Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Eli tarkotuksena olis saada tässä pikaisesti ahdot nostettua tuonne 1bar paikkeille ja tallissa pyörii yks ylimääränen ohivirtausventtiili. Tossahan tuo solenoidi ohjailee tuota ahtopainetta ni ei taida olla mitään vaikutusta jos tuon venttiilin laittaa suoraan kellolle menevälle johdolle? Eli siis mitä muita poppakonsteja tarvitsee käyttää?
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Unohda bleed ja osta kunnolline paineensäädin. Esim PRV tai joku muu vastaava. Myös jotain virivirisysteemiä on tarjolla, pääasia ettei laita "vuotamalla ilmaa" tyylistä ahtopaineensäätöä. Tarkista että siinä on sellainen rajapaine, että vaikka kuinka puhkut ja puhallat, et saa ilmaa löpi, mutta heti kun haluttu paine on saavutettu, vuotaa se ilmaa eteenpäin.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Juu kyllähän tuolla rajapaineventtiili mallia jousi ja kuula on parempi, tässä olikin lähinnä vaa tarkoitus käyttää jos tallista löytyviä osia. Jos olisi tollanen rajapaineventtiili ni sillon varmaa repisin solenoidilta letkut irti ja tulppaisin vaa nuo ahtopuolet ja ohjaisin vain ja pelkästään tolla venttiilillä. Paljonkohan tuo rajapainevena maksaa jossain alan liikkeessä. Yleensä tulee kaikki ahtoihin liittyvät osat ostettua hydr./pneumaiikka liikkeestä.. Kuten AMW maatsikin sanoi: Sen ei tarvitse olla sähkönsininen toimiakseen yleensä päinvastoin :)
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Mulla on noita kuulajousiventtiileitä vielä viisi kpl jäljellä, kaiva ilmoitus myynti osasta ja ota yhteyttä.. hintaa on se 35e ja on sitten vimpan päälle hyvin toimiva kapistus, 10 kertaa parempi ku bleedi, nostaa ahdot nopeasti ja pitää ne hyvin säädetyssä paineessa, ja ei juurikaan piikkaile ku tos on sellanen hengitysreikä venttiilin selässä joka ehkäisee piikkailun..

Edit : Tossa linkki myynti ilmoon. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23623.0
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Itsellä on tuo solenoidi korvattu toisella ja tehty napin takaa otettavaksi käyttöön/pois. Ahdot normaaliajossa omassa max 1,1 bar ja napin takaa 1,4-1,5 bar. Alavääntöhuippu 2000 kierrosta alempana ja 150 Nm enemmä ku vakiossa. Tuossa vaikutus auton käyttäytymiseen on aivan huima. Vakiossa ei kyllä bensapumppu riitä noille paineille enää ja en tiedä miten vakio-boksi tuota ohjailisi... Venttiili kyllä on kannattavin tuollainen budjetti-viritelmä jos sitä haetaan.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kipsi sanoi
Mulla on noita kuulajousiventtiileitä vielä viisi kpl jäljellä, kaiva ilmoitus myynti osasta ja ota yhteyttä.. hintaa on se 35e ja on sitten vimpan päälle hyvin toimiva kapistus, 10 kertaa parempi ku bleedi, nostaa ahdot nopeasti ja pitää ne hyvin säädetyssä paineessa, ja ei juurikaan piikkaile ku tos on sellanen hengitysreikä venttiilin selässä joka ehkäisee piikkailun..

Edit : Tossa linkki myynti ilmoon. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23623.0

Mitäs varten tuossa on breather hole? Eli onko sittenkin ulkoilmaan vuotava?
Ainakin Datsun kerhon kuvan perusteella: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=42768.0
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Evox sanoi
Mitäs varten tuossa on breather hole? Eli onko sittenkin ulkoilmaan vuotava?
Ainakin Datsun kerhon kuvan perusteella: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=42768.0

Eli tuo "hengitysreikä" on siinä tehty ehkäisemään ahtojen piikkauksen kun ne nousee nopeasti. Päästää siitä aavistuksen ulos ja sen jälkeen kuula jälleen sulkee tuon reiän salaman nopeasti..
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kipsi sanoi
Eli tuo "hengitysreikä" on siinä tehty ehkäisemään ahtojen piikkauksen kun ne nousee nopeasti. Päästää siitä aavistuksen ulos ja sen jälkeen kuula jälleen sulkee tuon reiän salaman nopeasti..

Kerroppa vielä miten tuo sitä piikkausta estää? Kun imusarjan paine nousee nopeasti, kuula käsittääkseni siirtyy painen vaikutuksesta edestä pois ja paine pääsee kellolle. Jos tuo tuossa välissä päästää ilmaa pihalle, niin silloinhan kello reagoi myöhemmin ja piikkaus pahenee? Näin nopeasti ajateltuna tuo reikä on sitä varten, että kellolta pääsee paine pois, kun venttiili sulkeutuu, mutta voin kyllä ola aivan pihalla tuon toiminnasta ;D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Samppa sanoi
Kerroppa vielä miten tuo sitä piikkausta estää? Kun imusarjan paine nousee nopeasti, kuula käsittääkseni siirtyy painen vaikutuksesta edestä pois ja paine pääsee kellolle. Jos tuo tuossa välissä päästää ilmaa pihalle, niin silloinhan kello reagoi myöhemmin ja piikkaus pahenee? Näin nopeasti ajateltuna tuo reikä on sitä varten, että kellolta pääsee paine pois, kun venttiili sulkeutuu, mutta voin kyllä ola aivan pihalla tuon toiminnasta ;D

Voit olla oikeassa, en ala väittämään vastaankaan, itse ajattelin vain sen noin miten itse selitin. Tuossa dnsf linkissä olevassa kuvassa oli enemmänkin noita asunnusohjeita ja kuvia samassa lapussa mut ohjeiden huonosta laadusta johtuen en saanut kun ton yhden kuvan näkymään kohtuu selvästi. Toisessa kuvassa luki tossa ylhäällä että "breather hole to prevent spiking" , eli eikös toi meinaa et se ehkäisee piikkausta, en tiedä sit tarkalleen et mitenpäin se oikeesti toimii mut tuntuu se kuitenkin toimivan.. ;)

Mä oon niin reilu kaveri että muutaman kans tehnyt sellasen diilin noissa , että saa kokeilla toimivuutta ja palauttaa jos ei ole tyytyväinen, mut yhtään venaa ei oo tullu takasin, kaikki on ollu tyytyväisiä tuon toimintaan ja jotkut enemmänkin ku tyytyväisiä.. :)
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Juu en mä sillä, että laite olisi huono. Varmasti on nopea reagoimaan ja toimiva peli. En vaan keksi miten tuo hengitysreikä piikkausta vähentää ja siksi ihmettelin. Kyllä itsekin bleedin tuommoiseen vaihtaisin, jos olisi tarvetta :)
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Okei Eli siinä lappusessa lukikin näin, Eli tuosta vaan sit tekemään omia johtopäätöksiä ja suomennoksia..  ;) säädettävä rajapaineventtiilihän tuo on varmaan helpoiten sanottuna..

-Vent Hole (also known as a bleeder/bleed port) to prevent spiking and unneeded stress on the wastegate.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

tää on nyt osittain off topic, mutta mitenkäs evo 3 moottorinohjaus toimii, jos nostaa ahdot vaikka 1-1,1 bar? Saako tarpeeksi bensaa vakio suuttimilla ja vakio bensapumpulla?
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Toke sanoi
tää on nyt osittain off topic, mutta mitenkäs evo 3 moottorinohjaus toimii, jos nostaa ahdot vaikka 1-1,1 bar? Saako tarpeeksi bensaa vakio suuttimilla ja vakio bensapumpulla?

Kyllä se vakioboksilla tuonne 1,0 bar:iin ainakin jaksaa, eri asia on paljonko tehoa sieltä saa ulos. Muistelisin että n. 280 hv vakio pumpulla 1,0 bar ahdoilla. Teoriassa suuttimet riittävät noille ahdoille, mutta sitä en tiedä onko boksissa jotain varotoimea jos suuttimien aukiolo-% kasvaa liian suureksi? B.pumpun vaihto tai b.paineensäädin kuitenkin suositeltavaa, silloin suuttimet voi jättää vakioksi...
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

510 cc vakiosuuttimet riittävät itse asiassa noin 350 hv saakka jos ei ole turhan tarkka aukiolosuhteesta. Jos pumppu ei riitä niin sitä ei ole järkevää kompensoida isommilla suuttimilla.

Pumpun vaihto lienee järkevää useimmissa tapauksissa. Isommalla pumpulla voi käydä niin että bensanpaine pienillä suuttimen aukioloajoilla nousee vakiota korkeammaksi jos bensanpaineensäätimen ja polttoaineen paluulinjan virtaus ei riitä. Tämä rikastaa seosta mutta käytännön vaikutus ei ole niin suuri kun boksi kuitenkin pyörii suuren osan ajasta closed loop tilassa ja säätää seosta lambdan mukaan.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Suuttimet malli koko max. teho (hv)
evo 2-3 510 cc 300 - 360
evo 4-9 560 cc 380 - 450
evo 10 650 cc 450 - 550
- 780 500 - 580
1000 600 - 800

Otetaan sekaan myös Lancer Evon suuttimia ja suutin vs teho taulukkoa. Taulukon arvot laskennallisia; turbomoottori, 80% käytöllä 3-4 baarin polttoaineenpaineella ja erityisellä polttoaineen kulutusarvolla 0,4-0,5 (BSFC = polttoaineen määrä, jonka moottori kuluttaa yhden hevosvoiman teholla tunnissa. Arvo on yleensä 0.45-0.6 täyskaasulla). Taulukon arvo viitteellisiä! Ruiskutussuuttimien tuotto ilmoitetaan yleensä lbs/tunti tai ml/min.

http://www.kosunenracing.com/turbo.html

Että kyllä ne kolmosen vakio suuttimet riittää.

Eli tuo ahtopaineitten nosto on turvallista tehä, ilman pelkoa siitä että menee liian laihalle ??? Jos ei rupea liikaa nostamaan, eli maksimissaan 1.1 bar

Mites työ olette tehneet tuon noston, testiajo ja ruuvaus, jne jne. Vai penkissäkö olette nostattaneet paineita ??
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

veikka81 sanoi
http://www.kosunenracing.com/turbo.html

Että kyllä ne kolmosen vakio suuttimet riittää.

Eli tuo ahtopaineitten nosto on turvallista tehä, ilman pelkoa siitä että menee liian laihalle ??? Jos ei rupea liikaa nostamaan, eli maksimissaan 1.1 bar

Mites työ olette tehneet tuon noston, testiajo ja ruuvaus, jne jne. Vai penkissäkö olette nostattaneet paineita ??

Suuttimet riittää autossas noille 360 hv tehoille JOS vaihdat sen bensapumpun. Mutta jos nyt välttämättä haluat sen 10-20 hv enemmän ku vakiossa, niin kyllä tuo paineennosto turvallisuuden rajoissa on. Bensapumppu EI siis riitä yli 300 hv tehoihin! Ja vaikuttaa tuo E3-b.paineensäädinkin vähän kyseenalaiselta, lentää omasta talven aikana pois... 1,4 barissa oli suuttimet 89 % tai sitten voi olla suuttimissakin vikaa...

Oma auto on penkissä säädetty ja b.paineita samalla seurattu ja ajettu eri ahtopaineilla eli nämä eivät ole mutu-tuntumia...
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

KaeVuRi sanoi
lentää omasta talven aikana pois... 1,4 barissa oli suuttimet 89 % tai sitten voi olla suuttimissakin vikaa...

Mitä seokset olivat ja paljonko tehoa? Sillä on myös melkein 10 prosenttiyksikön vaikutus suuttimien aukioloaikaan onko seos 11:1 vai 12:1?
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

ast sanoi
Mitä seokset olivat ja paljonko tehoa? Sillä on myös melkein 10 prosenttiyksikön vaikutus suuttimien aukioloaikaan onko seos 11:1 vai 12:1?

No sanotaan näin että tehot olivat lähempänä 330 hv:ta kuin 360hv ;D Seokset varmaan oli jossain 12 pintaan, en muista tarkalleen kun dyno-papereissa ei ole seoskäyrää... Mutta jos omat suuttimet ovat kunnossa, niin en jaksa uskoa tuohon 360 hv tehoihin vakio-suuttimilla tai sitten ne ovat silloin väh. 99 % auki...
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Jollakin laskurilla sais 550cc x 4 suuttimet, 4.14bar pensanpaineilla ja 90% aukiololla, 400hv tehot hieman rikkaalla.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Onkos kukaan asentanut evoon tuollaista säädintä mitä tuolta nimimerkki "Kipsi":ltä saa ostettua.? Itse laitoin semmoisen ja en saa sitä pelittämään. Ahdot on 1,4bar ja siitä ei tipu alemmaksi.. Laitoin sen ahtoputkelta tulevaan letkuun ja toinen letku menee hukkaportin kellolle. Osaisko kukaan neuvoa missä vika.? ???
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Tyyskä sanoi
Onkos kukaan asentanut evoon tuollaista säädintä mitä tuolta nimimerkki "Kipsi":ltä saa ostettua.? Itse laitoin semmoisen ja en saa sitä pelittämään. Ahdot on 1,4bar ja siitä ei tipu alemmaksi.. Laitoin sen ahtoputkelta tulevaan letkuun ja toinen letku menee hukkaportin kellolle. Osaisko kukaan neuvoa missä vika.? ???

No poistuuko Evo ?? ;D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Tyyskä sanoi
Onkos kukaan asentanut evoon tuollaista säädintä mitä tuolta nimimerkki "Kipsi":ltä saa ostettua.? Itse laitoin semmoisen ja en saa sitä pelittämään. Ahdot on 1,4bar ja siitä ei tipu alemmaksi.. Laitoin sen ahtoputkelta tulevaan letkuun ja toinen letku menee hukkaportin kellolle. Osaisko kukaan neuvoa missä vika.? ???

Vaihda se jousi sinne sisälle! (kuuskolo auki, jousi veks, vähän löysempi tilalle) :)

Tänää tuli jenkiistä itelle samanlainen. Vois testaalla vaikka huomenna töiden jälkeen.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Eipä sillä hirveemmin viitsi kaasu pohjassa kiihdytellä. :) Mutta sen mitä olen vähän kokeillut että missä ne ahdot pyörii ni kyllä se jotenki pihisee eteenpäin. :D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo. Täytyy huomenna rueta kattelee että minkälainen jousi sinne käypi.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Osta venttiili ja rassaa sinne sitten toisenlainen jousi sisälle :nykii ??? Taidanpä jättää ostamatta
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Täytyy nyt huomenna vielä tutkailla jos sen sais pelittään ilman tota jousen vaihtoa. Täytyy sit ilmoitella että miten käy. :D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

veikka81 sanoi
Osta venttiili ja rassaa sinne sitten toisenlainen jousi sisälle :nykii ??? Taidanpä jättää ostamatta

Aina ei saa tehtyä kaikille sopivaa tuotetta kerralla, vaan joskus pitää asiakkaankin säätää se mieleiseksi. :)

Toi jousen vaihtaminen on oikiasti luokkaa 30s homma ja onnistuu vaikka olis peukalo keskellä kämmentä.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo ei se ole hankala homma. Hankalampaa on vaan löytää sinne käypänen jousi.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Itse tilasin omaan e3seen juurikin kipsiltä tuon säätimen ja se toimii kuin ihmisen mieli. Noin 400m tienptkällä sain säädettyä ahdot tuonne kilon nurkille. Ja niinkuin Kipsi sanoin nostaa ahdot nopeasti.

Tyyskä sanoi
Joo ei se ole hankala homma. Hankalampaa on vaan löytää sinne käypänen jousi.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo mä taisin löytää vian tosta että miksei toimi. Mun täytyy vaihtaa pidempi letku tosta ahtoputkelta säätimelle,koska letku taittuu ruttuun sieltä ahtoputken päästä. Kun haluan ton säätimen siihen akun viereen niin on helppo sitä sitten säätää.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

veikka81 sanoi
Osta venttiili ja rassaa sinne sitten toisenlainen jousi sisälle  :nykii ??? Taidanpä jättää ostamatta

Tässähän kyllä nyt ei ollut vika venttiilissä, vaan linttaantuneessa letkussa ilmeisesti niinkuin tyyskä sanoi, Eli tuo jousi on jäykkä, ja jos sinne vaihtaa löysemmän jousen, niin säädön herkkyys muuttuu, ja samalla myös maksimi ahtojen säätö pienenee ja säätö ei ole enää niin herkkä, joten se on helpompaa. Eli jäykempi jousi niin saat about 4bar paineita jos haluat, löysempi jousi niin maximi paineet tipahtaa esimerkiksi 2bar vaikka säätö on pohjassa.. (noi paineet nyt oli vaan esimerkiksi heitetty hatusta).

Tähän asti pari kyselyä tullu takaisin, ja aina ensimmäisenä on sanottu , että venttiili ei toimi ja on myyty skeidaa ( ei tyyskän tapauksessa). Kaikissa tapauksissa on ollut vika asennuksessa. (venttiili ollut väärinpäin , kuristimia paikoilla yms) , olen sanonut että jos vika on oikeasti venttiilissä jonka mä oon myynyt, saa sen palauttaa ja uuden saa tilalle..
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kipsi sanoi
Tässähän kyllä nyt ei ollut vika venttiilissä, vaan linttaantuneessa letkussa ilmeisesti niinkuin tyyskä sanoi, Eli tuo jousi on jäykkä, ja jos sinne vaihtaa löysemmän jousen, niin säädön herkkyys muuttuu, ja samalla myös maksimi ahtojen säätö pienenee. Eli jäykempi jousi niin saat about 4bar paineita jos haluat, löysempi jousi niin maximi paineet tipahtaa esimerkiksi 2bar vaikka säätö on pohjassa.. (noi paineet nyt oli vaan esimerkiksi heitetty hatusta).

Tähän asti pari kyselyä tullu takaisin, ja aina ensimmäisenä on sanottu , että venttiili ei toimi ja on myyty skeidaa ( ei tyyskän tapauksessa). Kaikissa tapauksissa on ollut vika asennuksessa. (venttiili ollut väärinpäin , kuristimia paikoilla yms) , olen sanonut että jos vika on oikeasti venttiilissä jonka mä oon myynyt, saa sen palauttaa ja uuden saa tilalle..

Viesti oli muuten kirjoitettu ennen letku hommaa.

Vieläkös noita löytyy ??

Tiedä vaikka jos oistais itekkin
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Muutamia noita on vielä, joo toi oli yleisesti kirjoitettu toi edellinen viesti... Eli aina on vika ollut jossain muualla ku venttiilissä, ku tolla kyllä saa säädettyä melkein ne paineet mitkä vakionakin on , se vaan on hieman tarkkaa hommaa juurikin tuon jousen jäykkyyden takia...
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Mä tota töis pyörittelin, ja huomasin, että vakiona toi alkaa suhisemaan jo ~0,7bar, siten, että on vielä jousi kiinni. Siitä sitten sai säädettyä sitä jonnekkin asti.

Ite laitoon varmuudeksi rosterisen 20% löysemmän jousen ton orkkiksen tilalle, kun semmone sattu löytymään. Vielä kun jaksas asentaa ::)
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo ei säätimessä vikaa ole. :D Hyvin toimiva kapistus on. Mulla se letku paljastui syylliseksi.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo, tilasin itellekkin tuommosen ;D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo tosiaan tänään vaihdoin letkun pidempään ja nyt toimii säädin erittäin hyvin. :peukku
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Et ole vieläkään kertonut että poistuko evo kun oli ahdot tapissa ??? ;D

Itselleni tulee parinpäivän sisällä kanssa tuommonen ;D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kohta jätkät tekee kimppatilausta männistä ;D
Elekää päästäkö käymään laihalla.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

veikka81 sanoi
Et ole vieläkään kertonut että poistuko evo kun oli ahdot tapissa ??? ;D

Itselleni tulee parinpäivän sisällä kanssa tuommonen ;D
Kyllä mä tonne silloin aikasemmin kirjoitin että kyllä se jotenki eteenpäin pihisi. :)
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

No nysse sitten tuli postissa ;D, sormet syyhyää kuin pikku kersalla jouluna ;D
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Joo maltti on valttia ton venan kanssa, ku siitä on niin helppo säätää "vielä vähän" lisää painetta...
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Hmmm, venttiliin mukana tulevalla jousella paineet piikkaa :nykii

Paineet on nytten auto kakan mittarin mukaan 1.2 bar, ja kiihdytyksessä käy huomattavasti korkeammalla ja sitten laskee tuohon noin 1.2 bar

Ja en usko että se on mittarista kiinni koska mittari on niitä uusia mitkä on askelmoottorilla varustettuja ja letkun välissä on filltteri, jottei tuonne paine anturille menis paskaa.

Greddyn mittari oli suoraan letkun päässä joka tärisee ja värisee sen minkä kerkeää.

Mutta millä tuo piikkaus olisi eliminoitavissa ??

Ahtopaine vuotoon en usko koska kuitenkin paineet pysyy tuossa noin 1.2 bar mittarin mukaan
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Voit kokeilla lyhentää ahtopaineensäätimen letkut minimiin ja ottaa ahtopaineen takaisinkytkennän mahdollisimman läheltä turboa eli käytännössä lähdössä olevasta nipasta.

Jos ei auta niin sitten lienee säätimen ominaisuus ja sen kanssa pitää elää tai laittaa säädin vaihtoon johonkin mikä ei tuota tee (esim. Turbosmartin perusmalli).

Mekaaniset mittarit vaativat lähes aina kuristuksen mittarille tulevaan letkuun. Esimerkiksi Omorin mittareissa tulee mukana T-kappale missä mittarille lähtevä haara on kuristettu eikä muuten värise tippaakaan.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Säätimelle tuleva letku on noin oisko noin 30 cm ja siitä sitten kellolle letku. Täytyypäs kahtoa huomenna sitä T- haaraa mikä tuli mittarin mukana, koska en sitä laittanut paikoilleen, vaan köytin sitä millä oli haarotettu jo valmiiksi greddyn mittari. Ei tuo sinänsä haittaa yhtään, koska pitää paineet siinä missä pitääkin.

Nutta kysyinpähän kuitenkin
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Autogaugen mittarit kans väräjää jos ei käytä sitä alkuperäistä t-haaraa jossa on se mittarille lähtevä haara kuristettu.
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

veikka81 sanoi
Hmmm, venttiliin mukana tulevalla jousella paineet piikkaa :nykii

Paineet on nytten auto kakan mittarin mukaan 1.2 bar, ja kiihdytyksessä käy huomattavasti korkeammalla ja sitten laskee tuohon noin 1.2 bar

Ja en usko että se on mittarista kiinni koska mittari on niitä uusia mitkä on askelmoottorilla varustettuja ja letkun välissä on filltteri, jottei tuonne paine anturille menis paskaa.

Greddyn mittari oli suoraan letkun päässä joka tärisee ja värisee sen minkä kerkeää.

Mutta millä tuo piikkaus olisi eliminoitavissa ??

Ahtopaine vuotoon en usko koska kuitenkin paineet pysyy tuossa noin 1.2 bar mittarin mukaan

Moi, Eli mua nyt ihmetyttää toi piikkaaminen ku muilla sitä ei juurikaan oo tapahtunu. mistä tuo ohjauspaine on otettu, jossain autossa ku otettiin ohjauspaine suoraan ahtimen kompurakotelolta niin ahdot piikkas, ohjauspaineen tulo siirrettiin imusarjalle niin piikkailu loppui siihen.. En tiedä sitten miksi teki noin, mutta niin se vain teki.. Eli onko venttiili asennettu tämän kuvan mukaan..
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=42768.0
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Kipsi sanoi
Moi, Eli mua nyt ihmetyttää toi piikkaaminen ku muilla sitä ei juurikaan oo tapahtunu. mistä tuo ohjauspaine on otettu, jossain autossa ku otettiin ohjauspaine suoraan ahtimen kompurakotelolta niin ahdot piikkas, ohjauspaineen tulo siirrettiin imusarjalle niin piikkailu loppui siihen.. En tiedä sitten miksi teki noin, mutta niin se vain teki.. Eli onko venttiili asennettu tämän kuvan mukaan..
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=42768.0

Jälleen mua ihmetyttää miksi näin? Voisin kuvitella, että olisi juuri päinvastoin. Keksiikö kukaan mistä tuo voisi johtua?
 
Vs: Evo 3 ohivirtausventtiili ( bleed )

Samppa sanoi
Jälleen mua ihmetyttää miksi näin? Voisin kuvitella, että olisi juuri päinvastoin. Keksiikö kukaan mistä tuo voisi johtua?

Joo tota en oikeesti osaa sanoa , että miksi teki noin. Omassa autossa viime kesänä T03 ahdin ja ohjauspaine oli otettu suoraan ahtimen kompurakotelolta , ja tämä ei piikannut lainkaan. Toiset taas sano et jos otti kompurakotelolta paineen ni piikkas ja imusarjalta ei ...

Edit: Onkos noissa evoissa muuten jotain kuristinhelmiä siellä letkuissa ? koska s14 Nissanissa tollanen on ja se ainakin pitää repiä siltä pois , että toi venttiili toimii oikein ? 
 
Takaisin
Ylös Bottom