Evo 3 vetosuhde?

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Onko kellään faktaa et mimmonen tuo evon vetosuhde on? Tuntus ainakin jonninverran takapainonen olevan mutta kuinkapaljon 40/60?
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Vakio kolmonen on 50/50

Eli toisin sanoen etuvetoisen ja takavetoisen huonot puolet löytyy ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Voimanjaon hoitaa normaali tasauspyörästö, jonka yhteydessä viskolukko. Se lukkoperä on se juttu minkä takia tykkää lähteä myös latiin "normi"-nelivedoista poiketen. Ite en kyllä ole havainnut kummankaan vajaavetoisen huonoja puolia ;D Ainoa huonohan nelivedossa on nuo voimansiirtohäviöt.
 

sesse

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo 3 vetosuhde?

veikka81 sanoi
Vakio kolmonen on 50/50

Eli toisin sanoen etuvetoisen ja takavetoisen huonot puolet löytyy ;D
okok, no tuo ehkä selittää sen miks se hieman kovemmassa vauhdissa lähtee ensin hieman puskemaan mutta jos uskallusta riittää sen saa siitä vielä leveään luisuun.
Tää auto tosiaan vaatii kuskilta pokkaa viedä autoo ihan tosissaan, jos rupee nynnyilee niin se tuppaa yleensä vaan puskemaan. Agresiivisesti vaan niin aina mennään komiasti kylkiedellä ja vielä kun muistaa oikasta auton kaasulla eikä takavedon tapaan kaasua keventämällä niin hommahan sujuu kuin tanssi.(vaikken kyllä osaa tanssiakaan ;D)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 vetosuhde?

sesse sanoi
okok, no tuo ehkä selittää sen miks se hieman kovemmassa vauhdissa lähtee ensin hieman puskemaan mutta jos uskallusta riittää sen saa siitä vielä leveään luisuun.
Alustan ja jousituksen säädöt vaikuttaa myös aikalailla. Viskolla kestää omissa puuhissaan myös hetki.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 3 vetosuhde?

sesse sanoi
okok, no tuo ehkä selittää sen miks se hieman kovemmassa vauhdissa lähtee ensin hieman puskemaan mutta jos uskallusta riittää sen saa siitä vielä leveään luisuun.
Tää auto tosiaan vaatii kuskilta pokkaa viedä autoo ihan tosissaan, jos rupee nynnyilee niin se tuppaa yleensä vaan puskemaan. Agresiivisesti vaan niin aina mennään komiasti kylkiedellä ja vielä kun muistaa oikasta auton kaasulla eikä takavedon tapaan kaasua keventämällä niin hommahan sujuu kuin tanssi.(vaikken kyllä osaa tanssiakaan ;D)

Siinäpä se kaiken a ja o onkin ;D

Taitoa löytyy kuin Kankkuselta ;D mutta puuttuu vaan se uskallus :-[

No hiljaa niin hyvää tulee :driver
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Onkohan kellään mitään kokemusta/tietoa kyseisestä möhkäleestä. Tulee ehkä jossain vaiheessa omaan kokeiltua tuota.
http://www.race.fi/product_details.php?p=237
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Bosch sanoi
Onkohan kellään mitään kokemusta/tietoa kyseisestä möhkäleestä. Tulee ehkä jossain vaiheessa omaan kokeiltua tuota.
http://www.race.fi/product_details.php?p=237
Vaikuttaa ainakin mielenkiintoselta tuotteelta. Millähän tuo on toteutettu? Torsen?
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Joo, en usko että monikaan 10 tonnin autoon tuommosia ostelee, sen takia että voi ottaa luisua vähän paremmin. Mutta miten tuon avulla voi ottaa käkkäri luisua ? Mikä siinä vaputuu jottei etu renkaat lukkiinnu ??
 

ToniJ

New Member
Liittynyt
20 Maaliskuu 2008
Sijainti
JKL
Vs: Evo 3 vetosuhde?

veikka81 sanoi
Siinäpä se kaiken a ja o onkin ;D

Taitoa löytyy kuin Kankkuselta ;D mutta puuttuu vaan se uskallus :-[

No hiljaa niin hyvää tulee :driver

Kankkusen jalat ja omat kädet.

Kyllä on omaa kolmosta niin ikävä että voi-i...
Tosi hienoa ajaa jollain etuveto audilla...
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Bosch sanoi
Onkohan kellään mitään kokemusta/tietoa kyseisestä möhkäleestä. Tulee ehkä jossain vaiheessa omaan kokeiltua tuota.
http://www.race.fi/product_details.php?p=237

Itse tuosta möhkäleestä ei ole kokemusta,mutta samalla vetosuhteella olevasta autosta on jonkin verran kokemusta.
Soralla ainakin huomasi että perä lähtee vähän helpommin luistamaa,talvikelistä ei sitten olekkaan kokemusta.

Itse en ainakaan ostaisi tuota,suhteellisen kalliskin siihen nähden mitä hyötyä siitä saavutetaan.
Hyvin se evo luistaa nykyiselläkin vetosuhteella :driver
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo 3 vetosuhde?

"According to their website, CUSCO TarmacGear is NOT an LSD. It is free. So you can use your e-brake all you want.

However because it has no locking (stock one is viscous LSD) if you have open diff front and rear, when any of the four tires starts to slip. all the torque will be sent to the spining wheel and you 'll get no traction.

If you have front and rear LSD, if any of the tire slips, you'll still have a strong traction because LSD limits the slip between the axle.

Basically this set up is the same as TypeRA's electric diff stted up with Free mode (35:65). RA has LSD. "
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 vetosuhde?

Bosch sanoi
when any of the four tires starts to slip. all the torque will be sent to the spining wheel and you 'll get no traction.

Ihme systeemiltä kuulostaa jos siirtää kaiken momentin yhdelle renkaalle. Normaalissa avoimessa tasauspyörästössähän kumpikin pyörä saa saman momentin jonka maksimisuuruuden määrittää heikommin pitävä rengas.
 
Ylös Bottom