Evo 3 onneliset 3 päivää. Koneremonttiin ohjeita ?

Tar-3

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2015
Joo. Eli uus täälä ja uusi tuttavuus koko auto.
Vaihdoin eeva 3. Ajelin hymy persiissä 3 päivää jolloin alkoi kuulumaan ikävää diisselimäistä rallatusta. Selvis että jakoremmi ei ole oikein oorningissa. Viaksi paljastui sitten väärin kiristetty remmi sekä kiristin pettänyt (ehkä). Uutta kiristintä tilaukseen ja oottelua. Remmi oli vaihettu 3 tkm sitten kansi remontin yhteydessä joten sitä ei nähty nyt tarpeelliseksi vaihtaa. Kiristin saapui 3 päivän päästä Mamasanilta. Alettiin tutkimaan jakoa...... :eek:
Nokat heitti "pako 1 hampaan aikasessa ja imu myöhässä", ö-pumppu klo 14 (pitäis olla 11). Muu olikin ok. Eli oli tehnyt löysät nokkien väliin ja imunokalta ö-pumpulle. No konetta rullattiin varmaan miljoona kertaa. Jako kohilleen, uutta kiristintä ja taas yks miljoonaa pyöritystä ja kiristimen säätöä. =)
Todettiin että jako on ja pysyy. :peukku
Auto nippuun ja tulille ja testilenkille :driver
20 min ja 50 km sit kolhati hiipivästi :seina :seina :seina
Nyt ei enään kehtaa käynnistää autoa kuulluu jos semmonen kalina ja kolina alakerrasta että huhheijakkaa.
Eli uutta alakertaa tekemässä ja vähän neuvoja kyselen. Tossa jotain on luettu jo.
Lohko "uusi mulle" käytetty löytyy, 9 männäistä ja veiveistä hierotaan kauppoja.
Mistä kampura? Kuitenkin nyt tämän hetkinen budjetti on kovin pieni eli stroukki ja tako jutut voi unohtaa.
Käykö 9 evon 5-kerros kansipahvi tohon?
Arp pultit ja Acl laakerit pitää laittaa.
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Saa antaa neuvoa ja pitää oikeastaan neuvoa, oikaista ja opettaa.
Kone olis tarkoitus tässä kesän mittaan repiä pesästään töitten lomassa samalla kun haalii osia.
Niin ja jos sulla on osia jotka sopivat tähän Evo 3 vm 95 onko tä nyt se 1 gen moottori? Niin tarjoa ihmeessä yv:llä
 

Tar-3

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2015
Vs: Evo 3 onneliset 3 päivää.

Kiertokangen laakerithan siellä oli nousseet päällekkäin ja männät kaput. Tapitkin on sen verran väljät että moro.
Uus kone on tulollaan ja mietinnän varassa tekeekö toista varalle? ???
 

Kolkki

New Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2015
Vs: Evo 3 onneliset 3 päivää. Koneremonttiin ohjeita ?

Tein juuri tässä keväällä tuohon omaan kolmoseen konerempan. Itsellekin ihan uusi tuttavuus eli ei ole aiemmin tällaista ollut.

Alkuun paljastui vain kiinni leikannut kiertokangen alapään laakeri, mutta tarkemmin ku purkasin niin kampiakseli oli crankwalkin ansiosta pilalla, lohkoa jouduttiin paikkaamaan vähän, metallisilppua löytyi kaikkialta koneesta joten kaikki öljyruiskut ja lohkon ja kannen öljykanavat oli tukossa ja piti puhdistaa. Öljypumppu oli kulunut väljäksi. Männät oli leikanneet kiinni ja yksi kiertokanki oli saanut lämpöhoitoa ja ihan mutkalla. Kytkin, painelaakeri ja asetelma oli myös pahasti kuluneet ja vauhtipyörässä hieman sanomista. Tasapainoakseleista oli toinen jo poistettu, joten poistin tässä rempan yhteydessä toisenkin. Lisäksi siinä jumpatessa meni samalla uusiksi kaikki tiivisteet, raidetangon suojakumit, vetarin suojakumi, pakoputken alkukäyrä, muutamat pultit korkkasi, kallistuksenvakaajan koiranluu katkesi, pyörän laakeri osoittautui väljäksi ym.

Koneesta meni käytännössä koko alakerta uusiksi. Kampiakselin löysin Outlanderista ja kiertokanget, männät ja öljypumppu toisesta Evosta. Aika hyvin vissiinkin nuo 4G63 koneen osat sopivat ristiin. Rahaa paloi arviolta kaiken kaikkiaan ~1500-2000e tähän "pieneen" remonttiin. Edellinen omistaja oli vaihtanut tuon koneen alle 2000 km sitten, mutta ei tainnut tarkistaa missä kunnossa se oli ja ajanut sen heti uudestaan paskaksi.
 
Ylös Bottom