Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

supo1

New Member
Liittynyt
20 Elokuu 2012
Tuli ostettua syys-iltojen iloksi askaretta. evo 3 jolla hieman meno halut hukassa ja mielestäni pakosarja käy yli kuumana kun on polttanut ihan syylarinkin pieneltä alaa tummaksi. kävin auton hakeen 200 km päästä ja normaali ajossa se toimi oikeen hienosti ja käy nätisti mutta jos leipää yrittää antaa niin ei se kyllä mihinkään hyökkää. vedossa ahtaakin vain 0.5

Muutama kysymys pikkasen mietityttää.

Eikös nämä säädä sytytys ennakon itse ecun kautta ?

Mitä säädetään ? Keulasta päin katsottaessa ventiilikopan vasemmassa kulmassa olevalla morkulalla joka liikkuu käsin sen säätö alueella (pultit oli löysät, ei pitäs pyöriä käsi voimin.)

Edellinen omistaja sano että hukkiksen kello vuotaa. testasin paineilmalla että toimii hyvin ja pitää ilman. Mikä mahtaa olla ahtojen puutteen syy ?

Olenkin tässä jo muutamana iltana tutustunut haku toimintaan ja ei ole vielä auvennu ratkaisua. siispä pieni alkuun avustaminen ongelmien ratkaisussa ei nyt haittaisi :-\
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Rötääkö ku laittaa lapun lattiaa? Kuluttaako bensaa "normaalisti"?
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Voip olla että syöpi lähemmäs 20 L sataselle. Ei rötää eipa muutenkaan ylimääräsiä ääniä.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Voisiko tuo syylärin tumma kohta johtua pakosarjan halkeamasta, jos vuotaa tms? Vähän oudolta kuulostaa, että "polttaisi" syylärin tummaksi kuumuudellaan..
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Mulla oli bensansyötön korjausarvo iha tapissa ku ostin autoni. Briteissä oli säädetty iha perseelleen. Kaikki turvarajat poistettu jne.. Vei bensaa tajuttomasti ja tuntu et tukehtus. (Ei vetäny kunnolla) Uudelleen ohjelmoinnin jälkee alko pelaa paljo paremmi ja bensan kulutus tippu suurinpiirtein puolella.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Skydiver sanoi
Voisiko myös olla katti tukkoinen?

Heti ensimmäisenä oli sama mielessä.. ja sen jo tarkistinkin heti auton halliin saatuani. hyvin paisto päivä katin läpi.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

BamBu^^ sanoi
Mulla oli bensansyötön korjausarvo iha tapissa ku ostin autoni. Briteissä oli säädetty iha perseelleen. Kaikki turvarajat poistettu jne.. Vei bensaa tajuttomasti ja tuntu et tukehtus. (Ei vetäny kunnolla) Uudelleen ohjelmoinnin jälkee alko pelaa paljo paremmi ja bensan kulutus tippu suurinpiirtein puolella.

Tulppiakin pikkasen vilkasin. ei kyllä ollu kahvin ruskeet vaan mielestäni ehkä jopa aavistuksen laihalla käyneen näköset (aavistuksen vaaleat) ja kaikki oli saman väriset.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

supo1 sanoi
Mitä säädetään ? Keulasta päin katsottaessa ventiilikopan vasemmassa kulmassa olevalla morkulalla joka liikkuu käsin sen säätö alueella (pultit oli löysät, ei pitäs pyöriä käsi voimin.)

Kyseessä on nokka-asentoanturi ja perusennakko säädetän maadottamalla yksi liitin rintapellistä ja sitten etsitään ennakko lampulla kohdalleen. Pitäs olla näin evo 1-3:ssa vissiin? perusennakko 5”BTDC +/- 2” ainaki dynys ja veikkaisin samaa?
Jos perusennakko on pielessä niin kyllä tulee lämpöö muttei oo voimaa.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Harri K sanoi
Kyseessä on nokka-asentoanturi ja perusennakko säädetän maadottamalla yksi liitin rintapellistä ja sitten etsitään ennakko lampulla kohdalleen. Pitäs olla näin evo 1-3:ssa vissiin? perusennakko 5”BTDC +/- 2” ainaki dynys ja veikkaisin samaa?
Jos perusennakko on pielessä niin kyllä tulee lämpöö muttei oo voimaa.

Jeps. syvennyn asiaan. Mutta mistä kohin tarkalleen löytyy liitin joka maadoitetaan ? onko jossain jo keskusteltu asian tiimoilta. en löytänyt haun avulla..
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

http://www.vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/engine/timing.html

vähän huono kuva et missä liitin on....

edit:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28771.msg198985#msg198985
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30898.0
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Jako kannattaa tarkastaa kanssa, että ei ole hampaan pielessä.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Jako on kohillaan, ennakot säädetty kohilleen ja piristy sen verran että 3 vaihteella kytkin luistaa... :seina mutta ei ahda vieläkään kuin 0.5-0.6
Pakosarja lämpiää edelleen niin kuumaksi että meinaa puolen metrin päässä sormet käristyä.
Huomenna varmaan ruveta miettimään kytkin paketin ostoa.. tai ensin tutkiskella josko löytyisi sitä crankwalkkia. Eikös se ilmene kytkin ongelmina ? vai onko ihan essonpaari juttuja ?

Mites kannattaako kokeilla kiristää hukkaportin tankoa jos sillä saisi pikkasen paineet nousemaan ?
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Koitas ahtimen välys sormin... imupuolelta vaikka letku pois ja sitte heiluttelet.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Ääni tukkeutuneelle katille, tai jopa tukkeutuneelle äänenvamentimelle.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Niko Päivinen sanoi
Ääni tukkeutuneelle katille, tai jopa tukkeutuneelle äänenvamentimelle.
kattihan oli tarkistettu jo...
Turboauton turbo jos käy kuumana niin kyllä se pitäs löytyä:
1. Pakoputki tukossa
2. Sytkä pielessä
3. Käy ihan laihalla...

eikös se näin ole...
Sytkää mä siksi tarjosin kun ei vetojakaan ole.

Hakuammuntaa: otitko CAS:n irti siittä nokan päästä ja tarkistit että se on silmämääräsesti ehjä? Jos sytkä ei pysykään paikallaan jos CAS on rikki? Nissanin ongelma ollut tämä CA18DET:ssä ainakin...

Bensapumppu antautuu ja vetää laihalle?
By-pass vuotaa (selittäis ahtojen pienen määrän mut ei lämpöongelmaa)
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Katos joo, niin olikin. No, loppuputki kandee tarkistaa myös. Ei ole ennen kuulumatonta, että esim. takimmaiseen pönttöön on kulkenut ensimmäisestä hajonneesta villat tukkimaan sitä, tai sitten äänenvaimennin on lahonnut sisältä ja "romahtanut" tukkoon.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Ahdin tuntu ehjältä ja oikein topakalta. Pakoputki on puhdas romuista. perus ennakko kohillaan. kieroksilla tuli n 20 astetta ennakkoa.. Onko ok ? tulppien väri kielii että aavistuksen vois olla laihalla. Bensan saantiin syvennyn seuraavaksi.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Itselläni ei ainakaan ole kytkin luistanut crankwalkin takia, vaan vasemmalle käännyttäessä ja samanaikaisesti vaihdetta vaihdettaessa poljin jäi ikäänkuin roikkumaan eikä palannut kokonaan ylös.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Käykö tää nyt "kuumana" vai kuumana.. eli meneekö pakosarja edes kunnolla punahehkuun muutaman/yhden kovan kiihdytyksen jälkeen?

Jos menee yhdessä 3 vaihteen vedossa punahehkuun tai esim iso lasti porukkaa kyydissä ja joku reilu 100kmh vauhtia mäkisellä tiellä, niin sanoisin että liian laihalla mennään.

Muutaman vedon jälkeen tai yhdessä pitkässä jos vetäsee punahehkuun niin normaalia on.
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Ongelmat ratkattu tehojen ja kuumenemisen suhteen. samoin ahtaa oikeen mallikkaasti karvan verran päälle kiloon.
Syinä ongelmiin oli seuraavia:
Bensan paineen säätimen letku rikki. ennakot totaalisesti pielessä ja hukkaportin kellon varsi oli ruuvattu liian pitkäksi. todennäköisesti tahallisesti peitelty lopussa olevaa kytkintä..

Suuret kiitokset neuvoista kaikille ja auto pääsi odotettua nopeammin ajoon ja rämäkemmässä vedossa luistava kytkin vaihtunee parin viikon sisään aavistuksen järeämpään.

Tuli muuten vielä puristuspaineet mitattua kyseisestä kikottimesta niin aika tasaseen näytti kello 12.6-12.8 kg en tiedä tosin mitä pitäs olla mutta mielestäni oli mukavan tasaiset ainakin .
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

Mittaa se päittäisvälys ny myös :)
Hyvä että selvis!
 
Vs: Evo 3 tehot hukassa ja pakosarjan ylikuumeneminen

supo1 sanoi
Ongelmat ratkattu tehojen ja kuumenemisen suhteen. samoin ahtaa oikeen mallikkaasti karvan verran päälle kiloon.
Syinä ongelmiin oli seuraavia:
Bensan paineen säätimen letku rikki. ennakot totaalisesti pielessä ja hukkaportin kellon varsi oli ruuvattu liian pitkäksi. todennäköisesti tahallisesti peitelty lopussa olevaa kytkintä..

Suuret kiitokset neuvoista kaikille ja auto pääsi odotettua nopeammin ajoon ja rämäkemmässä vedossa luistava kytkin vaihtunee parin viikon sisään aavistuksen järeämpään.

Tuli muuten vielä puristuspaineet mitattua kyseisestä kikottimesta niin aika tasaseen näytti kello 12.6-12.8 kg en tiedä tosin mitä pitäs olla mutta mielestäni oli mukavan tasaiset ainakin .
Hieno homma et pelittää! :peukku
(älä vaa sintterii laita)
 
Takaisin
Ylös Bottom