Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Sakke

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#1
Moro.
Eli kysymys on Evo3 voimansiirrosta.
Rattia kääntäessä 1-2vaihdella, ainoastaan lämmin autolla, kaasu painaessa, takarenkaat tärisee ja välillä kuulunut sellaista terävä kilkahdusta/ romahdusta kunnes metallia lyödään vastoin. Mistä tämä vikaa pitäis tutkia ensiks, tai onko meillä foorumilla joku, joka osaa/tajuu noiden evo3 tekniikan hyvin, että pystyis auttaa vian etsimisessä?
Itse kyllä epäilin kard.tukilaakerin, kun se oli heikossa kunnossa, mutta vaihdon jälkeen, vikaa ei muuttunut mihinkään!!!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
67
#2
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Voisitko kuvata videota ja laittaa tänne linkin vaikka youtubesta? Milloin olet vaihtanut öljyt perään?
 
Liittynyt
12 Elokuu 2013
Tykkäykset
0
#5
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Äkkiseltään kuulostaa kitkalukolta. Onkos vika tullut peräöljyn vaihdon yhteydessä?
 

Sakke

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#9
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

jkedino sanoi
Äkkiseltään kuulostaa kitkalukolta. Onkos vika tullut peräöljyn vaihdon yhteydessä?
Alkoi just 1 päivä ennen öljy vaihtoa, vaihdoin 3 viikko sitten kaikki öljyt. Laatikkoon RedLine 75w90 gl4, kulmaan Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 , perään 80w90 MAG1
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
#10
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Onko tämän tyyppistä? Samat kamathan tässä meidän Galantissa kuin E1-3:ssakin.

https://www.facebook.com/tanja.luoma/videos/vb.100000129815050/860557983958521/?type=3&theater
 

Sakke

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#11
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Tamus sanoi
Onko tämän tyyppistä? Samat kamathan tässä meidän Galantissa kuin E1-3:ssakin.

https://www.facebook.com/tanja.luoma/videos/vb.100000129815050/860557983958521/?type=3&theater
ON SAMAA, mikä se on? onko sinulla samat oireet, perä pomppi jne.?
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
#12
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Kitkalukko tuolla Galantissa kilkattaa. Säädöt vähän pielessä. Onko sulla vetarit varmasti kiinni?
 
Liittynyt
12 Elokuu 2013
Tykkäykset
0
#13
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Siviiliajossa paukkuva lukko on vähän epämukava. Lukon käytöstä voi koittaa pehmentää vähän liukkaammalla öljyllä. Kilpureissa tuo pauke kuuluu kai asiaan.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
#14
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

jkedino sanoi
Siviiliajossa paukkuva lukko on vähän epämukava. Lukon käytöstä voi koittaa pehmentää vähän liukkaammalla öljyllä. Kilpureissa tuo pauke kuuluu kai asiaan.
Juu, täältä forumiltakin taitaa löytyä juttua noista lisäaineista.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
#16
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Mulla on tainnut olla tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590073/Red-Line-75W90-GL5-Peraoljy-946ml

Ja muistaakseni tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/Castrol-Syntrax-Limited-Slip-LS-75W-140-1L-GL-5-peraoljy
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
#17
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Me ollaan käytetty Transitin perään tarkoitettua lisäainetta, laittoi ykkösen hakkaavan etulukonkin aisoihin. Yleensäkin noi jenkkien periin tarkoitetut lisäaineet toimii melko hyvin.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
#18
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Jäseneksi kun liityt, pääset lukemaan noita juttuja, jotka ei ei membereille näy.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
#20
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Tuota Castrolin 140-kuumaviskositeettiä ei kannata myöskään säikähtää, ei se mitään jäätävää tahnaa ole. Sattuu vaan olemaan niin, että yhtä notkeampi 90-luokka loppuu 100 asteen lämpötilassa 24 cSt kohdalle ja toi Castrol sattuu olemaan 24,7 cSt.
 

Sakke

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#21
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Eli minkälaisen öljyn tai lisäainen parhaiten pitää laittaa, että lukko toimisi parempi? Castrol tai redline, 90 vai140?
 
Ylös Bottom