mutta ne tulikin automaattisesti ranacon lapussa, Itseasiassa noi rivit mitkä tohon listasin kopioin suoraan ranacon lapusta, mikä mulla on kotona kun sille ei käyttöä sitten tullutkaan :/

Akselimassoista sillon ei ollu mitään ongelmaa.. äijä vaan laitto auton puntarille ja katto painot ylös ja jatkoi, eli vissiin aikalailla eri metodeilla mennään.. Vaikkakin nyt tänäpäivänä voipi olla vähän eri meininki ton painon suhteen, ainakin uudemmissa evoissa.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
marko_h paljonko autosi huolto/tarkastus/katsastus finranacolla maksoi ja saitko sen sovittua japanimportsin kautta vai otitko yhteyttä finranacoon? entä saitko sitä kautta kaikki tarvittavat paperit?

ps: olen todella ensikertalainen tässä asiassa :D

En muista tarkkoja hintoja mutta huomattavasti edullisempaa on huoltaa auto Fin-Ranacolla kuin täällä pääkaupunkiseudulla. He hoitivat katsastuksen kokonaan ja sain kilvet postissa.

Japan Imports on Fin-Ranacon tytäryhtiö eli ei tarvitse ottaa yhteyttä Fin-Ranacoon, kun Polttokin toimii molemmissa firmoissa
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

UITTO- sanoi
Toimitatteko te ESV:llä noita todistuksia ollenkaan? oon joskus hiljaa sisälläni miettiny.

Ollaan niitä n. 150 autoon jo toimitettu aiemmin 200e hintaan. Ja niin rekisteröintipalveluja kuin huoltoja/virityksiäkin tarjolla esim. Evoihin, Rx-7, ym.

Evo3 kylläkin on niin helppo ettei kannata turhasta maksaa kellekään, neuvoja kun saa ilmaiseksikin :)
Todistus + Ajovalot noin suurpiirteittäin riittää 3 kilvittämiseen.
 

TJS19

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

vai että ihan rekisteröintipakettikin on olemassa :D paljonko se tuo lisäkustannuksia?

Onko se silleen että täyttää vaan ton yhden lomakkeen mikä löytyy pakettiautopoikien nettisivulta ja laittaa sen postissa nille ni saa kerralla ne kaikki todistukset mitä tarvitaan?
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

TJS19 sanoi
vai että ihan rekisteröintipakettikin on olemassa :D paljonko se tuo lisäkustannuksia?

Onko se silleen että täyttää vaan ton yhden lomakkeen mikä löytyy pakettiautopoikien nettisivulta ja laittaa sen postissa nille ni saa kerralla ne kaikki todistukset mitä tarvitaan?

Riittää kun laittaa sähköpostitse kuvat auton tyyppikilvestä ja rekisteriotteesta (ENG versio) sähköpostilla sinne ilman mitään sen kummempia turhia kyselyitä. Ja ns. takuuasiatkin on mennyt ihan hyvin, eli jos jokin kohta jää uupumaan (esim. turvavyöt), toimittavat tarvittaessa uuden todistuksen. Esim. 11/97 Toyota Caldinaan piti saada todistus myös ohjauslaitteiden toiminnasta törmäystilanteessa.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Mun mielestä Fin-Ranacon rekisteröintipaketti ei ole huono ratkaisu, vaikka se toki maksaakin. He hakevat auton Hangosta, ajavat sen Ala-Härmään, vaihtavat lamput, katsastavat auton ja erikseen sovittaessa myös huoltavat sen + laittavat lohkolämmittimen yms. Omalla kohdallani he myös korjasivat jakopään, kun tasapainoakseli on väärin laitettu jakohihnan vaihdon yhteydessä Japanissa eli itse olin ainakin viime kerralla tyytyväinen. Muiden toimenpiteiden hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin täällä Etelä-Suomessa eli loppuhinta oli varsin kohtuullinen
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

marko_h sanoi
Mun mielestä Fin-Ranacon rekisteröintipaketti ei ole huono ratkaisu, vaikka se toki maksaakin. He hakevat auton Hangosta, ajavat sen Ala-Härmään, vaihtavat lamput, katsastavat auton ja erikseen sovittaessa myös huoltavat sen + laittavat lohkolämmittimen yms. Omalla kohdallani he myös korjasivat jakopään, kun tasapainoakseli on väärin laitettu jakohihnan vaihdon yhteydessä Japanissa eli itse olin ainakin viime kerralla tyytyväinen. Muiden toimenpiteiden hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin täällä Etelä-Suomessa eli loppuhinta oli varsin kohtuullinen

Ajavat, mulla ne vei hankosta härmään rekan kyydissä ;D , vähän riskaapelia ajella kesärenkailla tammikuussa. Ite otin kanssa tuon Ranacon katsastuspalvelun, samoiten voimansiirron litkujen vaihto tapahtui ranacolla. Olipahan auto ainakin ajovalmis kun menin hakemaan sitä.
 
T

tiiti

Guest
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Myös ESV toimitti auton kuorma-auton kyydissä raumalta kotiseudulle jossa se tiputettiin autohuollon pihalle. Siellä autoon vaihdettiin akku ja nesteet ja avaimet käteen seuraavana pvänä...sujuvasti meni sekin. Ja tuo ns ensihuolto kuului hintaan.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Muistelisin että jos ostat auton esv, niin jossain 600 korvilla oli pelkkä kattastus. Jos auto on muualta ostettu niin hinta tais tuplaantua.

Huollothan menee asiakkaan toiveen mukaan, sen perusteella paljonko huolletaan ja mitä. Itse suosittelisin lohkolämppärin asennusta, ilmastoinnin huoltoa, jakopään huoltoa, vaihdelaatikon tarkistus, tulppien ja johtojen vaihto tarvittaessa + öljynvaihto: koneeseen, kulmavaihteeseen, laatikkoon ja perään. Kerran se kirpaisee, mutta eipähän tarvi montaa huoltokertaa.

Ei se kattastus oo vaikiaa, sama se itte tehdä niin säästää jonku verran vaikkapa viritysosiin.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

osku sanoi
Ei se kattastus oo vaikiaa, sama se itte tehdä niin säästää jonku verran vaikkapa viritysosiin.

Sen ei PITÄISI olla vaikeaa. Valitettavasti asia tuntuu koko ajan muuttuvan hankalammaksi.
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

osku sanoi
Muistelisin että jos ostat auton esv, niin jossain 600 korvilla oli pelkkä kattastus. Jos auto on muualta ostettu niin hinta tais tuplaantua.

Itse emme moista ainakaan ole ilmoittanut.

Meillä rekisteröinti on alkaen tuon 600e ja sama hinta kaikille, ei mitään katkeruuslisiä vaikkei auto olisikaan meiltä ostettu. Sama pätee virityksiin ja huoltoihin. Toki omat asiakkaat etusijalla.

osku sanoi
Ei se kattastus oo vaikiaa, sama se itte tehdä niin säästää jonku verran vaikkapa viritysosiin.

Juurikin näin, turha sitä on pelätä, ja tulipa tuossa taas vähän juoruiltua konttorilla niin alkaa mennä pikkuhiljaa jo siihen että tilailevat itse katsurit dokumentteja näihin JDM autoihin. Ei haittaa, paitsi jos alkavat nyhtää sen 400e todistuksista. Tosin silloin ei tarvitse jännittää mitkä laput kelpaa ja mitkä ei.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
Itse emme moista ainakaan ole ilmoittanut.

Meillä rekisteröinti on alkaen tuon 600e ja sama hinta kaikille, ei mitään katkeruuslisiä vaikkei auto olisikaan meiltä ostettu. Sama pätee virityksiin ja huoltoihin. Toki omat asiakkaat etusijalla.

Juurikin näin, turha sitä on pelätä, ja tulipa tuossa taas vähän juoruiltua konttorilla niin alkaa mennä pikkuhiljaa jo siihen että tilailevat itse katsurit dokumentteja näihin JDM autoihin. Ei haittaa, paitsi jos alkavat nyhtää sen 400e todistuksista. Tosin silloin ei tarvitse jännittää mitkä laput kelpaa ja mitkä ei.

Näin olen kuullut joskus, että ranaco toimisi. Siitäkin tosin on aikaa ja muisti saattaa tehdä tepposet. :-\
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
Juurikin näin, turha sitä on pelätä, ja tulipa tuossa taas vähän juoruiltua konttorilla niin alkaa mennä pikkuhiljaa jo siihen että tilailevat itse katsurit dokumentteja näihin JDM autoihin. Ei haittaa, paitsi jos alkavat nyhtää sen 400e todistuksista. Tosin silloin ei tarvitse jännittää mitkä laput kelpaa ja mitkä ei.

Fakta on kyllä niin, että tänä keväänä katsastusten kanssa on ollut enemmän ongelmia kuin koskaan aikaisemmin. Hyvä jos alkaa löytyä jostain myös asiantuntemusta, valitettavasti sitä ei kuitenkaan edelleenkään kovin monesta paikasta löydy.
 

paspe

evo3 ja turbocivic
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Mulla ESV:n kautta ostettu kolmonen. Vaihtoivat heti suomeen tultua jäähdytysnesteet ja öljyt; ja ihan kysymättä. Plussaa.
Myös katsastukseen vaadittavat todistukset sain ESV:n kautta. Ja apua muutenkin on saanut kun jotain kysyttävää on ollut..
Tekivät muutakin veloituksetta mutta ei kehuta ihan kauheasti että osaa kaikki muutkin asiakkaat olla tyytyväisiä :peukku
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

nokonzok sanoi
Fakta on kyllä niin, että tänä keväänä katsastusten kanssa on ollut enemmän ongelmia kuin koskaan aikaisemmin. Hyvä jos alkaa löytyä jostain myös asiantuntemusta, valitettavasti sitä ei kuitenkaan edelleenkään kovin monesta paikasta löydy.

Itselläni on mennyt kaikki rekisteröinnit tänä keväänä muita vaivattomammin, mutta enemmän on kyllä tullut tietoon mitä ihmeellisimpiä ongelmia/vääntöjä konttorilla, liekö vaan seurausta siitä että rekisteröintien määrät ovat kasvaneet koko ajan jolloin joukkoon on mahtunut enemmän jos jonkinlaista katsastajaa ja asiakasta ::)

Itselläni meni jo pari vuotta sitten sen ainoan kerran vaihtoon turvavyöt, sen koommin ei ole niiden merkinnöistä vauhkottu.

Eiköhän sekin vähemmän kaunis päivä koita jolloin homma loppuu kokonaan kun joku kukkahattutäti pääsee toteamaan kuinka "aliturvallisia ja ylitehokkaita" (puskuri vai mikä kökköshowhan asiasta jo vauhkosikin ;D) nämä autot ovat ja loppuu koko lysti.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
rekisteröintien määrät ovat kasvaneet koko ajan jolloin joukkoon on mahtunut enemmän jos jonkinlaista katsastajaa ja asiakasta ::)

Juu, asiakkaistahan se on tietty kiinni jos sattuu sellainen katsastaja kohdalle jonka elämäntehtävä on pilkun viilaus ::)

Ehkä suhtaudut asiaan toisin kun olet itse kokenut ensimmäiset vaikeudet.
 

ESV

esv.fi
Liittynyt
15 Helmikuu 2007
Sijainti
Kauttua
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ast sanoi
Ehkä suhtaudut asiaan toisin kun olet itse kokenut ensimmäiset vaikeudet.

Eiköhän niitä ole tarpeeksi ollut jo jos jonkinlaista muutaman kymmenen itse rekisteröimäni auton kanssa, eikä se ikinä siitä parane jos tie jollain konttorilla jonkun inssin kanssa nousee pystyyn. Silloin helpoin on oikeasti vaihtaa konttoria, joskus on jopa riittänyt asian mainitseminen niin on muuttunut ääni kellossa ja muutaman kerran on joutunut ottamaan rahat takaisin ja menemään naapurikonttorille.

ast sanoi
Juu, asiakkaistahan se on tietty kiinni jos sattuu sellainen katsastaja kohdalle jonka elämäntehtävä on pilkun viilaus ::)

Olet vissiin itse juurikin ns. kuopassa jonkun virkaintoisen kanssa ? -joillakin vaan tuntuu olevan elämäntehtävänä bannata nämä laitteet liikenteestä. Hankalilla asiakkailla tietty tarkoitin sellaisia jotka alkavat konttorilla uhoamaan jos ei kaikki menekään niin kuin on kuvitellut, se kun on aivan turhaa. Tosin sai eräs asiakkaamme jälkikäteen lahjakortin konttorille vaikka ensin oli uhannut tappaa inssin ellei kilpiä heru :D . Sinne konttorille ei tosin enää kehtaa JDM autolla mennä :-[
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

ESV sanoi
Olet vissiin itse juurikin ns. kuopassa jonkun virkaintoisen kanssa ? -joillakin vaan tuntuu olevan

Pääkaupunkiseudulla rekisteröintikatsastusten jonot olivat sitä luokkaa että aikoja tarjottiin noin 2 viikon - puolentoista kuukauden päähän. Tämä on huono yhtälö silloin kun rekisterölintikatsastus on aloitettava 10 päivän kuluessa ja haluaisi oman kokemuksensa mukaan asiansa osaavalle konttorille. Silloin oli pakko ottaa se arpa mikä osui ja valitettavasti siitä ei jäänyt hyvät muistot.

Mutta sen sanon että auto olisi edelleenkin katsastamatta jos ei olisi ollut pokkaa kyseenalaistaa konttorin mielivaltaista päätöstä.
 

joro

Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2009
Sijainti
Akaa, Toijala
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

olen ostamassa tax free evo 3. verot on kuulemma noin 2500€ mutta sitten kun pitää valoja vaihtaa yms, niin mitäs se hupi maksaa? eli mitä kaikkee pitää hommata/vaihtaa että saa evon kilpiin? ja mitä se suunnilleen maksaa?
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Kolmoseen ei tarvi vaihtaa kuin etu umpiot,jotka tarvikkeena maksaa ~100e,mutta depoissa on valokuvio aikamoinen harakanpesä.
Sitten tarvit vastaavuus todistuksen <300€
Rekisteröinti katsastus ~200€
Peltikilvet+paperit ~30€

Sitten kannattaa vaihtaa:
Öljyt,moottoriin/voimansiirtoon
Jäähdytin nesteet
Lohkolämmitin(letkumalli) 130€
Mikäli jakopään rempasta ei ole tietoa,kannattaa sekin tehdä 180€ Camskill.iltä tilattuna
Talvirenkaat/vanteet

Ja mahdollisiin remontteihin,nivelet,jarrut tms. kannattaa myös varautua
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3:n Osto/kilvitys..

Edelliseen lisäyksenä, stadissa tuppaa ainakin olemaan vajaan 300e rekisteröintikatsastus. Auto kannattaa myös ruostesuojata (300-600e paikasta ja laadusta riippuen), nuo vanhat lancerit on vähän herkkiä ruostumaan ja japanin jäljiltä on tuskin minkäänlaista suojaa.
Eli ehkä joku 1500e olis syytä varata samantien.
 
Ylös Bottom