Evo 3 Nopeus rajoitin?

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Kenelläkään tietoa onnistuuko tuon 180 rajan rikkominen kotikonstein vai onko HKS:n SLD ainoa vaihtoehto? ???
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Eeprommillisessa ecussa tiettyyn muistipaikkaan FF.

Mutuna:
Toinen jota kannattaa kokeilla on speedsensorilta (mittaristolta) tulevan piuhan katkaisu. Haittoja en osaa luetella (luultavasti tyhjäkäynnin heittely tms moottorijarrutuksessa).
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Säädetäänkö EVO:ssa ohjaustehostinta samalla signaalilla?

Zener-diodilla (ja mahdollisesti sarjavastuksella) saa rajoitettua signaalin max tietylle tasolle jos kyseessä on jännitesignaali. Taajuussignaalin kanssa on hankalampaa.
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

ast sanoi
Säädetäänkö EVO:ssa ohjaustehostinta samalla signaalilla?

Zener-diodilla (ja mahdollisesti sarjavastuksella) saa rajoitettua signaalin max tietylle tasolle jos kyseessä on jännitesignaali. Taajuussignaalin kanssa on hankalampaa.

pulssi singnaali kuten galantissakin.. eli lasiputkirele löytyy nopeusmittarista....
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Galantissa on mittaristossa reed kytkin, antaa siis jonkin näköstä pulssia. Luultavasti evossa on samanlainen.
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

No niin aihe mun osaltani on käsitelty autoni piti sisällään sen hks:n palikan ja meni komiasti 180 yli. :peukku

:driver
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Vähän ot, mutta evo3sissa joita oon nähny on mittaristo 180 asti ja eikös japaniassa oo ihan km/ht? Meneekö mittari vaihtoon ja voiko siihen heittää vaikka gtin mittarin?
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Jep jep mittari ei ole kuin 180km/h. Vaihtaminen tuskin suoraan onnistuu tarvitsee jotain muutoksia nopeus signaaliin, en ole niin tarkkaan ehtinyt tutustumaan.
Mutta kyllä mulle tuo 180 mittaristo riittää eihän täällä suomen autoilun luvatussa maassa lain sallimissa nopeuksissa tuo ikinä ylity.
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

marko_h sanoi
Mullakin mittari loppuu 180 km/h vauhtiin mutta eiköhän se riitä ja toimiihan kierrolukumittari sen jälkeenkin, jos radalla ajaa kovempaa. Itse en tiedä, onko autossani rajoitin vai ei mutta se pitää selvittää ennen kuin radalle menee kokeilemaan.

Mistä tuon HKS:n palikan löytää ja tunnistaa siis jos sellainen autoon on laitettu?

Mulla se oli "teipattu" ecun kylkeen.
Eikä ole paljon tikku askia pienempi tässä kuva http://www.hksusa.com/products/?id=781
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

AntiDrizztus sanoi
Vähän ot, mutta evo3sissa joita oon nähny on mittaristo 180 asti ja eikös japaniassa oo ihan km/ht? Meneekö mittari vaihtoon ja voiko siihen heittää vaikka gtin mittarin?

ite oon miettiny tuota samaa juttua, mahtaakohan riittää että uusii koko johdon vaihelaatikolta mittarille ja siihen sitte gti:n mittarintausta paikkaan vai mitenkä tuo johto sieltä kiertelee?? sais edes katu-uskottavuutta jos ja kun evolla ajaa :D
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

eikös se mittari ole ihan mekaaninen? ja voisi vaihtaa vaikka gti lancerin mittarin riittäis "asteikkokin"
vähän pitemmälle?
ja tuolla boxilla vain huijataan sitä anturin-ecun juttelua (reed kytkin mikälie) ???
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

JKorpela sanoi
eikös se mittari ole ihan mekaaninen? ja voisi vaihtaa vaikka gti lancerin mittarin riittäis "asteikkokin"
vähän pitemmälle?
ja tuolla boxilla vain huijataan sitä anturin-ecun juttelua (reed kytkin mikälie) ???

Olisin ilman syvempää tietoa taipuvainen ajattelemaan samalla tavoin :).
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

UITTO- sanoi
ite oon miettiny tuota samaa juttua, mahtaakohan riittää että uusii koko johdon vaihelaatikolta mittarille ja siihen sitte gti:n mittarintausta paikkaan vai mitenkä tuo johto sieltä kiertelee?? sais edes katu-uskottavuutta jos ja kun evolla ajaa :D

Itseäni en tuolla mittariasialla vaivaisi. Kuitenkin ihan sama paljonko se on yli 150km/h. Siinä vauhris yleensä nii väliä mitä mittari näyttää..

Noikin muutamat sataset laittaisin laittaa vaikka viritysosiin ;D
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

totta puhut. eiköhän tuo E V O tee jo katu-uskoottavuutta 8)
saas nyt nähä tulooko tollanen rassi alle joskus. hope so
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Niin ja jos haluaa prassailla niin laittaa vaikka Blitzin R-vitin keskikonsoliin niin näkee vaikka takapenkkiläpiset nopeuden. Olisihan tuosta härvelistä muutakin iloa tietty. ;D
Ja eikun :driver
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

noniin nostampa vanhan aiheen ylös hetkeksi ainakin, ehkä tämä kuuluisi tyhmiin kysymyksiin mutta laitetaan tänne niin ei sotketa sitä usealla samantyyppisellä kysymyksellä :D elikkä: voiko tuon nopeusrajoittimen ohittaa ihan sillä että laittaa vaikka autogaugen nopeus mittarin tilalle? (kun jotkut puhuivat tuosta mittariston vaihdosta suomi lancerista)
pittääki kysyä näin tyhmiä :seina :seina :seina
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

Eikö helpoin olisi vaihtaa mittaristo suomilancerista. Joutuu vissiin vähän sitä kohdistamaan. Itse ostaisin minesin lastun, jolla tuon limitterin saa pois. Samalla tuloo vähä lisää tehoakin :)
 
Vs: Evo 3 Nopeus rajoitin?

osku sanoi
Eikö helpoin olisi vaihtaa mittaristo suomilancerista. Joutuu vissiin vähän sitä kohdistamaan. Itse ostaisin minesin lastun, jolla tuon limitterin saa pois. Samalla tuloo vähä lisää tehoakin :)

Joo eiku tää oli vaan tällääne "heräävä" kysymys yht'äkkisesti ;D ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom