Evo 3 palotilan tilavuus ja paljevälys.

K.T.M

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2009
Oiskos jollain tietoa paljon on vakiokannen palotilan tilavuus?
Myös vakio tai hyväksi havaittu paljevälys kiinnostaisi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo 3 palotilan tilavuus ja paljevälys.

Voisitko avata hieman enemmän että mitä olet suunnittelemassa? Joudutko höyläämään jostain syystä paljon kantta?
4G63 moottoriinhan saa todella suurella puristuksella olevia mäntiä mutta tuo paljevälys ei ole aiemmin noussut esille ja minunkin mielestä olisi mielenkiintoista kuulla sen vaikutuksesta.
 

K.T.M

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2009
Vs: Evo 3 palotilan tilavuus ja paljevälys.

Voin yrittää avata...
Eli aikaisemmin, vanhoilla ja sulaneilla Wössnereillä puristusuhde oli 8:1 (männän valmistajan ilmoittama), nämä männät jäi 0,75mm alle dekkitason. 1.3mm tiivisteellä paljevälykseksi tuli siis 2,05mm. Moottori oli todella nakutusherkkä ja ainakin osasyyksi epäilen tuota suurta paljevälystä. Myös suuri pakopaine ei ainakaan auta tilannetta, kun vakioahtimesta yritetään ottaa kaikki irti. Nyt uudet männät on samalla puristuskorkeudella, joten asialle pitäisi tehdä jotain. Puristussuhde uusissa männissä on 9:1, joten palotilaa pitänee jyrsiä suuremmaksi, ettei puristukset karkaa liian suureksi, jos lohkoa madaltaa. Tällä hetkellä ajatuksena olisi 0,95mm paljevälys.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 palotilan tilavuus ja paljevälys.

Itse kun tein Evo 5 moottorin niin männät tuotiin lohkotasoon ja tiivisteenä toimi Evo 9 5-kerroksinen eli tuohon millin paikkeille päädyttiin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evo 3 palotilan tilavuus ja paljevälys.

47cc nimellisesti, mutta saattaa olla valupurseiden takia 1-2cc heittoja, jos varman päälle pelaa niin mittaa jokainen ja työstä palotilat suurimman tilavuuden mukaan.
 
Ylös Bottom