Evo 3 päästöongelmat!

Koskela

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuhmoinen
Eli leimalla käytin mitsuani, evo 3, niin päästöistä jäi uupumaan leima. kone kävi liian rikkaalla ja niin näyttäisi laajakaista lamdakin et kävis hieman rikkaalla. Laajakaista näyttää 13,2 tasakaasulla ja joutokäynnillä ja sit ku vedättää niin käy vielä rikkaammalla. Joku mulle sanoi et että kun mittaa auton lamda anturista virtaa niin pitäisi näyttää 200-250 millivolttia ja täyskaasulla 800? tunnustaako joku asia paikkaansapitävyyden tai voisiko joku mitata omasta evo 3 :sta mitä se näyttää? omasta mittasin jos yleismittarilla osin mitata niin 18 millivolttia. ja seurasin johtoo vielä niin eculta lähtee samanverran johtoja pitkin virtaa. Viime vuonna ei ollu kyseistä vikaa vaan tuli ilmeisesti koneremontin yhteydessä.
apua olis kiva saada ettei jää ilman leimaa hyvä menopeli :) Taisit jotai vinkkejä millä sais pudotettua päästöjä.
 

draas

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2011
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

ite ku käytin 3 leimalla niin varmuuden vuoks kävin ekana tankkaamassa puolet 95 ja puolet re85 eli esim. 10 litraa kumpaakin :) päästöistä meni heittämällä läpi ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

Lambdan jännitteen pitäisi muistaakseni pyöriä tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla jossain 400 millivoltin ympärillä, käyden reilusti sen ylä-ja alapuolella.
Draas: Toivottavasti et käytä 95:sta normaaliajossa, ja aika riskin oloinen combo.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

Lamdan jännitteen pitäis olla 0,5V jolloin AFR on 14,7. Kapeekaistan arvot vaihtuu välillä 0-1V.
 

Koskela

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuhmoinen
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

98 käytän tietysti tankissa. mut ongelma on ratkaistu kyllä. mulla on joku innovaten mtx-l jonka pystyy kytkemään auton omaan ecuun. tasakaasulla lamda pyörii 14.1-14.9, hakee paikkaansa kokoajan. täyskiihdytys painaa arvot 11 tietämmille. kyllä me siitä saatiin käypä päästölappu ja viel tarvis konttorille viedä..
 

Koskela

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuhmoinen
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

mietin tossa ku suomentelin sitä asennusohjeita et pystyiskö sillä mittarilla ohjaamaan ecu? kuullostaa kyllä aika hölmöltä mut vähä jäi sellanen käsitys.. ja ku en oo saanu mittari kiinni tietokoneeseen ku ei ole oikean laista liitäntää niin vois kattoo mitä sillä mittarin ohjelmma pystyy tekemään.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

Jos siinä on analoginen kapeakaista ulostulo niin sitten voit ohjata sillä ecua mut laajakaistan 0-5V et voi laittaa eculle.
 

Koskela

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuhmoinen
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

Optionally, the YELLOW (Analog out 1) and/or BROWN (Analog out 2) can be
connected to the analog inputs of other devices such as data loggers or ECUs. If
either one or both of these wires are not being used isolate and tape the wire(s) out
of the way. The default analog outputs are as follows: Analog output one (yellow) is
0V = 7.35 AFR and 5V = 22.39 AFR. Analog output two (brown) is 1.1V = 14 AFR
and .1V = 15 AFR. This is a simulated narrowband signal.

Näin ohjeissa lukee ja ku auton omalle lamdalle menee kaksi johtoa niin muistaakseni ruskea johto meni valkoiseen niin mittari alkoi näyttää 14.1-14.9 ja auto toimii moitteettomasti.
 

draas

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2011
Vs: Evo 3 päästöongelmat!

MakeM sanoi
Lambdan jännitteen pitäisi muistaakseni pyöriä tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla jossain 400 millivoltin ympärillä, käyden reilusti sen ylä-ja alapuolella.
Draas: Toivottavasti et käytä 95:sta normaaliajossa, ja aika riskin oloinen combo.

Normaalisti ajan ihan pelkällä 98 :peukku
 
Ylös Bottom