Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Sakke

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2014
Sijainti
Helsinki
Moro.
Eli kysymys on Evo3 voimansiirrosta.
Rattia kääntäessä 1-2vaihdella, ainoastaan lämmin autolla, kaasu painaessa, takarenkaat tärisee ja välillä kuulunut sellaista terävä kilkahdusta/ romahdusta kunnes metallia lyödään vastoin. Mistä tämä vikaa pitäis tutkia ensiks, tai onko meillä foorumilla joku, joka osaa/tajuu noiden evo3 tekniikan hyvin, että pystyis auttaa vian etsimisessä?
Itse kyllä epäilin kard.tukilaakerin, kun se oli heikossa kunnossa, mutta vaihdon jälkeen, vikaa ei muuttunut mihinkään!!!
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Voisitko kuvata videota ja laittaa tänne linkin vaikka youtubesta? Milloin olet vaihtanut öljyt perään?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Onko kaikki osat paikoillaa ja kireällä?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Äkkiseltään kuulostaa kitkalukolta. Onkos vika tullut peräöljyn vaihdon yhteydessä?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Basbarduu sanoi
Voisitko kuvata videota ja laittaa tänne linkin vaikka youtubesta? Milloin olet vaihtanut öljyt perään?
Vaihdoin kolme viikko sitten, laitan videon kun kerkeen)
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

jkedino sanoi
Äkkiseltään kuulostaa kitkalukolta. Onkos vika tullut peräöljyn vaihdon yhteydessä?
Alkoi just 1 päivä ennen öljy vaihtoa, vaihdoin 3 viikko sitten kaikki öljyt. Laatikkoon RedLine 75w90 gl4, kulmaan Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 , perään 80w90 MAG1
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Onko tämän tyyppistä? Samat kamathan tässä meidän Galantissa kuin E1-3:ssakin.

https://www.facebook.com/tanja.luoma/videos/vb.100000129815050/860557983958521/?type=3&theater
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Tamus sanoi
Onko tämän tyyppistä? Samat kamathan tässä meidän Galantissa kuin E1-3:ssakin.

https://www.facebook.com/tanja.luoma/videos/vb.100000129815050/860557983958521/?type=3&theater
ON SAMAA, mikä se on? onko sinulla samat oireet, perä pomppi jne.?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Kitkalukko tuolla Galantissa kilkattaa. Säädöt vähän pielessä. Onko sulla vetarit varmasti kiinni?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Siviiliajossa paukkuva lukko on vähän epämukava. Lukon käytöstä voi koittaa pehmentää vähän liukkaammalla öljyllä. Kilpureissa tuo pauke kuuluu kai asiaan.
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

jkedino sanoi
Siviiliajossa paukkuva lukko on vähän epämukava. Lukon käytöstä voi koittaa pehmentää vähän liukkaammalla öljyllä. Kilpureissa tuo pauke kuuluu kai asiaan.

Juu, täältä forumiltakin taitaa löytyä juttua noista lisäaineista.
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Tamus sanoi
Juu, täältä forumiltakin taitaa löytyä juttua noista lisäaineista.
Minkälaiset lisäainet kannattaa lisätä, ja minkälaiset öljyt käy paremmin, saatko laitettu linkki noista jutuista?
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Mulla on tainnut olla tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590073/Red-Line-75W90-GL5-Peraoljy-946ml

Ja muistaakseni tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/Castrol-Syntrax-Limited-Slip-LS-75W-140-1L-GL-5-peraoljy
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Me ollaan käytetty Transitin perään tarkoitettua lisäainetta, laittoi ykkösen hakkaavan etulukonkin aisoihin. Yleensäkin noi jenkkien periin tarkoitetut lisäaineet toimii melko hyvin.
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Jäseneksi kun liityt, pääset lukemaan noita juttuja, jotka ei ei membereille näy.
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Tuota Castrolin 140-kuumaviskositeettiä ei kannata myöskään säikähtää, ei se mitään jäätävää tahnaa ole. Sattuu vaan olemaan niin, että yhtä notkeampi 90-luokka loppuu 100 asteen lämpötilassa 24 cSt kohdalle ja toi Castrol sattuu olemaan 24,7 cSt.
 
Vs: Evo 3 voimansiirto ja ongelmat?

Eli minkälaisen öljyn tai lisäainen parhaiten pitää laittaa, että lukko toimisi parempi? Castrol tai redline, 90 vai140?
 
Takaisin
Ylös Bottom