evo 3

L

lahtis

Guest
tosiaan. palataan taas aiheeseen. nyttemmin kun on jo yksi kerran kilvissä, niin voiko tehdä ennakkotapauksen ja helpottaa kilvittämistä? tietoa autosta kaipaisin myös, kulutukset,huollot, yms jotka antavat painoa ja osviittaa ostamiselle. kiitoksia jo etukäteen.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
ast sanoi
Tarvitaan aina yksilöidyt paperit kyseiselle autoyksilölle. Ennakkotapaus käsitettä ei tunneta. Eli rahat Fin-Ranacolle tässä vaiheessa on ainoa mahdollisuus valitettavasti, toivottavasti tilanne joskus muuttuu :mad:

Olisi mielenkiintoista nähdä millaisia papereita Fin-Ranaco käyttää. Ilmeisesti he ovat hankkineet jotenkin oikeuden kirjoittaa yksilöityjä todistuksia tai sitten heillä on kanava tilata ne jostain.

Tuollaista oikeutta ei ihan noin vain hankita... Saavat tehtaalta paperit, joku tuntee jonkun ja taas tuntee jonkun ja niin edelleen. Hämmentävää asiassa on se, että Vemic ei pysty moisia papereita järjestämään, terveisiä vaan Kosken Pekalle.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Harri K sanoi
nokonzok sanoi
Hämmentävää asiassa on se, että Vemic ei pysty moisia papereita järjestämään, terveisiä vaan Kosken Harrille.

vaiko Kosken Pekalle ? ::)

Ach so! Oikeassa olet, ei pitäisi koskaan kirjoitella kiireessä ja ajatukset muualla. Pekkaa luonnollisesti tarkoitin. Editoidaan nyt samalla...
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Eikö näitä papereita saisi hankittua auton omistaja, joka kysyisi rekisteröintipapereita AKE:lta ? Toki auton omistajan intresseissä ei ole tämmöinen asia...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Varmaan jollekin autoyksilölle saisikin - käsittääkseni paperien pitää olla kuitenkin yksilöidyt juuri kyseistä valmistenumeroa varten. Olisi tietysti kiva nähdä edes yhden auton paperit niin näkisi mitä niissä on todistettu ja kenen toimesta.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Jep tätä tarkoitinkin, että saataisiin julki mitenkä nämä on voitu juntata lävitse, jos automerkin edustajakaan ei näitä tiedä. Haluahan niillä riittäisi selvittämään  :)

Auton omistajahan voisi kaupata noiden papereiden kopioita niitä haluaville  ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2006/20060061

Kohta 1.5 14 a §

Herää kyllä kysymys ovatko kyseiset paperit nytkin julkisia asiakirjoja? Tuossa kohdassa mainitaan syyksi mm. asiakirjojen saatavuuden parantaminen. Kuka tietää rekisterinumeron ja konttorin että pääsee kokeilemaan asiaa? :)

Tämä lakiehdotus saattaa kyllä tappaa kossupullolla avitetut rekisteröintikatsastukset (siis hypoteettiset sellaiset, en ole nähnyt mitään todisteita että tällaisia olisi).
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
ast sanoi
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2006/20060061

Kohta 1.5 14 a §

Herää kyllä kysymys ovatko kyseiset paperit nytkin julkisia asiakirjoja? Tuossa kohdassa mainitaan syyksi mm. asiakirjojen saatavuuden parantaminen. Kuka tietää rekisterinumeron ja konttorin että pääsee kokeilemaan asiaa? :)

Tämä lakiehdotus saattaa kyllä tappaa kossupullolla avitetut rekisteröintikatsastukset (siis hypoteettiset sellaiset, en ole nähnyt mitään todisteita että tällaisia olisi).

JHH-67 ja Itäväylän A-katsastus, sinne vaan kokeilemaan.

Toisaalta onhan tälläkin foorumilla jo monen monituista kertaa kerrottu mitä siihen rekisteröintiin tarvitaan. Tarvittava info löytyy AKE:n nettisivuilta, Finlexistä ja EU:n sivuilta. Edelleen siis pointtina on, että vaatimuksenmukaisuus voidaan todistaa valmistajan tai sen edustajan anatmalla todistuksella tai vaihtoehtoisesti hyväksytyn testauslaitoksen paperilla. Muukin paperi käy jos siitä selviää, että vaatimuksenmukaisuustestit on tehty hyväksytyssä laitoksessa.

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta jos näillä ohjeilla homma ei selviä, niin sitten se rekisteröinti ihan oikeasti kannattaa jättää henkilölle joka tuntee asian. Myönnän auliisti, että minulla on myös oma lehmä ojassa. Siitä syystä en katso aiheelliseksi julkistaa ns. kadestä pitäen ohjetta. Homma on sitäpaitsi muutenkin niin katsastusmiehen ja AKEn edustajan armoilla, että mitään täydellistä ohjetta ei voi edes antaa.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
nokonzok sanoi
Edelleen siis pointtina on, että vaatimuksenmukaisuus voidaan todistaa valmistajan tai sen edustajan anatmalla todistuksella tai vaihtoehtoisesti hyväksytyn testauslaitoksen paperilla. Muukin paperi käy jos siitä selviää, että vaatimuksenmukaisuustestit on tehty hyväksytyssä laitoksessa.

Kun kyseessä on japanin (ei oo dekroja sun muita kirjoittamassa papereita),  tuonti evo (1-3) , niin minua ihmetyttää mistä nämä jarru ja päästöpaperit on saatu, jos autossa ei oletettavasti ole mitään epa us päästö tarroja taikka autoja ei tiettävästi ranacon kautta ole mittautettukkaan missään laitoksessa.

Luultavasti lappu on vaan jonkun muun kuin Suomen mitsubishin edustajan kirjoittama lappu, jossa sanotaan että täyttää nämä vaatimukset, ei muuta(niinkuin tuossa kirjoitit :) ). Se tässä vaan kiinnostaa että kenen kirjoittama se on.

Kyllä tässä laittaa tonkimaan muidenkin keinoja kun joku on jo kerran ratkaissut asiat. Miksi keksiä pyörää uusiksi, taikka maksaa turhaa mittauksista. Toki tuommoinen on hieman "siivellä" ratsastamista, mutta mikä ei olisi nykyään....
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
nokonzok sanoi
Homma on sitäpaitsi muutenkin niin katsastusmiehen ja AKEn edustajan armoilla, että mitään täydellistä ohjetta ei voi edes antaa.

Aamen! Sitä se juurikin on, käytännöt eivät ole samat eri katsastuspaikkojen/katsastajien suhteen.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Kolmoseen pätee vaatimusten toteennäyttämisen suhteen täsmälleen samat säännöt kuin kutoseen. Ainoastaan itse vaatimukset luonnollisesti eroavat toisistaan. Niinpä kaikki mitä oman tapaukseni johdosta on lausuttu pätee ihan sellaisenaan myös muihin autoihin. Ainoa muutos mikä on nyttemmin tullut on se, että tyyppihyväksynnän puutteeseen ei enää tarvita poikkeuslupaa vaan homma hoituu suoraan katsastuskonttorilla. Jos hoituu...

Valistunut veikkaus on, että Ranacon pojat ovat saaneet tehtaalta paperin, jossa kerrotaan, että auto täyttää valmistumisajankohtansa japanilaiset vaatimukset. Yllättävän monet vuoden 1995 vaatimuksista menee suoraan päikseen vastaavien eurosääntöjen kanssa. Monesta saa myös VTT:ltä paperit kohtuullista korvausta vastaan (siis siitä, että Japanin normit vastaavat euronormeja). Näin saadaan ainakin huomattavasti vähennettyä vaadittavien testien määrää, ja hyvällä tuurilla niitä ei tarvita lainkaan. Myös muualta maailmalta voi saada papereita soveltuvin osin.

Toisin sanoen, vaikka näkisitte millä papereilla nuo on kilvitetty, ette löytäisi sieltä mitään yksittäistä taikalappua jonka nähtyänne kaikki olisi selvää. Käsittämätöntä asiassa on se, että Vemicistä ei em. lappua saa kun kerran yksityiset henkilötkin niitä onnistuvat saamaan. Jos kyseessä ei ole tahallinen kiusanteko niin kovasta epäpätevyydestä ainakin.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
nokonzok sanoi
Valistunut veikkaus on, että Ranacon pojat ovat saaneet tehtaalta paperin, jossa kerrotaan, että auto täyttää valmistumisajankohtansa japanilaiset vaatimukset. Yllättävän monet vuoden 1995 vaatimuksista menee suoraan päikseen vastaavien eurosääntöjen kanssa.

Muuten hyvä, (ja ehdottomasti meneekin vastaavista jos järjellä ajattelee, mutta harvemmin kun luetaan lakia niin järjellä on asian kanssa mitään tekoa), mutta lain mukaan ko. vertailua ei voida tehdä, tai että japanilaiset paperit ei käy suomessa / euroopassa, se että joku virallinen tutkimuskeskus tekee ko. laput niistä japsilapuista, niin sitten voi kelvatakkin.. mutta lain mukaan ei kelpaa.. (tästä intin kovastikkin poikkeuslupa / aken teknisen osaston kanssa taannoin)

Myöskään EU:n säädökset eivät miltään kohdin näytä tai mahdollista ko. lappujen oikeudellisuutta ja että ne vastaisivat, ainoa mitä tästä on EU:n tietopankissa on semmoinen lappu että japanin päästömittaus tavat eroavat niin paljon euroopan vastaavista että vertailua ei voida toteuttaa..

tahtovat lukea suomessa paikka paikoin turhan tarkasti lakia, esim tuohon tyyppihyväksynnän puutteeseenhan tuli sekin että siinä huomioitiin "amerikkalaiset" normit, mutta ei japanilaisia.. no ehkä tähänkin tulee muutos lähiaikoina..
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
J. Puhakka sanoi
nokonzok sanoi
Valistunut veikkaus on, että Ranacon pojat ovat saaneet tehtaalta paperin, jossa kerrotaan, että auto täyttää valmistumisajankohtansa japanilaiset vaatimukset. Yllättävän monet vuoden 1995 vaatimuksista menee suoraan päikseen vastaavien eurosääntöjen kanssa.

Muuten hyvä, (ja ehdottomasti meneekin vastaavista jos järjellä ajattelee, mutta harvemmin kun luetaan lakia niin järjellä on asian kanssa mitään tekoa), mutta lain mukaan ko. vertailua ei voida tehdä, tai että japanilaiset paperit ei käy suomessa / euroopassa, se että joku virallinen tutkimuskeskus tekee ko. laput niistä japsilapuista, niin sitten voi kelvatakkin.. mutta lain mukaan ei kelpaa.. (tästä intin kovastikkin poikkeuslupa / aken teknisen osaston kanssa taannoin)

Myöskään EU:n säädökset eivät miltään kohdin näytä tai mahdollista ko. lappujen oikeudellisuutta ja että ne vastaisivat, ainoa mitä tästä on EU:n tietopankissa on semmoinen lappu että japanin päästömittaus tavat eroavat niin paljon euroopan vastaavista että vertailua ei voida toteuttaa..

tahtovat lukea suomessa paikka paikoin turhan tarkasti lakia, esim tuohon tyyppihyväksynnän puutteeseenhan tuli sekin että siinä huomioitiin "amerikkalaiset" normit, mutta ei japanilaisia.. no ehkä tähänkin tulee muutos lähiaikoina..

Ei muuten nykyisellään enää pidä ihan noin yksiselitteisesti paikkaansa. Esim. Skyline miehet ovat hankkineet VTT:ltä noita vastaavuuslappuja. Jos oikein mennään lain kirjaimen mukaan (lue: n*ssitaan pilkkuja), mikä tahansa tapa jolla katsastusmies voi varmistua normien täyttymisestä kelpaa. Eri asia on, että käytäntö on muovautunut hieman toisenlaiseksi.

Periaatteessa auto pitäisi saada rekisteröityä jos viet samanlaisen auton näytille, josta paperit on olemassa. Niinikään vaatimus runkonumerolla yksilöidystä dokumentista ei perustu suoraan lakiin vaan AKEn käytäntöön, joka toki usein on vahvempikin kuin laki.

Olen tässä itse hakemassa uusia haasteita, kunhan tuo nykyinen menee kaupaksi. Jos jollakulla on projekti suunnitteilla niin ottakoon yhteyttä. Lajinsa ensimmäiset tapaukset teen ilman muuta pro bono pohjalta.
 

jamppa

Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
juu eli nuo evo3 paperit on tilattu japanin tehtaalta ja käsittääkseni käännätetty saksassa selko kielelle jotta kelpaa suomessakin tarkempaa tietoa projektista ei ole ::)
 

silveR

CE9A
Liittynyt
18 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila/Espoo
lahtis sanoi
tosiaan. palataan taas aiheeseen. nyttemmin kun on jo yksi kerran kilvissä, niin voiko tehdä ennakkotapauksen ja helpottaa kilvittämistä? tietoa autosta kaipaisin myös, kulutukset,huollot, yms jotka antavat painoa ja osviittaa ostamiselle. kiitoksia jo etukäteen.

Terve

Oma kolmonen läpäisi tuossa männäviikolla rekisteröintikatsastuksen ongelmitta ja odottelee veropäätöstä. Rekisteröinnin ja tullauksen hoiti Japanimports Oy/J. Poltto, joka myös Ranacon pyörityksestä vastaa. Ainoat tekniset osat, jotka autoon on vaihdettava ovat ajovalon umpiot. Muihin osiin löytyy tarvittavat todistukset lainvoimaisuudesta.

Mielestäni tuo korvaus, jonka kyseinen yritys kauttaan maahantuodun Evon kilvityksestä pyytää on erittäin kohtuullinen. Heillä on keinot ja paperit, joiden eteen on kovasti tehty työtä, eikä asiassa ole mitään sen hämärämpää. Itse ainakin vieroksun meikäläistä rekisteröintibyrokratiaa siinä määrin, etten missään tapauksessa tahtoisi ryhtyä itse etsimään samoja dokumentteja uudelleen.

Kulutuksesta kyselit, noin 10 litraan satasella pääsin omallani matka-ajossa, kun ei tullut mahdottomasti poljettua. Se tosin vaatii lujaa luonnetta, auto on sen verran kiva että pakostakin tulee välillä tarve hieman kiihdytellä menemään. :)

Huollot onnistuvat Ranacolla. Omaani tuli vaihdelaatikon huolto synkrojen osalta, kytkinsylintereiden uusiminen sekä perushuolto öljynvaihtoineen tuossa rekisteröinnin yhteydessä. Myös itse kytkin sai huomiota osakseen. Kaikki osat löytyivät suoraan ilman odotteluja. Evon varaosat nyt eivät aivan ilmaisia ole, mutta sitä tuskin kukaan tämän tapaiselta autolta odottaakaan. Rallitaustan vuoksi saatavuus vain on helpompaa kuin monilla muilla JDM-erikoisuuksilla.

Tuossapa jotain, toivottavasti on iloa hankintaa suunnitteleville.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
silveR sanoi
lahtis sanoi
tosiaan. palataan taas aiheeseen. nyttemmin kun on jo yksi kerran kilvissä, niin voiko tehdä ennakkotapauksen ja helpottaa kilvittämistä? tietoa autosta kaipaisin myös, kulutukset,huollot, yms jotka antavat painoa ja osviittaa ostamiselle. kiitoksia jo etukäteen.

Terve

Oma kolmonen läpäisi tuossa männäviikolla rekisteröintikatsastuksen ongelmitta ja odottelee veropäätöstä. Rekisteröinnin ja tullauksen hoiti Japanimports Oy/J. Poltto, joka myös Ranacon pyörityksestä vastaa.

Elikkä jos oikein itse ymmärsin niin hankitko itse autosi omia reittejä pitkin ???
 

silveR

CE9A
Liittynyt
18 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila/Espoo
tepi sanoi
silveR sanoi
Terve

Oma kolmonen läpäisi tuossa männäviikolla rekisteröintikatsastuksen ongelmitta ja odottelee veropäätöstä. Rekisteröinnin ja tullauksen hoiti Japanimports Oy/J. Poltto, joka myös Ranacon pyörityksestä vastaa.

Elikkä jos oikein itse ymmärsin niin hankitko itse autosi omia reittejä pitkin ???

Ah, unohtui mainita että Japanimportsin kautta tuli itse autokin.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Voitko kertoa prosessista lisää, vaikka vähän mainokseksi vetääkin ? :)

Vaihtoehtoja kävit varmaan lävitse useampia ?
Kunnon kuvat sait autosta ennen ostopäätöstä yms yms ???
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Näitähän alkaa olla Suomessa jo aika paljon! Tänään näin yhden harmaan koekilvissä Kalliossa. Oli oikein hienon näköinen muuten, mutta siniset (!) vanteet ei oikein meikäläisen makuun sovi.
 

silveR

CE9A
Liittynyt
18 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila/Espoo
tepi sanoi
Voitko kertoa prosessista lisää, vaikka vähän mainokseksi vetääkin ? :)

Vaihtoehtoja kävit varmaan lävitse useampia ?
Kunnon kuvat sait autosta ennen ostopäätöstä yms yms ???

Mikä nottei, tarinoidaan vain. :)

Tuossa elo-syyskuun taitteessa aloitettiin oikean yksilön etsiminen. Poltto/Viherkoski Japanimportsista lähettelivät tarjokkaista huutokauppalapun kuvineen sähköpostiin, ja luvallani vielä rimpauttivat perään. Huutokauppalistathan heille tulevat meikäläistä aikaa klo 22 korvilla vasta. Sain arvion joka auton "varmasta" ostohinnasta, eli millaista summaa kannattaisi tarjoilla. Tässä vaiheessakin summat olivat vain ja ainoastaan hintoja rahteineen ALV maksettuna, joten todelliset kustannukset oli hyvin helppo hahmottaa.

Huusin muutamasta ei-niin-mielenkiintoisesta yksilöstä hieman alakanttiin ilman onnea. Sitten tuli tieto seuraavan laivakuorman lähtöajankohdasta ja siitä, minkä päivän ostos vielä ehtisi paattiin. Pian löytyikin tuo valkoinen 80tkm yksilö hiilikuituisella konepellillä ja homma oli paketissa. Kaiken kaikkiaan vaivatonta, kun tietää mitä tahtoo ja mihin rahaan.

Tuon piti olla huutokauppalapun mukaan vähän nihkeän kuntoinen peli, mutta totuus oli toinen. En edes löytänyt itse satamassa monia naarmuista, jotka japanilainen oli ilmoittanut. "Interior stained" osoittautui kuulakärkikynän noin 1cm pitkäksi jäljeksi oviverhoilussa jne. Yllärinä löytyivät autosta Räzon turbotimer, Tein Flex -coiloverit oikeasti hyvin säädettyinä, Cuscon kaikki mahdolliset poikkituet ja jäykkärit, Bridgestonen semi-slicsit ja muuta pientä.

Jollei se riittävästi paista yllä olevasta läpi, olen erittäin onnellinen Evon omistaja ja todella tyytyväinen koko hankintaprosessiin ja sen mittaan saamaani palveluun.
 

jamppa

Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
saitko jostain rahoitusta kyseiseen autoon kun tuntuvat olevan niin nihkeitä myöntämään sanovat että liian vanha hintaisekseen ihmetyttää vaan että myöntää noihin takaveto serryihin (200sx) rahotuksia jotka saman ikäisiä ja hintaisia jopa kallimpia
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
S13 ja S14 mallit ovat kuitenkin olleet Suomen maahantuontiohjelmassa ja ovat siten enemmän ns. listakamaa.

,.,., <- tuossa Jampalle muutamia välimerkkejä kun on näköjään päässyt loppumaan :)
 

silveR

CE9A
Liittynyt
18 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila/Espoo
jamppa sanoi
saitko jostain rahoitusta kyseiseen autoon kun tuntuvat olevan niin nihkeitä myöntämään sanovat että liian vanha hintaisekseen ihmetyttää vaan että myöntää noihin takaveto serryihin (200sx) rahotuksia jotka saman ikäisiä ja hintaisia jopa kallimpia

En käyttänyt hankinnassa muuta rahoitusta kuin työntekoa. :) Siitä en osaa sanoa, josko joku taho sellaista olisi kysyttäessä myöntänyt...
 
A

anabooli

Guest
Vs: evo 3

Onko evo3:sissa mitä tyyppivikoja tekniikassa?? Miten voimansiirrot kestää?

Missä hintaluokassa noi sitten kaikkinensa on suomeen rekisteröitynä?

Ihan kiinnostava vaihtoehto kun kyllästyy takavedolla sutimiseen :)
 
L

lahtis

Guest
Vs: evo 3

olisi ihan kiva tosissaan tietää hintoja ja varaosien saatavuutta yms.? jos joku ystävällisesti viitsisi antaa infoa kun ei vittii ihan puskista ostaa tollaista peliä kuitenkaan.

Kiitos
 

silveR

CE9A
Liittynyt
18 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila/Espoo
Vs: evo 3

Eipä ole kamalasti tarvinnut varaosia hommailla... Tarvikelaturi 170e varaosaliikkeestä ja ohjaustehostajan paineletku 10e ohjauskonversion tehneeltä Pohjanmaan Evoilijalta on mun tähänastiset hankinnat. Runkonumeron hihkaisemalla saa kyllä varmaan aivan kaiken Japanista tilaamalla, kotvasen voi toki joutua odottelemaan.

Tuli muuten peltikilvet pari viikkoa sitten omaan. 8)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: evo 3

lahtis sanoi
olisi ihan kiva tosissaan tietää hintoja ja varaosien saatavuutta yms.? jos joku ystävällisesti viitsisi antaa infoa kun ei vittii ihan puskista ostaa tollaista peliä kuitenkaan.

Kiitos

eipä tuo evo3 eroa pahemin vr4 galantista...
samat osat hyvin pitkälti myös dyn-4 galantissa

moottori 4g63 doch ja siihen löytyy galantista & eclistä samoja osia
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: evo 3

entä alustan osat?
esim ku alapallot menee vaihtoon niin mahtaako löytää motonetista :D
Onko kolmosessa samat alustan osat ku vr4 gallussa?
 
1

1gDSM

Guest
Vs: evo 3

lahtis sanoi
olisi ihan kiva tosissaan tietää hintoja ja varaosien saatavuutta yms.? jos joku ystävällisesti viitsisi antaa infoa kun ei vittii ihan puskista ostaa tollaista peliä kuitenkaan.

Kuten tuossa jo mainittiinkin niin osa osista on käytössä muissakin malleissa, joten merkki- ja varaosaliikkeet voivat monesti auttaa asiassa.

Mallikohtaisissa osissa voi tulla ongelmia, sillä maahantuojalla ei välttämättä ole tietoja tästä autosta, sitä kun ei ole Suomen maahantuontiohjelmassa ollut, joten varaosaohjelmakaan ei luultavasti autoasi tunne. Varaosanumerolla ja n. kuukauden (tai pidemmällä) toimitusajalla maahantuojakin varmaan pystyy osia hankkimaan... sillä edellytyksellä tietenkin että niitä löytyy edelleen Japanin varastosta ja/tai ovat edelleen tuotannossa.

Japani / Englanti ovat ne todennäköisimmät hankintapaikat vara/viriosille, mutta kyllä niitä Suomestakin saa esim. Powerdoselta.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: evo 3

MaxFlower sanoi
Kuten tuossa jo mainittiinkin niin osa osista on käytössä muissakin malleissa, joten merkki- ja varaosaliikkeet voivat monesti auttaa asiassa.

Mallikohtaisissa osissa voi tulla ongelmia, sillä maahantuojalla ei välttämättä ole tietoja tästä autosta, sitä kun ei ole Suomen maahantuontiohjelmassa ollut, joten varaosaohjelmakaan ei luultavasti autoasi tunne. Varaosanumerolla ja n. kuukauden (tai pidemmällä) toimitusajalla maahantuojakin varmaan pystyy osia hankkimaan... sillä edellytyksellä tietenkin että niitä löytyy edelleen Japanin varastosta ja/tai ovat edelleen tuotannossa.

Japani / Englanti ovat ne todennäköisimmät hankintapaikat vara/viriosille, mutta kyllä niitä Suomestakin saa esim. Powerdoselta.

Ottaen huomioon kuinka hankalaa maahantuojalla on hankkia osia edes itse tuomiinsa autoihin (Evo 8 minun tapauksessa), suosittelen lämpimästi kääntymään suoraan MaxFlowerin mainitsemien ns. erikoisliikkeiden puoleen. Ei varmasti häviä hinnankaan puolesta.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: evo 3

No tuohon osien hankalaan saatavuuteen ja japanin tilausten odottamiseen on eclipsen kanssa jo tottunu :D
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: evo 3

tuli itekki hankittua tollanen 3 ja oon ollut todella tyytyväinen !!
 
Ylös Bottom