EVO 3 turbo

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Evo 3 ahtimen tunnistus apuja tarvitaan.

Erittäin paljon hämään kun puhutaan small ja big versioista??

Mitsubishi on varmasti tehnyt EVO 3 autoon vain yhden ahdinmallin ilman mitään variaatioita

Onko EVO 3 ahdin TD05H–16G6-7 ?

Kompurakotelossa 49178-01470 valussa muodostuneet numerot vain 47 stanssattu väliin.

numerosarjan yläpuolella s 081111039

Kombressorisiiven mitat 48/68
Turbiinisiipi 49/56

Ahdin vähän ajettu ja hyväkuntoinen mutta onko aito MHI tuote ???
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO 3 turbo

TD05H-16G6-7 ahtimia on tietääkseni kolmea tyyppiä:

- small
- big
- Evo 3 joka on suurin näistä

Kahta aikaisempaa on käytetty ainakin Galant VR-4 ja Eclipse johdannaisissa malleissa.

Tarkemmin en osaa ahtimestasi sanoa, mutta kuva saattaisi auttaa, joku varmasti osaa sen perusteella sanoa onko kiinaturbo vai aito.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO 3 turbo

http://www.roadraceengineering.com/eclturbos.htm

tuolla jotain ainakin big ahtimesta
sekä:
49178-01010 - 14b
49178-01520 - Small 16G
49178-01420 - Big 16G
49178-01470 - EVO III 16G
49179-05200 - TD06 - 16G
49178-05200 - TD05H -16g (galant)
49178-05400 - TD05H -20G
49179-05400 - TD06H -20G
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Pitää kuvailla kohde, sanooko pakosiiven koko mitään?

Imusiipi näyttää olevan mitoiltaan sellaista mitä netin ihmeellinen maailmakin toistaa, tosin saattaa olla joitakin kymppejä vajaita mittauksia tavan tönärillä tulleet mutta hehtaarilla kuitenkin :driver
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: EVO 3 turbo

49178-01400 = vr4 turbo a.ka. 14B
49178-01410 = vr4 turbo ASPEC
49178-01420 = vr4 RS turbo Big 16G
49178-01450 = Evo-1 turbo big 16G?
49178-01460 = EVO-2 turbo
49178-01470 = EVO-3 turbo
49178-01580 = EVO-7 turbo

Kopioutu internetin ihmemaasta.

Itsellä on tuo 49178-01420 kiinni
Ja itsellä tuo 42 myös stanssattu tuohon väliin.
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

http://fc3spro.com/TECH/TURBO/tmodels.html

Tuosta listauksesta löysin tyypityksen
Mitsubishi TD05H-16G jossa kompuran ja turbiinin koot samat kuin omassa ahtimessa.

Aika kiven alla on tuon ahtimen selkeät kuvat netissä, kopioahtimien kuvia sensijaan löytyy miljuuna...
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: EVO 3 turbo

http://www.full-boost.net/vr4/motor/exhaust/16g/
http://www.full-boost.net/vr4/motor/exhaust/14b_swap_to_16g/
Tuossa on kuvia aidosta evo3 ahtimesta vuodelta 2005
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Ja miljoona kuvaa tunnistusta varten :driver

IMG_4792.jpg

IMG_4793.jpg

IMG_4794.jpg

IMG_4803.jpg

IMG_4800.jpg

IMG_4798.jpg

IMG_4797.jpg

IMG_4796.jpg

IMG_4795.jpg

IMG_4811.jpg

IMG_4810.jpg

IMG_4809.jpg

IMG_4808.jpg

IMG_4807.jpg

IMG_4805.jpg

IMG_4761.jpg


IMG_4767.jpg

IMG_4775.jpg

IMG_4776.jpg

IMG_4787.jpg

IMG_4786.jpg


IMG_4780.jpg

IMG_4778.jpg

IMG_4804.jpg

IMG_4812.jpg

IMG_4813.jpg

IMG_4814.jpg

IMG_4815.jpg

IMG_4816.jpg

IMG_4817.jpg
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: EVO 3 turbo

4wd laser osaa sanoa parhaiten mikä toi ahdin on kinkki vai aito evo3?
Ainaki minulle se möi ton aitona evo3 turbona. :peukku
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

No ei tässä onneksi olla elämän ja kuoleman kysymyksen äärellä ;D ;D ;D

Kiinnostaa vain tonkia asiaa kun näitä aitoja MHI "EVO 3" ahtimia on netti pullollaan.

Omaan silmään tämä vaikuttaa aidolta koteloiden puolesta ja onhan tuossa keskiössäkin valumerkit, turbiinisiiven puolella akselin päässä tuossa monikulmion päästä on luettavissa reilulla suurennoksella numeroa ja merkkiä.
Pakokotelossa ja hukkiksen kellossa MHI logot.Kombressori siivessä merkintöjä.Siipien mitoissa muutamien kymppien tarkennus kun löydän elektronitönärin käteen.

Tämä kyseinen ahdin on kunnon puolesta kuin uusi lukuunottamatta kombressorisiiven jälkiä mitkä syntyneet ilmeisesti talitiaisen nokasta ;D ;D

Nyt kun tuo kombressorisiiven vaihto voi olla aiheellinen niin onko kenelläkään kokemuksia 18G tai 20G pyöristä?
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Varmistin asian lähettämällä kuvat MHI turbojen maahantuojalle ja vastaus oli että aito MHI tuote :driver :driver

Minkälaisia voimia tällä ahtimella on tuotettu moniventtiilikansissa MHI autoissa ja kuinka tämä ahdin kestää ?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO 3 turbo

Taitaa siitä 350-370 hv saada aika lailla maksimissaan ja kestää ihan ok kuten Mitsun ahtimet yleensäkin.
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Mahtaako tuosta kobressorisiiven suurentamisesta (18G)olla vastaavaa hyötyä? Omaa silmää häiritsee nuo orkoset muutamissa lavoissa, ja tuskin ne tasapainoa ainakaan parantavat.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO 3 turbo

20G siipi ei ainakaan ole kompressorikartan perusteella erityisen hyvä korkeilla painesuhteilla eli ei välttämättä maksa vaivaa jos aikoo isoja ahtoja käyttää. 18G:stä ei ole tarkempaa tietoa.
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: EVO 3 turbo

gryger sanoi
Varmistin asian lähettämällä kuvat MHI turbojen maahantuojalle ja vastaus oli että aito MHI tuote :driver :driver

Minkälaisia voimia tällä ahtimella on tuotettu moniventtiilikansissa MHI autoissa ja kuinka tämä ahdin kestää ?






No sehän on hyvä että selvesi :peukku
 

EvoGalant

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2009
Vs: EVO 3 turbo

kolomosen orkkis turbolla ja sen kiiinalaisilla kopioilla ajeltu kesä rallisprinttejä niin kesän aikana meni 3 rikki, kahesta halkes päittäisvälys laakerilevy ja yhestä räjähti koko kompura siipi ja kotelo.
suurinta tuhoo tekee ku ajetaan paukun kans nii hakkaa äkkii väljäksi laakerin,
ja teholukemat pyörineet jossain 370hv ja 600nm pinnassa paineen ollessa 1,6-1,8 bar 45mm kuristimella
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Joo tuosta 18G kompuravariaatiosta paljon myönteisempiä kirjoituksia maailmalla kuin 20G siivestä.
Mielenkiinnon vuoksi pitää ajaa ensin tuolla 16G:llä lappu ja sitten vaihtaa 18G:n jotta näkee mitä se sitten loppupeissä erosi.
Hieman epäilyttää nuo kinugavat ja muut "made in japan" MHI yhteensopivat tuotteet :driver
 

gryger

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2010
Vs: EVO 3 turbo

Asiasta kattilankanteen, onko Evo3 ja Evo8 (td05HR-18G6-9.8T) ahtimilla voimantuoton kanssa isoja eroja? Näyttää olevan ainakin evo8 pakopesä jaettu malli. :driver
 
Ylös Bottom